חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ניהול זמן בעזרת חוק פארטו

מאת: אפי להבעסקים - כללי31/07/2012970 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

"חוק 80-20" או "איך לנהל נכוןמשאבים"


עסקים רבים מבוססים על שילוב בין בני אדם לטכנולוגיה. אנחנו נוטים "להרשות" לטכנולוגיה לעשות את מה שהיא אמורה לעשות: אנחנו לא יוצאים מהמשאית ופותחים בכוח את דלת המחסן במקום המנוע החשמלי המותקן בה ואנחנו לא פותחים דף נייר בשביל חישובים ארוכים אלא שמים מבטחנו בגיליון אקסל אומחשבון.


בהרבה מקרים אנחנו נוטים לא לעשות כך עם עובדים שלנו.


אנחנו לרוב משקיעים מאמץ (זמן וכסף) באיתור וגיוס העובד המתאים. לפעמים התהליך פשוט והעובד הזה נמצא ממש מתחת לאף שלנו, אבל לעתים התהליך מורכב, לעתים לוקח זמן למצוא עובד מתאים.


אבל לעומת עזרים טכנולוגיים להם אנחנו מאפשרים לעבוד לעתים זה לא כך לא עם עצמנו ולא עם עובדינו. הסיבות לכך מגוונות בהן מתחום הפסיכולוגיה, הסוציולוגיה ועוד. זו לא הבמה, אנחנו בעד העסק שלכם ואנחנו בעניין של לתת רעיון לפתרון.


אם כבר גייסתם עובדים, ודאו כי אתם משתמשים בהם נכון ונעזרים בהם כדי להשתמש בעצמכם נכון – בכישורים, בחוזקות, בידע שיש לכל אחד במגבלות הזמן המוגבל המוצב לרשותכם.


חוק 80-20, ידוע גם כחוק פארטו.


החוק הוא לא באמת חוק, אלא יותר עקרון, אבל הרעיון מאחורי העיקרון הוא ש-20% מההשקעה תוצאתה 80% מההצלחה וההיפך נכון לגבי היתרה- השגת ה-20% הנותרים תדרוש באופן יחסי 80% השקעה. קל להבין את זה במסגרת של תלמיד הלומד למבחן- 20% "השקעה" בלימוד למבחן (אמורים, לפי העיקרון) להסתכם בציון 80 במבחן. בכדי לקבל 100? פער זה של 20% בציון ידרוש ממנו השקעה רבה.


החוק הזה נכון (ברמות דיוקשונות- הוא ודאי לא חוק מדעי) לתחומים אחרים בחיים, אבל בעסקים ניתן להדגימו למשל כך: 80% מהמכירות הן תוצר של 20% מהמוצרים, 20% מאנשי המכירות אחראים ל80% ממחזור המכירות, 20% מהזמן מספיק לעובד בשביל 80% מהמטלות.


עכשיו נחזור לשני הרעיונות האחרונים- אם מאנשי המכירות אחראים ל80% ממחזור המכירות שווה וכדאי לדעת מי הם ולהבין מה הם עושים נכון. אפשר להיעזר בהם כדי לחזק אחרים או כדי לתגמל אותם, כדי שלא יעברו למתחרים.


ו-20% מהזמן מספיק לעובד בשביל 80% מהמטלות. אז מה הוא עושה ב-80% הנותרים? יש סיכוי גדול שבזמן הזה עובד מבצע מטלות אשר אינן בתחום הידע שלו, אינן בתחום הכישורים שללו ואינן בתחום הנוחות שלו. תחשבו על ההתייעלות אליה אפשר להגיע אם באותם 80% זמן העבודה שלו הוא היה עושה את מה שהוא עושה טוב, יעיל ומהר? בכמה עשרות רבות של אחוזים תשתפר תפוקתו?


פארטו לטובת ניהול זמן


זה המקום לנו, כמנהלים, לצאת מתחום הנוחות שלנו ולהגדיר תפקידים אחרת. למצוא את החוזקות של העבדים שלנו ולתת להם להגדיר את מסגרות התפקיד. לא להתעקש על הגדרות משרה סטנדרטיות אלא לבחון איך משלבים את היתרונות שיש לכל עובד אצלכם בעסק עם המטלה שכלל העובדים צריכים למלא. יש היום די תוכנות ניהול עסק אשר תאפשרנה ממשק מדויק בין העבדים ותקשורת מיידית ומפוקחת כדי שהגדרות תפקיד דינאמיות לא יפגמו ברצף המטלות שיש לבצע כדי למלא משימה או להגיע ליעד.

ברור שבשוליים יהיו תמיד מטלות שאין ברירה אלא לחלקם בין כולם אבל צמצום מטלות אלה למינימום יעלה את התפוקה ובהרבה מקרים את שביעות הרצון של העובדים, אשר ייהנו מתחושת הקלה בגלל צמצום אותן מטלות בהם הם מרגישים שהם מתקשים לאורך זמן.


זה נכון גם לגביכם כמנהלים: חישבו טוב על המטלות אשר מגדירות את יום העבודה שלכם, מה מהן הם אותם 80% אשר תרומתם שולית ונסו להעביר את מטלות אלה לאחרים- אשר יהיו טובים בהן יותר, או אשר זמנם זול יותר משלכם להתעקש בו על מטלות אלה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אפי להב
סמנכ"ל שיווק senzey.com

תוכנה לניהול עסק הכוללת ניהול פרויקטים ומשימות, ניהול לקוחות ועובדים, ניהול כספים וזמן, ניהול יומן ומשרד, ניהול מכירות ושיווק.

תוכנת ניהול עסק: בתי תוכנה, סטודיואים, בתי דפוס, משרדי אדריכלים, קבלנים, יזמים, חוגים, קבוצות ועוד...
סנזיי- שלוט בעסק שלך. מקסם את הרווח שלך.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אפי להב

מאת: אפי להבאימון מנהלים26/03/131290 צפיות
לכל אחד יש בעיות, השאלה היא איך פותרים אותן, בוודאי בהקשר עסקי- ניהולי, אי אפשר פשוט לקוות שהן תפתורנה את עצמן ושאם כן לא תהיינה לכך השלכות על הצלחת העסק. אלה השלבים- הם לא בהכרח פשוטים אבל הם יותר פשוטים מהבעיה ומה שיקרה לה אם יתעלמו ממנה

מאת: אפי להבעסקים - כללי19/02/131161 צפיות
לפעמים זה נראה כמו רעיון טוב, לבצע את מה שחשוב במקביל- למקסם את הזמן, להתאמץ על הכל עכשיו ולנוח אחר כך. אבל האם זה באמת רעיון טוב האם זה ישפר אותנו ויקח אותנו אל התוצאות הרצויות?

מאת: אפי להבעסקים - כללי19/02/13862 צפיות
רובנו חושבים שאנחנו מסוגלים או אמורים לשאוף להיות מומחים בביצוע כמה דברים בו זמנית? תחשבו שוב. מחקרים חדשים מראים שאנשים אינם טובים, כפי שהם חושבים, בביצוע מספר מטלות במקביל. המחיר הנגבה מכם בניהול המקביל של כל המטלות יותיר אתכם עייפים ואולי את המטלות- לא מבוצעות כפי שהייתם רוצים

מאת: אפי להבייעוץ עסקי02/02/13875 צפיות
כל אחד יכול להים עסק קטן- שמבוסס על יתרון: כשרון או נסיון שאותו אנחנו יכולים לחלוק עם אחרים ועל הדרך להתפרנס ממשהו שאנחנו אוהבים. הנה כמה עצות כדי לעבור את השלבים ולהגדיל את הסיכויים שעסק כזה יצליח.

מאת: אפי להבניהול תוכן05/12/12980 צפיות
תוכן שיווקי מכיל עולם מושגים רחב וכולל לא רק רשתות חברתיות ואת האתר שלכם אלא גם פורומים, ניוזלטרים ובאופן כללי תקשורת עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים

מאת: אפי להביזמות עסקית26/10/121045 צפיות
הדרך לפתיחת כל עסק היא מורכבת ומסובכת, במיוחד סדנא אותה לרוב מפעילים לבד ולא נעזרים בכוח אדם רב. עסק קטן יכול להיעזר ברשימה מובנית של שלבים כדי לוודא שכל מה שצריך לקבל תשומת לב אכן מטופל.

מאת: אפי להבייעוץ עסקי12/10/12902 צפיות
בעסק, המטרה העיקרית היא להרויח כסף (הכנסות גדולות מהוצאות) אך גם לבנות את העסק כך שהרווח לא יהיה חד פעמי אלא מתמשך, ולשם כך יש למצוא את היתרון לעומת המתחרים ולבסס אותו לארוך זמן. אם כך, האסטרטגיה העסקית היא בסך הכל איך נרויח כסף לאורך זמן, בהתחשב במה שיש לנו למכור לעומת המתחרים שסביבנו.

מאמרים נוספים בנושא עסקים - כללי

מאת: ישראל רף עסקים - כללי16/07/231765 צפיות
מתנות לראש השנה, עציצים ממותגים, שיבטיחו לך הצלחה עסקית כל השנה. המטרה של כל עסק, למצוא מתנה לראש השנה שתשלב את הרצון לשמח את העובדים והלקוחות שתקדם את העסק עם תוצאות מעולות לטווח ארוך, וזאת בהשקעה כספית קטנה יחסית. עציץ ממותג עם הלוגו והמסר שלכם, משפט קצר או מוטו המאפיין את העסק, זו דרך מצוינת להעניק תשומת לב – לעובדים וללקוחות כאחד. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף עסקים - כללי13/12/222668 צפיות
סרטון מתנות ממותגות לטו בשבט ברוח החג עם מסר אישי ממותג מתנות לטו בשבט ברוח החג עם מסר אישי ממותג, מתנה שמרחיבה את הלב ומעלה חיוך תיצור אווירה נפלאה לשמירה על הקשר עם הלקוחות, צוות העובדים, הספקים, ונותני השירות. מתנה שתשדרג את היחסים שלכם עם הלקוחות והעובדים לאורך כל השנה יש דרך לעזור לכם להשיג את המטרה הזו! נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגרעסקים - כללי12/10/221827 צפיות
1. מהו תכנון? בכל מקום בו אנו נמצאים, אנו משתמשים במרחב בדרכים שונות. על מנת להבטיח ניצול יעיל של המרחב, יש צורך לתאם בין מגוון השימושים המתקיימים בו, ולדאוג לתשתיות כמו תחבורה, מים, חשמל ועוד. לשם כך מתקיים הליך התכנון ברמות שונות, מתכנון נקודתי ועד תכנון כלל ארצי. הליך זה קובע כיצד ישתלבו השימושים השונים, הלכה למעשה, ונותן מענה לשאלות כגון היכן וכמה ניתן לבנות במרחב נתון, מה נחוץ לשם אישור הבנייה וכיצד ניתן לספק את הצרכים של המשתמשים. בסופו של הליך התכנון מתקבלת תכנית, המורכבת בעיקרה מתשריט (מפה המבטאת באופן גרפי את הוראות התכנית הנוגעת למרחב גאוגרפי נתון), תקנון (הוראות בכתב הקובעות מה מותר ומה אסור לבנות על הקרקע שבתכנית, כיצד לבנות ולאיזה מטרות) ומסמכים נוספים בהתאם לצורך.

מאת: בנימין קלינגרעסקים - כללי30/05/221877 צפיות
הריני להעלות בפניכם נוהל עבודה, לדיון בהתנגדויות בפני הוועדה המקומית לבקשות להיתרי בניה ולתכניות בנין עיר. נוהל העבודה יועלה לאתר האינטרנט ההנדסי של הוועדה המקומית לתכנון ולבניה. הנכם מתבקשים לפעול מעתה ואילך בהתאם להנחיות המפורטות בנוהל העבודה. הנוהל נערך בהיוועצות עם היועץ המשפטי ומושתת על ההוראות הקבועות בחוק התכנון והבניה התשכ״ה 1965( כהגדרתו בנוהל – חוק התכנון והבניה( ועל הקבוע בתקנות התכנון והבנייה )רישוי בנייה(, תשע״ו 2016( כהגדרתן בנוהל – תקנות רישוי בניה(.

מאת: ישראל רף עסקים - כללי26/05/222055 צפיות
כל בעל עסק מכיר את החשיבות של תהליך ה"מיתוג" בקרב קהל הלקוחות הקיים, הלקוחות הפוטנציאליים והקולגות העסקיים השונים. לצד עטים, מחברות ומוצרים שאנו רגילים לקבל מתנות בכנסים, יש את בעלי העסקים שמעניקים מתנות מוצרי פרסום שאנשים באמת שומרים אותן… עציצים ממותגים עם מסר אישי נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף עסקים - כללי01/05/221923 צפיות
נטוורקינג הוא אחד הכלים החזקים ביותר בעולם הפרסום ובאירועים עסקיים. מהו המוצר הפרסומי היעיל ביותר עבורך שיבדל אותך משאר המשתתפים ויקנה לך יתרון משמעותי לטווח ארוך. מסר אישי או עסקי ממותג בעציץ – המוצר הפרסומי הטוב ביותר לאירועים עסקיים לקבלת תוצאה עסקית מעולה. אשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: אופירעסקים - כללי28/02/221530 צפיות
נושא הסמכת iso מאז ומתמיד היה נושא רגיש לבעלי עסקים ומותגים שגורר לאחרי כן כאב ראש, לחץ וחרדה. הסיבה לכך היא כי לא כולם באמת יודעים מה צריך על מנת להגיע להסמכה המושלמת, ואין כאן מורכבות כבדה מדי, בעיקר כאשר מלווים אתכם אנשי המקצוע הטובים ביותר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica