חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיפולי רפלקסולוגיה כף הרגל

מאת: אבנר כהןרפואה סינית28/11/20121096 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הרפלקסולוגיה היא שיטה עתיקה מאוד עוד מתקופת הפירמידות. עובדה זו הוכחה על ידי ציורי קיר שנמצאו במצרים העתיקה שנראו כמפת הגוף. לא ברור אם השיטה הגיעה מסין למצרים או ההפך, אבל אפשר לומר בוודאות שזוהי שיטה בין לאומית שקיימת עוד לפני / במקביל לרפואה המערבית – ויש לה יכולות מוכחות לאבחן ולפתור בעיות פתולוגיות. בשנת 1913 רופא אף אוזן גרון מארצות הברית, פיתח את השיטה לטיפול באמצעות כפות הרגלים בה ניתן לאבחן מחלות ומכאובים באברים השונים של הגוף וזאת על ידי מישוש ולחיצה בכפות הרגליים. מאוחר יותר  התפתחה השיטה והיא נקראת רפלקסולוגיה.  המאמינים בשיטה ממליצים על הטיפול. השוללים טוענים שאין מחקרים המוכיחים שהשיטה יעילה.

בשיטת הרפלקסולוגיה ניתן לאבחן כל מום מולד או כזה שהתהווה במשך השנים.  השיטה נרכשת בקורסים. כף הרגל מחולקת למפת אזורים שכל אחד מיצג אבר אחר בגוף ובעת טיפולי הרפלקסולוגיה המטפל לוחץ על אחד האזורים ותגובת המטופל תיתן למטפל  לקבוע מה היא הבעיה. למעשה יש "מפה" בכף הרגל דרכה מתאפשרת למטפל להבין את מצבו של המטופל. תגובתו של המטופל ללחיצת המטפל באזור כלשהו מביאה את המטפל לאבחן מהו האיבר הפגוע. המטרה בטיפול רפלקסולוגי  היא לשחרר את המטופל מחסימות והרגלי התנהגויות. הטיפול נעים ומרגיע. המטופל שוכב על המיטה בעת הטיפול ונהנה מהמישוש.

שיטת הטיפול ברפלקסולוגיה אינה פולשנית היא הוליסטית. והיא משמשת גם כרפואה מונעת. ישנם מספר גורמים שמאיימים על המערכת הגופנית ובעיקר המערכת החיסונית. טיפולים אצל ילדים מונעים מהם להתקרר בקלות ומבוגרים סובלים פחות מתשישות.

רפלקסולוגיה כף הרגל מאפשרת לקשר בין הנפש לגוף והיא נמצאת בסל הטיפול האלטרנטיביים. כשרופאי קופות החולים אינם מוצאים את שורש הבעיה אצל המטופל  הם ממליצים על טיפול אלטרנטיבי בשיטה זו.

משנכנסה שיטת הרפלקסולוגיה לתודעה טיפולי רפלקסולוגיה הפכו למקובלים והממסד הרפואי מכיר בשיטה ונעזר בה נפתחו קורסים להכשרת מטפלים. בסיומו של הקורס, שאורכו שנתיים, מוענקת תעודת רפלקסולוג מוסמך או  בכיר לטיפול  בשיטת הרפלקסולוגיה. הלימודים מיועדים לקהל המתעניינים במקצוע הרפלקסולוג או למי שרוצה ללמוד בשביל הלימוד והרחבת אופקים.

בישראל הוקם איגוד הרפלקסולוגים . האסיפה הראשונה של האיגוד תתקיים בקרוב ובה יבחרו נושאי התפקידים ויפורסם תקנון האיגוד. הקמת איגוד מראה על חשיבותו של הנושא ותגרום לכך שיהיה פיקוח על המטפלים.

הטיפול ברפלקסולוגיה כף הרגל מתאימה לכל גיל.  טיפול ברפלקסולוגיה לפעוטות, יכול לפתור בעיה של עצירות או להבדיל שלשולים, תופעת הגזים וצמיחת שיניים. בגילאים יותר גדולים יש טיפולים לילדים בעלי הפרעות בקשב וריכוז.  אצל מבוגרים ניתן לאבחן מכלול של מחלות ומכאובים.

כף הרגל מתחלקת לארבעה אזורי הגוף. כל חלק בכף הרגל מצביע על אזור בגוף. לצורת כף הרגל יש חשיבות גדולה בעת הטיפול ברפלקסולוגיה. חריצים או יבלות באיור מסוים של כף הרגל, יכולים להצביע על צירות ממנה סובל המטופל ואותם סימנים יכולים גם להצביע על בעיות נשימה אם הם נמצאים באזור אחר של  הרגל. צבע כף הרגל גם הוא חשוב בעת אבחון. צבע וורוד הוא הצבע הנכון לכף רגל רגילה. האדום יכול להעיד על לחץ גם גבוה, חוסר שקט תמידי וסוכרת. צבע כף רגל חיוורת יכול להעיד על אנמיה ועייפות פיזית ונפשית וכך הלאה.  לטמפרטורת כף הרגל חשיבות בעת  טיפול ברפלקסולוגיה כף הרגל. כף רגל קרה מעידה על לחץ דם נמוך, עייפות תמידית פיזית ונפשית, בעיות בזרימת הדם. כף רגל לחה מעידה על עודף של פעילות בלוטת התריס, לחץ דם וחולשה. רגל יבשה יכולה להעיד על אופי האדם, מופנם, ביישן.

כדי שהשיטה תהיה מועילה לא מספיק לעבור טיפול אחד שמאבחן כאב כלשהו באחד מאברי הגוף, אלא צריך להמשיך ולבדוק מהו הגורם לאותו כאב, ולאחר האבחון להמשיך לטפל באותו מקור.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אבנר כהן, סוכן ביטוח כ-15 שנה, אוהב תיאטרון, ספורט ורכיבה על סגווי.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אבנר כהן

מאת: אבנר כהןבריאות ורפואה כללי23/08/157218 צפיות
החיים אינם קלים בעבור רובינו, וחשוב שיהיה שם מישהו בשבילנו כאשר אנו מגיעים לגיל מבוגר. אם אתם רוצים לדאוג להורים שלכם ולוודא שהם ישהו במקום בטוח, חם ונעים בזמן שהם מגיעים לגיל מבוגר, אזי אנו ממליצים לכם בחום לבחור בבית אבות. תקחו בחשבון שהיחס שהוריכם יקבלו בבית הורים שישהו בו עשוי להשתנות באופן דרמטי מבית הורים אחד לשני, כך שאנו ממליצים לכם לוודא לעומק שההורים שלכם נרשמים למקום שעונה על כל הדרישות של ההורים שלכם.

מאת: אבנר כהןעיצוב פנים04/08/1510989 צפיות
אחת הדרכים הטובות ביותר לעצב את הבית בלי להתאמץ היא להשתמש במדבקות ייעודיות לקירות. מדבקות מן הסוג הזה מיוצרות מחומרי גלם איכותיים. הן לא דורשות שום סוג של תחזוקה, העלות הראשונית שלהן נמוכה וניתן לשלב אותן עם מגוון רחב של פתרונות דקורטיביים.

מאת: אבנר כהןטיולים בארץ28/07/151252 צפיות
חופשה בצפון הינה חופשה של כיף, הנאה בלתי נגמרת ואינספור חוויות. ישנם אפשרויות חופשה רבות הניצבות למולנו כיום, כאשר לרבים מאיתנו החופשה בצפון לא בהכרח קורצת. אולם אם תפנו לעניין מעט מחשבה, תגלו שמדובר באחת מאופציות החופשה הטובות ביותר, אם לא הטובה מכולן.

מאת: אבנר כהןדיני תעבורה23/02/152550 צפיות
"לא ינהג אדם רכב בדרך ולא יניעו אם הוא שיכור" טוענים חוקי התעבורה, אך ניתן בהחלט לומר שלא כולם מצייתים לחוק. מסיבה זו המשטרה הגבירה את האכיפה, ומשתמשת במספר אמצעים נוספים שלא היו נהוגים בעבר, על מנת לעצור את הנהגים ששותים לשוכרה ועולים על ההגה.

מאת: אבנר כהןטיולים בחו"ל28/12/147541 צפיות
מחפשים אחר היעד המושלם לחופשה שלכם? זה הזמן לחפש אחר דילים לברצלונה. ברצלונה היא העיר השנייה בגודלה בספרד והיא יעד אטרקטיבי במיוחד עבור אוהבי אמנות, אוהדי כדורגל וחובבי חופשות נינוחות.

מאת: אבנר כהןלימודי תעודה ומקצוע29/10/145776 צפיות
מי מכם שביקר בזמן האחרון בקופות החולים או בתי החולים, למרות שהתקווה הגדולה היא שלא נכנסתם למקומות הללו לאחרונה, ודאי הבחין בהתייעלות הגדולה שבאה לידי ביטוי בעיקר במערכות המחשוב השונות.

מאת: אבנר כהןטיולים בחו"ל26/10/145780 צפיות
אמסטרדם היא אחת מהערים המסקרנות ביותר בעולם והאהובות ביותר על תיירים רבים מסביב לגלובוס. העובדה כי מדובר בעיר בה החופש יקרא לכם מכל פינה ומאחר ומדובר באחד המקומות עם הכי הרבה סוגי אטרקציות המוצעים לכל תייר, אין יהיה זה מפתיע מדי לגלות כי מדובר באחת מהערים המתויירות ביותר שיש, הן באירופה והן בעולם כולו.

מאמרים נוספים בנושא רפואה סינית

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית24/03/222708 צפיות
דיקור סיני לכאבי גב מתבצעים בקליניקה באמצעות מחטים דקות מאוד, חד פעמיות וסטריליות. אלו הן מחטים שמיוצרות במיוחד בעבור דיקור סיני. את המחטים מציבים בנקודות הדיקור שתואמות את המצב הרפואי והנפשי.

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית28/01/222966 צפיות
על מנת לקבל את הטיפול המדויק ביותר נחוץ מטפל עם ניסיון ספציפי בטיפולי דיקור סיני לדיכאון וחרדה. חפשו מטפל מנוסה שמציע המלצות עדכניות ואותנטיות

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית22/12/213014 צפיות
מחקרים רבים הוכיחו מעל לכל ספק את היעילות של הרפואה הסינית עם דגש על דיקור סיני. טיפולי דיקור סיני להרזיה אינם מלווים בכאב או תופעות לוואי

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית17/10/213211 צפיות
רוצים לדעת איך מתבצע טיפול דיקור סיני לפוריות?

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית24/08/213405 צפיות
איך בוחרים מטפל דיקור סיני בראשון לציון?

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית11/07/213659 צפיות
טיפולי דיקור סיני חשוב לבצע באמצעות מטפל מנוסה ומוסמך. עליכם לבחור נכון את המטפל ולא למהר להתפשר על פחות מהטוב ביותר. מקצועיות של מטפל תבוא לידי ביטוי בתוצאות טובות יותר

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית18/05/213703 צפיות
הרפואה הסינית ממליצה על שילוב של טיפולי דיקור סיני למחלת כרוהן יחד עם שינויים תזונתיים

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica