חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מטפלים ברפואה סינית

מאת: אבנר כהןרפואה סינית26/11/2012923 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הסינים מאמינים שיש קשר חזק בין הגוף והנפש כבר אלפי שנים. הרפואה הסינית התפתחה בעשרים השנים האחרונות של המאה שעברה במלוא המרץ, בעולם ובכלל זה בישראל והפכה פופולארית מאד. שיטת הטיפול החדשה והבלתי ידועה לבני המערב, אומצה כרפואה האלטרנטיבית. הרופאים במערב היו סקפטיים לגבי יעילות הרפואה הסינית וטענו שזו אופנה חולפת. אבל לא יתכן שמיליארד סינים טועים.


מטפלים

למתעניינים בתחום הרפואה הסינית יש מגוון רחב של מידע הן בספרות הכתובה והן באמצעות האינטרנט. ישנם מטפלים העוסקים בתחום זה כבר למעלה מארבעים שנה והם מפרסמים כתבות מניסיונם האישי. השינוי הגדול בהלכות החיים בכל העולם מציב שאלות רבות וברפואה הסינית ניתן למצוא תשובות למרביתן.

באנגליה, המודעות למקצוע גדולה והטיפול בשיטת הרפואה הסינית בעזרת מטפלים היא מהגבוהות בעולם. מטפל ישראלי שהיה שנים רבות באנגליה חזר לישראל והתקבל בסקפטיות רבה מצד הממסד הרפואי. בתחילה חשבו אותו לאמן המנסה להעביר את השיטה בדרך האומנות.  את התחלת דרכו בארץ עשה בבית חולים זיו בצפת. שם העביר ימי עיון וימי השתלמות, בתחום הרפואה המשלימה, לרופאים ואחיות. לאט לאט צמחה המודעות בקרב רופאים ואחיות והם נפתחו לנושא.

כמו כן נפתח, על ידו אותו רופא, בית ספר לרפואה משלימה באוניברסיטת חיפה, הועברו על ידו הרצאות בפני הצוות העובד בקופות החולים. כמו כן נפתחו כיתות לימוד רבות במכללות ובבתי ספר פרטיים ללימוד מקצועות הרפואה הסינית. האנשים האלה קיבלו את התואר מטפלים ברפואה סינית. בנוסף קיבלו מסיימו הלימודים תעודת הסמכה. סיום הלימודים מקנה לבוגרים תעודת לעיסוק של רפואה סינית מטפלים. רופאים מומחים ברפואה הסינית ומטפלים בעלי וותק וניסיון הם המורים המלמדים במוסדות ללימוד המקצוע.

יותר ויותר ישראלים מאמינים ופונים לטיפול ברפואה הסינית ומכאן הדרישה למטפלים רבים שיעסקו בתחום. אנשים רבים, נסעו לסין על מנת ללמוד את השיטה שכללה בין היתר דיקור במחטים דקות בכל מיני מקומות בגוף כאשר לכל אחד מטרה שונה, לכל אחד הייחוד שלו לטיפול בסוג אחר של כאב, מחלה. לאחר סיום הלימודים צריך הבוגר לעבור תקופת התמחות ורק לאחריה יוכל לעסוק במקצוע.

בוגרי בתי הספר ללימוד מקצוע מטפלים ברפואה הסינית משתלבים בגמר הלימודים בעבודה במרפאות פרטיות העוסקות ברפואה סינית, או, במרפאות קופות החולים בהן נחשבת הרפואה הסינית כרפואה אלטרנטיבית.  רופאי הקופה מפנים חולים לטיפול אלטרנטיבי כתוספת לרפואה הקונבנציונלית ועלות כל הטיפולים, בניכוי השתתפות עצמית של המטופל, כלולה בתשלום לקופות החולים.

אבחנה

לאחר שהמטפלים ברפואה הסינית אבחנו את מקור הבעיה וערכו תוכנית טיפולית, מתחיל הטיפול עצמו. דיקור הוא אחד משיטות הריפוי. גם לתזונה יש מקום בטיפול מאחר והסינים טוענים שהתזונה היא אחד ממרכיבי הריפוי החשובים ביותר. לא כל המטפלים ברפואה הסינית עוסקים באותו סוג טיפול. יש שפנו ללימודי טיפול אחד משלל הטיפולים בדיקור, טיפול בצמחי מרפא, בתזונה-דיאטות. אחרים שילבו מספר שיטות.

נפתחו קליניקות פרטיות בתחום הפחתה במשקל. בנוסף לתפריטים מגוונים המפרידים בין פחמימות לחלבונים משתמשת הרפואה הסינית גם בהחדרת מחטים קטנות באוזניים. באוזן יש מקומות המשפיעים על עצבים במוח ומונעים את הכמיהה לאוכל מתוק. השיטה הוכחה ורבים מפחיתים מעודף משקלם קילוגרמים רבים.

רופאים שלמדו רפואה מערבית המשיכו בלימודיהם והתמחו ברפואה הסינית. רופאים אלה משלבים בין שתי שיטות הרפואה. כמו ברפואה הקונבנציונאלית כך גם ברפואה הסינית יש התמחויות רופאים בכל התחומים. רופא העוסק ברפואה המערבית בתחום הגניקולוגיה יכול ללמוד את הנושא ברפואה הסינית ולשלב את הטיפול בשתיהן. כך גם בטיפול בילדים וביתר התמחויות הרופאים. הרפואה הסינית נותנת מענה  לכל אחד מתחומי הרפואה המערבית.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אבנר כהן, סוכן ביטוח כ-15 שנה, אוהב תיאטרון, ספורט ורכיבה על סגווי.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אבנר כהן

מאת: אבנר כהןבריאות ורפואה כללי23/08/157218 צפיות
החיים אינם קלים בעבור רובינו, וחשוב שיהיה שם מישהו בשבילנו כאשר אנו מגיעים לגיל מבוגר. אם אתם רוצים לדאוג להורים שלכם ולוודא שהם ישהו במקום בטוח, חם ונעים בזמן שהם מגיעים לגיל מבוגר, אזי אנו ממליצים לכם בחום לבחור בבית אבות. תקחו בחשבון שהיחס שהוריכם יקבלו בבית הורים שישהו בו עשוי להשתנות באופן דרמטי מבית הורים אחד לשני, כך שאנו ממליצים לכם לוודא לעומק שההורים שלכם נרשמים למקום שעונה על כל הדרישות של ההורים שלכם.

מאת: אבנר כהןעיצוב פנים04/08/1510989 צפיות
אחת הדרכים הטובות ביותר לעצב את הבית בלי להתאמץ היא להשתמש במדבקות ייעודיות לקירות. מדבקות מן הסוג הזה מיוצרות מחומרי גלם איכותיים. הן לא דורשות שום סוג של תחזוקה, העלות הראשונית שלהן נמוכה וניתן לשלב אותן עם מגוון רחב של פתרונות דקורטיביים.

מאת: אבנר כהןטיולים בארץ28/07/151252 צפיות
חופשה בצפון הינה חופשה של כיף, הנאה בלתי נגמרת ואינספור חוויות. ישנם אפשרויות חופשה רבות הניצבות למולנו כיום, כאשר לרבים מאיתנו החופשה בצפון לא בהכרח קורצת. אולם אם תפנו לעניין מעט מחשבה, תגלו שמדובר באחת מאופציות החופשה הטובות ביותר, אם לא הטובה מכולן.

מאת: אבנר כהןדיני תעבורה23/02/152550 צפיות
"לא ינהג אדם רכב בדרך ולא יניעו אם הוא שיכור" טוענים חוקי התעבורה, אך ניתן בהחלט לומר שלא כולם מצייתים לחוק. מסיבה זו המשטרה הגבירה את האכיפה, ומשתמשת במספר אמצעים נוספים שלא היו נהוגים בעבר, על מנת לעצור את הנהגים ששותים לשוכרה ועולים על ההגה.

מאת: אבנר כהןטיולים בחו"ל28/12/147541 צפיות
מחפשים אחר היעד המושלם לחופשה שלכם? זה הזמן לחפש אחר דילים לברצלונה. ברצלונה היא העיר השנייה בגודלה בספרד והיא יעד אטרקטיבי במיוחד עבור אוהבי אמנות, אוהדי כדורגל וחובבי חופשות נינוחות.

מאת: אבנר כהןלימודי תעודה ומקצוע29/10/145777 צפיות
מי מכם שביקר בזמן האחרון בקופות החולים או בתי החולים, למרות שהתקווה הגדולה היא שלא נכנסתם למקומות הללו לאחרונה, ודאי הבחין בהתייעלות הגדולה שבאה לידי ביטוי בעיקר במערכות המחשוב השונות.

מאת: אבנר כהןטיולים בחו"ל26/10/145780 צפיות
אמסטרדם היא אחת מהערים המסקרנות ביותר בעולם והאהובות ביותר על תיירים רבים מסביב לגלובוס. העובדה כי מדובר בעיר בה החופש יקרא לכם מכל פינה ומאחר ומדובר באחד המקומות עם הכי הרבה סוגי אטרקציות המוצעים לכל תייר, אין יהיה זה מפתיע מדי לגלות כי מדובר באחת מהערים המתויירות ביותר שיש, הן באירופה והן בעולם כולו.

מאמרים נוספים בנושא רפואה סינית

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית24/03/222709 צפיות
דיקור סיני לכאבי גב מתבצעים בקליניקה באמצעות מחטים דקות מאוד, חד פעמיות וסטריליות. אלו הן מחטים שמיוצרות במיוחד בעבור דיקור סיני. את המחטים מציבים בנקודות הדיקור שתואמות את המצב הרפואי והנפשי.

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית28/01/222967 צפיות
על מנת לקבל את הטיפול המדויק ביותר נחוץ מטפל עם ניסיון ספציפי בטיפולי דיקור סיני לדיכאון וחרדה. חפשו מטפל מנוסה שמציע המלצות עדכניות ואותנטיות

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית22/12/213015 צפיות
מחקרים רבים הוכיחו מעל לכל ספק את היעילות של הרפואה הסינית עם דגש על דיקור סיני. טיפולי דיקור סיני להרזיה אינם מלווים בכאב או תופעות לוואי

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית17/10/213212 צפיות
רוצים לדעת איך מתבצע טיפול דיקור סיני לפוריות?

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית24/08/213407 צפיות
איך בוחרים מטפל דיקור סיני בראשון לציון?

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית11/07/213660 צפיות
טיפולי דיקור סיני חשוב לבצע באמצעות מטפל מנוסה ומוסמך. עליכם לבחור נכון את המטפל ולא למהר להתפשר על פחות מהטוב ביותר. מקצועיות של מטפל תבוא לידי ביטוי בתוצאות טובות יותר

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית18/05/213704 צפיות
הרפואה הסינית ממליצה על שילוב של טיפולי דיקור סיני למחלת כרוהן יחד עם שינויים תזונתיים

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica