חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מכנס תרמי - כל הפרקטים

מאת: ורד טויןצרכנות12/09/2012750 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

באזורים בעלי אקלים סביבתי קר, גמישות המפרקים והשרירים יורדת באופן ניכר, ועובדה זו מפריעה לנו בעיקר בעת הליכה ושינה בתנאי שטח, בזמן טרק, בזמן פעילות צבאית בשטח פתוח ועוד. חוסר גמישות במפרקים מביאה לא פעם לפציעות וחבלות בגוף ונפוצים מאוד המקרים בהם תיגרם התכווצות שרירים כואבת ומכבידה מאוד על הגוף ועל יכולת הפעילות הפיזית שלנו. העובקים בספורט חורפי, המטיילים באזורים קרים ומושלגים וגם חיילים המשרתים בחייל קרבי בתנאי שטח, מודעים לחשיבות הגדולה של ביגוד תרמי בכלל, ומכנס תרמי בפרט, בשמירה על חום גוף תקין, ומרבים להצטייד בלבוש מתאים.

בכתבה זו נעסוק במכנס התרמי ונפרט מדוע חשוב להצטייד במכנס תרמי בטיולים ובפעילויות פיסיות בסיבה עם אקלים קר ומה הערך המוסף שמתקבל בלבישתו.

כיצד ראוי להתלבש במסגרת של פעילות פיסית בסביבה קרה ומהו, הלכה למעשה, מכנס תרמי ?

על מנת לשמור על חום גוף תקין, ניתן להסתפק בלבישה של מספר שכבות עבות האחת על השנייה. לבישת שכבה על שכבה מאפשרת לנו לשמור על חום גוף תקין ולמנוע ממנו לצאת אל מחוץ לגופינו. עם זאת, כשמדובר על טרק ארוך, טיפוס על הר מושלג או פעילות ספורטיבית בתנאי קור, סקי למשל, לבוש כזה אינו מספיק על מנת לחוש הכי טוב שניתן. כשמדברים על מכנסיים, מסקנה זו נכונה עוד יותר. במהלך סקי, נרצה לחוש את גופינו כמה שיותר, ואם נשים גטקס על גטקס אולי יהיה לנו חם, אך לא מאוד נוח, ובעיקר- מסורבל. מכנס תרמי פותר את הבעיה הזו. מצד אחד הוא מונע מהאוויר החם לצאת אל מחוץ לגוף ומצד שני, מדובר בפריט קל משקל השומר על תנועות גוף מהירות וגמישות, ומונע כמעט לגמרי את הסיכוי לפצעי קור בגוף ואת הסיכוי להתכווצויות שרירי הרגליים.

מטרתו של הביגוד התרמי, בתור השכבה הראשונה הנלבשת על הגוף, היא לווסת את הטמפרטורה שלו ולא לתת לאוויר החמים לצאת אל מחוצה לו. מעבר לכך, מכנס תרמי וביגוד תרמי בכלל, היא להשאיר אתכם יבשים- כלומר, לא לתת לאוויר הקר להיכנס, ויחד עם זאת, לנדף את החום המגיע בצורת זיעה אל מחוצה לו, עד לכדי נוחות מקסימאלית, לפחות בגזרת האקלים.

מכנס תרמי חשוב במיוחד לאילו מבינכם העוסקים בפעילות סקי

מכנס תרמי הינו נחוץ בעיקר לאילו שמתכננים בקרוב לנסוע לחופשת סקי. בפעילות סקי, אנו עושים פעילות ספורטיבית לא פשוטה, הגורמת לנו להזיע גם לא מעט, בתנאי סביבה קרים ביותר. כך, מצד אחד אנו מרגישים שקר לנו, ומצד שני- מזיעים ממאמץ רב שכרוך בפעילות מסוג זה. בנוסף, פעילות סקי מאמצת בעיקר את שרירי הרגליים שלנו, והם אילו שמאפשרים לנו לנוע למעלה ולמטה בהר המושלג. מכנס תרמי בחופשת סקי פותר לנו כמה בעיות גם יחד. ראשית, הוא מנדף את הזיעה שלנו אל מחוץ לגוף. שנית, הוא שומר על חום הגוף ומונע מהאוויר הקר לחדור אל גופינו ומהאוויר החם לצאת אל מחוץ לו. בדרך זו, הוא מווסת את טמפרטורת הגוף באופן מושלם ונותן תחושה של חום מתפשט ללא תחושת הזעה וכבדות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ורד טוין

כתבת מקצועית בתחום העיצוב

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ורד טוין

מאת: ורד טויןעיצוב פנים28/07/131334 צפיות
כיצד לבחור בחוכמה חיפוי קיר זוכוית למטבח ומדוע מדובר בפיתרון מוביל בעיצוב מטבחים ובכלל? הינה התשובה!

מאת: ורד טויןעיצוב פנים22/07/131350 צפיות
כל מה שצריך לדעת על סוגי טפטים לבית ובכלל

מאת: ורד טויןעסקים - כללי22/07/132117 צפיות
כל מה שצריך לדעת על טיהור שפכים

מאת: ורד טויןעיצוב פנים22/07/131845 צפיות
כל מה שצריך לדעת על אדן חלון טרם רכישתו!

מאת: ורד טויןמחשבים וטכנולגיה - כללי22/07/131998 צפיות
כל מה שרציתם לדעת על ניהול מלאי ולא העזתם לשאול

מאת: ורד טויןגיל הזהב21/07/137000 צפיות
כל המידע על דיור מוגן

מאת: ורד טויןיין ואלכוהול21/07/138251 צפיות
כל מה שרציתם לדעת על בישול בירה בבית

מאמרים נוספים בנושא צרכנות

מאת: רוני הכהןצרכנות28/01/214243 צפיות
בעולם הצרכני שבו אנו חיים, יש מבחר מאוד רחב של מזרונים שמהם ניתן לרכוש בכל כמה שנים את זה שאמור להיות הכי נוח שאפשר, וכאן יש הרבה מקום לפרשנות לגבי מה נחשב בתור מזרון נוח עבור כל אדם.

מאת: רוני הכהןצרכנות14/12/204380 צפיות
רוב האנשים שזקוקים לרכישה של מזרון חדש, יחפשו אחר מזרון חדש ונוח שמגיע בעלות מבצע.

מאת: Daniel.Bצרכנות10/02/205282 צפיות
הרכוש שלנו יקר לנו. אנחנו משקיעים משאבים בלתי מבוטלים בהגנה ובאמצעי ביטחון למניעת נזקים שעלולים להתרחש. זה נכון באשר לבתי מגורים וכמובן גם לבתי עסק או משרדים. כל אחד חושש מגורמים מפוקפקים ואנשים עם כוונות זדון שעלולים לעשות פעולות אשר לא ייעשו.

מאת: SEONET קידום אתריםצרכנות12/04/194173 צפיות
אנו מגיעים לפקוד את הקבר אחת לשנה, לרוב ביום השנה, לעיתים אנו הולכים לקבר שקשה לנו, שאנו מתגעגעים או רוצים להתייחד עם היקר לנו. בחרנו מצבה יפה שתכבד את הנפטר אבל לאחר בחירת מצבה חשוב לשמור על המצבה ולדאוג לניקיונה ולתחזוקתה

מאת: רוני הכהןצרכנות12/02/193401 צפיות
העולם של הצבע מספק ציפוי חכם שגם מכיל גוון וגם מכיל את המענה לתכלית אשר לשמה הצבע הזה נרכש.

מאת: אבי דוידיצרכנות02/01/193443 צפיות
בקצרה על צביעה בתנור תוך סקירת היתרונות הרבים של השיטה.

מאת: רוני הכהןצרכנות18/11/182918 צפיות
גם רכישה של מזרון זול בעלות שהיא באופן משמעותי יותר נמוכה מביאה אל תפקוד נהדר, אם רק עושים בחירה נכונה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica