חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

התפתחות תינוקות מידע כללי

מאת: אמיר דינרבריאות ילדים14/08/20121107 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מיילוד חסר אונים בשעות הראשונות לחייו ועד לפעוט פעיל וערני, התפתחות תינוקות לוקחת רק 12 חודשים קצרים בהם עובר התינוק את השינוי המדהים ביותר שתוכלו לראות. כל חודש מביא איתו שינוי ופיתוחים חדשים אשר לרוב מלהיבים ומשמחים הורים וזוגות. התפתחות תינוקות היא כיום תורה בפני עצמה אשר את עיקר תשומת הלב שמים על השנה הראשונה בחייו של הרך הנולד.

הורים, זוגות, אמהות ואבות בעיקר חדשים תוהים לעתים קרובות למה עליהם לצפות וכיצד לדעת אם שלבי ההתפתחות של תינוקם הוא בתחום הנורמה. שימו לב כי מומלץ במקום להתמקד יותר מדי על אבני דרך התפתחותיות של התינוק והאם עשה או לא עשה שלב זה או אחר, חשוב לזכור כי לכל תינוק קצב התפתחותי משלו ולרוב כל תינוק בריא יגיע למגוון השלבים ההתפתחותיים בשלב זה או אחר בשנה הראשונה לחייו. בכל שלב וגיל משלבי התפתחות התינוק יש זמן רב בו התינוק יכול להגיע ליעדי השלב ואפילו לקפוץ מעליהם.

במידה והתינוק שלכם מגיע לאחד מאבני הדרך או השלבים ההתפתחותיים מוקדם, אין זה אומר כי על התינוק מכאן והלאה להגיע ולהקדים בכל שלב ואל תעשו לתינוק "אימונים" על מנת לעזור לו להגיע ליעד. לכל תינוק זמן משלו ותנו לו את הזמן להתפתח בצב ובזמן שלו. לדוגמא: תינוקות מסוימים עשויים לומר את המילה הראשונה שלהם בגיל שמונה חודשים ואף לפניי, בעוד תינוקות אחרים לא מדברים ולא מוציאים הבהרות עד קצת אחרי גיל שנה. בנוסף, אחד השלבים החשובים ביותר להורים הוא שלב ההליכה. תינוקות מסוימים מתחילים ללכת בגיל של תשעה חודשים בעוד אחרים רק באזור השמונה עשר חודשים - כל תינוק והשלב ההתפתחותי והענייני שלו.

התפתחות התינוק: חודש עד שלושה חודשים.
חיוך עצמי בהתחלה ובגיל שלושה חודשים חיוכים לסובבים.
הרמת הראש והחזה, בשכיבה על הבטן.
מעקב אחר אובייקטים בעיניים ובהדרגה הפחתה של מעבר העין.
לפתוח ולסגור את הידיים ולהביא את הידיים לפה.
אחיזה של חפצים בידיים.

התפתחות התינוק: ארבעה עד שישה חודשים
התהפכות מהגב לבטן ומהבטן לגב. מהבטן אל גב בדרך כלל מגיע קודם.
פטפוט, קולות רקע משונים, צחקוקים ועוד.
הושטת יד לתפיסת חפצים בידיים.
שליטה בראש וישיבה ישרה.

עוד על שלבי התפתחות תינוקות באתר של ענת פירסטנברג

רוצים לדעת מה עליכם לעשות אם התינוק שלכם לא מגיע לדעתכם לשלב התפתחותי כלשהו? קודם כל תירגעו כפי שאמרנו שלבי התפתחות של תינוקות שונים מאחד לשני ויכול לקחת זמן עד שכל תינוק יגיע לשלב זה או אחר. סמכו על האינסטינקטים שלכם, ואם אתם מרגישים שמשהו לא בסדר פנו מוקדם לרופא המשפחה או למטפל מוסמך על מנת שיחווה את דעתו המקצועית בנדון לרוב ההתפתחות של התינוק שלכם תהיה תקינה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אמיר דינר, כתיבת תוכן, שיווק באינטרנט ועוד.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אמיר דינר

מאת: אמיר דינרסיפורי מסע30/05/129048 צפיות
העיר ניו יורק ידועה במגוון הרחב שהיא מציעה למבקרים ומטיילים המגיעים לעיר לחופשה, ביקור או לעסקים. החל מסנטרל פארק המפורסם, דרך השדרה החמישית ועד לשכונת ברוקלין, ניו יורק היא אחד היעדים המועדפים על מטיילים מכל העולם. יש כל כך הרבה מה לעשות בעיר ניו יורק החל מאטרקציות ופעילויות, מסעדות ושווקים מופלאים ועד הופעות, הצגות וקניות כל מה שעולה על רוחכם העיר ניו יורק מספקת.

מאת: אמיר דינרטיולים בחו"ל30/05/121740 צפיות
האם ידעתם כי ניתן לעשות מסע קניות בניו יורק בלא יותר מ-30$ ביום? כן זה אפשרי הכל זה עניין של תכנון מראש. בימים אלו בהם הכלכלה העולמי מדשדשת אנו מעוניינים לחסוך כמעט על כל דבר ובמיוחד בטיולים שלנו בחו"ל וזאת עקב שערי המטבע. באחד הטיולים האחרונים שלי בעיר ניו יורק

מאת: אמיר דינרתיירות ונופש - כללי09/02/121512 צפיות
התחזיות לשנת 2012 מצביעות על דפוס של מזג אויר בעולם - חורפי מושלג וקר במיוחד באזור המערב התיכון העליון ועוד באזור האגמים בתחומי ארצות הברית. בערים כמו שיקאגו ומילווקי בארצות הברית התחזית חוזה טמפרטורות קרות בזמנים שונים עם שלג מעל הממוצע העונתי כמו גם בעוד ערים מזג אוויר בעולם בשנת 2012 יהיה לא צפוי

מאת: אמיר דינרטיולים בחו"ל22/08/112305 צפיות
פראג היא אחת הערים המקסימות והמומלצות לטיול. תוכלו לבקר בפראג כחלק מטיול מאורגן עם מסלולים שונים ידועים מראש ועם מדריך צמוד אך פראג גם מציעה חוויה ייחודית ומומלצת במיוחד למטיילים עצמאיים. עם מפת פראג ביד תוכלו למצוא את האתרים ופינות החמד בעיר

מאת: אמיר דינראטרקציות11/08/111333 צפיות
יכול להיות שלא תאמינו למשפט הבא אבל ניו יורק היא העיר הירוקה ביותר באמריקה עם יותר מ 25% שטחים פתוחים, פארקים, חופים ועוד העיר ניו יורק לא שוכחת את הטבע בכל בנייה של אזור חדש. אטרקציות בניו יורק יש בשפע כאשר חלק גדול מהם נערכות ומתקיימות בשטחים פתוחים אלו. באמצעות מפת ניו יורק תוכלו למצוא במדויק את השטחים הפתוחים ואת האטרקציות בניו יורק שאתם מחפשים.

מאת: אמיר דינרתיירות ונופש - כללי09/08/111695 צפיות
אם אתם נוסעים ללונדון, בירת אנגליה, לטיול או ביקור, לתקופה קצרה או ארוכה, ובמיוחד אם אתם נוסעים לעיר לונדון עם הילדים אתם חייבים למצוא קצת כיף, פעילויות ואטרקציות לילדים בכדיי שהם יישארו שמחים ומתעניינים. חופשה בעיר לונדון עם הילדים מציעה מגוון רחב של אטרקציות, פעילויות והפעלות שישאירו את הילדים שלכם תמיד מתעניינים ועם רצון לעוד.

מאת: אמיר דינרטיולים בחו"ל08/08/111309 צפיות
העיר ברצלונה מציעה כיף לכולם: לילדים ולמבוגרים, למחפשי הריגושים, ולאנשים בחיפוש אחר שקט ושלווה. אתם יכול לשחות בין כרישים, ללטף דולפינים, לרכב ברכבת הרים או ליהנות מהנוף המרהיב של ברצלונה באחד הפארקים הפזורים בעיר. שלל אטרקציות בברצלונה מחכות לכם

מאמרים נוספים בנושא בריאות ילדים

מאת: יעקב קובי עזראבריאות ילדים15/09/191556 צפיות
גדילה לגובה וצמיחה במימדי הגוף - קובי עזרא. ראשית יש להבין שלוחית הגדילה ממוקמת בין האפיפיזה והמטפיזה ומורכבת משלושה אזורים (אזור מנוחה, ריבוי והיפרטרופי).

מאת: ליאורבריאות ילדים10/06/181054 צפיות
יישור שיניים לילדים שלכם, משפר את הדימוי העצמי שלהם. יישור השיניים, מבוצע על ידי מומחה ליישור שיניים. מומחה ליישור שיניים, נקרא אורטודנט.

מאת: מיקי שחםבריאות ילדים29/04/161778 צפיות
מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי-גזע ודם טבורי מהעולם: דרך חדשה של קצירת תאי גזע מפחיתה תופעות לוואי שליליות. מדענים אוסטרלים פיתחו שיטה פחות פולשנית כדי לחלץ תאי גזע ממח העצם להשתלה. תאי גזע עבור השתלות מח עצם נקצרים מתורמים בריאים ומשמשים לטיפול בחולי סרטן כולל לוקמיה, אמרו חוקרי CSIRO.

מאת: מיקי שחםבריאות ילדים04/04/161720 צפיות
מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי-גזע ודם טבורי מהעולם: עיניים הופכות לעור: כיצד דלקת יכולה לשנות את גורלם של התאים מדענים מ-EPFL מצאו שדלקת כרונית יכולה לגרום להתחדשות של תאים לתוך סוגים חדשים ובלתי רגילים: הליך זה נקרא מטפלזיה, ומהווה הפרעה הקשורה לדלקת מתמשכת. המחקר מדגיש קונספט חדש שדלקת כרונית שיכולה להוביל לטיפולים טובים יותר.

מאת: מיקי שחםבריאות ילדים11/03/161738 צפיות
מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי-גזע ודם-טבורי מהעולם: תאי לבלב המייצרים אינסולין נוצרו מתאי עור אדם התאים החדשים מפרישים אינסולין בתגובה לשינויים ברמות הגלוקוז. כאשר הושתלו בעכברים, התאים הגנו על בעלי החיים מהתפתחות סוכרת בצורתה הקיימת בעכברים.

מאת: אבי דוידיבריאות ילדים08/02/161738 צפיות
המלצה על אלטמן ויטמינים לחיזוק מערכת החיסון לילד לקראת החורף.

מאת: מיקי שחםבריאות ילדים15/01/161920 צפיות
מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי-גזע ודם טבורי: תאי גזע מושרים פלוריפוטנטיים בוגרים עשויים להיות עדיפים על מח עצם. תאי גזע מושרים פלוריפוטנטיים (iPSCs) בוגרים שעברו תכנות מחדש חזרו למצבם הראשוני – דמוי עוברי, עשויים להיות טובים יותר מתרומות מח עצם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica