חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אבחון הפרעות קשב וריכוז

אבחון הפרעות קשב וריכוז השייך לספקטרום ליקויי הלמידה הוא הליך אבחנה הבודק אם אצל המאובחן קיימת הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות, מה הם מאפייניה וחומרתה ומה עשויות להיות הדרכים היעילות להתמודד עמה. אבחון הפרעות קשב וריכוז עשוי להעריך גם את קיומה של תחלואה נלווית מהסוגים השכיחים ללקות זו. את אבחון הפרעות קשב וריכוז מבצע נוירולוג,פסיכיאטר או פסיכולוג והוא יכול להיעזר בחוות דעתם של אנשי מקצוע טיפוליים וחינוכיים נוספים  מתחום ליקויי הלמידה.

אנשים רבים מגיעים לאבחון הפרעת קשב וריכוז בשלב מאוחר, כאשר הם כבר סובלים כבר מדימוי עצמי נמוך, מהישגים לימודיים נמוכים, מקשיים חברתיים ומבעיות בהתנהגות‏ רחבות. לכן, אבחון הפרעות קשב וריכוז מוקדם ונכון הינו חיוני‏. על מנת לבנות תוכנית טיפול מתאימה ומניעת בעיות נלוות בהמשך‏. יש לפנות לאבחון בכל מקרה בו מועלה חשד כלשהו לקיומה של הפרעת קשב.

החשד הראשוני לרוב מתעורר בעקבות גורמים כגון: האדם עצמו, הורים, מורים וכו'‏. בין המצבים הנפוצים שבעקבותם מפנים לאבחון הפרעות קשב וריכוז  נמצאים: הישגים לימודיים נמוכים, בעיות התנהגות, קשיי ריכוז, בעיות חברתיות, הערכה עצמית נמוכה ועוד.‏ לרוב, לא עולה חשד להפרעת קשב וריכוז לפני גיל שנתיים‏. רוב האבחונים נערכים במהלך בית-הספר, בכיתות היסוד ולפני בגרויות‏ כמו בכל שאר הבדיקות הנעשות לשאר ליקויי הלמידה.

תהליך אבחון הפרעת קשב וריכוז כולל התייחסות למרכיבים רגשיים, חברתיים, לימודיים והתנהגותיים‏. בשנים האחרונות חלו שינויים רבים בחברה ובחינוך אשר הובילו לעלייה במספר ההפניות לאבחון הפרעות קשב וריכוז. הסיבות לכך הן:

  • הכיתות המאוכלסות במספר רב של תלמידים לא מאפשרות למורים להתייחס לכל תלמיד לפי צרכיו הייחודיים. לכן הן מהוות גורם שלילי בהגדלת מספר התלמידים המתקשים בכיתות הרגילות‏.
  • העלייה בדרישות של מערכת החינוך, השאיפה למצוינות והמסננת האקדמית גרמו לכך שהילדים בעלי הפרעת קשב קלה יחסית כבר לא מצליחים להסתדר במערכת החינוך הרגילה בכוחות עצמם כפי שעשו עד לשנים האחרונות‏.
  • ירידה בסטיגמה ביחס לפסיכיאטריה. המודעות ההולכת וגוברת להפרעות רגשיות שונות בקרב ילדים ורצון ההורים לתת מענה לילדיהם במקום לטאטא את הבעיה מתחת לשטיח.

קיימות טענות בציבור נגד העלייה במספר הילדים המאובחנים כבעלי הפרעת קשב‏ וריכוז.  ישנה חשיבות רבה שאופן מתן האבחנה של הפרעת קשב וריכוז יביא למזעור מצבים לא רצויים של תת-אבחון ואבחון יתר. בעקבות החשיבות הרבה של תהליך האיתור וההערכה משרד הבריאות מצהיר שיש לתת לאבחון הפרעות קשב וריכוז סדר עדיפויות גבוה בקביעת מדיניות הבריאות הלאומית‏ ומפרט מה הדרישות לקביעת אבחנה על פי חוק. על מנת לענות על מלוא דרישות האבחון עליו להמשך לפחות לפרק זמן סביר של 45-60 דקות‏, כאשר ניתן ורצוי להאריכו ככל הנדרש.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ליקויי למידה

מאת: ליקויי למידההפרעות קשב וריכוז28/04/13904 צפיות
משנה לשנה עולה מספר הילדים שמאובחנים כסובלים מהפרעות קשב וריכוז. התופעה המעניינת הזו סופגת ביקורות קשות מצד גורמים רבים. חלק מהמבקרים טוענים שמדובר על תופעה של אבחון יתר שמכלילה בין המאובחנים גם ילדים שלא סובלים משום הפרעה. בנוסף ישנם לא מעט חצי ביקורת שמופנים כלפי טכניקות האבחון המקובלות.

מאת: ליקויי למידהליקויי למידה19/12/121287 צפיות
היום עולם החינוך וההורים יודעים על מספר לקויות למידה שמציקות לתלמידים ומונעות מהם מלהגיע להישגים טובים ולמצות את הפוטנציאל שלהם במקצועות השונים. קושי הלמידה הנפוץ ביותר הינו קושי קריאה, הידוע בשמו – דיסלקציה. זהו קושי מתסכל במיוחד; הסובלים ממנו מרגישים כי לקרוא זוהי מטלה קשה במיוחד עבורם, ויש כאלו שלא יכולים לקרוא בכלל שזהו המצב החמור ביותר של דיסלקציה. הבעיה היום מוכרת היטב.

מאת: ליקויי למידהליקויי למידה29/11/121284 צפיות
אם הילד שלכם סובל מלקות למידה כלשהי, מומלץ לטפל בו בהקדם האפשרי על מנת לחסוך ממנו הרבה מאוד סבל ועוגמות נפש. האבחון המוקדם מקל רבות על הילד, מעצם העובדה שיודעים ממה הוא סובל, כך הוא גם יכול לזכות להתחשבות והקלות ממערכת החינוך.

מאת: ליקויי למידהליקויי למידה29/11/121401 צפיות
הרבה מאוד פעמים אנחנו נתקלים בילדים שיותר קשה להם ללמוד, או בילדים שלא מצליחים בלימודים. חוסר ההצלחה של אותם ילדים יכול להביא אותם להחליט, בבוא העת, לעזוב את הלימודים ולא לחזור אליהם עוד לעולם. הרבה מאוד אנשים עושים את החיבור בין חוסר הצלחה של ילדים מסוימים בלימודים ובין האינטליגנציה של הילד וזה לא נכון. כי בהרבה מאוד מהמקרים ילדים אינם מצליחים בלימודים לא בגלל שהם עצלנים ולא בגלל שהם לא מסוגלים, אלא בגלל שיש להם ליקויי למידה.

מאת: ליקויי למידהליקויי למידה24/10/121596 צפיות
הצורך לטפל בליקויי למידה נובע מהנחת היסוד לפיה כל תלמיד זכאי לשוויון הזדמנויות במימוש הפוטנציאל הלימודי שלו‏ ומהסכמה החברתית לפיה הרצון בלהשאיר תלמידים לקויי למידה במערכת החינוך ולמנוע את נשירתם‏ במאמץ רב. ישנם דרכי טיפול בליקויי למידה שונים ומגוונים המקובלים לסיוע לתלמידים בעלי ליקויי למידה‏.

מאת: ליקויי למידהליקויי למידה24/10/123118 צפיות
דיסגרפיה היא כינוי לקבוצה של הפרעות התפתחותיות קוגניטיביות המתבטאות בכתיבה לקויה. הפרעות אלה מקוטלגות כחלק מהגדרות הקשורות ללקויות למידה. פעולת הכתיבה כרוכה בתהליך קוגניטיבי מורכב ורב-שלבים. פגיעות שונות בתהליך זה מולידות תופעות שונות של דיסגרפיה.

מאמרים נוספים בנושא הפרעות קשב וריכוז

מאת: vodplaceהפרעות קשב וריכוז17/08/162107 צפיות
סיפור אישי של רועי ועל איך אבחון דידקטי עזר לו להתבר על ליקויי הלמידה שלו ולהצליח בלימודים ובחיים.

מאת: vodplaceהפרעות קשב וריכוז06/07/161631 צפיות
אבחון דידקטי מאפשר לזהות הפרעות קשב או בעיות לימודיות בסיסיות לימודיות. כשמדובר בצעירים האבחון מקבל חשיבות עליונה

מאת: sharondan80הפרעות קשב וריכוז21/07/152488 צפיות
הפרעות קשב וריכוז הן ללא ספק בעיה מוכרת מאוד, אשר הפכה לאחת הבעיות השכיחות יותר בתחום הנוירולוגיה אצל ילדים וכיום, בשל המודעות הרבה לתחום, והמודעות להשלכות של ההפרעה על הילדים, הרבה מהם זוכים לאבחון מוקדם וטיפול מקצועי שלא היה קיים בעבר.

מאת: נאוה סלורהפרעות קשב וריכוז19/07/152037 צפיות
הדיון בעולמו של ילד בעל הפרעת קשב וריכוז לרוב מתמצה בהתייחסות לתפקוד האקדמי שלו בכיתה או להתנהגות שלו בבית, תוך התעלמות מוחלטת ממה שעובר על נבכי נפשו. בתור הורים, כדי להבין לעומק מה עובר על ילד שיש לו הפרעת קשב וריכוז, עלינו להתמקד לא פחות מכך בעולמו הרגשי.

מאת: נאוה סלורהפרעות קשב וריכוז04/06/151811 צפיות
אחת הדילמות המרכזיות עימן מתמודדים הורים לילדים עם הפרעות קשב היא האם לדבר עם הילד על הבעייה או לא, ואם כן, איך בדיוק לעשות את זה. אולי אם לא נזכיר לו שהוא סובל מהפרעות קשב, הבעיה תהפוך מינורית, והוא לא יתפוס את עצמו כ"בעל הפרעה"? ומצד שני, שיחה כזו עם הילד דווקא יכולה לעזור לו להתמודד טוב יותר עם הקשיים? מה עושים? המומחים של מרכז אמירים עם כמה עצות להורים המבולבלים.

מאת: נאוה סלורהפרעות קשב וריכוז05/05/151929 צפיות
בשנים האחרונות הולכים ומתרבים המקטרגים על הריטלין. בעידן ניו אייג'י, שבו המודעות לחסרונותיהן של התרופות הכימיות נמצאת בשיאה, הורים רבים נרתעים מהמחשבה לטפל בילדיהם הסובלים מבעיות קשב וריכוז באמצעות ריטלין. היות שהריטלין נתפס בציבור כפתרון המרכזי והיחיד להפרעות קשב וריכוז, הורים שהם מתנגדי ריטלין נמנעים מלהעניק לילדיהם טיפול הולם, ולעיתים אף מסרבים לשלוח אותם לאבחון, ובלבד שהילד לא יצטרך לקחת את התרופה. כדי לסבר את האוזן ולטובת הילדים, חשוב לנו לספר לכם, שיש פתרונות נוספים, שאינם כרוכים בנטילת ריטלין:

מאת: מגניב הפרעות קשב וריכוז03/03/152108 צפיות
ילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז מתקשים להשתלב בחברה ולדבר זה יכולות להיות השלכות קשות מאוד להם ולחברה שמסביבם. הפרעת קשב נובעת מפגיעה במערכת העצבים המרכזית, ובמערכת ההפעלה הרשתית, והסימפטומים לכך הם קשיים בהקשבה בריכוז, יכולות למידה וזיכרון מוגבלות, קושי במיון ועיבוד מידע של גירויים חיצוניים ופנימיים ועוד. כל ההפרעה הזאת גורמת ללחץ רב ולעומס נפשי על כל מי שסובל ממנה, בקושי בלמידה ובצבירת חוויות ועוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica