חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

החזרי מס

מאת: ehzerosהחזרי מס20/10/20091175 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

במדינת ישראל נקבעים מיסים שונים ומשולמים על ידי הציבור ונקבעים על ידי מדרגות מס, רבים מבקשים החזרי מס לאחר גבייה לא מדויקת. רשות ממשלתית גובה את המס על פי חוק על מנת לממן את תקציבה, ליצור שוויון חברתי על ידי חלוקה מחדש של משאבים ולהכווין התנהגות כדוגמת הטלת מס על סיגריות כדי להפחית את כמות המעשנים. קיימים סוגים שונים של מס כגון: מס עקיף ומס ישיר אשר כולל את מס הכנסה. בסיס המס הוא אותו חלק שמננו גובים מס כמו משכורת כאשר גובים מס הכנסה. לחישוב המס ביחס לבסיס קיימים שלושה מודלים: 1. מס פרוגרסיבי- גידול בבסיס יגרור גידול גם במס בהתאמה. 2. מס נייטרלי- שיעור המס אינו תלוי בבסיס המס. 3. מס רגרסיבי- ככל שיגדל בסיס המס, שיעור המס יקטן. שיעור מס ההכנסה במדינת ישראל נקבע על פי מדרגות מס אשר מטרתן להתאים את שכר הפרט לסך המס שעליו לשלם לממשלה. כך, מדרגות המס הופכות את מס ההכנסה למס פרוגרסיבי כלומר, ככל שמשכורתך גדלה כך שיעור המס שיהיה עליך לשלם יגדל בהתאמה. ניתן בסיום כל שנה לבקש החזר מס שיבחן על ידי רואה חשבון בדרך כלל או יועץ מס מתאים. תכליתם של מדרגות המס  הינה לפגוע כמה שפחות בשכבות הנמוכות בחברה ולגבות כתוצאה מכך יותר מהשכבות העליונות יותר (בעלי המשכורת הגבוהה יותר). מבחינה חברתית בזכות מדרגות המס יתצטמצם הפער בין השכבות החלשות לחזקות. החזר מס מתבצע בכפוף למדרגות המס הקבועות בחוק ומאפשרים לאוכלוסיות מסוימות להנות מהקלות בהן. ברמה העקרונית קביעתן של מדרגות המס המתבצעת על בסיס שנתי, אולם הונהג לחלק את ההכנסה לחודשי השנה כלומר שניים עשר במספר.  פרט למדרגות מס יש לחשב את שווין של נקודות הזיכוי מאחר שאלו מפחיתות מהמס שעל הפרט לשלם. מהנתונים הידועים לזמן זה, ניתן לצפות לתחזית שנתית של מדרגות מס לשנת 2010 בפריסה זו: עד שכר 4390 ש"ח ינוכה מס בשיעור 10%, עד שכר 7810 ש"ח ינוכה מס בשיעור 14%, עד שכר 11720 ינוכה מס בשיעור 21%, עד שכר 16840 ינוכה מס בשיעור 28%, עד שכר 36260 ינוכה מס בשיעור 32%, עד שכר 36261 ינוכה מס בשיעור 44%. מוטב לכם לבדוק בכל שנה אם אתם שכירים האם מגיע לכם החזר מס, כל כך כיף לקבל החזר מס ממס ההכנסה!

 



תגיות המאמר: החזרי מס


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

החזרי מס

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ehzeros

מאת: ehzerosדיני מיסים04/11/091098 צפיות
לא פעם יצא לכם בוודאי לשמוע על קרוב משפחה, חבר או מכר, שסיפר לכם על סכום כסף שקיבל כהחזר מס. במאמר זה נעסוק במספר שאלות מהותיות, שכל אזרח משלם מיסים צריך לשאול את עצמו לפחות פעם בשנה על מנת לבחון האם הוא זכאי לקבל החזרי מס. בשלב זה, אתם בוודאי שואלים את עצמכם, "מי זכאי להחזרי מס?

מאמרים נוספים בנושא החזרי מס

מאת: רוני הכהןהחזרי מס03/01/181497 צפיות
מה שצריכים להבין הוא כי ישנן סיבות רבות שמאפשרת גם לקבל מאותה רשות מס הכנסה החזר מס שמגיע בסדרי גודל די משמעותיים גם כן

מאת: נטלי הרוש החזרי מס29/01/172197 צפיות
המרכז להחזרי מס הכנסה מטרתו לסייע לציבור השכירים ולציבור העצמאיים בבירור שאלת השאלות האם גם לי מגיע החזרי מס??

מאת: נטלי הרוש החזרי מס01/01/172322 צפיות
המרכז להחזרי מס הוקם על מנת לעזור לכם להשיב כספי החזרים. קראו את המאמר שלפניכם.

מאת: נטלי הרוש החזרי מס02/11/162413 צפיות
החזרי מס הכנסה, למי יגיעו? למה יגיעו? כל זאת ועוד במאמר הבא!

מאת: נטלי הרוש החזרי מס31/08/162743 צפיות
החזרי מס לחיילים משוחררים ויוצאי שירות לאומי. לכאלה שמעסיקיהם לא דווח על שירותם במסמכים הרלוונטים וחויבו במס מיותר במהלך השנים. פרטים נוספים והכוונה במאמר הבא.

מאת: דוד בכרהחזרי מס01/05/162179 צפיות
מדוע ישנה זכאות להחזרי מס אצל השכירים? מה הסיבות לכך וכיצד לקבל החזרי מס אלה. במאמר זה נסביר על הסיבות להיווצרות החזרי מס, על אילו שנים ניתן להגיש בקשה להחזר מס וכיצד ניתן לקבל החזרי מס אלה חזרה.

מאת: רוני הכהןהחזרי מס12/01/152510 צפיות
חתירה לקראת איתור כספים אבודים השייכים לכם היא זכות בסיסית של כל אדם, זה הזמן לנצל את הכוח של האינטרנט להשלמת איתור הכספים להם אתם זכאים במהרה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica