חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

למה עסק מצליח?

מאת: עמוס פיקשיווק17/10/2012784 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כל עסק מצליח, ובפרט כל עסק קטן שמצליח, בכל מקום בעולם, מושתת ביסודו על מכנה משותף אחד ויחיד לכולם: מתן פתרון לבעיות של הלקוח, ומתן מענה לצרכים של הלקוח. זהו. בפשטות. ולא תשובות, פתרונות ומענים לצרכים ולרצונות של בעל העסק או של מנהליו. אלא אך ורק פתרונות ומענים לצרכים של הלקוח ולבעיות של הלקוח. נקודה.

לאורך ההיסטוריה כולה ישנן רק שתי סיבות עיקריות, בכל מקום בעולם ובכל זמן נתון, שבגללן פותחים הלקוחות את הארנק שלהם, ומוציאים את כספם:

·יש להם בעיה מוגדרת, ולבעיה זו בדיוק הם זקוקים לפתרון.

·יש להם צורך מוגדר, רציונאלי או לא רציונאלי, ולצורך זה בדיוק הם מחפשים מענה.

ברור, שעולה כאן השאלה המתבקשת: אם כך, למה מושקעים כל כך הרבה כספים ביצירת מותגים ובהעצמתם? ומהו בכלל פרסום תדמיתי? ובכן, אלה מכוונים לצרכים הלא רציונאלים של אותו לקוח: הצורך בהשתייכות לקבוצה, הצורך בחיזוק הבטחון העצמי או תכונות אישיותיות אחרות, הצורך בשיפור איכות החיים, הצורך במציאת אהבה, ועוד ועוד. כאשר משווקים משקה תוסס כ"טעם החיים", ברור שלא מדובר רק במענה על הבעיה הפשוטה של הצמא אצל הלקוח. בשביל זה יש ללקוח בבית ברז.

כל תחום השיווק בעולם כולו עוסק בהבאת אותם אנשים, בעלי בעיה מוגדרת או בעלי צורך מוגדר, להכיר אותך, להעריך אותך, להאמין בך, ולקנות ממך את הפתרונות ואת המענים שלך לצרכים שלהם – אם בצורת שירות, מוצר, או ידע. ולבסוף, כדאי גם שהלקוחות שכבר קנו, יודרכו ויכוונו כדי שימליצו עליך לחבריהם, בעלי צרכים או בעלי בעיות דומות לשלהם.

לא מדובר כאן בלקיחת מוצר נתון וקיים, שירות נתון, ידע נתון, רעיון נתון, או פתרון נתון ובחיפוש בשוק של הבעיה או הצורך התואמים להם. להיפך הוא הנכון: מדובר פה בעיסוק מתמיד של הקשבה מוחלטת לצרכי הלקוחות ולבעיותיהם, ובמתן סל הפתרונות והמענים הנכונים ביותר, הזמינים ביותר, והטובים ביותר לבעיות שלהם ולצרכים שלהם.

זכור, שרק המוטיבציה של הלקוח הפוטנציאלי שלך למצוא פתרון לבעיותיו ולצרכיו, היא היא שתביא אותו להוציא את מיטב כספו אצלך, ובכך יביא אותו לקוח להגדלה בהכנסותיך. לכן שאל את עצמך על העת, חקור, ברר ומצא באופן המדויק ככל שאתה מסוגל: מהם בדיוק הצרכים, ומהן בדיוק הבעיות של לקוחותיך? ואז, כשיש לך את השאלות, ספק להם את המענים הטובים ביותר שאתה יכול לספק. תן להם את הפתרון לבעיות ואת המענה לצרכים, וראה זה פלא: גם העסק שלך יהפוך לעסק מצליח.

 



תגיות המאמר: עסק מצליח


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עמוס פיק

יו"ר מכון השיווק הישראלי - מרכז ידע מקצועי לשירות העצמאים ובעלי העסק בישראל.

לחץ כאן וקבל מתנה חינם: הספר "13 פעולות להשגת לקוחות חדשים", וגם עשרות רבות של סרטוני וידאו עם מיטב המומחים בישראל לשיווק מעשי.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עמוס פיק

מאת: עמוס פיקשיווק04/10/12793 צפיות
מאמר הנחיות מעשיות: מיהו לקוח אידיאלי, ואיך בדיוק לייצר רשימת לקוחות אידיאלים לעסק שלך? הרשימה שיהיו בה אך ורק לקוחות איכותיים ומועילים להצלחת העסק

מאמרים נוספים בנושא שיווק

מאת: קורן דורשיווק06/07/222376 צפיות
כיצד ניתן לשווק בפייסבוק עם הכלים המתקדמים שיש היום בדפים עסקיים בפייסבוק? טיפים חשובים

מאת: nirשיווק24/06/213612 צפיות
הקמת אתר עסקי בפייסבוק הינו כלי מצוין המאפשר לכם לפרסם את עצמכם ולהגיע אל קהלים חדשים, המחפשים אחר המוצר או השירות אותו אתה מציע ולשמר את הלקוחות הקיימים שלכם.

מאת: ישראל רף שיווק31/05/213783 צפיות
העובדים הם המנוע של העסק פנקו את העובדים במארזי שי, עציצים ממותגים, ותקבלו מנוע טורבו עבור העסק שלכם עם מסר ממותג בעציץ להעניק חוויה בלתי נשכחת לחיזוק הקשר עם העובדים והלקוחות שלכם. פנו אלינו נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: שלום כהןשיווק02/05/175464 צפיות
אף יום הולדת אינה שלמה בלי מסיבה נחמדה, קטנה או גדולה, שמאפשרת לנו לעשות בדיוק את זה וגם לחגוג את שעתיד לבוא.

מאת: שלום כהןשיווק16/11/162624 צפיות
מעבר דירה זה בדרך כלל מסוג אותם הדברים שמאוד לא קל להתמודד איתם. הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לקבל את ההחלטה ולמצוא את הדירה שאליה עוברים, ומייד לאחר מכן מתחילה העבודה. צריך למיין את החפצים, כי איזה זמן טוב יותר יש מאשר מעבר הדירה כדי להיפרד מכל מה שכבר לא משמש אתכם?

מאת: שלום כהןשיווק28/08/162958 צפיות
זה לא משנה אם יש לכם אתר אינטרנט או לא, אם יש לכם עסק קטן או גדול. כיום כל עסק שרוצה להצליח חייב שיהיה לו לוגו מתאים אשר ישדר על הגל של השירותים שהעסק בוחר להעניק לשירותיו. כך שאם יש לכם מסעדת דגים לדוגמה, תצטרכו כמובן לדאוג לכך שהלוגו ישדר על הקונספט הזה, תוכלו לעצב לוגו בהשראה של ים או כזה שמופיעים בו דגים. האפשרויות הינן רבות למדי וכל מה שאתם צריכים לעשות זה פשוט לבחור מבחינתכם.

מאת: SEOMANשיווק25/05/162069 צפיות
אפילו מתנות קטנות לעובדים עשויות לשווק את העסק שלכם בצורה מעולה ולשלב חוויית יחסי עובד מעביד נפלאה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica