חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רשימת לקוחות אידיאלית

מאת: עמוס פיקשיווק04/10/2012793 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רשימת לקוחות היא לבו של כל עסק. עסק הוא לא ממש עסק, אם אין לו לקוחות. אך הגישה השיווקית המתקדמת גורסת, שעסק לא זקוק סתם לכל לקוח מזדמן, אלא אך ורק ללקוחות האיכותיים והטובים ביותר עבורו. אותם לקוחות שיעריכו את מה שאתה מוכר, יבצעו אצלך רכישות חוזרות, ירצו בהצלחתך, ואף ימליצו עליך לחבריהם. רשימת לקוחות שכזו תכיל בתוכה את הלקוחות שבאמת יועילו לך, ושעליהם תוכל לבנות את העסק לאורך זמן. הם הם הלקוחות האידיאלים שלך!

המלאכה שלך היא לשרטט את דמותו של הלקוח האידיאלי שלך. ככל שתצליח לצמצם ולדייק את מאפייני רשימת לקוחות המטרה האיכותיים שלך, כך קל יהיה מאוחר יותר למצוא עוד לקוחות פוטנציאלים תואמים לפרופיל זה, ולבסוף להשיג גם אותם כלקוחות משלמים בעסק. אך לפני שתמצא לקוחות נוספים, עליך ללמוד ולהבין את פרופילי הלקוחות הקיימים שלך.

לשם כך, בנה לך טבלה ריקה, רצוי בגיליון אלקטרוני מסוג "אקסל" ודומיו, ורשום בשורה העליונה רשימה ארוכה ככל האפשר של משתנים: מין, גיל, לקוח פרטי או עסקי, השכלה, הכנסה, מקום מגורים, מה קנו (או מה גובה ההוצאה הכספית אצלך), ועוד מאפיינים ככל שתחפוץ. רשום ברשימת לקוחות זו גם מכנים משותפים אחרים כגון: עיסוק בספורט, טיולים, בעלי חיים, סוג רכב, גילאי ילדים, תחביבים ועוד. רשום גם עמודה ל"צורך" (כלומר מה הצורך של אותו לקוח, שהרכישה אצלך ענתה עליו), ו"בעיה" (מה הבעיה של הלקוח, שבגללה הוא קנה אצלך). עכשיו מלא בטבלה רשימת לקוחות מקיפה ככל שתוכל מבין לקוחותיך הקיימים, ובה שורה נפרדת לכל אחד מלקוחותיך הטובים, ואת מירב הפרטים שאתה יודע לכתוב עליהם.

ברור שהתמונה שתצטייר על כל לקוח בנפרד אינה מלאה, אך יתחילו להצטייר לך מכנים משותפים ביניהם. נסה לרכז מתוך אותה רשימת לקוחות מספר פרופילים של תתי קבוצות, בעלי מאפיינים דומים ככל האפשר. אפיין כל קבוצה שכזו. למשל: נשים עובדות בגיל 30-40 עם ילדים בבי"ס יסודי, בעלות תודעת בריאות, הגרות באזור השרון הצפוני, ושבגלל חוסר זמן מחפשות אוכל מבושל בריא לילדיהן.

סביר להניח, כי במהלך המיון תיווצרנה במקביל מספר קבוצות נוספות, מתוך אותה רשימת לקוחות, השונות זו מזו במאפייניהן, למשל: גם זוגות פנסיונרים הגרים בחדרה ובסביבתה, שמסיבות של דיאטה רפואית ובגלל הקושי שבהכנת המזון מחפשים לעצמם אוכל מבושל ללא מלח או ללא סוכר. קהלי המטרה אמנם שונים זה מזה, אך כל קבוצה כשלעצמה מוגדרת ומובחנת ככל האפשר.

לסיכום, בניית מאפייני רשימת לקוחות אידיאלית לעסק שלך היא תהליך, המוביל בסופו של דבר למיקוד ולצמצום הפרופילים, ומכאן גם מיקוד הנישות שבהן יפעל העסק בעתיד, ובהצלחה יתרה.

 



תגיות המאמר: רשימת לקוחות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עמוס פיק

יו"ר מכון השיווק הישראלי - מרכז ידע מקצועי לשירות העצמאים ובעלי העסק בישראל.

לחץ כאן וקבל מתנה חינם: הספר "13 פעולות להשגת לקוחות חדשים", וגם עשרות רבות של סרטוני וידאו עם מיטב המומחים בישראל לשיווק מעשי.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עמוס פיק

מאת: עמוס פיקשיווק17/10/12785 צפיות
מהו המכנה המשותף לכל עסק מצליח, ואיך עושים את זה? המאמר של יו"ר מכון השיווק הישראלי נותן תשובה פשוטה, ברורה, ומתאימה לכל עסק, קטן או גדול, ובכל תחום: שירותים, מוצרים, או ידע.

מאמרים נוספים בנושא שיווק

מאת: קורן דורשיווק06/07/222376 צפיות
כיצד ניתן לשווק בפייסבוק עם הכלים המתקדמים שיש היום בדפים עסקיים בפייסבוק? טיפים חשובים

מאת: nirשיווק24/06/213612 צפיות
הקמת אתר עסקי בפייסבוק הינו כלי מצוין המאפשר לכם לפרסם את עצמכם ולהגיע אל קהלים חדשים, המחפשים אחר המוצר או השירות אותו אתה מציע ולשמר את הלקוחות הקיימים שלכם.

מאת: ישראל רף שיווק31/05/213783 צפיות
העובדים הם המנוע של העסק פנקו את העובדים במארזי שי, עציצים ממותגים, ותקבלו מנוע טורבו עבור העסק שלכם עם מסר ממותג בעציץ להעניק חוויה בלתי נשכחת לחיזוק הקשר עם העובדים והלקוחות שלכם. פנו אלינו נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: שלום כהןשיווק02/05/175464 צפיות
אף יום הולדת אינה שלמה בלי מסיבה נחמדה, קטנה או גדולה, שמאפשרת לנו לעשות בדיוק את זה וגם לחגוג את שעתיד לבוא.

מאת: שלום כהןשיווק16/11/162624 צפיות
מעבר דירה זה בדרך כלל מסוג אותם הדברים שמאוד לא קל להתמודד איתם. הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לקבל את ההחלטה ולמצוא את הדירה שאליה עוברים, ומייד לאחר מכן מתחילה העבודה. צריך למיין את החפצים, כי איזה זמן טוב יותר יש מאשר מעבר הדירה כדי להיפרד מכל מה שכבר לא משמש אתכם?

מאת: שלום כהןשיווק28/08/162958 צפיות
זה לא משנה אם יש לכם אתר אינטרנט או לא, אם יש לכם עסק קטן או גדול. כיום כל עסק שרוצה להצליח חייב שיהיה לו לוגו מתאים אשר ישדר על הגל של השירותים שהעסק בוחר להעניק לשירותיו. כך שאם יש לכם מסעדת דגים לדוגמה, תצטרכו כמובן לדאוג לכך שהלוגו ישדר על הקונספט הזה, תוכלו לעצב לוגו בהשראה של ים או כזה שמופיעים בו דגים. האפשרויות הינן רבות למדי וכל מה שאתם צריכים לעשות זה פשוט לבחור מבחינתכם.

מאת: SEOMANשיווק25/05/162069 צפיות
אפילו מתנות קטנות לעובדים עשויות לשווק את העסק שלכם בצורה מעולה ולשלב חוויית יחסי עובד מעביד נפלאה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica