חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כיצד לדבר בפני קהל ולהשאר בחיים?

מאת: רועי זלצמןניהול11/10/20091766 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אומרים שהפחד הראשון ברשימת הדברים המפחידים ביותר בעולם הוא פחד קהל. הפחד השני ברשימה הוא פחד מהמוות.
מכאן משתמע שעדיף להיות האיש המת בתוך ארון הקבורה יותר מהאיש החי שנמצא בחוץ שנושא את נאום ההספד...

שמי רועי זלצמן והאנקדוטה הנ"ל אינה מאפיינת אותי בכלל. מאז שאני זוכר את עצמי הרגשתי בטוח ונינוח על הבמה. יותר מזה- אני חש הנאה עילאית כשאני עומד מול קהל. אני מופיע מעל ל-15 שנה באופן מקצועי בהופעות טלפתיה, הנחיית כנסים, קידום מכירות בתערוכות ואף מעביר סדנאות זיכרון בארץ ובחו"ל.
מאמר זה מיועד לתת טיפים ונקודות למחשבה למי שרוצה או צריך להרצות פני קהל כגון נאום, הרצאה, פרזנטציה עסקית ועוד.

על מנת להפחית משמעותית את החרדה או הפרפרים בבטן עליכם:
1. לדעת את הנושא שלכם – התכוננו, למדו את הפרטים החשובים היטב, חזרו על החומר.
2. להאמין בנושא שלכם  - ברגע שהתכוננתם מספיק ואתם שולטים בחומר, קל לכם להאמין בו, משום שאתם מרגישים נוח איתו.
3. להתאמן! להתאמן! להתאמן!

בכתיבת הפרזנטציה ענו על ששת שאלות הקסמים: מי? מה? מתי? היכן? מדוע? כיצד?
קראו שוב שלוש פסקאות למעלה והבחינו שכאשר הצגתי את עצמי, עניתי על ששת שאלות הקסמים בארבעה משפטים!

השתדלו לא לקרוא מהכתוב בזמן ההרצאה או המצגת, מכיוון שזה מנתק את קשר העין שלכם עם הקהל. אם אתם רוצים להיות בטוחים שאתם זוכרים את ההרצאה, כתבו כותרות או משפטי מפתח על כרטיסיות או דף בגדול ורק הציצו בהן בעת הצורך.

משתמשים במצגת מוקרנת? מעולה! - זה יכול להזכיר לכם בדיוק את סדר ההרצאה, השקופיות צריכות להיות מנוסחות בקצרה ובכיתוב ברור. לעולם את תקריאו את הכיתוב מילה במילה, אחרת למה צריכים אתכם בהרצאה מלכתחילה? השקופיות נועדו לחזק את המסר או לתת המחשה נוספת כגון תמונה, טבלה, תרשים וכיו"ב. השתמשו ב'נשיקת המוות':
KISS  -Keep It Short and Simple
KILL - Keep It Large and Legible
תדאגו שהכתוביות יהיו קצרות וקולעות, כמו כן גדולות וקריאות.

השתמשו בכותרות מפורטות: במקום "הכנסות הרבעון השני" כתבו: "הכנסות הרבעון השני עלו ב-20%" ואל תשכחו לעולם – הגהה!

היו מודעים לשפת הגוף שלכם:
עיניים – הביטו לקהל שלכם לתוך העיניים ועברו מאדם לאדם. אל תקפצו סתם מנקוד לנקודה. הביטו שמאלה- אמרו משפט, הביטו למרכז - אמרו משפט, הביטו ימינה - אמרו משפט
בכל פעם מדברים – דברו כביכול לאדם אחד.

הדיבור: התאימו את קצב הדיבור. לא לאט מידי שלא יעייף, לא מהר מידי שלא יציף.
כשאתם רוצים להדגיש משפט הורידו את טון הדיבור והקצב.

תנועות: הימנעו מתנועות חוזרות כגון: לשחק עם המשקפיים, לשחק עם העט, להכניס יד לכיס ולקשקש בעודף, ללטף את השיער שלכם, לגרד בראש, לפתוח/לסגור את כפתורי החליפה, לחזור על תנועה/מניירה שוב ושוב.

מיקרופון: תדאגו לפני המצגת שהמיקרופון עובד, תקין ומכוון היטב לצליל החדר.

הומור: אם אמרתם משהו מצחיק שהקהל צוחק, אין בעיה שתצטרפו ותצחקו איתם.
לימדו את השורות שלכם, התאמנו והחליטו אילו מילים להדגיש. אל תספרו בדיחה או אנקדוטה שאתם לא מרגישים נוח לספר. אל תכריזו מראש שאתם עומדים לספר בדיחה. פשוט ספרו.
המתינו רגע בזמן שהקהל מגיב או צוחק. שמרו על עיקרון קצר וקולע.

ארבעת החלקים של הפרזנטציה:

כותרת:
להחליט מה הכותרת. מה המסר העיקרי שאתה רוצה שהקהל ילך איתו הביתה. נסחו אותו לעצמכם בצורה הקצרה והקולעת ביותר

פתיחה:
גשו אל הבמה, הביטו מסביב וחייכו – זו ברכת שלום בינלאומית. המתינו בין 5 ל-10 שניות לקבלת תשומת לב מלאה מהקהל.
אמרו משפט פתיחה עליו התכוננתם היטב. גם בוקר טוב מתקבל על הדעת. רצוי להימנע מקלישאות כגון: "אני מאוד שמח להיות כאן היום" או "דבר מצחיק קרה לי בדרך לפה".
לעולם אל תתנצלו על כך שלא התכוננתם מספיק להרצאה או שאתם לא מוכשרים לכך.
אפשר ואף רצוי לפתוח בבדיחה קצרה או אנקדוטה.
משך הפתיחה הוא בין דקה לחמש דקות והיא אמורה לבסס אתכם כטיפוסים נינוחים, חביבים שיודעים על מה הם מדברים, לסקרן או לבדר את הקהל, להציג בקצרה על מה אתם הולכים להרצות/לדבר.

גוף ההרצאה:
כלל האצבע של הנואם הדגול ביותר של המאה הקודמת, סר וינסטון צ'רצ'יל, היה להשקיע שעת הכנה לכל דקה של ההרצאה. זו הסיבה האמיתי שגורמת לכם לעמוד מול קהל: להעביר מידע או השראה או להגיע להחלטה. גוף ההרצאה יכיל עד 4 נקודות עיקריות. זה המקסימום שקהל המאזינים יוכלו לעכל. הוא גם אמור לתת תשובות לששת שאלות הקסמים.
תכננו מראש מעברים חלקים בין נקודה לנקודה.

הסגירה:
שורת המחץ המרשימה ביותר שתגרום לקהל לצאת מהאולם עם זיכרון חזק וחיובי. זו יכולה להיות האנקדוטה המרשימה ביותר שלכם, כל זמן שהיא תומכת ומחזקת את הכותרת שיצרתם לעצמכם. במהלך הסגירה תדאגו לסכם את ארבעת הנקודות עליהן דיברתם.
ושימו לב! הרבה מרצים בולעים את המילים האחרונות שלהם וזו טעות. תדאגו שאת המילים האחרונות שלכם תגידו באיטיות, בביטחון ובבהירות.


אסכם בברכת הצלחה בפעם הבאה שתדברו מול קהל.
ותזכרו: אם בהתחלה זה לא מצליח לכם...תעלימו את העדויות שבכלל ניסיתם!
וברצינות: אם תתכוננו היטב, תכינו מצגת מוקרנת נכונה, תהיו ערניים לשפת הגוף שלכם, ותקפידו על ארבעת החלקים של הפרזנטציה, ההצלחה היא מובטחת.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רועי זלצמן
טלפתיה בשידור חי
077-4341200
052-2621334
www.telepatia.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רועי זלצמן

מאת: רועי זלצמןעסקים - כללי13/03/091353 צפיות
רועי זלצמן הוא אמן טלפתיה מומחה לזיכרון ובעל סדנה ייחודית לשיפור הזיכרון ביום יום, בעסקים ובלימודים. המאמר הבא עשוי לשנות את חייכם:

מאמרים נוספים בנושא ניהול

מאת: עוזי פלגניהול17/05/201491 צפיות
ארגון עסקי בכל גודל, נדרש לבצע שינויים והתאמות במהלך חיו העסקיים. תדירות השינויים וגודלם נגזרים ממטרת השינויים, שאת רובן ניתן לסווג כצורך: בפתוח עסקי, שיפור וייעול תהליכים עסקיים קיימים, התאמות לתנאי התחרות בשוק ועוד. במאמר הנוכחי אתייחס לשני חוקים מתחום הפיזיקה של אייזיק ניוטון, ונבצע דרכם אנלוגיות בתחום הניהול העסקי ונזהה "זיקה בין פיזיקה וניהול עסקי", אך לפני כן נגדיר מספר מושגים מתחום הפיזיקה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201603 צפיות
תוצר ניהולי הוא התוצאה המתקבלת מפעילות ניהולית. תוצר ניהולי המשיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות, הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת. "ווירוס ניהולי" לא נוצר בכוונה תחילה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201621 צפיות
הנעת עובדי הארגון העסקי במטרה להשגת בצועים עסקיים משופרים, צריכה להיות אחת המטרות המרכזיות בכל אסטרטגיה ניהולית עסקית, ההשקעה בפתוח עובדי החברה היא אחת ההשקעות החשובות והמשתלמות ביותר לכל ארגון עסקי. לא מספיק שעובדי החברה יהיו משכילים, מיומנים ומנוסים, חשוב שכל הכישורים והתכונות שצוינו, יבואו לידי ביטוי באופן חופשי ושוטף בהתנהלות העובד הבודד והארגון.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201343 צפיות
במאמר זה רוכזו תובנות המתייחסות לסיטואציות שונות בתחומי הניהול. הנושאים מוצגים באופן מטפורי לעיתים באופן אירוני או אבסורדי באנלוגיה לתהליכי הניהול העסקי הנדרשים. בחרתי בדרך זו להציג ולהסביר תהליכים ואירועים בניהול עסקי שקשה היה להסבירם או להבינם, בעקר לחסרי ניסיון ניהולי עסקי.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201290 צפיות
"השער האסטרטגי", הוא השער שדרכו אמורים להיכנס לעסק, תוצרים של החלטות אסטרטגיות כבדות משקל לעתידו של העסק. משמע נדרש שיקול דעת מעמיק לגבי כל מה שנדרש לעבור דרכו. נדרש סוג סינון צפוף שימנע כניסה של מזיקים

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201155 צפיות
עסק הוא מפעל חיים והוא קרוב לליבנו, מאידך בעסק צריך לטפל לא דרך הלב. נדרשת דרך, כלים ותהליכי ניהול מסודרים ושיטתיים. אף אחד מאתנו איננו מושלם ואיננו צריך לדעת הכול. גם אם אנחנו יודעים, קשה לנו לטפל בנושאים הקשורים בנו רגשית, מאחר ואיננו אובייקטיבים כלפי עצמינו וכלפי הקרובים לנו.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201047 צפיות
הדברים הנכונים לעסק הם לא תמיד ובהכרח: הדברים שהמנהל אוהב לעשות, או יודע לעשות, או רוצה לעשות, או יכול לעשות. הדברים הנכונים לעסק הם הדברים הנדרשים והקריטיים לעסק. בלעדיהם העסק יישחק, יתקע או יקרוס.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica