חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בגדי הריון בהיסטוריה של האנושות

מאת: אירה פינסקראופנה27/09/20121012 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הבגדים בעולם העתיק היו חופשיים ורחבים, גם אצל נשים וגם אצל גברים. לכן לא נדרשו בגדי הריון מיוחדים: ניתן היה להמשיך וללבוש את הפפלוס היווני גם כאשר הבטן גדלה ובלטה מאוד. בימי הביניים גזרות הבגדים הפכו להיות מורכבות יותר. על שמלות הנשים מופיעים שרוכים המאפשרים להצמיד את החלק העליון לגוף. יחד עם זאת, עדיין לא היו מקובלים בגדי הריון: את השרוכים היה ניתן לשחרר לפי מידת הבטן, ומבחינת יתר הדברים לא נדרשו שינויים מיוחדים כי הבגדים עדיין היו יחסית פשוטים ורחבים.

במאה ה-15 קו מותן גבוה (מתחת לחזה) נכנס לאופנה. גזרה כזאת נחשבת לאידאלית לנשים בהריון. יתרה מכך, שמלה כזאת יכולה לגרום לכל אישה להראות הרה. האפקט הזה הודגש לעתים באופן מכוון על ידי שימוש בכריות מיוחדות אשר הגדילו את הבטן ויזואלית. נשים שאפו להראות בהריון, ההריון עצמו נתן סטטוס מיוחד לאישה ונחשב למושך מינית. בתקופה הזאת לא היו בגדי הריון מיוחדים, כי הבגדים הרגילים נראו כבגדי הריון.

במאה ה-16 מחוך הופך  לפריט לבוש בגדר חובה. במשך כשלוש מאות שנים נשים ארזו את הבטן לתוך מחוך צמוד אשר נסגר בשרוכים או בכפתורים, תוך שאיפה לקומפקטיות מירבית. מותן צר הפך להיות לשאיפת חייה של כל אישה אלגנטית. בתקופת ההריון נשים המשיכו ללבוש את המחוכים, אך שחררו את השרוכים. בהריון מתקדם, נשים אצילות נהגו ללבוש שמלה עליונה מיוחדת, מכופתרת מהצוואר ועד הבטן, ופתוחה למטה. את השמלה לבשו מעל לחצאיות. לעתים נשים בהריון לבשו סינרים מיוחדים שהסתירו ויזואלית את הבטן. יחד עם זאת, נשים רבות שרצו לשמור על המותן הצר בתקופה הראשונה של ההריון הזיקו לבריאותן ולבריאות העובר.

במחצית השנייה של המאה ה-20, בתקופת הרגיעה שלאחר מלחמות העולם, בגדי הריון היה שמלות פרחוניות ענקיות, אשר שינו לחלוטין את הדימוי של האישה. מגמה זאת הוחלפה בהתיחסות אחרת לבגדי הריון, אשר לא רואה סיבה בשינוי טוטאלי של סגנון לבוש. אישה מודרנית הרה אינה מסתגרת בבית; היא ממשיכה לתפקד כרגיל, לכן לא ראוי שתתלבש בסגנון שונה.

לסיכום, בגדי הריון לא היו קיימים כקטגוריה נפרדת לאורך רוב תולדות האנושות. כיום בגדי הריון שומרים על הסגנון הרגיל המקובל באופנה, אך מותאמים לדרישות המיוחדות של נשים הרות מבחינת גזרה ובדים.

 



תגיות המאמר: בגדי הריון


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אירה פינסקר

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אירה פינסקר

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131621 צפיות
עגלת מוצי היא המענה האופטימלי לצרכים של משפחות רבות עם תינוקות. המאמר מפרט את היתרונות המשמעותיים של רכישת עגלות מוצי בחברת מאדרלנד.

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131196 צפיות
מוצי היא חברה וותיקה ומבוססת בתחום של ייצור ושיווק של עגלות תינוק. המאמר בוחן את הסיבות לפופולריות של עגלות מוצי בקרב ההורים הצעירים.

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131178 צפיות
עגלות תאומים מוצגות בשוק במספר קטן יחסית של דגמים, בהשוואה לעגלות הרגילות. בנוסף לכך, מימדים או משקל של חלק מהדגמים עשויים להוריד אותם מהפרק לחלוטין.

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131107 צפיות
הורים המצפים להגדלת המשפחה, יכולים להתארגן לקראת האירוע המשמח על ידי רכישת כל החפצים הנדרשים בחנויות הריון גדולות. המאמר מפרט אודות המוצרים המוצעים שניתן לרכוש בהן.

מאת: אירה פינסקראופנה20/05/131190 צפיות
בגדי הריון זכו ליחס של כבוד מצד אנשי מקצוע בתחום ההלבשה לא מזמן. בעבר הלא כל כך רחוק בגדי הריון היו שמלות פרחוניות איומות או חולצות טי ענקיות. נכון להיום, המצב שונה לחלוטין.

מאת: אירה פינסקרצרכנות20/05/131246 צפיות
טויוטה יאריס ההיברידית החדשה היא מכונית קטנה, נאה, שקטה, נוחה וחסכונית . במאמר מפורטים מאפייניה העיקריים של הדגם החדש.

מאת: אירה פינסקרצרכנות20/05/131217 צפיות
טויוטה פריוס היא מכונית היברידית, כלומר המנוע שלה מחולק לשתי יחידות, אשר אחת מהן היא חשמלית, והשנייה פועלת על בנזין. המכונית נחשבת למתאימה לאנשים בעל מודעות סביבתית גבוהה, שמוכנים לשלם את המחיר

מאמרים נוספים בנושא אופנה

מאת: דניאל מלמדאופנה16/02/222784 צפיות
האם שמלות חורף זה פריט לבוש שניתן לקנות אונליין?

מאת: רוני הכהןאופנה07/11/195499 צפיות
היכן רוכשים שמלות ערב לחתונה בתל אביב שגדולה עד מאוד? כאן התשובות

מאת: ניב אבןאופנה27/02/193716 צפיות
מה צריכים לצפות מבחינת טרנדים לראות כאשר יוצאים אל סיבוב חיפוש שמלות ערב לחתונה בתל אביב שמציעה מבחר רחב של בגדים לכל אישה?

מאת: רוני הכהןאופנה07/02/181649 צפיות
מכיוון שמחיר לא משקף איכות, ובהחלט יכולים למצוא אפילו מיטה במבצע נהדר שאיתה יהיה נעים ונוח ללכת לישון מידי לילה למשך של שנים רבות הלאה. איך יודעים לעשות בחירה נכונה? קראו את הדברים הבאים.

מאת: רוני הכהןאופנה23/01/181596 צפיות
מה יכולים לעשות כאשר אירוע חשוב מתקרב וצריכים את השמלה החגיגית מוקדם ככל האפשר? קראו הלאה.

מאת: רוני הכהןאופנה22/12/171716 צפיות
האם זה אומר כי רכישת טלפון חכם מבטלת גם את הצורך ברכישה של שעון ליד? ובכן, רבים רואים כי רכישה של שעון לגבר היא עדיין פעולה שמביאה איתה יתרונות שאי אפשר לבטל בקלות שכזו. קראו הלאה.

מאת: רוני הכהןאופנה18/11/171891 צפיות
איזה מקום יכול להכיל מלאי נהדר של שמלות יותר מעניינות שכאלה? קראו הלאה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica