חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דיור מוגן

מאת: ורד טויןגיל הזהב21/07/20137001 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

במהלך חיינו,החל משלב הילדות וכלה בשלבים בוגרים יותר חשוב לנו לחיות את חיינו בכבוד ובאופן עצמאי. ככל שאנו מזקנים ומתבגרים כך הופכת לה לאיטה ההתנהלות העצמאית לקשה יותר ומאתגרת יותר. אך יתרה מזאת,קשה היא הבדידות המצטרפת פעמים רבות לזקנה. קשישים רבים מוצאים עת עצמם לעת זקנה בודדים לאחר שבני המשפחה התפזרו איש לעניינו ברחבי הארץ והותירו אותם להסתדר בכוחות עצמם. הדבר קשה במיוחד דווקא לקשישים עצמאיים שמצטיירים על פניו ככאלו שיכולים להסתדר בכוחות עצמם,אך הבדידות למעשה היא (ודווקא היא) הקושי המשמעותי המכביד עליהם.

בדיוק לשם כך,הוקמו ברחבי הארץ רשתות דיור מוגן שונות ומגוונות שנועדו כדי לענות על הצרכים של אותם קשישים הנחשבים לעצמאיים ומעוניינים להמשיך ולחיות את חייהם בצורה הזו עד כמה שמתאפשר. בניגוד לבתי אבות בהם לקשישים ניתן סיוע כזה או אחר וחלקם בעלי מגבלות שונות,בתי דיור מוגן נועדו לקשישים עצמאיים בהחלט. ובניגוד לבתי אבות בהם אופי המקום והפעילויות המוצעות בו הן גורפות ותואמות את אופי המקום ולא את אופי הדיירים,בתי דיור מוגן מציעים חופש בחירה מוחלט לקשיש לבחור מבין מגוון פעילויות חברתיות כאלה ואחרות. לרשות הדיירים בבתי דיור מוגן עומדים שירותי רפואה וביטחון שנועדו לסייע להם בעת הצורך ולאפשר להם מסגרת פתוחה ועצמאית ככל הניתן יחד עם שמירה על בטחונם האישי.

אך בעת בחירה של דיור מוגן,רצוי לזכור שמטרת הבחירה דווקא באפשרות של דיור מוגן ולא של בית אבות או אופציה אחרת,היא מתן חופש מוחלט לקשיש ואפשרות לחיים מהנים ומלאים. לכן,מעדיפים קשישים רבים לדור דווקא בבתי דיור מוגן הממוקמים באזור המרכז הומה האדם ושוקק החיים. כך למעשה,על אף שהם דיירי דיור מוגן,חשים הקשישים שהם במרכז העניינים ובאפשרותם לעשות כל שיחפצו. יתרה מזאת,דיירי דיור מוגן רבים שמעוניינים בביקורים תכופים מצד יקיריהם,מעדיפים דיור מוגן שממוקם במרכז כך שלקרובים שלהם יהיה קל יותר לבקרם. לסיכום,כמובן שלכל דיור מוגן באשר הוא ישנם יתרונות וחסרונות,אך ללא ספק בחירה טבעית לרבים תהיה דיור מוגן הממוקם באזור המרכז ומאפשר חופש מוחלט תוך שמירה על קרבה ללב העניינים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ורד טוין

כתבת מקצועית בתחום העיצוב

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ורד טוין

מאת: ורד טויןעיצוב פנים28/07/131335 צפיות
כיצד לבחור בחוכמה חיפוי קיר זוכוית למטבח ומדוע מדובר בפיתרון מוביל בעיצוב מטבחים ובכלל? הינה התשובה!

מאת: ורד טויןעיצוב פנים22/07/131351 צפיות
כל מה שצריך לדעת על סוגי טפטים לבית ובכלל

מאת: ורד טויןעסקים - כללי22/07/132119 צפיות
כל מה שצריך לדעת על טיהור שפכים

מאת: ורד טויןעיצוב פנים22/07/131847 צפיות
כל מה שצריך לדעת על אדן חלון טרם רכישתו!

מאת: ורד טויןמחשבים וטכנולגיה - כללי22/07/132000 צפיות
כל מה שרציתם לדעת על ניהול מלאי ולא העזתם לשאול

מאת: ורד טויןיין ואלכוהול21/07/138252 צפיות
כל מה שרציתם לדעת על בישול בירה בבית

מאת: ורד טויןעיצוב גרפי21/07/137999 צפיות
כל מה שרציתם לדעת על הזמנות לחתונה

מאמרים נוספים בנושא גיל הזהב

מאת: simply smartגיל הזהב01/04/216158 צפיות
בתי אבות ודיור לגמלאות עומדים בפני אתגרים, אך הביקוש למוצרים אלה רק יגדל ככל שאוכלוסיית המדינה מתבגרת בכתבה הבאה נרחיב על כך:

מאת: רוני הכהןגיל הזהב04/12/171859 צפיות
יותר ויותר מבוגרים מוצאים כי רכישת קלנועית למכירה היא פעולה שעומדת בכל התנאים לעולם חדש של תנועה עצמאית למדי עבורם.

מאת: שרון צרפתיגיל הזהב28/09/162025 צפיות
חשוב תמיד להיות מעורים בנעשה ולא להזניח מצב נפשי שהחל מדכדוך קל והתקדם אל עבר דיכאון של ממש שממנו כבר קשה לצאת. עבור הגיל השלישי מומלץ להתקדם בעזרת פסיכוגריאטר שמכיר את העולם הזה מקרוב ויכול בצורה מקצועית להקל על הכניסה וההשתלבות בתוכו.

מאת: רועי כץגיל הזהב11/09/162145 צפיות
מכירות חיתולים למבוגרים במבצע מקדמות סטטיסטיקה שאומרת שאחד מתוך ארבעה אנשים עשוי להזדקק לשימוש באחד הסוגים הנפוצים.

מאת: רועי כץגיל הזהב28/07/162060 צפיות
הזדקנות עשויה להיות תהליך מורכב. אתה חווה כתמים כבדים על העור, תנועתך איטית יותר, ואתה לוקח יותר כדורים מאשר ג'ניס ג'ופלין במיטב שנותיה.

מאת: נינה כהןגיל הזהב27/12/152046 צפיות
אם היינו בודקים את מצבם של קשישים בישראל של לפני כשלושה או ארבעה עשורים, היינו מקבלים תמונה שונה לגמרי מזו שאנו רואים היום.

מאת: נינה כהןגיל הזהב27/12/151712 צפיות
בנים ובנות של הורים רבים רואים כיצד מגיע הרגע שבו האדם שיקר להם כל כך אינו מסתדר לבד בחייו. כלומר, שלעתים גם אדם צלול לא מצליח לבצע בעצמו פעולות שלכל אדם אחר נראות שגרתיות ופשוטות מאוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica