חפש מאמרים:
שלום אורח
27.07.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גן עדן - החיים שאחרי המוות

מאת: חנוךדתות26/10/20091523 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

יש חיים אחרי המוות!

מה עושות הנשמות בגן-עדן לאחר פטירתן? ומה אנו יכולים לעשות בקשר לכך?

נשמת האדם היא בעלת חיים ניצחיים ואינה מושפעת ממות הגוף, ואדרבה לאחר המוות היא 'משוחררת' מכבלי הגוף.
בשעה שהנשמה מתלבשת בגוף בשר ודם היא מושפעת ממנו, ניתן לראות זאת בצורה מוחשית: כאשר אדם רעב המחשבה והרגשות שלו מושפעים מכך, הוא מתקשה ללמוד ולהתרכז וכן הלאה.
גם עולם המושגים של הנשמה הוא נחות יותר, היא נהנית ונמשכת לדברים גשמיים וגופניים.

לאחר המוות הנשמה 'עולה' למעלה. ושם בהתאם למעשיה בעולם הזה, היא זוכה לגן עדן, או לזיכוך בגהינום (שאחריו היא תגיע לגן-עדן). בגן עדן הנשמה משתחררת מהנאות גופניות והיא 'פנויה' להנות מדברים רוחניים המתאימים לערכה.

לעומת הנשמה – הגוף אחרי המוות, הופך לחפץ דומם ללא חיות, עד תחיית המתים.

במה הנשמות מתענגים?
גן עדן אינו מקום שבו אוכלים מאכלים טובים ונהנים מתענוגות עולם הזה (שבעים בתולות….). התענוגים בגן עדן הם עבור הנשמה, והם תענוגים רוחניים.

התענוגים בגן עדן (גן נקרא מקום של תענוג) הם שהנשמות יושבות ונהנות מזיו השכינה.  לנשמה מאיר אור אלוקי והיא מתענגת על כך.

זהו המבואר במקומות רבים שבגן עדן הנשמות לומדות תורה, בתורה שלבים ורמות זה על גבי זה, התורה שנלמדת בגן עדן איננה התורה כפי שירדה ונתלבשה במושגים גשמיים בעולם הזה.
לדוגמא: המשנה "שניים אוחזים בטלית, זה אומר כולה שלי וזה אומר כולה שלי" (בבא מציעא א, א), נלמדת בגן עדן על שני נשמות האוחזות במצווה (טלית) וכל אחת טוענת שמצוה זו נעשית בזכותה, כאשר אדם מניח תפילין בהשפעה של חברו, ישנו וויכוח למי 'שייכת' מצוות הנחת התפילין. וכדומה.

גהינום
לאחר זיכוך הנשמה ממה שדבק בה בעולם הגשמי, על ידי שהייתה בגהינום, היא יכולה לעלות לגן עדן. ולפי ערך ה'זיהום' שדבק בה, כך קושי ה'זיכוך' שהיא צריכה לעבור. וכמובן כדאיים היסורים בגיהנום כדי לזכות אחר כך בגן עדן.

"משפט רשעי ישראל בגהינום שתיים עשרה חודש", המקסימום שעל הנשמה לסבול הוא 12 חודשים. (זוהי הסיבה שהאבלים אומרים קדיש פחות משתיים עשרה חודשים, כדי שלא 'להצהיר' שהנפטר היה רשע)

גן עדן העליון וגן עדן התחתון
באופן כללי גן עדן נחלק לשני דרגות: גם עדן התחתון, וגן עדן העליון.
ובפרטיות יותר גם בעליון וגם בתחתון קיימות דרגות עד אין ספור. וזהו שנאמר: "ילכו מחיל אל חיל" עליה מדרגה אחת לעליונה יותר.

בכל דרגה מאיר גילוי אור אלוקי השייך לדרגא זו, וכשהנשמה זוכה (בראש חודש, ע"י קיום מצווה בעולם הזה לזכותה, אמירת קדיש וכדומה) היא עולה לדרגא עליונה יותר.

גן עדן הוא שכר על לימוד התורה, לימוד התורה מתבצע על ידי כוחות הנפש (כוחות השכל הנפשיים) ולכן גן עדן הוא עולם הנשמות בלי גופים.
(ואילו תקופת תחיית המתים היא שכר על קיום המצוות שנעשה באמצעות הגוף, ולכן השכר הוא 'בהשתתפות' הגוף).

היות ובלימוד התורה יש חילוקי דרגות בין יהודי אחד למישנהו, אינו דומה לימודו של מקבל התורה משה רבינו עליו השלום, ללימוד של אנשים כערכנו. לכן ישנם חילוקי מדרגות בשכר בגן-עדן. וכל אחד זוכה לגילוי אלוקי ולתענוג לנשמה כפי חלקו.

"יפה שעה אחת של קורת רוח בעולם הבא, מכל חיי העולם הזה".

הרחיבו עוד בנושא באתרים:
נר זיכרון - כמה מילים של זיכרון – על החיים, המתים, ומה שביניהם.

קדיש יתום - מתי, כיצד ומדוע? אומרים קדיש. עזרה באמירת קדיש ובלימוד משניות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

לוח שנה - כלים עבור לוח שנה עברי לועזי, לוח שנה 2010 ועוד

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת חנוך

מאמרים נוספים בנושא דתות

מאת: דודישדתות02/05/182521 צפיות
ממש לא מזמן יצא לי להתקל בשאלה די מעניינת באחד האתרים אשר קיים בהם מדור 'שאל את הרב'. למען האמת, חיפשתי קצת מידע בנושא תיקון הכללי

מאת: אבי בכרדתות19/12/173164 צפיות
האסלאם תמך גם בכל מה שקשור לקידום מעמדה של האישה ובשוויונה המוחלט אל מול הגבר, מה קרה אם כך? מה השתבש? מדוע מעמדה של האישה הורע עד כדי הפיכתה עם השנים ל"חפץ" והשפלתה ונחיתותה ברוב מדינות האסלאם?

מאת: יובל ברדתות23/05/171859 צפיות
אם אתם שואלים את עצמכם כמה עולה מזוזה אז כדאי שתקראו את המאמר הבא שיעזור לכם לבחור את המזוזה המתאימה לכם

מאת: ברסלב מאירדתות09/06/167490 צפיות
ואלו המכונים נוער נושר נוער בסיכון, שבבניקים , פצועים , חוזרים ב... והנה חלק גדול מהם נושרים מכוח גודל הלחץ , בעיקר לחץ הלימודי שמפעילים עליהם. שהרבה פעמים הוא מעל ומעבר ליכולתם. חלק אחר נושר משום תחושת בדידות ואפסיות וחוסר חום ואהבה - לפעמים מצד ההורים, לפעמים מצד המלמדים, וק"ו כשהדבר מכל הצדדים. חלק אחר נושר מחוסר מסגרת מתאימה, דהיינו שההורים דחפו אותם בישיבה שלא מתאימה להם, מצד הרמה הלימודית, ובפרט בדור שלנו שהרבה מאד נערים הם ילדים טובים ונפלאים, אלא שסובלים שלא באשמתם מחוסר קשב וריכוז..

מאת: ברסלב מאירדתות21/01/162462 צפיות
פרשת השבוע בשלח | לעמוד במבחנים של החיים, כל אחד עובר נסיונות בין עני בין עשיר בין בפרנסה בין בחינוך הילדים כל אחד נתקע במהלך החיים וכשהם נתקעים לא יודע מה לעשות... אז איך מצליחים במבחן ? איך עוברים את הנסיונות ? בכלל איך חיים את החיים ? ראש ישיבת ברסלב מאיר יאיר לכם כמה נקודות למחשבה והתחזקות על פי דעת רבי נחמן מ- ברסלב...

מאת: רוני הכהןדתות02/06/152838 צפיות
למרות כל הקדמה שמביאה שפע של ספרי יהדות אל פתח דלתינו, לאנשים דתיים רבים אין אינטרנט בבית מטעמי שמירה עח צניעות והישמרות מטומאה שקיימת לרוב ברחבי האינטרנט. יהודים רבים עדיין מעדיפים ללמוד ולקרוא מספרים של תלמוד ומשנה או ספרי הגות ומחשבה בצורה המסורתית, ולא מול מחשב.

מאת: ענת אמרדתות12/04/152194 צפיות
במאמר שכאן נעשה לכם סדר עם סידורי קבורה והלוויה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica