חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ספר הזוהר להורדה: סודות כמוסים של תורת הקבלה בכף ידכם

מאת: אירה פינסקרקבלה30/10/20121201 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

יותר ויותר אנשים בארץ ובעולם מתעניינים בקבלה, תורה יהודית מרתקת ומיסטית אודות מבנה העולם ויצירתו, אשר עד לאחרונה לא הייתה מוכרת לקהל הרחב אלא ליחידי סגולה בלבד.  כיום ניתן ללמוד קבלה במסגרות שונות ובמוסדות רבים בארץ ובעולם, אם כי קיים ויכוח עז בין התומכים בהפצת הידע לבין המתנגדים לכך, והנושא שנוי במחלוקת. ספר הזוהר, המהווה את הגרעין של חכמת הקבלה, זוכה היום לתשומת לב של קוראים רבים אשר עד לאחרונה לא היו זוכים לדעת על קיומו. בימינו מדובר במידע נגיש לכל, עד כדי כך שפיתוח חדשני מציע למשתמשי הסמארטפונים את ספר הזוהר להורדה.

באופן מסורתי, נהוג לחשוב כי ספר הזוהר נכתב על ידי רבי שמעון בר יוחאי וכותבים נוספים מחוגו במאה השנייה לספירה  - ונעלם למשך כאלף שנה, עד לגילויו בספרד בשלהי ימי הביניים, על ידי ר' משה די ליאון. חוקרים מודרניים סבורים כי הספר נכתב במאות ה-13 וה- 14. כך או אחרת, ספר הזוהר נלמד על ידי דורות של תלמידי חכמים מובחרים, במסורת שעברה ממורה לתלמיד. הספר כתוב בארמית, ובנוי מטקסטים שמתייחסים לפרשות השבוע, ומפרשים אותן. בנוסף, קיימים בספר טקסטים המתייחסים לתרי"ג המצוות, כאשר הם מפוזרים לפי פרשות השבוע המזכירות אותן.

ספר הזוהר דן בסוגיות ובנושאים בהם לא נהוג לדון, לפחות לא בפומבי, ביהדות העממית, כגון נושא ה"פרצופים" – גילויי אלוהות בדמות אדם, מבנה וארגון של גן עדן ושל גיהנום, וסודות היצירה. האופי המסתורי של הטקסטים מנע את הפצתה של הקבלה בכלל ושל ספר הזוהר בפרט, כמו גם את המחקר המדעי בנושא, עד לתקופת ההשכלה. בתקופת ההשכלה התחיל מחקר מדעי של ספר הזוהר, אשר תורגם מארמית לשפות רבות. אז החל גם הויכוח לגבי תיארוך הספר, אשר טרם הושלם.

מי שמתעניין בנושאים של קבלה ומיסטיקה, מבנה העולם ובריאתו, יוכל לגלות סודות כמוסים על ידי לימוד עצמאי או מודרך של ספר הזוהר. אפליקציה חדשנית מציעה את ספר הזוהר להורדה, בקלות ובפשטות, ללא צורך ברכישה של ספר מודפס או של תוכנות מחשב ייעודיות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אירה פינסקר

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אירה פינסקר

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131621 צפיות
עגלת מוצי היא המענה האופטימלי לצרכים של משפחות רבות עם תינוקות. המאמר מפרט את היתרונות המשמעותיים של רכישת עגלות מוצי בחברת מאדרלנד.

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131196 צפיות
מוצי היא חברה וותיקה ומבוססת בתחום של ייצור ושיווק של עגלות תינוק. המאמר בוחן את הסיבות לפופולריות של עגלות מוצי בקרב ההורים הצעירים.

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131178 צפיות
עגלות תאומים מוצגות בשוק במספר קטן יחסית של דגמים, בהשוואה לעגלות הרגילות. בנוסף לכך, מימדים או משקל של חלק מהדגמים עשויים להוריד אותם מהפרק לחלוטין.

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131107 צפיות
הורים המצפים להגדלת המשפחה, יכולים להתארגן לקראת האירוע המשמח על ידי רכישת כל החפצים הנדרשים בחנויות הריון גדולות. המאמר מפרט אודות המוצרים המוצעים שניתן לרכוש בהן.

מאת: אירה פינסקראופנה20/05/131190 צפיות
בגדי הריון זכו ליחס של כבוד מצד אנשי מקצוע בתחום ההלבשה לא מזמן. בעבר הלא כל כך רחוק בגדי הריון היו שמלות פרחוניות איומות או חולצות טי ענקיות. נכון להיום, המצב שונה לחלוטין.

מאת: אירה פינסקרצרכנות20/05/131246 צפיות
טויוטה יאריס ההיברידית החדשה היא מכונית קטנה, נאה, שקטה, נוחה וחסכונית . במאמר מפורטים מאפייניה העיקריים של הדגם החדש.

מאת: אירה פינסקרצרכנות20/05/131217 צפיות
טויוטה פריוס היא מכונית היברידית, כלומר המנוע שלה מחולק לשתי יחידות, אשר אחת מהן היא חשמלית, והשנייה פועלת על בנזין. המכונית נחשבת למתאימה לאנשים בעל מודעות סביבתית גבוהה, שמוכנים לשלם את המחיר

מאמרים נוספים בנושא קבלה

מאת: בתיה כץקבלה15/05/1937452 צפיות
מעשה בזוג, בעל ואישה שחיו להם באושר ובשלום, גם פרנסה היתה להם ברווח אך דבר אחד העיב על אושרם, הם לא זכו להיפקד בילדים

מאת: בתיה כץקבלה15/05/1936311 צפיות
ביום ל"ג בעומר מציינים את יום הילולת רבי שמעון בר יוחאי כאשר הספר המזוהה איתו ביותר הוא ספר הזוהר הקדוש, ספר יסודי בתורת הקבלה.

מאת: בתיה כץקבלה08/05/1927980 צפיות
"רבי שמעון הצדיק, באתי לציון במיוחד לכבודך על מנת לספר את שערות בני יחיד אשר נתן לי האלוקים בזכותך, קיימתי את נדרי, אתמול הבאתי אותו חי וגזזתי את שיער ראשו בשירה ובזמרה, איך עתה אוכל לסוע מכאן בלעדי בני יחידי.

מאת: בתיה כץקבלה08/05/1929635 צפיות
ידוע ומפורסם שלהחזיק את ספר הזוהר בבית זה מעין כלי מחזיק ברכה, כמו קמע שמסוגל לישועות רבות ולכן אנשים רבים מכל המגזרים מחזיקים בביתם את ספר הזוהר הקדוש, יתרה מכך ישנם גם הלומדים בספר הזוהר כיוון שהלימוד ב...

מאת: בתיה כץקבלה25/02/191665 צפיות
כל אחד חשוף לעין הרע בפרט תינוקות יפים, אנשים בעלי כישרונות, עושר, מעמד מיוחד ועוד. הדברים הטובים האלה מושכים איתם עין הרע כיוון שהם גורמים לקנאה ולצרות עין, ובמקום שיש צרות עין וקנאה בא עין הרע על האדם.

מאת: בתיה כץקבלה25/02/191293 צפיות
שתשעים ותשעה אחוז מהמתים מתו מחמת עין הרע, ורק אחוז אחד מת בדרך ארץ, דהיינו משום שהגיע זמנו. הנה יוצא מדברי הגמרא, שיש מציאות של עין הרע בעולם.

מאת: בתיה כץקבלה07/01/191608 צפיות
גם לאחר פטירה של אדם קרוב ניתן להועיל לו ולשמח אותו על ידי שנעשה לו תיקון לנפטר, אותו תיקון שמביא לנשמתו נחת רוח גדולה, גורם למירוק עוונות של הנפטר ועושה עילוי נשמה גדול בעולמות עליונים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica