חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סיבות לספירות מלאי

מאת: משה אלוןניהול ידע24/09/20121095 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

זוכרים שפעם כאשר הייתם קונים דבר מה במכולת או בחנות הספרים, במעמד המכירה בקופה היה הזבן כותב במחברת את הפריט שקניתם? זה אומר שהוא רושם לעצמו מה להביא לחנות – מכיוון שעוד פריט מסוג מסוים ירד מהמלאי. בשנים האחרונות ישנה המצאה שמקלה מאד על הקמעונאים. עם כניסתם של המחשבים שבהם מצוי המלאי, הרבה יותר קל למוכר לעקוב ולסמן במקום מה נקנה ומה חסר במלאי. ההמצאה הזו היא מסופון. זה מיכשור קצה טכנולוגי שמאפשר למוכרן לסרוק ובכך לעדכן במקום את המלאי המצוי במחשב.

איך מספון נייד עובד?

ודאי ראיתם המכשיר הזה בקופות בכל חנות שנכנסתם אליה. המוכר סורק את המוצר שאתם קונים, המכשיר עושה 'ביפ', והנה – המחשב קיבל עדכון שנמכר אייטם מסוים ויש להזמינו מהמחסן. בכל חנות יש מסד נתונים ממוחשב המחובר למחסן הראשי ובוא כל המלאי בחנות. ברגע שהמסופון הנייד צפצף, המחסן מקבל הזמנה לאייטם זהה לזה שנקנה כדי שלא יחסר בחנות. מסופון הוא מחשב קטן ועליו תוכנה שיש לה גישה למלאי הכללי של החנות. בשל כך, רכישת מסופון עבור החנות, צריכה להתלוות במסד נתונים פרטני וכמובן רמת אבטחה נאותה כדי שהמלאי והכמויות שבמחסן לא יזלגו לאנשים הלוטשים עיניים לעברו.

מסופון הוא כלי שגם מסייע לחנויות לבצע ספירת מלאי. בלחיצת כפתור פשוטה אפשר להוציא פלט מחשב ובו מס' הפריטים בחנות והמלאי שנשאר מהם במחסן. המסופון עובד באמצעות סריקת ברקודים והוא מוכר לכם מכל חנויות הקניונים, הרשתות והסופרמרקטים. ישנם שני סוגים של מסופונים: כאלו אלחוטיים – שאפשר להסתובב איתם בחנות עצמה ולסרוק את הברקודים ללא צורך להתקרב לקופה. אלו משמשים בדרך כלל את המוכרים שהולכים בחנות ושואלים אתכם 'אפשר לעזור?'. היום אפשר להפוך טלפון סלולארי למסופון נייד באמצעות תוכנה שהחברה קונה עבור אנשי המכירות שלה. וישנם גם מסופונים קבועים, מחשבים נייחים, שנמצאים בדרך כלל בעמדות הקופה ואלו המכשירים שמצפצפים כאשר לקוח קונה אייטם במעמד הקופה.

ספירות מלאי באמצעות מסופונים

לכל חנות יש מלאי. חלק ממנה נמצא פיזית בחנות וחלק ממנה במחסן. כמובן שתלוי באיזו חנות זו ומה היא מוכרת אבל אין כמעט חנות שאין מלאי – בין אם שלה באופן פרטי במחסן או בין אם מס' מחסנים של המוצרים שהיא מוכרת דרך ייבואנים.

כדי לשלוט במלאי הזה, יש צורך לעשות מדי כמה חודשים ספירת מלאי. ספירות מלאי נעשות בכל עסק שיש בו תנועה של סחורה / חומרי גלם. בעסקים של היום הספירה קלה יותר – וחל בה שינוי משמעותי בעשור האחרון, עם כניסת המסופונים, מכשירים אלחוטיים שבלחיצה אחת מסמנים למחסן שאייטם נמכר. בצורה כזו אפשר להוציא פלט מחשב פשוט – שמשווה בין מה שיש בחנות לבין מה שיש במחסן. בחלק מהעסקים, למרות שיש מערכות מידע, עדיין עושים גם ספירת מלאי ידנית על ידי עובדי קבלן, בדרך כלל תלמידי תיכון. הספירה נעשית בפיקוח רואה חשבון שבודק את ההכנסות וההוצאות והאם הן תואמות את כמות הסחורה שנמכרה לכאורה.

סיבות לספירות מלאי

לספירות מלאי יש שתי סיבות עיקריות. האחת – אימות המלאי. למרות שהמחשב 'לא טועה', חשוב לוודא שלא נעשו תרמיות ולא הועלמו דברים תחת הרדאר. למשל, גניבה, אובדן או בלאי לא מופיעים במחשב וחשוב להשוות בין המסחן למה שקורה בחנות בפועל. חשוב שזה יהיה רשום, מטעמי מס, ולכן זה בפיקוח של רו"ח. בנוסף, כל חברה מגישה הצהרת הון ולכן חשוב מאד להשוות את השווי בפועל, ערך הסחורה לאחר קיזוז בלאי וכולי, למה שמצהירים. לפעמים יש סחורה בכמות מסוימת, אבל היא איננה שווה את ערכה המוצהר עוד, בשל בלאי. רשויות הפיקוח מחייבות את כל העסקים מרמה מסוימת ומעלה לעשות ספירה אחת לכמה זמן ולדווח על כך.

לרוב ספירה כזו מתקיימת בסוף שנת מס, 31 לדצמבר. בדרך כלל באותו היום העסק יהיה סגור, ישכרו עובדי קבלן חד יומיים והם אלו שיספרו את המוצרים.


 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

משה אלון

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת משה אלון

מאת: משה אלוןבתי מלון27/08/153384 צפיות
אם תהיו מעוניינים לנפוש בארץ וליהנות מכל מה שיש למדינה הנפלאה שלנו להציע, וודאי תהיתם ושאלתם את עצמכם בנוגע למגוון רחב של שאלות הנוגעות לחופשה.

מאת: משה אלוןבריאות ילדים23/08/152723 צפיות
הפרעת קשב וריכוז הינה אחת התופעות הפופולאריות ביותר כיום. אט אט ניתן לראות כי כמות המאובחנים כבעלי הפרעה זו רק הולכת וגודלת, ואחת הסיבות העיקריות לכך היא דור המסכים של היום. כפי שהוכח במחקרי עבר, השימוש הממושך במכשירים הללו רק מגביר את הסיכויים לפיתוח הפרעת קשב וריכוז.

מאת: משה אלוןרכב19/08/153918 צפיות
מוסך בירושלים יתאפיין בדרך כלל באנשי מקצוע רבים אשר יוכלו לסייע לכם ולהתגבר על התקלה שחווה רכבכם. כמו כן, חשוב לדעת שהמוסך המורשה עדיף על פני מוסכים אחרים

מאת: משה אלוןגאדג'טים04/08/152776 צפיות
לכל אחד מאתנו זה יכול לקרות. כל אחד מאתנו יכול לפתע לחשוב על רעיון מהפכני ויוצא דופן, כזה שיביא לכדי מהפכה בישראל ואולי אפילו בעולם כולו. זה קורה לנו בדרך כלל כאשר אנו מקבלים הבזקי השראה ברגעים הכי לא צפויים בחיים. אולי קמתם מחלום ופתאום עלה בראשכם רעיון נפלא ואולי אפילו הרעיון הגיח אליכם לפתע בזמן התבוננות בתקרה חסרת אופי.

מאת: משה אלוןגאדג'טים04/08/151887 צפיות
לכל אחד מאתנו זה יכול לקרות. כל אחד מאתנו יכול לפתע לחשוב על רעיון מהפכני ויוצא דופן, כזה שיביא לכדי מהפכה בישראל ואולי אפילו בעולם כולו. זה קורה לנו בדרך כלל כאשר אנו מקבלים הבזקי השראה ברגעים הכי לא צפויים בחיים. אולי קמתם מחלום ופתאום עלה בראשכם רעיון נפלא ואולי אפילו הרעיון הגיח אליכם לפתע בזמן התבוננות בתקרה חסרת אופי.

מאת: משה אלוןעסקי מזון29/06/154209 צפיות
גם לכם קרה שקניתם פירות עסיסיים, אך כשבאתם לאכול אותם הופתעתם לגלות שנרקבו? כולנו נאלצים להתמודד עם סוגיית שמירת טריות המזון בצורה כזו או אחרת. הרי אף אחד מאתנו לא היה רוצה לשלם סכומי כסף גדולים על מבחר פירות טעימים, ובסוף לגלות שהכסף שהושקע היה לשווא.

מאת: משה אלוןרכב04/11/142521 צפיות
אחד הדברים שפחות אהובים על רובנו הוא לנסוע בכביש בדרך לעבודה או בדיוק כשחוזרים מאירוע משפחתי ולפתע לגלות שהמנוע שבק חיים. לכן, חשוב ביותר לקחת את הרכב בו אתם נוסעים לבדיקות תקופתיות אצל המוסך הקבוע שלכם, על מנת שתוכלו לנסוע ללא כל חשש ולדאוג כי הנסיעה הבאה שלכם תהיה אמורה לעבור ללא שום דאגה.

מאמרים נוספים בנושא ניהול ידע

מאת: בנימין קלינגרניהול ידע27/02/221134 צפיות
קיבלת צו הפסקת בניה, הריסה? ייעוץ, הכוונה וטיפול -פנה עוד היום! היתרי בניה, הכנת תוכניות, הגשה וליווי עד קבלת ההיתר. חוו"ד מהנדס קונסטרוקטור בכל הארץ - שרות מידי אישורי עירייה לטאבו לנכסים עם חריגות בניה ודירות מפוצלות! ייעוץ לוועדי בתים, יזמים וחברות בנייה בנושא תמ"א 38

מאת: בנימין קלינגרניהול ידע16/09/211068 צפיות
הגשת הבקשה לרישיון עסק בתל אביב- מיידע ראשוני על בעל העסק או מיופה כוחו להגיש את הבקשה המלאה (כולל המסמכים הנדרשים) למרכז שירות הלקוחות של אגף רישוי עסקים. את אגרת רישוי העסקים ניתן לשלם בעת הגשת הבקשה. הערה – בקשה ליציאת שותף מהעסק לא כרוכה בתשלום אגרה. הבקשה לרישיון עסק מוגשת לרשות הרישוי העירונית. על הבקשה לרישיון לכלול:

מאת: בנימין קלינגרניהול ידע16/06/21926 צפיות
צו הריסה מנהלי קשה לבטל- האומנם? בהמשך פסק דין בו בוטל צו הריסה מנהלי. בהתאם להוראות סעיף 238א(ח) לחוק התכנון והבניה, תשכ"ה-1965 (להלן – החוק), לא יבטל בית המשפט צו הריסה מנהלי, אלא אם התברר שהבניה ביחס אליה הוצא הצו בוצעה כדין או שהצו אינו דרוש לשם מניעת עובדה מוגמרת לטענת המבקשים, במתן צו ההריסה נפלו מספר פגמים, שבגינם יש לבטל את צו ההריסה, כפי שיפורט להלן: א. בניית הסככה הסתיימה למעלה משישים יום לפני מתן צו ההריסה. לפיכך לא ניתן היה להוציא את צו ההריסה; ב. צו ההריסה אי

מאת: בנימין קלינגרניהול ידע29/03/21844 צפיות
הרפורמה ברישוי עסקים מדינת ישראל קידמה רפורמה בתחום רישוי עסקים, שמטרתה לשפר ולייעל את הליכי הרישוי ולהקל ככל הניתן על בעלי העסקים ועל המעוניינים לפתוח עסקים חדשים, כל זאת, תוך הקפדה על הוראות חוק רישוי עסקים ומטרותיו. משרדנו גוייס כחלק מהליך למידת צרכי בעלי העסקים וכיום מסייע בהליך הרישוי לבעלי העסקים תוך כדי חסכון בעלויות וזמן יקר.

מאת: שלום כהןניהול ידע17/08/161768 צפיות
אתם מכירים ישראלי שלא מרכיב משקפי שמש? האמת היא, שקשה למצוא אנשים כאלה, ובצדק: בישראל השמש חזקה ביותר כך שעלינו להגן על העיניים מפניה. עם זאת, לא תמיד קל להתרגל למשקפיים ומי שעדיין אין לו את ההרגל הזה צריך לעשות משהו בנידון.

מאת: רוןניהול ידע12/06/161509 צפיות
מאמר על זכיינות למכירה

מאת: אבי דוידיניהול ידע17/11/152228 צפיות
כיום, על מנת לבצע השוואת מחירי סלולר, צריך פשוט להיכנס לאתר שמאפשר לראות את כל האפשרויות הקיימות. בעידן שבו יש שפע של מידע, ניתן לענות על צרכיו של הצרכן, מבלי לגרור אותו לשיחות ממושכות עם נציגי השירות במרכזי המכירה או בטלפון. הלקוח בעצמו יכול לראות את כל החבילות והמכשירים הקיימים, להשאיר את פרטיו ובזאת מסתיים חלקו. את המשך התהליך תבצענה החברות עצמן, שיצרו עמו קשר בהקדם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica