חפש מאמרים:
שלום אורח
18.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דרכים להפקת שמנים

מאת: רתםרפואה משלימה08/10/2009955 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

· דרך תהליך מיצוי

· מיצוי ע"י סולבנט

· כבישה חמה

· כבישה קרה

1. שיטת המיצוי היא השיטה העתיקה בעולם וכמובן שהשתכללה מאז. בשיטה זו היו גורסים את הזרעים בצורות שונות ומבשלים אותם בסיר עם מים. באמצעות החימום, היה משתחרר השמן מתוך הזרע, ומאחר ששמן ומים דוחים זה את זה, הייתה נוצרת שכבת שמן שצפה מעל המים. כפי שניתן לשים לב, תהליך החימום (מרחיב חלקיקים) הוא שמאפשר לשמן להשתחרר מתוך הזרע ולכן כל השיטות פועלות בצורות שונות ע"י אפקט של חימום, ככל שהחימום יהיה גבוה יותר יופק שמן רב יותר, אך יתקלקלו ערכים חיוניים בשמן.

2. שיטת מיצוי ע"י סולבנט היא השיטה בה משתמשים כיום בתעשיית המזון – מוכרת לנו כשמן קנולה וסויה, היא השיטה הזולה ביותר ולכן גם המסחרית ביותר והפחות בריאה מבין השיטות. בשיטה זו מתאפשרת הוצאה של כמעט כל אחוז השמן מהזרע. בשלב הראשון גורסים ומפתתים (חותכים לפרוסות דקות) את הזרעים. לאחר מכן הם מוכנסים לתוך מיכלים ענקיים ושם נשטפים ע"י סולבנט (חומרים כימיים כגון בנזין, כוהל אתילי, אקסן) מספר פעמים בחום גבוה מאוד (מעל 260 מעלות) ובואקום מוחלט שיוצר תת לחץ ומונע חמצון. בסולבנט יש מרכיבים שמאיצים את שחרור השמן מתוך הזרע, ויחד עם החום הגבוה ותת הלחץ, משתחרר כל השמן. לאחר מכן מועבר השמן יחד עם נוזל הסולבנט לתא אחר. כך שהוא מופרד מהחומר היבש שנותר מהזרע. הסולבנט הוא נדיף, לפיכך הוא מתאדה ונותר רק השמן. לאחר מכן עובר השמן עוד מספר תהליכים באמצעות חומרים כימיים שגורמים להוצאת ריח הסולבנט, לביעור השמן ולהפחתה של הצבע החזק של שמנים אלו. לצרכן מגיע בקבוק שמן בצבע צהוב בהיר כפי שמוכר לכולנו. בשיטה זו נפגמים כל ערכי השמן לחלוטין, ואף יותר מכך, תמיד נשאר אחוז מסויים של סולבנט בשמנים.

3. בכבישה חמה גורסים את הזרעים כפי שהוזכר בשיטות הקודמות, לאחר מכן מחממים אותם וע"י צנטריפוגה משחררים את השמן. בשיטה זו, מחממים את הזרעים ליותר מ- 70 מעלות ובדרך כלל, קרוב ל- 100 מעלות . בצורה כזאת יוצאת כמות שמן רבה יותר ביחס לשיטות אחרות (פרט לסולבנט). במילים אחרות, מצליחים לשחרר אחוז גבוה יותר מתוך אחוז השמן שבזרע תוך פגימה בכל ערכי השמן כמו הויטמינים החיוניים. כמו כן החימום הגבוה מאיץ את התפרקות השמן שמובילה להתחמצנות גבוהה ומהירה יותר.

4. השיטה המומלצת היא שיטת הכבישה הקרה. בימי קדם היו נוהגים "לסחוט" כך את השמנים, באמצעות אבן רחיים וטחינה של הזרעים. האבן שלחצה על הזרעים הייתה מאפשרת את שחרורו של השמן. לאחר מכן היו מפרידים בין החומר היבש שנותר לבין השמן שהופק. כמובן ששיטה זו השתנתה במהלך השנים... כיום מחליפים "חלזונות" מתכת את אבן הריחיים. ה"חלזונות" לוחצים על הזרעים ודוחסים אותם ופעולת המעיכה הזו יוצרת לחץ שמשחרר את השמן. השיטה מלווה בחום מסויים, שמגיע מקסימום ל- 60 מעלות ובדרך כלל להרבה פחות. השמן עצמו יוצא כשמן טהור (כתית) וכלל ללא תוספים כמו סולבנט או חומרים משמרים. עקב החום הנמוך, נשמרים כל ערכיו של השמן, איכויותיו, טעמו ועוד וכמו כן מואט תהליך ההתחמצנות שלו מאוד. שמן איכותי באמת יוכל להיווצר רק בשיטה של כבישה קרה ולכן השמן המופק כך נחשב לטוב ביותר הן למזון, הן לקוסמטיקה והן לפארמה.

www.nsoils.com

 



תגיות המאמר: שמן, כבישה קרה, שמנים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רתם אלברט

מנכ"ל נס שמנים

www.nsoils.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רתם

מאמרים נוספים בנושא רפואה משלימה

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה01/06/213940 צפיות
עיסוי אבנים חמות נחשב לאחד העיסויים הפופולאריים והמשובחים ביותר רק המחשבה על אבנים חמות על הגוף עושה חשק אדיר לקבל עיסוי מפנק ומשחרר דרך נפלאה לשחרר את השרירים התפוסים,לפרוק את המתח,לשפר את זרימת הדם,הרחבת טווח התנועה של השרירים ואם קיבלתם עיסוי שובר מתנה כמתנת יום הולדת אז בכלל ההנאה כפולה.


מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה11/12/201556 צפיות
פרחי יסמין הנקטפים משחררים שמן אתרי במשך מספר ימים לאחר שנקטפו ולכן משאירים אותם על בדים הספוגים בשמן זית עד לספיגת ל הבושם.לאחר מכן מרחיקים את שמן הזית בעזרת כוהל בצורה שמותיר רק את ניחוח היסמין .

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה29/08/201469 צפיות
טיפול בדלקת פרקים אם המטופל מגיע בתחילת הופעת הכאבים ייתכן ריפוי מלא אבל אם יגיע בשלבים מאוחרים כאשר הוא סובל תקפה ארוכה לא בטוח שאפשר לבטל את כל הנזק שנגרם. ישנה חשיבות גדולה להגעה בתחילת הדלקת או לא

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה30/07/201355 צפיות
עיסוי רפואי מתמקד בבעיות כרוניות,בעיות אורטפדיות,כאבים הפוגעים בתפקוד השוטף והינו עיסוי שיקומי לאיברי הגוף. עיסוי רפואי אינו עיסוי עדין,להיפך הוא הנכון הוא עיסוי אינטיסיבי,עמוק וחודרני שמטרתו שיפור בתפקוד בעיות שחלקם נובעות מהזנחה.

מאת: nirרפואה משלימה23/08/191647 צפיות
בעקבות ההמלצה שלא לתת תרופות נגד צינון לילדים מתחת לגיל שש, מה בכל זאת ניתן לעשות להקל על התופעה השכיחה

מאת: נטלי הרוש רפואה משלימה29/11/181652 צפיות
הבחירה הטובה ביותר של האדם תתבטא בתוצאותיה של אותה הבחירה. אם הבחירה הייתה נכונה תוכלו לדעת זאת רק כאשר תראו תוצאות. הטיפולים הבריאותיים השונים שמציעה הרפואה הקונבנציונלית בעלי המון צדדים. על מנת להשיב את הגוף לאיזון, לחזקו, להאיץ טיפול והחלמה מומלץ לשלב טיפול משלים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica