חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לימודי משחק - להצטרף למועדון של הגדולים מכולם

אחד השחקנים הגדולים של שנות האלפיים לדעת המבקרים והצופים הוא ג'ורג' קלוני. קלוני שנכנס לתודעה הציבורית בתור ד"ר דאג רוס בתוכנית E.R בשנות התשעים, הספיק לככב מאז באינספור סרטים בעלי סגנונות שונים. הוא היא אסיר נמלט ועורך דין בסרטים של האחים כהן, פושע שחוזר אל הפשע בסדרת הסרטים אושן, מפעיל מרגלים בוידויים של מוח מסוכן ועוד.

גדולתו של קלוני היא לא רק בגלל שהסרטים בהם הוא כיכב היו איכותיים אלא בעיקר בגלל יכולתו להתאים את עצמו לדמות ולהיכנס אליה, גם כאשר כל דמות היא שונה מדמות אחרת. כאן אם תרצו, טמונה האיכות של שחקן ולא פחות מזה, החשיבות של לימודי משחק.

לימודים במסגרת בתי ספר למשחק לימודים מעט שונים מלימודים בתחומים אחרים. בעוד שלימודים הומאניים או אפילו ריאליים, אינם דורשים מהסטודנט להשתנות (למעט מקצועות מסוימים בהן נדרש מהסטודנט בשלבים מסוימים להפעיל מנגנונים מסוימים, למשל ברפואה או עבודה סוציאלית), אז שלימודי משחק דורשים מהסטודנט להיות מישהו אחר בכל פעם ולעיתים בסיטואציה אחת הוא צריך להיות שתי דמויות שונות ולהתאים את עצמו אליהן בצורה שהקהל יזדהה ויאמין לדמויות אלו.

קלוני הוא רק דוגמא אחת לסוג השחקנים שמסוגל לזה. למעשה את השיטה של כניסה לדמויות המציאה לי סטרסברג עוד בשנות הארבעים. היא נקראת בפשטות "השיטה". שיטה זו לימדה שחקנים צעירים כיצד להעביר את רגשות הדמות אל הבמה באופן האמיתי ביותר באמצעות השראה מרגשות וזיכרונות שלהם. עצמם.

בשנות הארבעים והחמישים של המאה ה20, גדולי השחקנים למדו משחק אצל לי ולמדו את השיטה. מדובר בשחקנים כמו מרלון ברנדו, דה נירו, פא'צנו, דסטין הופמן, פול ניומן ואחרים. יש הטוענים ששיטה זו שינתה את פני הקולנוע האמריקאי והפכה אותו לריאלי יותר.

אפשר לראות בסרטים כמו הסנדק, כיצד תלמידי השיטה, ברנדו, דה נירו ופא'צנו מיישמים אותה, באמצעות תרגול משחק מול מצלמה של הדמויות אותן הם שיחקו. בזמן שכאשר הם שיחקו דמויות אחרות באותה תקופה או לאחר מכן, היה להם קל להיכנס לנעליים שלהם, כי הם למדו כבר כיצד להזדהות עם הדמות באופן האמיתית ביותר בלי קשר למהות הדמות.

כניסה למהות הדמות היא דבר אלמנטרי בעולם המשחק. ישנם שחקנים שמתקשים בכך ועל כן הם מזוהים עם סוג דמויות אחד (דוגמא טובה לכך היא וודי אלן). בעוד שהיכולת לבצע שלל דמויות, מאפשרת לשחקנים להנאות לא רק מפרנסה טובה אלא גם מהזדמנויות לככב בשלל סרטים והצגות, ולהפוך לשחקנים מובילים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת טלי גל

מאת: טלי גלעסקי מזון19/11/121184 צפיות
המאכל היפני מתבסס בעיקר על אורז בחומץ, אצות מאכל ותוספות. המרכיב ההכרחי היחידי בסושי הוא האורז, שומרי המסורת יוכלו למצוא אורז סושי כשר כמעט בכל מרכול בישראל. את שאר המרכיבים בסושי אפשר להתאים להעדפתו האישית של האדם, אין כל הכרח להוסיף לסושי פירות ים ושאר מרכיבים לא כשרים.

מאת: טלי גלאבטחת הבית19/11/121620 צפיות
אף אחד מאיתנו לא רוצה להיתקע במקרה חירום בלי אמצעי הגנה והצלה. ידוע ששריפות הן אחד ממקרי החירום המסוכנים ביותר שפורצים ללא כל התראה וקשים לשליטה, ומבלי שאנחנו אפילו שמים לב. שריפות עלולות להיגמר בתוצאות הרות אסון. אמצעי כיבוי אש ומערכות כיבוי אש מצילות חיי אדם ולכן חשוב להקפיד להתקין אותן במקום המגורים ובמקום העבודה.

מאת: טלי גלמסיבות רווקים ורווקות15/11/121252 צפיות
כולנו היינו רוצות שתהיה לנו את מסיבת הרווקות החלומית, זאת שלא נשכח אף פעם ושתזכיר לנו שהחברות שלנו תמיד שם בשבילנו. לכן, אם עליכן לארגן מסיבה עבור חברה טובה שלכן שעומדת להתחתן, כדאי לחשוב על מגוון פעילויות מעניינות ומשעשעות שימלאו את האירוע המרגש.

מאת: טלי גלמט"ח15/11/121379 צפיות
נכנסתם לשוק המט"ח והתחלתם להבין מה בדיוק קורה בעולם המחסר העולמי. עם זאת, חשוב לזכור כי אחד המרכיבים החשובים והקריטיים להצלחתכם היא בחירת תוכנת מט"ח מתאימה איתה תעבדו מהמחשב האישי שלכם, כזו שתהיה אמינה, מקצועית ומקיפה וכמובן נוחה ומהירה לתפעול.

מאת: טלי גלניקיון15/11/121407 צפיות
את השטיחים בבית נהוג לנקות באופן קבוע בעזרת שואב אבק. פרט לשאיבת האבק מהשטיח יש להקפיד לנקות את השטיח בצורה יסודית אחת לחודשיים. חומרי ניקוי ביתיים לניקוי שטיחים אפשר למצוא בכל מרכול. החומרים הביתיים מצליחים להסיר כתמים קלים ולרענן את המראה הכללי של השטיח.

מאת: טלי גלרפואה משלימה15/11/121221 צפיות
שיאצו הוא אחד מתחומי הלימודים המבוקשים ביותר בעולם הרפואה המשלימה. מטפלי שיאצו מנוסים מועסקים בקופות חולים ומרכזי ספא. הם זוכים להערכה רבה ועוסקים בעבודה מעניינת שמציבה בפניהם בכל יום אתגרים חדשים. השיאצו מגיע אל העולם המערבי מתחום הרפואה הסינית העתיקה.

מאת: טלי גלריהוט 15/11/121341 צפיות
בין אם אתם חובבי בישול מושבעים, משוגעים לעיצוב, או סתם אוהבים לארח (גם אם מדובר בחימום במיקרוגל), מטבח מעוצב הוא מרכז העשיה הקולינרית של הבית. בעידן המזון המהיר, גם תחום עיצוב הבית עבר הסבה מהירה (ויש לומר נוחה) לכיוון המוכן והסטנדרטי.

מאמרים נוספים בנושא לימודי תעודה ומקצוע

מאת: שלום כהןלימודי תעודה ומקצוע05/01/181654 צפיות
לימודים, בכל תחום שהוא, מאפשרים לנו להעמיק ולהרחיב את הידע שלנו, מה שתורם רבות להתפתחות האישית שלנו. לצד זאת, חשוב גם שהדברים שנלמד ישמשו אותנו בעתיד, ולא רק ימלאו את ראשנו בעובדות כאלו ואחרות. זו הסיבה לכך שאנשים פונים ללימודי תואר או לימודיים מקצועיים, ורוצים בכך לא רק לרכוש השכלה, אלא גם כלים שיאפשרו להם למצוא תעסוקה עתידית. למרבה השמחה, ישנו מקצוע שעונה על שתי הדרישות הללו, ויש לו יתרון חשוב נוסף – הוא מבוקש במיוחד.

מאת: שלום כהןלימודי תעודה ומקצוע03/01/181680 צפיות
לימודי הנהלת חשבונות בארץ נחשבים ללימודים מכווני תעסוקה אשר מטרתם היא להכשיר מנהלי חשבונות למעבר בחינות ההסמכה של משרד הכלכלה ולהשתלבות מהירה בתעשיית הנהלת החשבונות בארץ. תכנית הלימודים בקורסים השונים להנהלת חשבונות מורכבת באופן כמעט שווה משעות לימוד עיוני ושעות תרגול מעשי מבניהן ניתן למצוא שעות תרגול המוקדשות להקניית היכולות לעבודה בסביבה ממוחשבת.

מאת: שלום כהןלימודי תעודה ומקצוע03/01/181594 צפיות
תחום הנהלת החשבונות נלמד בארץ בצורה של קורסים המקנים השכלה מקצועית בתחום ברמות שונות של העמקה. בכדי להתחיל לעבוד כמנהל חשבונות מהשורה הדרישה הינה למעבר הקורס הראשון במסלול ללימודי הנהלת חשבונות ולמעבר הבחינה להסמכת מנהלי חשבונות מטעם משרד התעסוקה, לימודי הנהלת חשבונות כוללים 3 קורסים הניתנים ללמידה במתכונות לימודים מלאות וחלקיות.

מאת: שלום כהןלימודי תעודה ומקצוע03/01/181452 צפיות
אחת המטרות החשובות של כל מקצוע שלומדים, בין שמדובר בתואר או בלימודי תעודה, היא לספק את הכלים הנחוצים למען מציאת עבודה. ישנם מספר מקצועות שנחשבים למבוקשים במיוחד בהקשר הזה כשאחד מהם הוא הנהלת חשבונות. עם המקצוע הזה ניתן לצאת לשוק העבודה עם תעודה מקצועית שלא רק מאשרת שאתם מוסמכים לעסוק בתחום, אלא מאפשרת לכם לעסוק בתחום במגוון מקומות.

מאת: שלום כהןלימודי תעודה ומקצוע28/12/171405 צפיות
אחד מהדברים שכולנו שוקלים כאשר אנו פונים ללמוד מקצוע כזה או אחר הוא האם יש בו עתיד מקצועי, והאם נוכל להתפרנס ממנו בהצלחה. בשל הסיבה הזו, אנשים רבים פונים לפנות את אחד המקצועות שתמיד יש להם ביקוש בשוק, ולא רק זאת, אלא הביקוש עבורו הולך וגדל עם השנים – הנהלת חשבונות.

מאת: שלום כהןלימודי תעודה ומקצוע04/12/171534 צפיות
במציאות כלכלית בה כסף מהווה גורם מכריע הנהלת חשבונות מהווה את אחד המקצועות הנדרשים ביותר בשוק, כיום בכל חברה ניתן למצוא מחלקה שאחראית על תחום ניהול החשבונות ובה עובדים מנהלי חשבונות שתפקידם: פיקוח על מאזן ההוצאות וההכנסות של החברה, פיקוח על תזרים המזומנים, התנהלות מול גופי המיסוי וגופים ממשלתיים נוספים, התנהלות שכר מול עובדים, רישום וניהול של הפעולות הפיננסיות המבוצעות בארגון, חלוקת תקציב, ניהול פיננסי ועוד.

מאת: אסף דורילימודי תעודה ומקצוע30/11/162046 צפיות
קורס חשמלאי בודק כשרוצים להתעמק בנושא חדש ולהבין אותו לעומק, צריכים לקחת פסק זמן, לחשוב, לאסוף מידעים על הנושא, וכך להתפתח, זה הכיוון הנכון כאשר מעוניינים ללמוד ולהעשיר את הידע בתחום של חשמלאי,.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica