חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מדוע נכשלים פרויקטי פיתוח תוכנה

www.lckcenter.com

אם נשאל מנהלי פרויקטים מהו פרויקט הם ידעו לענות שפרויקט הוא מאמץ תקופתי לייצור המערכת והצלחתו נמדדת בעמידה בתכולה, בזמן ובתקציב.
ההגדרה המילונאית למושג פרויקט היא: הקרנת רעיון והעברתו ממדיה אחת למדיה אחרת.

כמנהלת הבטחת איכות מצאתי שקיים פער מתודולוגי בין תפיסת מנהלי הפרויקטים את המושג פרויקט לבין ההגדרה המילונאית שלו. פער זה המהווה את אחד גורמים המרכזיים לכישלונות הפרויקטים.

נדמה לרגע את שלב אפיון המערכת לתהליך בו אנו מקרינים את המערכת לסביבת הייצור של הלקוח שיהווה את המסך עליו תוצג תמונת המערכת. בשלב זה נשכיל אם נכשיר את המקרין לתחום שיווק ומכירות וניתוח מערכות כאחד. שילוב התמחויות אלה בגורם אחד יאפשר שיפור במידת התאמת המערכת לצורכי הלקוח במקביל למיצוי הפוטנציאל הטכנולוגי הטמון בתשתיות הפיתוח.

בחתנה זו נמצא שהלקוח מאושר מההזדמנות לשדרג את עסקיו ע"י הרעיון שהוקרן על גבי מסך הייצור שלו ויפנה לבחון את גילום הרעיון החדש בתוכניותיו העסקיות.
הספק מאושר אף הוא שהזדמנה לו האפשרות לממש את ייעודו העסקי ולהעביר את הרעיון החדש לסביבת הייצור של הלקוח. ויפנה לארגן את משאבי כוח האדם, התשתית והתקציב ליישום הרעיון.
ברגע שהלקוח וספק הפיתוח מסכימים על הרעיון המוקרן על גבי מסך הייצור ועל עלות המימוש שלו מתחילה תנועת הפרויקט במחזור החיים על פי המתודולוגיה.

תוך כדי תנועת הרעיון בשלבי מחזור החיים מתגבשים רעיונות נוספים בצורה של שינוים ושיפורים. מנהלי הפרויקט מבינים את הרעיונות כשינויים בפרויקט ונוטים לאנוס אותם לתוך הרעיון המקורי.
כאשר אונסים את הרעיונות החדשים לתוך הרעיון המקורי מבצעים משימות ותהליכים שמשפיעים ישירות על מדדי הפרויקט. הרעיונות החדשים יכולים להיות הסרה, הוספה או שינוי של פונקציונאליות שהוגדרה ברעיון המקורי. מנהל הפרויקט יפעל לזהות באיזה שלב במחזור החיים נמצא כל שינוי או שיפור וינסה לשלב את הרעיונות החדשים תוך כדי המשך הנעת הפרויקט במחזור החיים. אונס הרעיונות החדשים על הרעיון המקורי מייצר כשל בשני מישורים. הכשל הראשון הוא בניסיון להמשיך ולהניע את הרעיון האנוס בשלבי מחזור החיים השונים. הכשל השני הוא בביצוע הקרנת הרעיון האנוס על גבי מסך הייצור של הלקוח.

אם נתייחס לרעיונות החדשים, לשינוים ולשיפורים, כאל פרויקט חדש שיש להגדיר את תכולתו, להקצות לו משאבים ולא נאנוס אותו לתוך הרעיון הבסיסי נוכל להקרין אותו ללקוח באופן שלא יפריע לפרויקט המקורי להתקדם ולנוע באופן טבעי במחזור חייו. בכך נאפשר לפרויקט המקורי לעמוד במדדי ההצלחה שלו ולמנוע את כישלונו.
השינוי בהגדרה יחלחל לתפיסת הלקוח שיבין שהוא מבקש לייצר פרויקט נוסף. הבנתו זו תאפשר לו לתקן את היערכותו העסקית לקבלת התוצרים. מנהל הפרויקט יבין שעליו להיערך לביצוע פרויקט חדש ויארגן את משאביו ולוחות הזמנים בהתאם.
הפרויקט החדש יקרא מהדורת מערכת ויתנהל על פי מתודולוגיה לניהול פרויקטים וינוע בכל שלבי מחזור החיים.

בשלב זה ינהל מנהל הפרויקט שני פרויקטים במקביל. הפרויקט המקורי שמתקדם במחזור החיים ופרויקט שיפורים ושינויים שמתקדם גם הוא במחזור החיים. אין חובה וגם לא רצוי לאנוס את שני הפרויקטים השונים לאותו שלב במחזור החיים. הפרויקט הראשון יגיע לסביבת קדם הייצור של הלקוח בזמן ויקרא המערכת. אחריו יגיעו כל פרויקטי השינויים והשיפורים לסביבת קדם הייצור ויקראו מהדורת מערכת.פרויקט המערכת יבחן על פי סט מדדים אחד ופרויקטי המהדורות על פי סטים אחרים (סט מדדים לכל מהדורה).

בעידוד תפיסה זו יש להסביר ללקוח כבר בתחילת ההתקשרות שההסכמים חלים על ביצוע פרויקט מערכת וצפוי שבתהליך יוכח צורך לביצוע פרויקטים נוספים שיקראו מהדורת מערכת ויכילו את כל השינויים והשיפורים שיעלנו בדרך. בפעילות הלקוח בסביבת קדם היצור יהיה עליו להחליט איזו מהדרות מערכת תכנס לסביבת הייצור שלו תוך כדי הבנה שלאחריה צפויות להגיע מהדורות מערכת נוספות שישדרגו את המערכת בייצור עד ליישום מהדורה שעונה על כל צרכיו.

שיטה זו מקטינה את הסיכון מספקי התוכנה ומחזירה את אחריות על חקר התהליכים העסקיים ללקוח.
ככל שיטיב הלקוח למפות את תהליכי העבודה שלו כך יפחית את מספר המהדורות שיפותחו, את עלויות מיכון התהליכים ויעמוד בזמני הכנסת המערכת לסביבת הייצור שלו.

www.lckcenter.com

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שרון שמעון - ניהול איכות

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שרון שמעון

מאת: שרון שמעון ניהול07/11/091671 צפיות
שינויים במצבות כוח האדם עתידים להתרחש בתדירות גבוהה יותר. ארגונים שלא יקדימו להתמודד עם הדרישה לנהל שינויים בכוח אדם כחלק מתרבות ארגונית עלולים למצוא את עצמם תקועים עם עובדים במצב קיפאון.

מאת: שרון שמעון ניהול07/11/091187 צפיות
שינויים במצבות כוח האדם עתידים להתרחש בתדירות גבוהה יותר. ארגונים שלא יקדימו להתמודד עם הדרישה לנהל שינויים בכוח אדם כחלק מתרבות ארגונית עלולים למצוא את עצמם תקועים עם עובדים במצב קיפאון.

מאת: שרון שמעון מחשבים וטכנולגיה - כללי05/10/091553 צפיות
דקה לפני הולדת הרובוט הראשון שיהיה בעל יכולת רביה עצמית ויקרא מין חדש.

מאת: שרון שמעון יזמות עסקית05/10/091590 צפיות
האם אנו מנהלים שעשויים להוביל באופן מקרי לחלוטין, את אחד מהפרויקטים שלנו להצלחה גרנדיוזית או שאנחנו מהסוג שמביאים את כל הפרויקטים להצלחה ממוצעת? איך משפיע חוק העדר על תהליכי הפיתוח? איך מיישבים את הקונפליקט בין יצירתיות אנשי הפיתוח להבטחת האיכות?

מאמרים נוספים בנושא מחשבים וטכנולגיה - כללי

מאת: yoni romמחשבים וטכנולגיה - כללי14/11/195928 צפיות
מה הם שירותי IT - ולמי הם מתאימים? איך מנהלים מידע עסקי במאה ה-21?

מאת: nirמחשבים וטכנולגיה - כללי28/10/189136 צפיות
מה הם החסרונות והיתרונות של טכנאי מחשבים, האם כדי בכלל להתחיל להתעסק בזה?, כל התשובות בפנים

מאת: אשר אלבזמחשבים וטכנולגיה - כללי11/05/183064 צפיות
כיום קשה מאד לתאר את החיים שלנו ללא מחשב- המחשב הפך לחלק מאיתנו- החל מהעבודה ועד לחיים האישיים שלנו. אותן תקלות המתרחשות במחשב מזמינות איש מקצוע כגון טכנאי מחשבים לצורך תיקון המחשב- בין אם מדובר בירושלים או בין אם מדובר באזור אחר.

מאת: נריה שמואלימחשבים וטכנולגיה - כללי25/02/181968 צפיות
מידע על ספקי כוח

מאת: נינה כהןמחשבים וטכנולגיה - כללי24/12/171672 צפיות
בכל כמה זמן מומלץ להחליף מטען למחשב נייד? היכן מומלץ לרכוש מטענים לא מקוריים למחשבים ניידים? מי מוכר מטען למחשב נייד בזול? כיצד מומלץ לבחור מטען למחשב נייד?

מאת: נינה כהןמחשבים וטכנולגיה - כללי24/12/171773 צפיות
האם מומלץ לרכוש מטענים אשר לא מיוצרים על ידי החברה של המחשב הנייד שלך? היכן ניתן לרכוש מטענים למחשבים ניידים במחירים טובים? כיצד ניתן למצוא ספק איכותי ואמין של מטענים למחשבים ניידים?

מאת: נינה כהןמחשבים וטכנולגיה - כללי24/12/171784 צפיות
מהי טכנולוגיית ג'ל בהקשר של ייצור מצברים לרכב? איזה יתרונות יש למצברים החדשים? מה אפשר לעשות עם המצברים השונים?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica