חפש מאמרים:
שלום אורח
15.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כיצד מגדירים רהיטים עתיקים?

מאת: איתן בניאןרהיטים29/10/20091153 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רהוט עתיקבהגדרתו אלו רהיטים שנוצרו מעל למאה שנים, ישנם גם רהיטים שגילם פחות ממאה שנים ועדיין מגלים עניין חן ויופי. בעולם המערבי מחמירים בנושא הגיל של ריהוט עתיק בעוד בישראל למשל גם רהיטים בני 60 ו- 80 שנה נחשבים כעתיקים. רהיט עתיק מצטיין לרוב בעיבוד מורכב יותר, השקעה רבה בעבודת יד שאפשר וניתן לזהות וכמובן בגימור הסופי. עין מקצועית יכולה להבחין בפריטים הללו. בלעז אנו מכנים את הגימור בשם 'פטינה'.

רשויות המכס במספר מדינות באירופה ובמוזיאונים מתייחסים לרהיטים עתיקים כאל ערך מוזיאוני. בחלק מהמדינות הללו אף קיימים מומחים במעברי הגבול אשר תפקידים לזהות ריהוט עתיק ולהתייחס אליו כראוי. רהיט שמטופל היטב אינו מאבד מיופיו וכמובן שעדיין ניתן לזהות את הטקסטורה של העץ והגימור למרות השכבות של הפוליטורה שנמרחו ברבות השנים. רהיט עתיק עם עיבוד בעבודת יד מצטיין בקימורים רכים ובדרך כלל אפשר להבחין בהבדל הקל בין קימור אחד למשנהו. לדוגמא, במידה וקיים רהיט עתיק בביתכם, התבוננו היטב בעיבודים כמו עלים או פרחים המעובדים ביד. נסו להבחין בהבדלי גודל בין פרח או עלה אחד לשני.

כאשר ניגשים לרכוש רהיט עתיק, הציצו בגב הרהיט והתבוננו בגימור ובאיכות העץ. ישנה דרך נוספת לבדיקה ראשונית - בידקו את סוגי החיבורים של דפנות המגירות וחיבורי הדלתות. נקודה חשובה נוספת היא להתבונן ברגלי הרהיט ובכלל באיזור התחתון של הרהיט. זהו האיזור שמתבלה ונשחק הכי הרבה. חפשו שחיקת יתר ושברים שנוצרים מגרירה מיותרת.

טרנד עכשווי ומרענן הוא לקוחות הרוכשים רהיטים עתיקים ומניחים אותם בין הרהיטים המודרנים שבביתם. השילוב המצויין מוסיף חמימות וחן למראה של הדירה. מראה של ישן וחדש. עתיק ומודרני.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בברכה,

סמי עתיקות - ריהוט עתיק ויד שנייה

http://www.sami-antique.co.il
info@sami-antique.co.il

02-625-3562

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת איתן בניאן

מאת: איתן בניאןרהיטים07/03/101703 צפיות
קשה להתעלם מנוכחותו של ריהוט עתיק. רהיט עתיק שיוצר בעבודת יד מוקפדת ימשוך את תשומת לב כל הנוכחים בסביבה. האמנים מאחורי היצירות העתיקות הושפעו רבות מהתקופה בה חיו ובהתאם לכך ובהשראת רוח הזמן והתקופה נבחר הסגנון בו בחר האמן לייצר את הרהיט.

מאת: איתן בניאןרהיטים26/01/102338 צפיות
אם נתבונן על מגוון הרהיטים העתיקים והמודרניים שבביתנו השימוש העיקרי והמשפחתי ביותר הוא פינות האוכל. סביב שולחן האוכל אנו מעבירים את מרבית זמן האיכות המשפחתי והחברתי שלנו.

מאת: איתן בניאןרהיטים14/12/091757 צפיות
רהיטים עתיקים בסגנון צרפתי בתחילת המאה הקודמת הגיעו לירושלים מורים מצרפת ללימוד מלאכת יד ונגרות, המורים לימדו בבית הספר אליאנס.... ירושלים העתיקה בבתים הישנים של ירושלים אפשר להבחין עד היום בגומחות (נישות) הקיימות בקירות העבים. נישות אלו שימשו להצבת משקוף ועליו ארבע דלתות.... רהיטים וחתונות בירושלים העתיקה במאות ה-18 וה-19 היה נהוג להזמין עבור זוג צעיר שהתחתן ארון שתי דלתות עם מראה גדולה מבחוץ...

מאת: איתן בניאןריהוט 08/12/09955 צפיות
רהיטים עתיקים מתאפיינים בשיטת ריפוד מורכבת ומסועפת. האופן בו מרפדים רהיטים כיום שונה עד מאוד מהדרך בה ריפדו ריהוט עתיק בעבר. בפוסט זה אנסה להסביר על קצה המזלג את מורכבות השיטה.

מאמרים נוספים בנושא רהיטים

מאת: yoni romרהיטים25/06/204861 צפיות
איך מזמינים רהיטים אונליין? כיצד חוסכים בהוצאות בלי להתפשר על איכות הרהיט?

מאת: רוני הכהןרהיטים04/06/196042 צפיות
המיומנות של יצירת חדר שינה מתאים, כאשר חייבים לבחור ריהוט מתאים לצד מזרונים מומלצים שמורידים את הלחצים מהגוף של הישנים.

מאת: Shaiרהיטים07/09/182644 צפיות
אין כמו טקסטיל לאבזור ולשדרוג העיצוב בבית, ולא רק בריפוד ובווילונות: זה הזמן "להלביש" גם את הרצפה בשטיח המושלם עבורה. כך תבחרו אותו.

מאת: shiritרהיטים26/08/181790 צפיות
אם אתם זקוקים לארונות הזזה מעוצבים באופן חסר תקדים,

מאת: רוני הכהןרהיטים12/08/181762 צפיות
קראו את הדברים הבאים לפני שאתם מגיעים אל חנות של דלתות ולא מבינים על מה מדובר.

מאת: shiritרהיטים12/06/181891 צפיות
כאשר אתם מחדשים דלתות בבתים בעלי סגנון עיצוב וינטאג', עיצוב עץ הוא כמובן בלתי ניתן להתפשרות.

מאת: shiritרהיטים11/06/181633 צפיות
אם אתם מעוניינים לגבש בביתכם ריהוט עתיק מהזן האיכותי ביותר, לא רק איכותם חשובה אלא גם הכרת סגנונות העיצוב בתחום הזה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica