חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ניהול סיכונים ומתודולוגיה

מאת: שרון שמעון יזמות עסקית05/10/20091589 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

האמרה "לחיי ההפתעות שבדרך" עומדת בסתירה מוחלטת עם עולמם המובנה והמתוכן של אנשי הבטחת האיכות שכמותי.

www.lckcenter.com

יישום מתודולוגיה בפרויקטי פיתוח, מערכות תוכנה או חומרה, נובע מהרצון למנוע או לפחות לצמצם את ההפתעות העלולות לצוץ בדרך. ברור שנקודת המוצא היא שרוב ההפתעות הממתינות בצידי הדרך יתגלו בצורת זאב ויאיימו על סיכויי הצלחת הפרויקט והגשמת יעדיו.

אנשי הבטחת איכות מכוונים לפעילות חסרת יצירתיות. הם מוכשרים לאמץ מתודולוגיות וסבלנים להטמיען בארגון. הטובים שבהם מבינים שברגע שמנסים לשנות את המתודולוגיה ולהתאימה לארגון קיימת סכנה להיווצרות כשל במבנה העדין עליו מבוססת השיטה.

באותו ארגון מתקיימת קבוצה גדולה יותר הכוללת את אנשי פיתוח. אלה נדרשים לעמוד ביעדי מצוינות שאחד מהם קשור ביצירת מוצר המגלם יתרונות חדשניים. קבוצה זו נאלצת לעמוד בכפיפות לנהלים ושיטות מתודולוגיות שאמץ הארגון.

מהיכן נובעת התנגדותם של אנשי הפיתוח לפעילות תבניתית, מוגדרת מראש שמתווה המתודולוגיה? האם רק מתוך התנגדותם לשינוי או שלמעשה מכנן ברובם אומן רדום המבקש לפרוץ החוצה בחשיבה יצירתית ובחופש פעולה.

בויקיפדיה מוגדרת אומנות כ "פעילויות אנושיות שאינן נעשות על פי תבנית פעולה קבועה, מחייבת ומוגדרת מראש, אלא נתונה לשיקול דעתו, פרשנותו ויצירתיותו של האמן".

את היצירתיות מגדירה ויקיפדיה כ "מגוון התהליכים המנטאליים המובילים את האדם לפתרונות, רעיונות, המשגה, צורות אמנותיות, תאוריות או תוצרים שהנם מיוחדים או מקוריים"

אני מדמיינת את החיוך הגדול של אחדים מכם שמצאו סוף כל סוף, את ההצדקה האולטימטיבית להתחמק מכתיבת מסמכים, יצירת גנטים וכל הטרדות המתודולוגיות שלא מאפשרות לאומן להתעסק בחדוות היצירה האמיתית.

אין ספק שמי שניכן ביצירתיות בעל סיכויים גדולים יותר להוביל לתוצר חדשני ומכאן שכדאי לטפח אנשי פיתוח יצירתיים שלהם סיכויים גדולים להשיג חדשנות בתוצריהם.

אנשי איכות מאפשרים לאנשי הפיתוח לפתח את היצירתיות שלהם אבל הם סוגרים אותם בתוך תבניות ושיטות מתודולוגיות ושואפים להובילם לעמידה בתקנים וסטנדרטיים מוכרים.

פעילות האיכות מזכירה לי את מאמרו של מרטין בובר בשם דעותיו הקדומות של הנוער.

אני זוכרת שהתרשמתי מהתוצאות שניתן להשיג ממהפכה קונסטרוקטיבית הנשענת על הבנות העבר כאשר מחוללים מהפכה המתקנת ומשנה את הדרוש שיפור לעומת המהפכה הדסטרוקטיבית הפועלת להרס מוחלט של העבר ובניה מחודשת על בסיס רעיונות המהפכה.

ההיסטוריה מוכיחה שמהפכות קונסטרוקטיביות נוטות להצליח יותר מאשר מהפכות דסטרוקטיביות.

מנהלי הפיתוח חייבים להישאר יצירתיים כשמנגד עומדת הבטחת האיכות המונעת מהם את היצירתיות הזאת. תהליך היצירתיות צריך לעמוד בתאימות עם מהפכה קונסטרוקטיבית ולנצל את המתודולוגיה הנובעת מהבנות העבר לצורך הבניה המחודשת.

יחד עם זאת מונעת המתודולוגיה את היצירתיות הנדרשת לאנשי הפיתוח כדי להגיע לדרגת אומנות מאחר וזו הראשונה מגדירה ומספקת את תבניות הפעולה, הקבועות והמוגדרות מראש ללא מקום לשיקול הדעת.

כשבוחנים את הסיכוי שתוצר שפותח בדרך אומנותית יגיע למצוינות מול הסיכוי שתוצר שפותח בדרך מתודולוגית יגיע אליה סביר להניח שנמצא הרבה יותר הצלחות קטנות ביצור תוצרים שפותחו בעזרת תבניות ושיטות מתודולוגיות לעומת הצלחות בודדות אבל גרנדיוזיות של יצור תוצרים שיצרו בדרך אומנותית.

אם כך למה אנו עדים לגידול בהעדפה את הדרך המתודולוגית וירידה בהעדפת הפעילות האומנותית בתחומי הטכנולוגיה? האם לא תהילה נבקש?

בעולם התחרותי חייבים עסקים לשאוף למצוינות כי אחרת עלולים לא לשרוד. רוב העסקים פועלים על ידי חיקוי המצליח ויישום חוק העדר.

מכאן שנעדיף לזנוח את המוטיבים האומנותיים הקשורים בהמצאת התהליך ונאמץ לעצמנו דרכים מוכרות שנבחנו במבחן התוצאה ובעלי סיכויים גדולים יותר לסלול לנו את הדרך להגשמת הפתרון והשגת התוצר בהצלחה.

לאורך הדרך נוכל לנוע בחופשיות וביצירתיות אומנותית שתאפשר השגת תוצר בעל יתרונות החדשניים.

בסוף הדרך יבחן התוצר שוב, בעין מקצועית שתשאף לנרמל אתו ולהתאימו לסטנדרטים ולתקנים המקובלים בסביבתו  ובמטרה לצמצם בו את האלמנטים האומנותיים והשנויים במחלוקת שבו.

שונאי הסיכון יאמצו את מתודולוגית האיכות ששואפת להוביל את הפיתוח בדרך חסרת הפתעות.

אוהבי הסיכון שיתעלמו מחיית החושך המפחידה עשויים לגלות את האור החדש שיאיר על כולנו.

www.lckcenter.com

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שרון שמעון - ניהול איכות

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שרון שמעון

מאת: שרון שמעון ניהול07/11/091671 צפיות
שינויים במצבות כוח האדם עתידים להתרחש בתדירות גבוהה יותר. ארגונים שלא יקדימו להתמודד עם הדרישה לנהל שינויים בכוח אדם כחלק מתרבות ארגונית עלולים למצוא את עצמם תקועים עם עובדים במצב קיפאון.

מאת: שרון שמעון ניהול07/11/091187 צפיות
שינויים במצבות כוח האדם עתידים להתרחש בתדירות גבוהה יותר. ארגונים שלא יקדימו להתמודד עם הדרישה לנהל שינויים בכוח אדם כחלק מתרבות ארגונית עלולים למצוא את עצמם תקועים עם עובדים במצב קיפאון.

מאת: שרון שמעון מחשבים וטכנולגיה - כללי05/10/091267 צפיות
למה כל כך קשה למנהלי הפרויקטים להוביל את הפרויקט לקו הסיום בהצלחה?

מאת: שרון שמעון מחשבים וטכנולגיה - כללי05/10/091552 צפיות
דקה לפני הולדת הרובוט הראשון שיהיה בעל יכולת רביה עצמית ויקרא מין חדש.

מאמרים נוספים בנושא יזמות עסקית

מאת: ישראל רף יזמות עסקית31/07/232318 צפיות
מתנות אישיות ממותגות לראש השנה ללקוחות ולעובדים, ההצלחה מובטחת, נשמח לעזור. מסר אישי שלכם ממותג בעציץ, מזכרת בלתי נשכחת תוצג תמיד על השולחן ולא במגירה. המטרה לחבר בין אנשים בקשריכם העסקיים והאישיים להביע את הערכתכם ואהבתכם בדרך מקסימה הזוכה ל-100% הצלחה! מוזמנים להעביר מסר אישי חם ממותג בעציץ לאנשים החשובים לכם העובדים והלקוחות נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף יזמות עסקית20/07/232354 צפיות
מתנות לראש השנה, מחפש דרך מקורית להעביר מסר של הצלחה לעובדים והלקוחות אתם משקיעים מחשבה ומשאבים רבים לקראת ראש השנה שהלקוחות והעובדים יצאו מרוצים שהקשר ביניכם יתהדק יש דרך לעזור לכם להשיג את המטרה הזו! בהשקעה כספית קטנה יחסית. עציץ ממותג עם הלוגו והמסר שלכם, משפט קצר או מוטו המאפיין את העסק, זו דרך מצוינת להעניק תשומת לב – לעובדים וללקוחות כאחד. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף יזמות עסקית13/07/231570 צפיות
מתנות לראש השנה, עציצים ממותגים, שיבטיחו לך הצלחה עסקית כל השנה. המטרה של כל עסק, למצוא מתנה לראש השנה שתשלב את הרצון לשמח את העובדים והלקוחות שתקדם את העסק עם תוצאות מעולות לטווח ארוך, וזאת בהשקעה כספית קטנה יחסית. עציץ ממותג עם הלוגו והמסר שלכם, משפט קצר או מוטו המאפיין את העסק, זו דרך מצוינת להעניק תשומת לב – לעובדים וללקוחות כאחד. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית11/01/232438 צפיות
העלתי את השאלה בכותרת לדיון מכיוון שאני נתקל ביזמים רבים שמגיעים אלינו לאחר שבצעו רישומי פטנטים באלפי שקלים/ דולרים ורק לאחר מכאן הגיעו לשלב של פיתוח המוצר ובניית האנפורמציה העסקית הדרושה. מטרתי במאמר זה הוא להאיר את עיני היזמים שבכוונתם לפתח מוצר או לקדם פטנט או רעיון שיש להם – תהליך שאני קורא לו 'בניית ערך כספי לרעיון'. אז איך בונים ערך כספי לרעיון/ למוצר/ לפטנט?

מאת: בנימין קלינגריזמות עסקית13/12/222817 צפיות
ידוע כי בנייה בשטחים המשותפים בבית משותף, תתאפשר רק בהסכמת 75% ומעלה מכלל דיירי הבניין בבית המשותף, וזאת עפ"י חוק המקרקעין, תשכ"ט-1969. אך מה הדין כאשר דיירים הרחיבו את דירת הגג שלהם תוך ניצול שטח המוצמד לדירת גג זו על חשבון השטח המשותף של הבית המשותף, בלא הסכמה של 75% מכלל דיירי הבית המשותף? ודוק – האם הצמדתו של שטח משותף לדירה, מקנה לבעלי הדירה זכות בנייה בשטח זה?

מאת: ישראל רף יזמות עסקית16/03/221319 צפיות
מתנות לעובדים, העובדים הם המנוע של העסק פנקו את העובדים ב עציצים ממותגים, מתנות לחג הפסח, ותקבלו מנוע טורבו עבור העסק שלכם. מסרים ממותגים בעציצים בערכים של העצמה, שגשוג, הצלחה, פריחה, בריאות, אהבה, אושר, שפע ועוד. בעציצי קרמיקה, בטון וזכוכית. אנו מציעים להעניק חוויה בלתי נשכחת לחיזוק הקשר עם העובדים והלקוחות שלכם. פנו אלינו נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגריזמות עסקית27/02/221373 צפיות
רקע רשיון בישראל עשרות אלפי עסקים הפועלים ללא עסק . ניכר חלק מעסקים אל ה) לפי הערכה-כרבע ( אינם לקבל זוכים רשיון ב עסק של אי עמידה בהוראות חוק התכנון והבניה,התשכ 1 , "ה 965. רשיון בעסק הפועל ללא לא ניתן לפקח על המטרות האמורות בסעיף לחוק רישוי עסקים,התשכ 1 , "ח . הן 968 המטרות :הסביבה איכות נאותה של , מניעת סכנות לשלום הציבור ,במקום בטיחות הנמצאים , מניעת מחלות בעלי חיים וזיהום מקורות מים , בריאות הציבור וקיום דיני התכנון והבניה ודיני הכבאות.והבניה כתוצאה מכך הליקוי מתחום דיני התכנון , המונע קב

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica