חפש מאמרים:
שלום אורח
16.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לימודי שמאות מקרקעין – מקצוע מבוקש מאי פעם

מאת: צק האוסבניין ואחזקה - כללי25/10/20091799 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בשנים האחרונות לימודי שמאות מקרקעין מעניינים יותר ויותר אנשים, זאת מאחר והמקצוע של שמאי מקרקעין הינו מקצוע אשר הופך להיות נדרש יותר ויותר – רבים הם הגופים אשר זקוקים לשירותיהם של שמאי מקרקעין, בניהם ניתן למנות בנקים, חברות ביטוח, משרדי ממשלה, חברות ועסקים וכמובן אנשים פרטיים. אכן, כל הגופים הללו ועוד רבים אחרים זקוקים לשירותיו של שמאי מקרקעין בשלב כלשהו. זאת מאחר וכל גוף אשר בשלב כזה או אחר תהיה לו נגיעה בנדל"ן יזדקק לשירותיו של אדם אשר יבדוק את השטח ואת הנכס, ויעריך את שוויו. מה אם כן לומדים במסגרת לימודי שמאות מקרקעין, מהו מסלול הלימודים המקובל והיכן ניתן ללמוד את המקצוע? על כל זאת ועוד נענה בשורות הבאות.

לימודי שמאות מקרקעין – מצויינות ללא פשרות

קורסי שמאות מקרקעין הינם קורסים אשר מסמיכים אנשים לעסוק בתחום המרתק והמורכב של נכסים וושוויים. על מנת לבצע את תפקידו כראוי, על שמאי מקרקעין לשלוט בידע רב ממספר רב של תחומים אשר כולם נוגעים לנדל"ן ושוויו – החל מקריאת מפות, מדידות, הנדסת בניין, דרך אדריכלות, חומרי בניין, בדק בית, שווי שטח ועד דיני מקרקעין וכלכלה. כמו כן, ילמד בקורס התלמיד אודות שוק הנדל"ן בארץ, שלושת השיטות של ביצוע שמאות מקרקעין במדינת ישראל ועוד.

מטרתו של קורס שמאי מקרקעין היא להכשיר את השמאי לעתיד את בכל התחומים הללו על מנת שיוכל לבצע את תפקידו ללא רבב, שכן בתחום רגיש כמו נדל"ן כל טעות משמעה נזק בשווי עשרות אלפי שקלים, ולעיתים אף יותר. יש לציין שעל מנת להבטיח התמודדות מוצלחת עם חומר הלימוד, כמו גם יכולת של התלמיד לעמוד בנטל הלימודים, לימודי שמאות מקרקעין פתוחים רק לבעלי השכלה אקדמאית קודמת. עדיפות לקבלה בתחום תינתן לאנשים בעלי תארים במקצועות אשר קשורים באופן כלשהו לנדל"ן או שמאות מקרקעין (הנדסת בניין, גיאוגרפיה, גיאודזיה, כלכלה, עריכת דין, אדריכלות ועוד). כמו כן, על מנת להבטיח את מצויינותו של כל שמאי מקרקעין אשר נכנס למקצוע זה ולבקר על העוסקים בתחום, כל בוגר לימודי שמאי מקרקעין חייב לעבור בדיקת רישוי מקיפה מטעם מועצת השמאים של משרד המשפטים, ולעבוד כמתמחה במשך שנה.

לימודי שמאות מקרקעין – איך, היכן ומה?!

קורסי שמאות מקרקעין אם כן הם מאתגרים ומחייבים, אך בסופם מובטח לעוסקים בתחום מקצוע מרתק, מספק וכמובן נדרש בשוק. לימודי אלו מתקיימים בשלל מכללות ומוסדות לימוד ברחבי הארץ, כך שגם אדם המתגורר בפריפריה יכול למצוא מוסד לימוד אשר מלמד את מקצוע שמאות המקרקעין בסמוך למקום מגוריו. לכל מוסד לימוד שכזה תוכנית לימודים שונה במקצת מבחינת אופן ביצועה, אולם באופן כללי לימודי שמאות אורכים כ- 600-700 שעות, אשר ניתנות להשלמה לאורך כשנתיים-שלוש.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חברת צ'ק האוס עוסקת בתחום של בדק בית ושמאות מקרקעין.החברה מבצעת שרותים הנדסים ושמאים בכל חלקי הארץ . לחברה וותק רב של מתן אלפי חוות דעת ונסיון בהופעות בבתי משפט , כל חוות הדעת קבילות לבתי המשפט , ניתן לקבל ייעוץ משפטי בחינם . צוות המשפט מונה מהנדסים בוגרי הטכנין ושמאי מקרקעין מאושרים על ידי משרד המשפטים .

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת צק האוס

מאת: צק האוסשיפוצים16/11/09894 צפיות
תחילת התהליך הוא בעריכת בדיקה של שמאי מקרקעין מטעם הוועדה המקומית. מכיוון שמדובר בסכומים גדולים, מותר ואף מומלץ שבעל הנכס יגיש ערעור על גובה ההיטל. שימו לב, אם ברצונכם לעשות זאת עליכם להגיש את השומה הנגדית תוך 30 יום.

מאמרים נוספים בנושא בניין ואחזקה - כללי

מאת: בנימין קלינגרבניין ואחזקה - כללי02/05/222848 צפיות
אז מה זה ארנונה ? ארנונה זה מס שמוטל מכוח חוק בכל שנה והוא מורכב לכאורה ממשוואה מאוד פשוטה: "שטח הנכס" כפול "תעריף לכל מ"ר" – המכפלה של שניהם יוצרת בעצם את החיוב השנתי. אבל למען האמת, זה לא כל כך פשוט, וכפי שנציג כאן, הנתונים של "שטח" ו"תעריף" מצריכים בדיקה דקדקנית ועשויים להתפרש במספר אופנים. וכל שינוי קטן במשוואה הזאת יכול להביא להפחתה של עשרות אחוזים בחיוב הארנונה!

מאת: אבי דוידיבניין ואחזקה - כללי30/01/223173 צפיות
מה חשוב לדעת בשביל להבין מה זה תבע בצורה פשוטה

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי23/08/211384 צפיות
כאשר אתם צריכים לבצע עבודות שונות בבית שלכם, לא תמיד פשוט להבין למי צריך להתקשר כדי שעבודות אלו יבוצעו. ישנם בעלי מקצוע מומחים מסוגים שונים כמו חשמלאי, אינסטלטור או קבלן שיפוצים. אבל מה קורה כאשר אתם רוצים לבצע תיקונים ומשימות תחזוקה ופשוט לא בורכתם בכישורים המתאימים?

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי28/07/211341 צפיות
מחפשים חברת ניהול ואחזקת בתים בצפון? רגע לפני שאתם בוחרים בחברה כזו או אחרת עליכם לתת את הדעת על הנושאים הבאים:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211603 צפיות
המגורים בעיר גדולה כמו חיפה אינה אומרת שעל הבניין שלכם להיראות אפרורי וקודר. להיפך, חיפה עטופה בכל כך הרבה טבע ירוק ומוריק, שזו חובה של ממש להקים גינה משותפת. גינה בבניין תסב הרבה הנאה לדיירים וילדיהם, הם יוכלו לבלות בחוץ, או על הגג, תלוי איפה תמוקם הגינה המשותפת, והבניין יראה פשוט נפלא, ייחודי ומלא באופי. אם שאלתם את עצמכם מה לעשות כדי להקים גינה, כל הפרטים לפניכם:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211579 צפיות
המציאות הטכנולוגית שקיימת כיום, שינתה את החיים שלנו מקצה לקצה בהמון היבטים. ואחד התחומים שהשתנה גם כן כתוצאה מכניסת הטכנולוגיה לחיינו הוא ניהול ועד הבית. טכנולוגיה מתקדמת אשר מותאמת לתחום של ניהול בתים, הפכה את תהליך הניהול למאוד פשוט וידידותי ובעזרת תכנה לניהול בניינים אפשר לנהל את ועד הבית בצורה חכמה, אפקטיבית ובעיקר, שקופה, שזהו פרמטר לא פחות חשוב.

מאת: רוני הכהןבניין ואחזקה - כללי18/05/211783 צפיות
זה קשור הרבה לבחירה של עיצוב פנים נכון, וקשור גם כן לבחירה של חברת ניקיון משרדים שיודעת מה נדרש ממנה על מנת לשמר את החלל הזה נקי מלכלוך ואבק.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica