חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פריצת דיסק - מידע ודרכי התמודדות

מאת: דניאל שרמןרפואה משלימה15/09/2012759 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

פריצת דיסק הינה אחת מהתופעות הנפוצות להתפתחות של כאבים בגב. מהות הפגיעה - פגיעה בסחוס המפריד בין חוליות הגב. פריצת דיסק נקראת גם בשם צניחת דיסק בין-חולייתי, והיא נובעת עקב לחץ מתמשךעל אחד הדיסקוסים. הגב שלנו בנוי מחוליות אשר מחוברות באמצעות סחוס. הפעלת עומס על הסחוס במגוון עוצמות, פוגע בסחוס. לעיתים עד כדי שחרור הנוזל שנמצא בדיסק.

צורת הדיסק כמבנה שתי וערב, המכיל כ-20 שכבות שונות והוא מורכב מטבעת חיצונית קשיחה שעשויה ממיליוני סיבים ובה חומר צמיגי. זהו בולם הזעזועים של חוט השדרה.

סוגים מסויימים של פריצות דיסק נפוצים יותר מאחרים. פריצת הדיסק הכי הנפוצה מתרחשת במיקום L4-L5. פריצת דיסק שאינה חמורה מתרחשת כשהצמיג הקשיח בולט כלפי העצבים ופריצת דיסק חמורה מתרחשת כאשר חלק מהנוזל הפנימי נוזל לכיוון התעלה.

אפשרויות הטיפול השכיחות בפריצת דיסק

פריצת דיסק גורמת כאבי גב עזים במיקומים שונים בגב, בהתאם למיקום בו נתבצעהפריצת הדיסק. לרוב מדובר על כאבים בחוט השדרה התחתון, ולא אחת עלול הכאבלהופיע גם בחלק העליון של חוט השדרה. הטיפול אשר יומלץ עבור פריצות דיסקמושפע מעוצמת הפגיעה, וחוזק הכאבים הנגרם. פיתרון ניתוחי אינו הפיתרוןהיחיד ומומלץ לבדוק את אפשרות הרפואה המשלימה. לא פעם כירופרקטיקה וטיפוליםמשלימים נוספים, שיכולים לכלול לדוגמה דיקור, יוכלו לסייע משמעותית, לא רקעל הסבל אשר נוצר כתוצאה מהפריצה, אך עשוי לשפר את המצב מבחינה פיזיולוגיתבאופן ניכר.

במידה ופריצת הדיסק לא גורמת לפגיעה עצבית יינתן טיפול לא פולשני:

  • כדורים אנטי דלקתיים
  • משככי כאבים
  • פיזיותרפיה
  • מנוחה
  • זריקת אפידורל

שיטות טיפול אחרות

כאשר נגרמת בעיה נוירולוגית כתוצאה מפריצת דיסק יינתן פתרון ניתוחי. לפני טיפול באמצעות ניתוח יש לחכות6 עד 8 שבועות, זאת מהסיבה שברוב המקרים הבעיה חולפת ללא התערבות. ההליכים הניתוחיים המבוצעים הם מפורטים להלן:

  • ניתוח להקלה על הכאב הקיים ולטיפול בדלקת שהתפתחה – במהלך הניתוח יבוצע חתך קטן בגב שדרכו יוזז העצב הלחוץ מהדיסק הפרוץ.
  • ניתוחים על מנת להוריד את הסחוס הבולט – הליך ניתוחי המומלץ במקרים מסובכים יותר .
  • הליך ניתוחי להשתלת דיסק מלאכותי – ניתוח זה יבוצע אך ורק במקרים בהם אין חלופה טיפולית.

החיים עם פריצת דיסק

כדי לאפשר חיי שגרה בריאים עם פריצת דיסק כדאי לפעול לפי ההמלצות הבאות:

  • יש להקפיד לחזק את שרירי הגב והבטן באזור הפריצה.
  • חשוב לנסות על מתיחות של השרירים שבאזור הפריצה.
  • חשוב לדאוג על עמידה בריאהבבית ובחוץ.
  • כדאי להקפיד על טיפולים מונעים באופן רגיל
  • יש לנסות ללכת אימוני פילאטיס כדי לתקן את היציבה.
 



תגיות המאמר: כאבי גב, פריצת דיסק


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דניאל שרמן

מאמרים נוספים בנושא רפואה משלימה

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה01/06/213853 צפיות
עיסוי אבנים חמות נחשב לאחד העיסויים הפופולאריים והמשובחים ביותר רק המחשבה על אבנים חמות על הגוף עושה חשק אדיר לקבל עיסוי מפנק ומשחרר דרך נפלאה לשחרר את השרירים התפוסים,לפרוק את המתח,לשפר את זרימת הדם,הרחבת טווח התנועה של השרירים ואם קיבלתם עיסוי שובר מתנה כמתנת יום הולדת אז בכלל ההנאה כפולה.


מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה11/12/201528 צפיות
פרחי יסמין הנקטפים משחררים שמן אתרי במשך מספר ימים לאחר שנקטפו ולכן משאירים אותם על בדים הספוגים בשמן זית עד לספיגת ל הבושם.לאחר מכן מרחיקים את שמן הזית בעזרת כוהל בצורה שמותיר רק את ניחוח היסמין .

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה29/08/201442 צפיות
טיפול בדלקת פרקים אם המטופל מגיע בתחילת הופעת הכאבים ייתכן ריפוי מלא אבל אם יגיע בשלבים מאוחרים כאשר הוא סובל תקפה ארוכה לא בטוח שאפשר לבטל את כל הנזק שנגרם. ישנה חשיבות גדולה להגעה בתחילת הדלקת או לא

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה30/07/201331 צפיות
עיסוי רפואי מתמקד בבעיות כרוניות,בעיות אורטפדיות,כאבים הפוגעים בתפקוד השוטף והינו עיסוי שיקומי לאיברי הגוף. עיסוי רפואי אינו עיסוי עדין,להיפך הוא הנכון הוא עיסוי אינטיסיבי,עמוק וחודרני שמטרתו שיפור בתפקוד בעיות שחלקם נובעות מהזנחה.

מאת: nirרפואה משלימה23/08/191621 צפיות
בעקבות ההמלצה שלא לתת תרופות נגד צינון לילדים מתחת לגיל שש, מה בכל זאת ניתן לעשות להקל על התופעה השכיחה

מאת: נטלי הרוש רפואה משלימה29/11/181630 צפיות
הבחירה הטובה ביותר של האדם תתבטא בתוצאותיה של אותה הבחירה. אם הבחירה הייתה נכונה תוכלו לדעת זאת רק כאשר תראו תוצאות. הטיפולים הבריאותיים השונים שמציעה הרפואה הקונבנציונלית בעלי המון צדדים. על מנת להשיב את הגוף לאיזון, לחזקו, להאיץ טיפול והחלמה מומלץ לשלב טיפול משלים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica