חפש מאמרים:
שלום אורח
13.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עיצוב תאורה לבית - איך עושים את זה?

מאת: שיפוצים פלוסעיצוב פנים16/08/2012899 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אחת הנישות הגדולות ביותר בעולם עיצוב הפנים הינה עיצוב תאורה. התאורה מהווה חלק מהותי בעיצוב הפנים ויש לה השפעות רבות על האווירה שתתקבל בחלל הבית, על הדגשת הצבעים בבית ואלמנטים שאנו רוצים לשים עליהם יותר תשומת לב. חדר שמעוצב באופן מרהיב ללא תאורה מתאימה יאבד מעוצמתו. עיצוב תאורה בבית יכלול הן התאורה המלאכותית והן את התאורה הטבעית. תוכלו להשכיר את שירותיו של יועץ תאורה המתמחה בתחום זה או מעצב פנים שיוכלו לסייע לכם לשנות באופן דרסטי את הארת הבית שלכם. קחו בחשבון ששימוש נכון בתאורה טבעית יכול גם לחסוך לכם הרבה כסף והרי כולנו יודעים שעבודתו של מעצב פנים היא גם בפן הויזואלי וגם בפן הפרקטי - דבר שבא לידי ביטוי בתחום התאורה.

על סוגי התאורה

כשמעצב פנים מגיע להתמודד עם עיצוב תאורה בבית הוא צריך לקחת בחשבון שני אלמנטים חשובים - התאורה הטבעית והתאורה המלאכותית.

תאורה טבעית - התאורה הטבעית בחלל הבית נוצרת מהאור שחודר מהחלונות. מעצב הפנים או יועץ התאורה צריכים לדעת כיצד לשנות את מיקום הרהיטים בבית, באילו וילונות להשתמש, האם לשלב תריסים בכדי לנצל את התאורה הטבעית בצורה הטובה ביותר. שימוש נרחב בתאורה טבעית מסייע לנו לחסוך חשמל בתאורה מלאכותית והפך לנקודה חשובה בתחום הבניה הירוקה בעקבות זאת. בבנייה הירוקה אף ממקמים את המבנה מראש בצורה שתקלוט אור לפנים הבית בצורה המיטבית. התאורה הטבעית יכולה להיות לא פעם טובה מהתאורה המלאכותית וליצור מראה רך ונעים. חשוב לקחת בחשבון את מיקום השמש בכל שעות היום ביחס לחלון בכדי לדעת האם יש להוסיף וילון או אמצעי שיטשטש מעט את קרני השמש החזקות יתר על המידה או להפך - להשאיר את החלון עם זיגוג בלבד ולאפשר לאור להיכנס לפנים הבית.

תאורה מלאכותית - התאורה המלאכותית היא כל אותם גופי תאורה שמעטרים את ביתינו. תאורה מלאכותית היא אמצעי חובה בכל בית שכן, לא משנה כמה התאורה הטבעית תאיר את ביתנו בצורה המיטבית, בשעות הלילה והערב נצטרך לגיבוי של התאורה המלאכותית. כשניגש לחנות לבחור תאורה מלאכותית לבית נגלה אינספור סוגים של גופי תאורה- בכל העיצובים, הצבעים, שנדלירים תלוים מהתקרה, מנורות שקועות רצפה לגן, מנורות עומדות על שולחן או רצפה וכו'. הבחירה באחת מהם בלבד צריכה להיעשות תוך כדי לקיחת שיקולים שונים בחשבון.

אילו שיקולים יש לעשות בבחירת תאורה מלאכותית לבית?

בחירת גופי תאורה מלאכותיים לבית צריכה להיעשות תוך לקיחת שיקולים שונים בחשבון:

לבד או עם יועץ תאורה? - האם אתם עושים שיפוץ כללי לבית וצריכים לתכנן תאורה מאפס? או שפשוט התחשק לכם לקנות גוף תאורה חדש? תשובות לשאלות אלו יסייעו לכם להבין האם אתם צריכים יועץ תאורה או להתמודד עם הפרויקט לבד. יועץ תאורה יכול להעניק הרבה מאוד לעיצוב חלל הבית, אך אם אתם רק רוצים להחליף מנורה אחת בבית, חבל להשקיע כסף בשירותיו.

בחירת גוף תאורה - בין אם החלטתם לעשות את הרכישה בעצמכם ובין אם בסיוע יועץ תאורה כדאי שגם אתם תכירו את התחום ואת הנקודות הבסיסיות להחלטה. בחירת גוף תאורה היא נקודה חשוב בבחירת תאורה מלאכותית לבית. אם חלל הבית הוא לבן, שגרתי ומשעמם הכנסת גוף תאורה מרשים, גדול ומלא חיים כמו שנדליר גדול יכולה להוסיף הרבה חיים לחדר. אם החדר גם כך עמוס בפרטים עדיף שגוף התאורה לא ימשוך תשומת לב מוגזמת.

בחירה חסכונית - כשזה נוגע לבחירת גוף תאורה לבית חשוב מאוד לבחור גם נורה מתאימה. השקיעו כמה שקלים נוספים בנורה חסכונית, ההוצאה הראשונית הגבוהה יותר תשתלם לכם בטווח הארוך שכן היא תסייע להקטין את צריכת החשמל - דבר שהוא גם חיובי לסביבה וגם לכיס שלכם.

צבע הנורה - עוד אלמנט חשוב בבחירת גוף תאורה לבית הוא הצבע שהנורה מפיקה. כל סוג נורה שונה מהאחר ומפיק צבע אחר. הצבע הקר-לבן של פלורסנט לא זהה לצבע החם-צהבהב של נורות הלוגן. הבחירה בצבע הנורה צריכה להיות בהתאם לחלל בבית. כך למשל לחדרים בהם נדרשת תאורה פונקציונאלית כמו באמבטיה מעל המראה או במשטח העבודה במטבח נשתמש בתאורה פלורסנט בהירה וברורה. בסלון נוכל לבחור בתאורת הלוגן עם אופציה לעמעום.

התקנת גוף התאורה - עוד אלמנט שכדאי לקחת בחשבון בבחירת גוף תאורה חדש הינה אופן התקנתו. האם מדובר בתאורה שקועת קיר או תקרה? בתאורה תלויית או צמודת תקרה? או בכלל בגוף תאורה עומד כמו מנורה שולחנית או מנורה עומדת רצפה מעוצבת? הבחירה בסוג ההתקנה נעשית בהתאם לעיצוב הבית ולדרישות שלו- הן הפרקטיות והן העיצוביות.

לסיכום, בחירת תאורה לבית הינה משימה לא פשוטה, על אחת כמה וכמה כשמדובר בשיפוץ קומפלט של הבית ואנחנו רוצים ליצור תאורה חדשה מאפס בכל הבית. במקרים כאלו כדאי להתייעץ עם מעצב פנים או יועץ תאורה. אם אתם פשוט רוצים להאיר קצת יותר את החדר או להחליף גוף תאורה ישן תוכלו לעשות זאת בעצמכם על ידי שימת לב לדגשים שצוינו לעיל. בהצלחה!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
באתר שיפוצים פלוס, לקוחות מדרגים קבלני שיפוצים. צוות האתר מתקשר בטלפון ללקוחות לאחר השיפוץ ואוסף חוות דעת וציונים בחמישה מדדים (איכות עבודה, עמידה בזמנים, מחירים, אדיבות ואמינות). ממוצע ציוני הלקוחות קובע את מיקומו של קבלן השיפוצים ברשימה המדורגת שלנו, וחוות הדעת מסייעות ללקוחות הבאים לקבל החלטה ולבחור בקבלן שיפוצים טוב. ב"שיפוצים פלוס" לא מסננים חוות דעת ולא מייפים אותן - מה שהלקוחות אומרים זה מה שאתם רואים באתר.
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שיפוצים פלוס

מאת: שיפוצים פלוסשיפוצים23/12/12813 צפיות
אחד הדברים הכי חשובים לעשות לפני פרויקט שיפוצים בבית הוא לבדוק את המחירונים. כשעושים עבודת שיפוץ בבית היא יכולה לכלול פרטים רבים ועל כן לכל תחום יש מחירון משלו שמפרט את העבודות הרצויות. מחירון ריצוף וחיפוי יסייע לכם להכיר את שוק הריצוף וחיפוי הקירות ולתמחר אותו כראוי ולדעת כיצד להתכונן כלכלית להוצאה שכזו

מאת: שיפוצים פלוסשיפוצים18/12/12728 צפיות
שיפוץ מטבח הוא פרויקט מורכב וגדול שדורש הרבה חשיבה מראשו לא פעם נפספס דגשים חשובים. המאמר הבא ירענן את זכרונכם לפני התחלת השיפוצים וייתן לכם המלצות על שיפוץ מטבח בהצלחה

מאת: שיפוצים פלוסעיצוב פנים21/11/121125 צפיות
אם אין לנו את האמצעים לשירותיו של מעצב פנים מקצועי - כיצד עושים עיצוב פנים לבד? מי יעזור לנו? ואיך פורום עיצוב פנים מקצועי יכול להיות כלי חשוב ומהותי ביצירת אווירה חדשה בביתנו? על כך במאמר הבא.

מאת: שיפוצים פלוסשיפוצים23/10/12943 צפיות
לפני שמוכרים דירה או משכירים אותה תוהים לא פעם - האם כדאי לעשות שיפוץ קוסמטי בלבד או להשקיע בשיפוץ כללי ולהחליף גם את התשתיות ולהשקיע יותר כסף ולקבל תוצאה יותר איכותית וטובה? במה זה תלוי? איך מחליטים? על כך במאמר הבא

מאת: שיפוצים פלוסשיפוצים18/10/12856 צפיות
לעשות שיפוץ לבית זה פרויקט דיי גדול, בין אם מדובר בשיפוץ אסתטי-קוסמטי ובין אם בשיפוץ כוללני קומפלט ענקי שדורש עבודות תשתית נרחבות. לפעמים קשה לאמוד ולהתמודד עם גודל ועלויות של פרויקט כזה. איך ניכנס לזה כמו שצריך? להלן כמה טיפים ודגשים בשבילים לפני שיפוץ הבית

מאת: שיפוצים פלוסשיפוצים09/10/121310 צפיות
שירותיו של מעצב פנים הפכו להיות חקל בלתי נפרד מפרויקט עיצוב ותכנון הבית וכיום לא מסתפקים רק בידע של האדריכל ומלאכת ידיו של קבלן השיפוצים. המגוון הרחב של מעצבי פנים בשוק יכול להקשות על הבחירה שלנו באחד בלבד. איך נבחר מעצב פנים? על כך במאמר הבא

מאת: שיפוצים פלוסשיפוצים13/09/121149 צפיות
עולם השיפוצים עדין לא בנה לעצמו שם של אמינות ועל כן למצוא שיפוצניק טוב ואמין זה אתגר לכל דבר. חיפוש חכם תוך לקיחת כל הפרמטרים בחשבון יוכל לסייע לנו למצוא שיפוצניק מומלץ שחלילה לא יהיה חאפר או ירמה אותנו ויסייע לנו להגשים את הפרויקט הבא שלנו - בין אם מדובר בשיפוץ חדר האמבטיה ובין אם בהקמת בית חלומותינו

מאמרים נוספים בנושא עיצוב פנים

מאת: בנימין קלינגרעיצוב פנים06/09/222508 צפיות
ברור כי כדי לקבל היתר בנייה, יש להגיש בקשה להיתר בנייה לוועדה המקומית, וככל שזו תחליט לאשר את הבקשה להיתר בנייה, ניתן יהיה להפיק את היתר הבנייה מכוחה של אותה החלטה, כל עוד היא בתוקף. מועדי תוקפה של החלטה ליתן היתר בנייה, ואפשרויות הארכת תוקפה, קבועים ב-תקנות התכנון והבנייה (רישוי בנייה), תשע"ו-2016 (להלן: "התקנות").

מאת: בנימין קלינגרעיצוב פנים09/04/222754 צפיות
עיריית תל אביב – יפו חוק התכנון והבניה התשכ"ה 1965 מינהל ההנדסה 1 'עמ 22-0283 פרוטוקול החלטות רשות רישוי דיין משה 151 בצרון 34 בקשה מספר: 0283-22 גוש: 6150 חלקה: 392 תאריך בקשה: 2022/02/20 שכונה: ביצרון ורמת ישראל תיק בניין: 151-0758 סיווג: מסלול מקוצר/הוספת מרחב מוגן דירתי בקשת מידע: 201900843 שטח: 1766 מ"ר תא' מסירת מידע: 2019/06/12 מבקש הבקשה: דווידוביץ אמיר בצרון 34 , תל אביב - יפו 6789481 שיר דווידוביץ אוראל בצרון 34 , תל אביב - יפו 6789481 עורך הבקשה: פרמן אריאל שדה יצחק 57ב, תל אביב - יפו 6706630 תוכן הבקשה ע"י עורך הבקשה

מאת: דוד כהןעיצוב פנים27/11/202901 צפיות
עיצוב חלל הבית יכול להעשות באמצעות שילוב תמונות יפות לחדרי השינה והסלון. אפשר לבחור תמונות מסוגים שונים וזה המקום לעשות סדר.

מאת: אבי דוידיעיצוב פנים20/11/202743 צפיות
המלצה על מיטה זוגית עם ארגז מצעים לשמירה על חדר שינה מסודר. מיטה זוגית עם ארגז מצעים היא רהיט עם ערך מוסף.

מאת: גיא רונאלעיצוב פנים14/05/202807 צפיות
הדפסה על זכוכית הינה טרנד עולה בעולם עיצוב הבית והמשרד. בשנים האחרונות חלו התפתחויות טכנולוגיות המאפשרות שימושים רבים שלא התאפשרו קודם להדפסות מסוג זה. לכל שיטה יש את היתרונות והחסרונות ומכאן את השימושים המומלצים עבורה

מאת: דוד כהןעיצוב פנים02/04/202257 צפיות
הבאנו לכם כמה טיפים איך לתחזק את השטיח שלכם בצורה הנכונה כדי שתישמר לאורך זמן במראה המקורי

מאת: דוד כהןעיצוב פנים11/03/202242 צפיות
גם היום בעידן המודרני או הפוסט המודרני, בעידן בו אנחנו מחפשים עיצובים מינימליסטיים, עיצובים שמתאימים יותר לרוח התקופה ובוודאי למאה ה-21, הרי שיש תחומים מסוימים בהם אנחנו דווקא מעדיפים להיצמד לעיצובים קלאסיים, עיצובים ישנים וטובים, כאלה שאנחנו מכירים וכמו שטיחים קלאסיים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica