חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

יוגה טיפולית למחלות אוטואימוניות

מאת: רועי אראלירפואה משלימה24/07/20121112 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

המשותף למחלות אוטו-אימוניות הוא המצב בו הגוף תוקף את עצמו. כתוצאה מכך תפקוד מערכות בגוף נפגע, איכות החיים יורדת ובמצבים מסוימים מתהווה מצב מסכן חיים. היוגה הטיפולית היא כלי ראשון במעלה לטיפול עצמי אותה מבצע האדם בעצמו ולעצמו. היוגה הטיפולית ייחודית בכך שהיא מכילה גם תרגול נפשי וגם פיזי אותו לומד האדם לבצע בסביבתו הטבעית.

לעורר את הכוח המרפא

לגופנו יכולות ריפוי ושיקום מדהימות, הוא מורכב לעין שיעור ומצבו מושפע ממחשבות, רגשות, מצבי רוח, תזונה ואורח חיים. היוגה הטיפולית בהתאמתה למצב האישי של כל אדם מעוררת את כוחות הריפוי והאיזון המצויים בגוף. ליוגה אספקטים מנטאליים ופיזיים. היא גם הוליסטית אך גם ממוקדת מטרה. בבואנו להתאים לאדם הסובל ממחלה אוטו-אימונית תרגול יוגה אנו לוקחים בחשבון את אורח החיים, התזונה, התרגול הפיזי וכמובן את התחושות והקשיים שהאדם חווה בחיים.

לקבל את עצמך

בהיוודע לאדם שהוא סובל ממחלה אוטו-אימונית כגון סרטן, טרשת נפוצה, דלקת פרקים, ניוון וכדומה, קבלת העובדה הזו היא קשה מאוד. ההשפעה של מצב רוח ירוד, "הרמת ידיים" הקושי המנטאלי לקחת תרופות או טיפולים על בסיס קבוע והתחושה הקשה שגופנו בוגד בנו משפיעה ישירות על מצב הגוף. מחלה אוטו-אימונית היא קריאה של הגוף לעזרה – היא בקשה לקחת את עצמנו בידיים ולשנות אורח חיים, התייחסות, ביטוי עצמי וקבלה עצמית. קריאה זו לעזרה נענית בחיוב על ידי היוגה שהיא התרגול האישי העתיק ועצמתי ביותר הקיים כיום. יוגה פותחה בכדי להתמודד עם סבל ויש בידה את כל הכלים לעזור לאדם בשעותיו הקשות ביותר. על כן, ברגע היוודע עובדת המחלה, מומלץ להתחיל לתרגל יוגה טיפולית כלומר יוגה המתאימה לנו.

השפעת תרגול היוגה הטיפולית

תרגילי נשימה – לתרגילי הנשימה המותאמים יש השפעה ישירה על איזון מערכות העצבים בגוף ובמיוחד עידוד המערכת העצבים הפארא-סימפטטית. מערכת זו מעודדת עיכול והורדת מתח ומאפשרת לכוחות הריפוי הטמונים בגוף להיכנס לפעולה.

תרגילי גוף מרפאים – לתרגילי יוגה מתאימים יש שורה ארוכה של יתרונות והשפעות חיוביות. במילים אחדות נתאר שתרגול יוגה נכון מעודד זרימת דם טובה יותר לאיברים ומערכות בגוף, עידוד זרימת הלימפה (מערכת התברואה של הגוף), שיפור ההולכה העצבית, שיכוך כאבים, שיפור העיכול, השינה ועוד. תרגול נכון מפעיל מאמץ נכון, אינו מעייף ואינו בונה מתח. לאחר התרגול הגוף אמור להרגיש טוב יותר, רפוי ועם פחות כאבים.

הרפיה נכונה ודמיון מודרך – באמצעות תרגול הרפיה, ההשפעות החיוביות של התרגולים נספגות במערכות הגוף. ההרפיה היא כלי ריפוי עצמתי שמלווה את האדם גם בשעות הקשות ביותר.

תרגול מנטלי – שיפור של ריכוז, חשיבה חיובית, מדיטציה וביטוי עצמי.

להתמודד עם המחלה – מספר דוגמאות של מצבים אוטו-אימוניים

ההשפעות החיוביות של תרגול היוגה הטיפולית הם מצטברות כלומר יש לתרגל בקביעות בכדי ליהנות מפירות התרגול. וכן, לומדים לתרגל גם כשמרגישים לא טוב.

סרטן – תרגול של יוגה טיפולית מפחית באופן משמעותי את ההשפעות הטיפולים הכימותרפיים – חולשה, בחילות, עייפות וכאבים. היוגה מעצימה את האדם עם ההתמודדות הפסיכולוגית ונותנת בידיו כלים להתמודד מול דיכאון, חולשה, מתח וחרדות.

טרשת נפוצה –  תרגול היוגה הטיפולית משפר ומשמר יכולות תנועה ומוטוריקה עדינה. היא מחזקת את הגוף, גמישותו ורמת האנרגיה שלו. היוגה משפרת ואף משנה תחושות גוף לא נעימות והתמודדות עם כאב וחולשה. במקביל היא תורמת להורדת לחץ וחרדה, שיפור מצב הרוח, שיפור באיכות החיים וקבלה עצמית.

דלקת מפרקים – היוגה מסייעת להקלה, טיפול ומניעת בעיות כרוניות של מפרקים ושלד. היא מאיטה ואף מפסיקה את הפגיעה בסחוס אשר גורמת לכאב ומפחיתה את הכאב במפרקים שכבר נפגעו. היוגה הטיפולית מתקנת יציבה והרגלי תנועה לא נכונים תומכת ביכולת הגוף לשחרר רעלים המצטברים במפרקים ועוזרת בהפחתת כאב, חרדה ומתח.

פיברומיאלגיה – היוגה הטיפולית מפחיתה סימפטומים של כאב, מחזירה חיונית ואנרגיה לגוף, משפרת שינה עיכול וקבלה עצמית.

לסיכום

היוגה מועילה לכל אחד ובמיוחד לאלה הסובלים מבעיות כרוניות ומחלות אוטו-אימוניות. היוגה היא כלי ראשון במעלה לריפוי עצמי ורפואה מונעת. תרגלו יוגה ובלבד שתהיה מתאימה למצבכם

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מורה ומטפל ליוגה טיפולית במרכז ליוגה טיפולית.
מידע נוסף באתר www.yogatipulit.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רועי אראלי

מאת: רועי אראליאורטופדיה ופיזותרפיה23/08/201431 צפיות
כאבים הם סמן שמשהו אינו כשורה בגופנו. 80% מהאכולוסיה המבוגרת סובלת מכאבי גב תחתון וההתייחסות אליהן היא בדרך כלל בהבלגה.הפתרון הוא לתקן יציבה על ידי תרגול ייעודי שמתקן את נזקי הישיבה ומחדש את גופנו.

מאמרים נוספים בנושא רפואה משלימה

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה01/06/213885 צפיות
עיסוי אבנים חמות נחשב לאחד העיסויים הפופולאריים והמשובחים ביותר רק המחשבה על אבנים חמות על הגוף עושה חשק אדיר לקבל עיסוי מפנק ומשחרר דרך נפלאה לשחרר את השרירים התפוסים,לפרוק את המתח,לשפר את זרימת הדם,הרחבת טווח התנועה של השרירים ואם קיבלתם עיסוי שובר מתנה כמתנת יום הולדת אז בכלל ההנאה כפולה.


מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה11/12/201536 צפיות
פרחי יסמין הנקטפים משחררים שמן אתרי במשך מספר ימים לאחר שנקטפו ולכן משאירים אותם על בדים הספוגים בשמן זית עד לספיגת ל הבושם.לאחר מכן מרחיקים את שמן הזית בעזרת כוהל בצורה שמותיר רק את ניחוח היסמין .

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה29/08/201449 צפיות
טיפול בדלקת פרקים אם המטופל מגיע בתחילת הופעת הכאבים ייתכן ריפוי מלא אבל אם יגיע בשלבים מאוחרים כאשר הוא סובל תקפה ארוכה לא בטוח שאפשר לבטל את כל הנזק שנגרם. ישנה חשיבות גדולה להגעה בתחילת הדלקת או לא

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה30/07/201341 צפיות
עיסוי רפואי מתמקד בבעיות כרוניות,בעיות אורטפדיות,כאבים הפוגעים בתפקוד השוטף והינו עיסוי שיקומי לאיברי הגוף. עיסוי רפואי אינו עיסוי עדין,להיפך הוא הנכון הוא עיסוי אינטיסיבי,עמוק וחודרני שמטרתו שיפור בתפקוד בעיות שחלקם נובעות מהזנחה.

מאת: nirרפואה משלימה23/08/191629 צפיות
בעקבות ההמלצה שלא לתת תרופות נגד צינון לילדים מתחת לגיל שש, מה בכל זאת ניתן לעשות להקל על התופעה השכיחה

מאת: נטלי הרוש רפואה משלימה29/11/181635 צפיות
הבחירה הטובה ביותר של האדם תתבטא בתוצאותיה של אותה הבחירה. אם הבחירה הייתה נכונה תוכלו לדעת זאת רק כאשר תראו תוצאות. הטיפולים הבריאותיים השונים שמציעה הרפואה הקונבנציונלית בעלי המון צדדים. על מנת להשיב את הגוף לאיזון, לחזקו, להאיץ טיפול והחלמה מומלץ לשלב טיפול משלים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica