חפש מאמרים:
שלום אורח
04.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תקלה במערכת הקירור במפעל

מאת: מיכאל רומנסקיתעשייה02/08/2012760 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לא צריך להיות תעשיין בכיר כדי להכיר בחשיבותם של מפעלים. העבודה בהם נעשית סביב השעון, כשכל תקלה עלולה לפגוע באופן קריטי בתהליך הייצור. חלק מהותי, מהבחינה הזו, נוגע לתהליכי הקירור, אשר חיוניים בכל עת. כעת, תארו לכם שבאמצע אחד הימים השגרתיים של השנה מערכת הקירור של המפעל מושבתת מפעילות. מה יכול בעל המפעל לעשות כדי לא להפסיד הון עתק?

כמעט כל מפעל, מעצם פעילותו, זקוק למערכות קירור. במרבית ימות השנה, הכול מתנהל כשורה, דבר שיסייע לשגרת העבודה בו. אולם, כאשר מתרחשת תקלה מכל סוג במערכת הקירור, נדרשת פנייה לאיש מקצוע מתאים, ומהר ככל האפשר. אנחנו נתייחס כאן לסיבות בגינן יש לקרר את המפעלים, לסוגי התקלות הנפוצות, וכמובן- לצעדים שיש לבצע כאשר אלה כבר מתרחשות.

על החשיבות של קירור

כאמור, קירור מקבל תפקיד חשוב בכל הליך תעשייתי. ראשית, משמש הוא לשמירה על טמפרטורה סבירה של חלקי מערכת הייצור, לרבות אמצעי השינוע או המכונות השונות. אלה נוטים להתחמם במהלך עבודתם, והתחממות יתר עלולה להשבית את המערכת כולה. בעבר קיררו את המכונות באמצעות מי ים, פתרון פגע בסביבה במידה לא מבוטלת.

בהמשך, החל השימוש במערכות קירור, אשר מבוססות על שיטות שונות. גם כאן, עיקר הפעילות נעשה באמצעות מים, אלא שהפעם מדובר במים ממוחזרים. דרך נוספת לקירור היא באמצעות הזרמת אוויר קר- ממש כמו הפעלה של מאוורר באחד מהימים החמים ביותר בשנה.

שיטת הקירור, כמו גם עוצמתו, תיקבע על פי פעילות המכונות בהן נעשה שימוש. צריכות להישאל מספר שאלות, ביניהן: לאיזו טמפרטורה מגיעות המכונות? מהו קצב עבודה שלהן? וכן הלאה. על פיהן, ובתיאום מלא עם הלקוח, יחליט איש המקצוע על הדרך הפשוטה והיעילה ביותר להוריד את הטמפרטורה.

מייצרים? דאגו לקירור

בנוסף למה שהזכרנו, הקירור חיוני גם עבור חלק מהתוצרים הסופיים. מפעל אשר מייצר מזון, תרופות או רכיבים אלקטרוניים, למשל, נדרש ממנו לשמר אותם בטמפרטורה נמוכה בכל עת. אחרת, חלקי האלקטרוניקה עלולים לצאת משימוש, התרופות לאבד מיעילותן והמזון להתקלקל. זהו נזק כלכלי, שהשפעתו השלילית גם יכולה לחול על התדמית של העסק. חשבו, למשל, על משווקת מוצרי מזון שקו הייצור שלה פגום.

אז מה עושים במקרה של תקלה?

מערכות הקירור הקיימות כיום כוללות גם שלל אמצעי בקרה, אשר מאפשרים לדעת מתי הן שובקות חיים, או שמא מאבדות מהיעילות שלהן. בכל פעם שמתרחש דבר מסוג זה, יש לפנות באופן מיידי לאדם אשר בקיא בתחום מערכות הקירור עד היסוד. לאדם הזה קוראים, איך לא, טכנאי קירור.

כשאנו נתקלים במושג טכנאי קירור, עולה לנו תמונה של איש מקצוע אשר בוודאי נקרא לו בעת תקלה במזגן, נניח. אולם, תחום הקירור רחב הרבה יותר מכך, ויש בנמצא בעלי מקצוע רבים אשר מתמחים בעבודה עם מערכות מורכבות של קירור תעשייתי, בין אם למפעלים, לבתי מלון, לרשתות שיווק או לכל דבר אחר. פנייה אליהם, מטבע הדברים, היא האפשרות הכמעט יחידה.

שאלת האחריות

חשוב לזכור שגם מערכות הקירור האיכותיות ביותר יכולות לשבוק מפעילות במקרים מסוימים. לעיתים זה קורה עקב תחזוקה לא נכונה, ובמצבים אחרים עקב שחיקה של חומרי הגלם. לפני שכל אלה מתרחשים, רצוי מאד להצטייד מבעוד מועד ברשימת נותני שירותים שיוכלו לשרת אתכם, בעלי המפעל, במידת הצורך.

בדרך כלל, זו לו תהווה בעיה. חברות רבות הפועלות בתחום של קירור תעשייתי מציעות שירות תיקונים, ואחריות מלאה בשורה רחבה של תקלות. בהיעדר שירות מסוג זה, חשוב לבחור טכנאי קירור מוסמך, בעל ניסיון, וכזה הבקיא בפתרונות קירור לתעשייה. פעמים רבות, בדיקה של תחומי הפעילות שלו וסוג הלקוחות עימם הוא עובד יכולה להבהיר במידה רבה את התמונה לגביו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

...

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מיכאל רומנסקי

מאת: מיכאל רומנסקירכב30/06/144857 צפיות
אחת למספר שנים, זה קורה. דגם משמעותי של אחת מיצרניות הרכב המובילות בעולם יוצא לשוק, ומציע שורה ארוכה של חודשים שמאפשרים לו להתבלט בו. כזה בדיוק הוא המקרה של דגם אאוטלנדר phev, מבית מיצובישי, אשר נכנס לקטגורייה של כלי הרכב החשמליים ההיברידיים הנטענים. כפי שתראו מיד, מדובר ברכב יעיל, חסכוני, בטיחותי ומאובזר לעילא ולעילא.

מאת: מיכאל רומנסקירכב29/06/144846 צפיות
קבלו את מיצובישי אאוטלנדר phev החדשנית. המכונית, שמגיעה אלינו ומצטרפת אל מכוניות הדור החדש שקשה להתעלם מהן, היא מכונית מיוחדת במינה. מיצובישי זו, שנחשבת למכונית פורצת דרך, מציעה לנו עיצוב מיוחד במינו וגם לא מעט פינוקים, הלוקחים בה חלק.

מאת: מיכאל רומנסקיביטוח רכב29/06/147858 צפיות
לצד לא מעט ביטוחים, המוצעים בשוק הביטוחים כיום, אפשר גם למצוא שלל של פוליסות ביטוח המיועדות לבעלי הרכבים. אילו סוגים של ביטוחי רכב עומדים לרשותנו ומה כולל, במסגרתו, כל אחד מהם? התשובה, לפניכם.

מאת: מיכאל רומנסקיהלוואות29/06/144892 צפיות
בנק ירושלים הוא אחד הותיקים בישראל, שעה שהוא פועל החל מ-1963. במהלך השנים, הוא עבר לא מעט תמורות: ב-1998, הפך ברישיונו של בנק ישראל לבנק מסחרי, אשר בין תחומי ההתמחות שלו ניתן למנות נדל''ן, שוק ההון ובנקאות בין לאומית. כעת, משיק הבנק שירות חדש, שמתאים כמו כפפה ליד למאפיינים של העת הנוכחית. המדובר הוא בשירות המאפשר ללקוחות כל הבנקים לקבל דרך בנק ירושלים הלוואות, בסכומים גבוהים, בהליך פשוט המבוצע דרך האינטרנט.

מאת: מיכאל רומנסקירכב29/06/144903 צפיות
יצרנית הרכב יונדאי, המוכרת היטב לצרכני הרכב בישראל, מספקת מזה שנים ארוכות מבחר כלי רכב חסכוניים ויעילים. לאחר לא מעט שנים שבהן התרחק הנהג הישראלי מכלי רכב קטנים וקומפקטיים, הרי שכיום המצב שונה למדי.

מאת: מיכאל רומנסקירכב29/06/144986 צפיות
חברות הרכבים מעמידות לרשותנו כיום שלל של דגמים, המספקים מענה לצרכים שונים. אפשר למצוא רכבי שטח איכותיים, מכוניות משפחתיות טובות וגם מכוניות מיני נפלאות, הנחשבות לפופולאריות. בחברת יונדאי, אחת החברות המובילות בשוק כיום, מוצעות לכם שתי מכוניות טובות, מכוניות מיני משוכללות, המשלבות במסגרתן את כל מה שצריך להיות במכוניות. בין אם זו יונדאי i10 או אולי יונדאי i20, מדובר במענה מצוין לצרכים שונים. מה מאפיין כל אחת ממכוניות אלו? על כך, לפניכם.

מאת: מיכאל רומנסקיביטוח דירה27/06/148403 צפיות
מבין שלל הביטוחים, שאותם מציעות לנו חברות הביטוח, ישנו ביטוח דירה. ביטוח זה, הכולל במסגרתו, שני ביטוחים שונים: ביטוח מבנה וביטוח תכולה, מוצע בטווח רחב של מחירים, הנקבעים בהתאם לפרמטרים שונים. אם אתם מעוניינים לרכוש ביטוח דירה, הנה, לפניכם, פרטים חשובים ומידע שיעזור לכם בבחירה.

מאמרים נוספים בנושא תעשייה

מאת: nirתעשייה15/02/22968 צפיות
מדריך לבחירת חברת הובלות דירה עם ביטוח! הובלת דירות למעבר דירה שלכם לקל מאי פעם! פנו אלינו היום לפרטים והצעת מחיר אטרקטיבית להובלת דירה עם חברת ההובלות של ישראל!

מאת: מעיין חטאבתעשייה08/08/211210 צפיות
חברת פ.ק. מעבדות כיול וייעוץ בע"מ מציעה מניפה רחבה של שירותי כיול מתקדמים

מאת: yoni romתעשייה03/02/211149 צפיות
מה עושה מומחה לאיתור נזילות? מה תפקידו? בעזרת אילו מכשירים מאתרים נזילת מים?

מאת: ניב אבןתעשייה07/05/191775 צפיות
מה היתרון של צבע אפוקסי עבור רצפה

מאת: ליאורתעשייה07/08/181817 צפיות
מכונות שרינק למפעלים שונים, מבצעות אריזה מהירה. מכונות השרינק, עוטפות את המוצר ביריעת ניילון. אחר כך, הן מלחימות את הניילון, ומקררות את פס ההלחמה.

מאת: SEOMANתעשייה26/02/181315 צפיות
מנוף הרמה הוא ללא ספק הכלי המקצועי ביותר עבור כל חברת בנייה אשר זקוקה למשאית מנוף הרמה לגובה.

מאת: shlomy תעשייה27/12/175231 צפיות
הספקה טכנית שוטפת לעסקים היא כמו הדלק שמניע את הגלגל, הידיעה שחומרי הגלם מסופקים באופן יעיל ומקצועי מייעלת את העובדה ומגדילה את התפוקה בכמה רמות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica