חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גישור ויישוב סכסוכים משפחתיים

בכל תקופה יכולות להתעורר בעיות משפחתיות, אבל בזמנים קשים חברתית, כלכלית, ביטחונית וכדומה, התפתחות משפחתיות היא סבירה יותר, כיוון שהסביבה משפיעה על הלך הרוח של כל אחד מבני המשפחה, וכתוצאה ישירה מכך, הדינמיקה המשפחתית מושפעת גם היא.

בזמנים קשים, וכשנוצרות בעיות משפחתיות, גישור ויישוב סכסוכים הוא חשוב כדי לטפל בבעיות. החשיבות של הגישור נעוץ גם בעובדה שאנחנו, בני האדם, צריכים את האמונה הטהורה במסגרת המשפחתית, שכן בלעדיה יותר מאתנו יחיו לבד, וכמו שאומרים, לא טוב האדם לבדו.

גישור ויישוב סכסוכים משפחתיים יכול להיות כרוך בטיפול לכל בני המשפחה, שכן הבעיה היא בדינמיקה של כולם. אבל הגישור יכול להיות כרוך רק בפתרון בעיות בין בני הזוג- ראשי המשפחה. במקרה הזה, טיפול זוגי במרכז הוא הטיפול המתאים.

הצורך לעבור ייעוץ משפחתי משתנה ממשפחה אחת לאחרת, מבחינת הסיבה לבעיות שנוצרות בין בני המשפחה לבין עצמם, אבל דרכי הטיפול תלויות בעיקר בתחום שבו המשפחה סובלת. לדוגמא, הייעוץ שמקבלת משפחה שרוצה לטפל בבעיות כלכליות הוא שונה מייעוץ שיקבלו ראשי המשפחה כשיש ביניהם בעיות בתחום הזוגיות.

אך לפי שבוחרים באיזו שיטת טיפול לנקוט, צריך להבין מה הבעיה שצריך לטפל בה. לשם כך, רצוי להיפגש עם מטפל משפחתי כללי, והוא ינסה להבין את הסיבה לבעיות במשפחה. במידה והסיבה קשורה לתחום שבו הוא לא מתמחה, הוא יפנה את המשפחה למישהו שכן יש לו את ההתמחות. למשל, במקרה של בעיות כלכליות, יועץ זוגי לא יכול לעזור אלא רק יועץ כלכלי.

אולי קשה להאמין, אבל נראה כי טיפול זוגי במרכז הוא פשוט יותר מאשר ייעוץ משפחתי לכל בני המשפחה, שכן בזוגיות יש רק שני אנשים, בעוד שמשפחה שלמה כוללת לפחות שלושה אנשים. ככל שיותר אנשים מעורבים בתהליך, המורכבות עולה.

למרות ההפרדה בסוגי הטיפולים, חשוב לזכור שכל בעיה שהיא, לא משנה באיזה תחום, משפיעה בדרך כלל גם על תחום אחר. למשל, בעיות כלכליות עלולות להשפיע על מערכת היחסים של בני המשפחה. על כן, במידה ובעיה באספקט הכלכלי, למשל, משפיעה על מצב היחסים, חשוב לקבל ייעוץ משפחתי ולעבור גישור ויישוב סכסוכים במקביל לייעוץ הכלכלי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מיכל ז

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מיכל ז

מאת: מיכל זבידור ופנאי - כללי27/11/143069 צפיות
משחקי קופסא הם המשחקים הכי טובים לילדים ביום סגרירי של חורף. כשהם תקועים בבית, אתם יכולים לשחק יחד איתם, והם גם יכולים להזמין אליהם חברים הביתה למשחק חברותי.

מאת: מיכל זצילום30/10/143544 צפיות
צילום אישי צריך להרגיש אישי, וכמובן גם להיות אסתטי ויפה ולהציג את שמחת החיים וכל הרגשות המציפים את האנשים בתמונה. בעזרת צילום מקצועי בקריות, יכולים תושבי האזור להשיג אלבומים אישיים נפלאים.

מאת: מיכל זאומנות - כללי14/10/143795 צפיות
מי שבאמת רציני לגבי קריירה בתעשיית הבידור צריך קודם כל להשיג אמרגן או משרד שייצג אותו, ימצא לו עבודות וידאג לאינטרסים שלו.

מאת: מיכל זתיירות ונופש - כללי30/09/144038 צפיות
רוצים ליהנות מהימים האחרונים של מזג האוויר הנינוח שיש אצלנו כאן בארץ? סוכות זה ככל הנראה ההזדמנות האחרונה שלכם. הנה כמה טיפים והמלצות לחופשה במהלך חג סוכות.

מאת: מיכל זמחשבים וטכנולגיה - כללי17/09/144123 צפיות
יש הבדל מהותי בין תחזוקה של מחשבים לבין תיקון מחשבים, ולא רק בעבודות עצמן שמבצעים הטכנאים. הנה הפרטים.

מאת: מיכל זעסקים - כללי17/08/144465 צפיות
כרמיאל היא עיר אומנם קטנה יחסית, אבל יש בה את כל השירותים ובתי העסק שהתושבים צריכים, וזה כולל חנויות פרחים שבהן אפשר לקנות עציצים, זרי פרחים ועוד. כמו כן, משלוחי פרחים בכרמיאל הם שירות נפוץ.

מאת: מיכל זטיולים בארץ15/07/144357 צפיות
חופשה בטבריה היא בין החופשות היחידות שיכולות להציע המולה ואנרגיה של עיר ובו זמנית גם רוגע ושלווה. רוצים גם וגם? טבריה היא המקום בשבילכם!

מאמרים נוספים בנושא משפחה וזוגיות - כללי

מאת: ערןמשפחה וזוגיות - כללי10/02/215170 צפיות
כאשר אדם הולך לעולמו נותר בזכרוננו כל מה שהיה עבורנו. בין אם מדובר בבן משפחה ובין אם מדובר בחבר קרוב, זהו זמן כאוב. בימים האלה שהמשפחה מתכנסת ומתכוננת להלוויה ולשבעה, ישנה רק עוד משימה אחת אחרונה. לכבד את זכרו של אותו אדם באמצעות מודעות בעיתון שיאפשרו למכרים הרחוקים יותר לקבל מידע חשוב על המקום שבו תהיה השבעה.

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי17/10/204681 צפיות
ייעוץ זוגי והקלקולים בהורות אחד ממוקדי המריבות העיקריים המופיעים במהלך ייעוץ זוגי זו ההתנהלות של בני הזוג מול ילדיהם. נראה שכל אחד מביא את הדעות והאמונות שלו, יחד עם השריטות והמגבלות שלו.

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי14/07/201171 צפיות
בני זוג לעיתים מביאים עימם תחושת חסך שחוו במהלך ילדותם והתבגרותם. הרצון למלא חסך שהיה, לפצות על מחסור שנחווה, הינו פעולה המשולה למי שמוזג מים בחבית ללא תחתית

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי13/04/201463 צפיות
כיצד מרגיש זוג בהגיעו ליועץ זוגי? קבלו הצצה לזווית קצת אחרת

מאת: דוד כהןמשפחה וזוגיות - כללי15/03/201425 צפיות
אחת הדילמות שעומדות בפנינו, כשאנחנו רוצים לערוך פיקניק עם חברים ובני משפחה או כשאנחנו רוצים לארח אירוע בבית או בכל מקום אחר, זה עם מה נארח אותם? באילו כלים ואמצעים נשתמש? בסד אריזות הביאו לכם כמה נקודות מחשבה

מאת: נטלי הרוש משפחה וזוגיות - כללי27/07/173103 צפיות
החופש הגדול בעיצומו, הילדים מתחילים קצת להתבגר ולקראת השנה החדשה אנחנו ההורים מנסים לקדם אותם מכל מיני בחינות...אם לימודיות או לקיחת אחריות, איך להתנהג חברתית ועוד. הנה לכם כמה אפשרויות שישפרו לילדים שלכם את חופשת הקיץ ובמקביל יכינו אותם מכל מיני בחינות לשנה החדשה.

מאת: רוןמשפחה וזוגיות - כללי04/05/173406 צפיות
מאמר על חברת ניקיון

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica