חפש מאמרים:
שלום אורח
06.12.2019
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בעיה? אלה השלבים כדי להתחיל את הדרך לפתרון שלה

מאת: אפי להבאימון מנהלים26/03/2013882 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בעיות – לכולם יש אותן, אבל איך פותרים אותן?

יש לזהות בעיה.

נשמע פשוט- אנחנו בבעיה, אנחנו יודעים שהיא קיימת. אז זהו- שלא כל כך פשוט. הבעיה היא לא אותה מצוקה שאנו חווים, טוב- לא בהכרח. הבעיה היא הנקודה, שאם תיפתר, תגאל אותנו מהמצוקה. אם יש לנו כאב בטן הבעיה היא לא הבטן אלא אולי משהו מקולקל שאכלנו.

בהרבה מקרים אנחנו כל כך רוצים לפתור את אי הנעימות שאנחנו ממהרים לטפל במקום הכואב ולא בגורם לכאב. אנחנו פשוט לא משקיעים את הזמן הנדרש בזיהוי הבעיה.

זיהוי הבעיה מאפשר מספר דברים: הראשון הוא פתרונה של הבעיה. לא באופן זמני או חלקי אלא באופן קבוע ומיטבי. הפתרון שכזה הוא בדיעבד חסכוני במשאבים שכן הוא מבטל את הצורך בטיפולים משלימים או תומכים. כשזיהינו את הבעיה הרבה הרבה יותר קל לפתור אותה, כן- זיהוי הוא חצי הדרך אל הפתרון.

ישנן מספר דרכים לזהות את הבעיה עצמה ולהגדיר אותה כך שנוכל לטפל במשבר, לפתור את הבעיה ולמשוך את עסקינו בכיוון הנכון והרצוי.

בחירת המילים כשמחפשים את הבעיה

במקום לשאול את העובדים איך לשפר תפוקה אפשר לשאול אותם מה מפריע להם. ללמוד על הכאבים שלהם ולטפל בהם יגביר מוטיבציה. הגברת מוטיבציה מעלה את התפוקה. ותתפלאו לגלות שהרבה פעמים יש חסמי יעילות שהעובדים היו שמחים אם הייתם מסירים כי הם בעצמם נהנים מעבודתם יותר אם ביכולתם להיות יצרניים יותר. משתלם לדבר בשפה שהנשאלים מבינים, לבחור מילים שאתם הם יכולים להזדהות ושאליהן הם מגיבים.

אתם לא יודעים איך לנסח? נסו מילים מקבילות, חליפיות לאלה שבחרתם-  זה עניין של ניסוי וטעייה עד שתמצאו את שילוב המילים אליו הנשאלים מגיבים ושאיתו אתם "יכולים לעבוד".

יש לוותר על הנחות יסוד קיימות

זה קשה, כי נוח כשיש הנחות יסוד, ולכולנו יש. אבל זו הדרך הקלה להתחמק מלהבין באמת מה הבעיה ומה מקורה. בהרבה מקרים כשרושמים את הדברים או כשמקריאים את הדברים אפשר לזהות את הנחות היסוד הקיימות. אם נרשום את הבעיות בייצור, כשנבחר לא לרשום את העובדה שהמזגן מקצר נדע כי יש לנו הנחת יסוד לגבי הסיבה בגינה הוא מקצר ואז נוכל להוסיף את הבעיה במזגן לרשימת הבעיות ברצפת היצור. כשתהיה לנו רשימת כל הבעיות ברצפת היצור נוכל להתחיל לענות על השאלה אודות התפוקה הנמוכה ולנסות להבין מה מקור הבעיה.

יש לגוון בעומק הטיפול

לפעמים זה העובד, לפעמים זו המערכת שסביבו. טיפול ברמת הפרט היא אופציה אך צריך לפעמים לצאת החוצה ולהסתכל על הדברים רמת המכלול. או להיפך- אם הסתכלנו ברמת המכלול, לנסות ולהיכנס לעומק אל הבעיות בכדי להבין את המנגנון שגורם להן- לפעמים בעיה היא תגובת שרשרת בכמה מישורים באותו הזמן.

יש לגוון בנקודות ההשקפה

פרספקטיבה היא נקודת ההשקפה מכיוון מסוים, שווה לנסות ולהגיע למספר פרספקטיבות על בעיה כדי לדעת באמת מה גורם אותה. ראו את המוצר בעיניו של המוכר, הטכנאי, הלקוח ושרות הלקוחות. איסוף נקודות השקפה יעזור לכם לאתר את המקור לבעיה ממספר כיוונים ולהתמודד איתה.

יש לנסח את הבעיה בזהירות ורגישות

ניסוח הבעיה כדי להתחיל ולתכנן לה פתרון  מצריך שימוש זהיר בשפה- בחרו מילים משתפות (דברו ברבים), אם הבעיה נוגעת לכמה מעובדי הארגון. בחרו שפה אופטימית וחיובית- לא "את מי נעניש", אלא "איך נתקן". זה יעודד את העובדים להירתם ולעזור במקום להיסגר ולפחד. נסחו אותה כשאלה. שאלות מפעילות את המוח של המתבונן באופן אוטומטי. כמה זה 1+1 לעומת- כמה זה 1+1? הנה, הרגע חשבתם על התשובה.

יש לאסוף עובדות

אחרי הניסוח, עכשיו שלב הביניים של איסוף המידע לצורך גיבוש אפשרויות לפתרון. אספו מידע על מקור הבעיה, המקרים בהם הבעיה עולה, מה בדיוק קורה כשהיא עולה, במה זה מתבטא ועל מה זה משפיע. ככל שיהיה יותר מידע והמידע יהיה מדויק יותר כך הפתרון יהיה מפורט ומדויק יותר. סקרנות לגבי הבעיה תאפשר איסוף יותר מידע- נבירה, חקירה, דקדוק בפרטים, הקשבה, רישום וכו'.

יש לגבש פתרון

לאור זה שהבעיה היא חצי הדרך לפתרון- היא רק חצי הדרך. באופן פרופורציונאלי הפתרון הוא לא פתרון בזק ואם השקענו שעה באיתור הבעיה הפתרון לא יבוא תוך 5 דקות. הפתרון יהיה מורכב יותר ככל שחפרנו את הבעיה לעומק יותר אבל התמודדות איתו והשלמה של פעולת פתירת הבעיה גם תהיה משתלמת ולכן היא כדאית.

בהצלחה!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אפי להב
סמנכ"ל שיווק senzey.com

תוכנה לניהול עסק הכוללת ניהול פרויקטים ומשימות, ניהול לקוחות ועובדים, ניהול כספים וזמן, ניהול יומן ומשרד, ניהול מכירות ושיווק.

תוכנת ניהול עסק: בתי תוכנה, סטודיואים, בתי דפוס, משרדי אדריכלים, קבלנים, יזמים, חוגים, קבוצות ועוד...
סנזיי- שלוט בעסק שלך. מקסם את הרווח שלך.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אפי להב

מאת: אפי להבעסקים - כללי19/02/13698 צפיות
לפעמים זה נראה כמו רעיון טוב, לבצע את מה שחשוב במקביל- למקסם את הזמן, להתאמץ על הכל עכשיו ולנוח אחר כך. אבל האם זה באמת רעיון טוב האם זה ישפר אותנו ויקח אותנו אל התוצאות הרצויות?

מאת: אפי להבעסקים - כללי19/02/13515 צפיות
רובנו חושבים שאנחנו מסוגלים או אמורים לשאוף להיות מומחים בביצוע כמה דברים בו זמנית? תחשבו שוב. מחקרים חדשים מראים שאנשים אינם טובים, כפי שהם חושבים, בביצוע מספר מטלות במקביל. המחיר הנגבה מכם בניהול המקביל של כל המטלות יותיר אתכם עייפים ואולי את המטלות- לא מבוצעות כפי שהייתם רוצים

מאת: אפי להבייעוץ עסקי02/02/13545 צפיות
כל אחד יכול להים עסק קטן- שמבוסס על יתרון: כשרון או נסיון שאותו אנחנו יכולים לחלוק עם אחרים ועל הדרך להתפרנס ממשהו שאנחנו אוהבים. הנה כמה עצות כדי לעבור את השלבים ולהגדיל את הסיכויים שעסק כזה יצליח.

מאת: אפי להבניהול תוכן05/12/12579 צפיות
תוכן שיווקי מכיל עולם מושגים רחב וכולל לא רק רשתות חברתיות ואת האתר שלכם אלא גם פורומים, ניוזלטרים ובאופן כללי תקשורת עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים

מאת: אפי להביזמות עסקית26/10/12629 צפיות
הדרך לפתיחת כל עסק היא מורכבת ומסובכת, במיוחד סדנא אותה לרוב מפעילים לבד ולא נעזרים בכוח אדם רב. עסק קטן יכול להיעזר ברשימה מובנית של שלבים כדי לוודא שכל מה שצריך לקבל תשומת לב אכן מטופל.

מאת: אפי להבייעוץ עסקי12/10/12565 צפיות
בעסק, המטרה העיקרית היא להרויח כסף (הכנסות גדולות מהוצאות) אך גם לבנות את העסק כך שהרווח לא יהיה חד פעמי אלא מתמשך, ולשם כך יש למצוא את היתרון לעומת המתחרים ולבסס אותו לארוך זמן. אם כך, האסטרטגיה העסקית היא בסך הכל איך נרויח כסף לאורך זמן, בהתחשב במה שיש לנו למכור לעומת המתחרים שסביבנו.

מאת: אפי להבעסקים קטנים ובינוניים03/10/12612 צפיות
בהרבה עסקים קטנים ובינוניים, אין מספיק עובדים כדי שכל אחד יוכל ליהנות מהיתרונות של התמחות בתחום פעילות נבחר וצר, התעסקות בפרטים קטנים אף מקשה על רכישת ידע חדש והתעדכנות בהתפתחויות חדשות, אך יש לעסקים קטנים ובינוניים נקודות קטנות, אשר שימת דגש עליהן יכול להפוך את הביצוע העסקי למוצלח יותר, ואת ההתמודדות עם הבעיות הגדולות מעט קל יותר.

מאמרים נוספים בנושא אימון מנהלים

מאת: דרור אטריאימון מנהלים01/01/191409 צפיות
עומדים לפני משכנתא וניגשתם לבנק שלכם לבקש משכנתא? הבנק סירב? לא נורא, יש דרך לקחת משכנתא בנקאית, אפילו שהבנק סירב כבר למשכנתא. שמי מרטין בוקסדורף ואני יועץ מומחה להשגת משכנתאות לאחר סירוב בבנק. אני אנסה במאמר הזה להסביר איך ניגשים למשכנתא לאחר סירוב בבנק.

מאת: הדסהאימון מנהלים28/08/181813 צפיות
מנהלים ואנשי מקצוע בחברות וארגונים שונים, דוגמת מוסדות בריאות או חינוך וכן חברות בתחומים שונים במשק, יכולים להפיק רבות מלימודי פיתוח מנהיגות. כיום מרכזים שונים מציעים סדנאות, ימי עיון, כנסים והכשרות בנושא, אשר מקנים טכניקות וכלים לחיזוק כישורי מנהיגות. מומלץ לבחור בלימודים אשר הינם בעלי אופי חווייתי התנסותי ולא רק תיאורטי, ואשר מקנים כלים מעשיים בהם המשתתפים יכולים להתנסות עוד במהלך הלימודים.

מאת: רוני הכהןאימון מנהלים24/12/171853 צפיות
יש משפט נדוש שאומר shit Happens או בעברית תקלות קורות ואין מה לעשות, מדוע הוא נדוש? מכיוון שנוח ליחס אותו לטעויות שלנו או של אחרים. נוח לציין ולהמשיך לעבוד כרגיל גם שמשהו משתבש.

מאת: אילה פינקוייסאימון מנהלים05/01/171834 צפיות
כתבנו בעבר על כך שאושר ארגוני מהווה מרכיב קריטי להצלחתו של הארגון. ארגון מאושר הינו ארגון שיש בו עובדים יצירתיים יותר, בריאים יותר, הישגיים ומצליחים י

למכור מוצר יקר, מרגיש רע למכור, מוצר יקר ללקוח, טיפים לאנשי מכירות, לא רוצה לרמות את הלקוח, צמחונות, מטפל רוחני, תמיכה נפשית: עכשיו יש סיטואציה לצורך העניין שבן אדם הולך למכור מוצר, אוקי וקשה לו למכור את המוצר והסיבה שקשה לו למכור את המוצר זה כי הוא חושב שהמוצר יקר מדי, המוכר חושב שהמוצר יקר מדי אז תגיד לו אז תוזיל את המחיר, אוקי ועכשיו יכול להיות שתי תשובות אפשריות תשובה אחת "אני לא יכול להוזיל את המחיר כי..." תשובה שניה הוא בכלל שכיר, בוא נסיים את הראשונה הוא לא יכול להוזיל ...

קבלת החלטות, ארגון זמן, לחשוב בצורה מסודרת, סדר עדיפויות, ניהול זמן, גישור, מנטורינג: תמשיכי. ש: "וכאשר האדם מקונן על הרצון עצמו הוא מבין שבעצם גם הרצון עצמו הוא ישות מורכבת". אליעד: הבנתם כי אינסטינקטיבית מה זה אומר שמה עכשיו צריך לעשות? לפרק את הרצון עצמו. ש: כן. אליעד: והתהליך הזה בן אדם צריך לעשות אותו בכל דבר ודבר בחיים שלו, כל תהליך ותהליך בעבודה בפה ושם "רגע מה אני חייב לעשות ומה אני רק יכול או לעשות או לא" קודם כל תתחיל מהדברים שאתה חייב לעשות, משימות כאילו ביומיום קודם ...

התנגדויות בשיחת מכירה, טיפול בהתנגדויות של לקוח, איך לטפל בהתנגדויות קניה, טיפול בהתנגדויות לקוח, אסטרטגיית מכירות, טיפול בהתנגדויות מכירה, אימון אישי לחיים, מנטורינג: שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר ברמה העקרונית לגבי טיפול בהתנגדויות של לקוחות, אוקי בן אדם מנסים למכור לו מוצר לקוח רוצים למכור לו מוצר הוא לא רוצה לקנות את המוצר איך אמורים ברמה האסטרטגית ברמה הלוגית לטפל בהתנגדות הזאת, כנ"ל אם רוצים לשכנע מישהו במשהו והבן אדם לא רוצה מה בעצם צריך לעשות ברמה הלוגית והתשובה לכך היא ...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica