חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיפול בחרדות ודיכאונות בתקופת מבחנים

להיות סטודנט בארץ בשנים האחרונות זה לא ממש הליכה למכולת. לא מספיק הקושי והנטל שבלימודים אקדמאיים אינטנסיביים הסטודנט הישראלי צריך להתמודד עם בעיות כלכליות, מילואים, שביתות ועליית שכר הלימוד. כל הלחץ בסופו של דבר מתנקז אל שעת השין, תקופת המבחנים.
רוב הסטודנטים בתקופה זו מפתחים רמה מסוימת של חרדות וכאשר חרדה זו גורמת לכישלון בבחינה זו כבר בעיה. אז איך בעצם מתמודדים ודואגים לטיפול נכון בחרדות לפני ובזמן הבחינה?!

בניית ביטחון על ידי כמה הכנות כלליות:

  • 1. סקירת המצב האישי, הלימודי, ידע וכישורים לימודיים.
  • 2. לא להתבייש וללכת לפגישה עם יועצים אקדמיים או לעיין במדריכים של המוסד האקדמי בנושא של חרדות והכנות לקראת הבחינות.
  • 3. פיתוח הרגלי למידה טובים וניהול זמן נכון כך שישתלב טוב עם העבודה, מטלות ושעות הפנאי שלכם.
  • 4. ארגון החומר הדרוש ללמידה, לא להיבהל מכמות החומר הלימודי ולצמצמו רק לכמות הנדרשת ללמידה למבחן.
  • 5. לא להילחץ מהצלחה של סטודנטים אחרים ולא להילחץ מכישלון במבחן מסוים, תמיד יש מועד ב' ובמקרה הגרוע, קורס חוזר. אל תתנו ללחצים האלו להשפיע עליכם בשאר הבחינות.
  • 6. למד מטעויות העבר, מה הפריע לך בבחינות והכנה לבחינות בעבר.

הכנות לבחינה על מנת להפחית חרדות:

  • 1. גשו לבחינה עם ביטחון, וזה אומר השתמשו בכל דרך על מנת לעלות את רמת הביטחון העצמי שלכם לפני הבחינה ובכך לבצע טיפול מונע בחרדות הקיימות אצלכם כגון, לדבר עם עצמכם על הבחינה, ללמוד בקבוצה, לבחון עצמכם על בחינות משנים קודמות, ללמוד בספריה וכיוצא בזה.
  • 2. ארגנו דפי נוסחאות לבחינה וחומר לימודי ממצה.
  • 3. שעה לפני הבחינה התמקמו בחדר הבחינה במקום נוח ונטול הפרעות מבחינת אור ורעש.
  • 4. יש להגיע לפחות שעה לפני הבחינה על מנת להגיע ברגיעה ללא לחץ וללא חרדות.
  • 5. להימנע מלמידה מאומצת רגע לפני הבחינה.
  • 6. להיכנס למצב רגיעה וריכוז.
  • 7. להימנע משיחה עם סטודנטים בעלי גישה שלילית ושלא התכוננו ולמדו מספיק לבחינה.
  • 8. לשלב גם פעילות גופנית בימים אלו. פעילות גופנית עוזרת למוח לעבוד טוב יותר ועוזרת בשינה רגועה.
  • 9. לילה לפני הבחינה יש לישון כמו שצריך, בשעה נורמאלית, לא ללמוד לילה לפני הבחינה ולגרום לעצמך הפרעות שינה שיפגעו בכושר הלימודי שלך בשעת הבחינה וסתם יכניסו אותך לחרדות.
  • 10. לא לגשת לבחינה על בטן ריקה אבל כמובן גם לא מלאה מידי. אפשר לנשנש פירות וירקות אשר עוזרים לרגיעה וכמובן להצטייד בחטיף אשר יעזור לכם בשעת הבחינה להוריד מעצמכם לחצים וחרדות אבל לשים לב כי זה לא חטיף עם רמת סוכר גדולה מידי.

בשעת הבחינה:

  • 1. קרא את ההוראות בקפידה.
  • 2. קח אותו לאט את הזמן, לא למהר החיפזון הוא מן האסון, יש מספיק זמן לבחינה.
  • 3. לא להיתקע יותר מידי זמן על שאלה אחת, אם אתם נתקלים בשאלה "חושך" המשיכו הלאה.
  • 4. לא להלחץ, לשנות תנוחות על מנת להירגע ולהתחיל לכתוב משהו זה כבר יבוא לכם לבד אם למדתם ותרגלתם את החומר הלימודי כמו שצריך.

טיפול בחרדות ומתחים בזמן הבחינה:

אתם בשעת הבחינה ולא הצלחתם לפתור אף שאלה?!

  • 1. להירגע, אתם בשליטה מלאה ויש עוד המון זמן לבחינה, תנשמו עמוק.
  • 2. לא לחשוב מה יהיה איתכם אחרי הבחינה ולא לפחד על מנת למנוע דיכאון, מתחים וחרדות מיותרים שרק ימנעו מכם כן לחשוב נכון בשעת הבחינה.
  • 3. עצרו לרגע, עברו שוב על שאלות הבחינה, תשנו גישת מחשבה.
  • 4. זכרו כי גם אם אתם בכל זאת מרגישים חרדות, דיכאונות, עייפות ומתחים בשעת הבחינה זה לא סוף העולם, להפך הוא הנכון, זה רק אומר שעשיתם מאמצים להגיע לרגע הזה מוכנים ובמיטבכם, קבלו את עצמכם כמו שאתם.
    לפעמים חרדות ומתחים משמשים להרצת האדרנלין וכטריגר בשעת בחינה.

לאחר הבחינה:

  • 1. הכינו רשימה של הפעולות שעזרו ולא עזרו לכם בהפחתת חרדות ומתחים לפני הבחינה וכמובן היצמדו לפעולות שעזרו.
  • 2. אם עדיין שום דבר לא עוזר, פנה לייעוץ ולהבחנה מקצועית בדיכאון וחרדות. אולי מגיעה לך תוספת זמן לבחינה.
 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רייט קליק

מאת: רייט קליקהלוואות11/09/111264 צפיות
מאז ומתמיד חיפשו אנשים כיצד יוכלו להתעשר מהחזקה בנכסים פיזיים או פיננסיים. אחת ממטרות ההחזקה בנכסים מסוגים אלו, היא רווח כספי מהשבחתם או מעלייה בערכם.

מאת: רייט קליקהלוואות11/09/111291 צפיות
בשנים האחרונות תופעת פתיחת העסקים הפרטיים הופכת לפופולארית יותר, לא רק בגלל החופש מהבוס שאומר לנו מה לעשות, אלא גם בגלל חלומם של עצמאיים להיות בעלי עסק פרטי שיניב להם רווחים ויקרב אותם לעושר המובטח.

מאת: רייט קליקאירועים עסקיים20/07/111241 צפיות
ציוד נלווה להשכרה באירועים כולל את הציוד שאינו נכלל בציוד הכללי, הכולל כלי הגשה, כלי אוכל אישיים, טקסטיל, במות, ריהוט להשכרה וכדומה. הציוד הנלווה כולל פלטות לחימום במרכז המזנונים, אלמנטים לעיצובים שונים, פלטות למזנונים עצמם, וכיוצא בזה.

מאת: רייט קליקאירועים עסקיים20/07/111277 צפיות
השכרת ציודים לאירועים עשוי להישמע כצעד מסובך מאוד הכולל אינספור חיפושים ותיאומים, איסוף והחזרה. אבל למעשה השכרת ציוד לאירועים הוא צעד פשוט ביותר ומיטב החברות מספקות שירות מלא של יעוץ, תכנון כמויות, תכנון לוגיסטי ועוד.

מאת: רייט קליקאירועים עסקיים20/07/111197 צפיות
ציוד המוגדר "ריהוט" כולל בחובו שולחנות אוכל, כיסאות, שולחנות מזנונים ובופה, עמדות שונות למטרות שונות וכדומה. בכל פריט ריהוט להשכרה יש שימוש שמתבקש, היות ולאירועים רבים המופקים, הן באופן פרטי והן על ידי הפקות שונות, קטנות או חסרות ציוד משלהן, יש צורך בפריטי ריהוט להשכרה.

מאת: רייט קליקאירועים עסקיים20/07/111306 צפיות
במות לאירועים הן במות למטרות שונות, שבהן אפשר לעשות כל שימוש, שלעיתים מחויב באירועים שונים, ולא לכל חברות ההפקה או בכל גני האירועים והאולמות קיימות במות בגדלים ובסגנונות שונים.

מאת: רייט קליקאירועים עסקיים20/07/111404 צפיות
מבלי להתכוון, מעבר לשמחה, למוסיקה, להופעות ולנאומים, חלק גדול מתוך חווית האירוע תופס האוכל. אחד הדברים הראשונים שמתכננים בהפקת אירוע הוא סוג האוכל, אופן הגשת המנות, בחירת קייטרינג או בישול ביתי ועוד.

מאמרים נוספים בנושא לימודים אקדמאיים

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים24/06/182597 צפיות
הנדסאי בניין לימודי בוקר, הוא מסלול לימודים שיש במספר מכללות טכנולוגיות בארץ. הנדסאים לומדים במכללות טכנולוגיות, שנקראות גם בשם: בתי ספר להנדסאים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים03/06/182445 צפיות
בית ספר להנדסאים בשכונת נאות אפקה (בתל אביב), נוח להגעה עבור תושבי תל אביב. מומלץ ללמוד בבית ספר, שקבלתם עליו המלצות, מאנשים שאתם סומכים עליהם. לימודי הנדסאים, מתאימים עבור אנשים, שנמשכים לתחומים טכנולוגיים.

מאת: רועי כץלימודים אקדמאיים05/02/181896 צפיות
ברשת האינטרנט ניתן למצוא לא מעט עבודות אקדמיות בתשלום, אולם, חרף המחירים המפתים, לא מומלץ להשתמש ב'בנק' הזה היות שהוא לא מבטיח לכם בלעדיות על העבודה. ממש כפי שאתם קניתם לעצמכם עבודה כך גם שכנכם לספסל הלימודים עלול לרכוש את אותה העבודה בדיוק, מה שעלול להביא את שניכם לעמוד בפני צעדים משמעתיים במוסד האקדמי שבו אתם לומדים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים23/01/181716 צפיות
הנדסאי מכונות מעולה, יכול לעבוד בעבודה מספקת מאוד. הנדסאי המכונות, יכול להשתלב בתעשיית הטכנולוגיה המתקדמת, או בתעשייה המסורתית. לימודי הנדסאי מכונות, מתקיימים בבתי ספר להנדסאים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים20/12/171485 צפיות
הנדסאי מכונות בעל ניסיון, יכול לעבוד בתעשייה הישראלית. לימודי הנדסאים, מתאימים לבחורות ולבחורים, שנמשכים לתחומים טכנולוגיים.

מאת: אבי בכרלימודים אקדמאיים16/12/172273 צפיות
מאמר זה דן בסוגיית ההשכלה הגבוהה בקרב נשים בישראל כאשר ההתייחסות מנסה להקיף את כלל המגזרים בפסיפס המורכב של החברה בישראל אם כי עקב המורכבות החברתית הקשורה לסוגיה זו באשר לנשים משכילות מהמגזר הערבי בישראל בכללותו (נוצריות, מוסלמיות, בדואיות ובסייגים מסוימים גם דרוזיות) המיקוד במאמר יהיה בנשים משכילות בחברה הישראלית. כלומר, מצב ההשכלה או מקומה של ההשכלה בהוויה הישראלית בקרב הנשים בישראל. הדיון מתייחס לנשים בישראל מהמגזרים השונים.

מאת: אבי בכרלימודים אקדמאיים16/12/171950 צפיות
מאמר זה דן בסוגיית ההשכלה הגבוהה בקרב נשים בישראל כאשר ההתייחסות מנסה להקיף את כלל המגזרים בפסיפס המורכב של החברה בישראל אם כי עקב המורכבות החברתית הקשורה לסוגיה זו באשר לנשים משכילות מהמגזר הערבי בישראל בכללותו (נוצריות, מוסלמיות, בדואיות ובסייגים מסוימים גם דרוזיות) המיקוד במאמר יהיה בנשים משכילות בחברה הישראלית. כלומר, מצב ההשכלה או מקומה של ההשכלה בהוויה הישראלית בקרב הנשים בישראל. הדיון מתייחס לנשים בישראל מהמגזרים השונים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica