חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דרכי טיפול בליקוי למידה

מאת: ליקויי למידהליקויי למידה24/10/20121596 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הצורך לטפל בליקויי למידה נובע מהנחת היסוד לפיה כל תלמיד זכאי לשוויון הזדמנויות במימוש הפוטנציאל הלימודי שלו‏ ומהסכמה החברתית לפיה הרצון בלהשאיר תלמידים לקויי למידה במערכת החינוך ולמנוע את נשירתם‏ במאמץ רב.

ישנם דרכי טיפול בליקויי למידה שונים ומגוונים המקובלים לסיוע לתלמידים בעלי ליקויי למידה‏. דרכי הטיפול בליקויי למידה עוברות גלגולים שונים המושפעים מן ההתפתחות שחלה בתחומי העיון והמחקר‏. זאת מתוך שאיפה של אנשי המקצוע בתחום לתת את המענה הטוב ביותר לקשיים אלו  בטיפול בליקויי למידה.

קשיי למידה משליכים על התפקוד של התלמיד בכיתה ועל ההישגים במקצועות הלימודיים השונים‏. מטרת הטיפול בליקויי למידה היא להקנות כלים יעילים להתמודדות עם הקשיים. זאת על מנת למנוע פער לימודי וקשיים משניים כתסכול ופגיעה בדימוי העצמי‏ של התלמיד. אדם לקוי למידה זקוק כמובן לעזרה בתחום הלימודים, אך פעמים רבות הסיוע נדרש גם בתחומים אחרים‏. בנוסף, בעקבות האופי הכרוני של הלקות, יש להתאים את הטיפול בליקויי למידה לשלבי החיים השונים.

עקב השונות בין ליקויי למידה יש לבנות תוכנית התערבות המתאימה לכל אדם באופי אישי.‏ פעמים רבות דרכי הפעולה המקובלות בחברה אינן מתאימות לאנשים עם לקות למידה. מסיבה זו עליהם לחדד את דרכי הפעולה הייחודיות להם ולפתח סגנון התמודדות שיהיה יעיל עבורם.

בשל כך שישנו קושי של החברה להבין ולקבל את הלקות יש להדריך את ההורים והצוות החינוכי כיצד ניתן להשלים עם הלקות, לסייע ולקדם את האדם. במקביל האדם צריך ללמוד כיצד להסביר את קשייו לסביבתו בצורה מכובדת ויעילה כדי לעמוד על זכויותיו. יתרה מזאת, לקויות למידה מאופיינות פעמים רבות בתחלואה נלווית. כלומר, כאשר מאותרת לקות למידה ישנו סיכוי סביר להימצאותם של גורמים נוספים העלולים להפריע ללמידה. לדוגמה, אחוז ניכר מלקויי הלמידה סובל גם מהפרעת הקשב הריכוז וההיפראקטיביות. לכן חשוב מאוד לשלול את קיומן של בעיות נוספות, ואם הן קיימות יש להתאים את המערך הטיפולי כך שייתן מענה גם להן.

הטיפול הנפוץ בלקות הלמידה הינו הוראה מתקנת‏. זו מתמקדת בבנייה של מיומנויות למידה יעילות לנוכח הקשיים  של הלומד. הוראה מתקנת דורשת גישה מיוחדת, בנייה והתאמה של שיטת העבודה‏. בשלביה המוקדמים של ההוראה מתקנת רוכש התלמיד את מיומנויות היסוד שלא הצליח לרכוש בבית הספר‏. בנוסף, על מנת לאפשר לתלמיד להשתלב בכיתת בני גילו יש לסייע גם בתכנים הנלמדים ולא רק במיומנויות הביצוע‏.  לרוב, כאשר ההוראה מותאמת באופן אינדיבידואלי התלמיד משלים את הפער מרמת כיתתו.

שעורי עזר פרטניים הם האמצעי החשוב ביותר לא רק להשלמה של פערים בחומר הלימודי של הכיתה, אלא גם לביסוס של תחושת מסוגלות וערך עצמי‏. 
ישנם טיפולים נוספים הנגזרים מתחומי פסיכולוגיה אחרים, טיפולים אלטרנטיביים שונים ועוד.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ליקויי למידה

מאת: ליקויי למידההפרעות קשב וריכוז28/04/13904 צפיות
משנה לשנה עולה מספר הילדים שמאובחנים כסובלים מהפרעות קשב וריכוז. התופעה המעניינת הזו סופגת ביקורות קשות מצד גורמים רבים. חלק מהמבקרים טוענים שמדובר על תופעה של אבחון יתר שמכלילה בין המאובחנים גם ילדים שלא סובלים משום הפרעה. בנוסף ישנם לא מעט חצי ביקורת שמופנים כלפי טכניקות האבחון המקובלות.

מאת: ליקויי למידהליקויי למידה19/12/121287 צפיות
היום עולם החינוך וההורים יודעים על מספר לקויות למידה שמציקות לתלמידים ומונעות מהם מלהגיע להישגים טובים ולמצות את הפוטנציאל שלהם במקצועות השונים. קושי הלמידה הנפוץ ביותר הינו קושי קריאה, הידוע בשמו – דיסלקציה. זהו קושי מתסכל במיוחד; הסובלים ממנו מרגישים כי לקרוא זוהי מטלה קשה במיוחד עבורם, ויש כאלו שלא יכולים לקרוא בכלל שזהו המצב החמור ביותר של דיסלקציה. הבעיה היום מוכרת היטב.

מאת: ליקויי למידהליקויי למידה29/11/121284 צפיות
אם הילד שלכם סובל מלקות למידה כלשהי, מומלץ לטפל בו בהקדם האפשרי על מנת לחסוך ממנו הרבה מאוד סבל ועוגמות נפש. האבחון המוקדם מקל רבות על הילד, מעצם העובדה שיודעים ממה הוא סובל, כך הוא גם יכול לזכות להתחשבות והקלות ממערכת החינוך.

מאת: ליקויי למידהליקויי למידה29/11/121401 צפיות
הרבה מאוד פעמים אנחנו נתקלים בילדים שיותר קשה להם ללמוד, או בילדים שלא מצליחים בלימודים. חוסר ההצלחה של אותם ילדים יכול להביא אותם להחליט, בבוא העת, לעזוב את הלימודים ולא לחזור אליהם עוד לעולם. הרבה מאוד אנשים עושים את החיבור בין חוסר הצלחה של ילדים מסוימים בלימודים ובין האינטליגנציה של הילד וזה לא נכון. כי בהרבה מאוד מהמקרים ילדים אינם מצליחים בלימודים לא בגלל שהם עצלנים ולא בגלל שהם לא מסוגלים, אלא בגלל שיש להם ליקויי למידה.

מאת: ליקויי למידהליקויי למידה24/10/123118 צפיות
דיסגרפיה היא כינוי לקבוצה של הפרעות התפתחותיות קוגניטיביות המתבטאות בכתיבה לקויה. הפרעות אלה מקוטלגות כחלק מהגדרות הקשורות ללקויות למידה. פעולת הכתיבה כרוכה בתהליך קוגניטיבי מורכב ורב-שלבים. פגיעות שונות בתהליך זה מולידות תופעות שונות של דיסגרפיה.

מאת: ליקויי למידההפרעות קשב וריכוז24/10/121050 צפיות
אבחון הפרעות קשב וריכוז השייך לספקטרום ליקויי הלמידה הוא הליך אבחנה הבודק אם אצל המאובחן קיימת הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות, מה הם מאפייניה וחומרתה ומה עשויות להיות הדרכים היעילות להתמודד עמה. אבחון הפרעות קשב וריכוז עשוי להעריך גם את קיומה של תחלואה נלווית מהסוגים השכיחים ללקות זו.

מאמרים נוספים בנושא ליקויי למידה

מאת: vodplaceליקויי למידה22/03/173628 צפיות
על אבחון קשב וריכוז ומה צריך לעשות כשילד מראה סימנים

מאת: vodplaceליקויי למידה26/05/161859 צפיות
סיפור אישי של רווית ע. על הילד ועל אבחון דידקטי

מאת: לירון תמםליקויי למידה27/12/152158 צפיות
מדוע אבחון פסיכודידקטי נחוץ כל כך? מאמר זה מבקש לענות על כל השאלות בנושא, אתם מוזמנים להיכנס ולקרוא

מאת: Droxitליקויי למידה14/10/152461 צפיות
בישראל, על פי חוק חינוך חובה, נכנס כל ילד למסגרת חינוכית החל מגיל חמש. בתחילה זהו גן - כבר שם נדרש כל ילד לגלות כישורי למידה, התארגנות והסתגלות. בכיתות הנמוכות בבית הספר לומד הילד כי הדרישות ממנו הופכות מורכבות יותר.

מאת: ציפי כץליקויי למידה02/11/143957 צפיות
ללקויות למידה יש השלכות תפקודיות. אולם עיקר התסמינים השליליים נובע דווקא מהשלכות משניות של התופעות, שבסיסן בתסכולים הנובעים מהפער בין ציפיות הסביבה לבין ההתנהגויות של בעלי הלקויות. המאמר מסביר את מהות הפער וגורמיו, ונוגע באפשרויות הטיפול היעיל, שיסייע להתגבר על הקשיים ולמצות את הפוטנציאל הטמון בכל אחד.

מאת: אורי כהןליקויי למידה01/09/143526 צפיות
רבים מתלמידי ישראל כמו גם תלמידים בעולם כולו סובלים מקשיי למידה, קשיים שיכולים להופיע ממספר סיבות וביניהם לקויות למידה שונות. בעבר, ילד שלא היה מצליח להדביק את בני כיתתו בחומר הלימוד היה נשאר בצד ללא טיפול מתאים מה שהיה גורם לו להרגיש דחוי, להורדת הביטחון העצמי שלו, מה שהיה יוצר כדור שלג ובסופו של דבר גם בהמשך חייו הוא היה מרגיש שאינו מספיק אנטלגנטי כבני גילו והדימוי העצמי שלו היה נמוך מאוד. היום על ידי אבחון ליקויי למידה ניתן בשלב מוקדם לזהות את הבעיה ולהתמודד איתה.

מאת: אורי כהןליקויי למידה29/06/144162 צפיות
אבחון TOVA הוא נכון להיום חלק בלתי נפרד מכל מערך אבחונים הבודקים את לקויות הלמידה, מכיוון שהוא נועד לבדוק האם הנבחן סובל מהפרעות קשב וריכוז והאם טיפול תרופתי יכול לשפר את המצב. הסיבה לכך היא שבלא מעט מקרים נמצא כי אבחון לקויות למידה שאינו מתמקד באספקט הנוירולוגי שבוחן את יכולות הקשב והריכוז, לא תמיד מסוגל להצביע בצורה מדויקת על הסיבה לקשיים בלימודים. למעשה, מבדקי טובה עצמם יכולים בלא מעט מקרים לספק את התשובות לשאלה מה גורם לקשיים בלימודים וזה בתורו יכול לקצר את התהליך וגם להוזיל אותו בצורה...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica