חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כיתד מרפדים ריהוט עתיק?

מאת: איתן בניאןריהוט 08/12/2009952 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רהיטים עתיקים מתאפיינים בשיטת ריפוד מורכבת ומסועפת. האופן בו מרפדים רהיטים כיום שונה עד מאוד מהדרך בה ריפדו ריהוט עתיק בעבר.

בפוסט זה אנסה להסביר על קצה המזלג את מורכבות השיטה.

פעולת הבסיס הראשונית של הרפד היא קליעה ושילוב רצועות מבד עבה במיוחד בשיטת שתי וערב. את הרצועות היה עליו להדק לבסיס הרהיט (לרוב כורסאות וספות). מעל רצועות אלו היה הרפד מניח שורות של קפיצים בגבהים שונים וזאת בכדי לקבל את הקימור אשר במרכז המושב. הנחת הקפיצים וקשירתם היא כשלעצמה תורה שלמה. במיומנות גבוהה היה הרפד קושר את הקפיצים לאורך, לרוחב, באלכסונים, מעל ומתחת ויוצר מעין מבנה שלם של קפיצים ורצועות בד הקשורים זה לזה. חשיבות רבה יש לקשירה זו שכן הקפיצים אמורים להישאר במקומם, בתוך מושב הרהיט, לאורך שנים רבות ולשאת משקל רב.

עם סיום בניית רשת הקפיצים, פורשים מעל לרשת הקפיצים בד יוטה עבה כאשר מעליו מניחים שיער סוס או עשב ים (תלוי בתקופה). מסביב למבנה המושב היה הרפד תופר את "הסיומת" ויוצר מעין חבל בעובי שני ס"מ. חבל זה בעצם תוחם את המושב אשר מכיל את אותה רשת קפיצים ורצועות בד אותם הזכרנו. לאורך כל חיי הרהיט חבל זה מונע את גלישת הריפוד ושומר על המראה האוטנטי של הרהיט העתיק. זו ההזדמנות להזכיר כי כל הרהיטים העתיקים רופדו בעבודת יד מלאה.

מלאכת הריפוד טרם הסתיימה. עתה פורש הרפד את הבד העליון ומצמיד אותו לדפנות הרהיט בעזרת סרט דקורטיבי או שורת מסמרים מפליז הצמודים זה לזה.

כיום קשה מאוד למצוא בעלי מקצוע שעובדים ומרפדים בשיטה זו. רפד המכבד את מקצועו ואת הרהיט העתיק ינסה ככל האפשר להיצמד לאוטנטיות וינסה לשמר כל פריט שיסיע בעדו בעת שיחזור וריפוד רהיט עתיק. למרות שקיימים כיום אמצעי עזר לריפוד, רפד שמתמחה ויודע לרפד בסגנון עתיק יבחר לרכוש את המוצרים הטובים גם אם ברוב המקרים יהיו יקרים יותר בתנאי שיעידו על גימור ואיכות גבוהים יותר של הרהיט. עבודה כזו תצטיין לאורך זמן בנוחות, מראה ועיצוב של בעל מקצוע המכבד את הרהיט העתיק.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בברכה,

סמי עתיקות - ריהוט עתיק ויד שנייה

http://www.sami-antique.co.il
info@sami-antique.co.il

02-625-3562

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת איתן בניאן

מאת: איתן בניאןרהיטים07/03/101700 צפיות
קשה להתעלם מנוכחותו של ריהוט עתיק. רהיט עתיק שיוצר בעבודת יד מוקפדת ימשוך את תשומת לב כל הנוכחים בסביבה. האמנים מאחורי היצירות העתיקות הושפעו רבות מהתקופה בה חיו ובהתאם לכך ובהשראת רוח הזמן והתקופה נבחר הסגנון בו בחר האמן לייצר את הרהיט.

מאת: איתן בניאןרהיטים26/01/102335 צפיות
אם נתבונן על מגוון הרהיטים העתיקים והמודרניים שבביתנו השימוש העיקרי והמשפחתי ביותר הוא פינות האוכל. סביב שולחן האוכל אנו מעבירים את מרבית זמן האיכות המשפחתי והחברתי שלנו.

מאת: איתן בניאןרהיטים14/12/091753 צפיות
רהיטים עתיקים בסגנון צרפתי בתחילת המאה הקודמת הגיעו לירושלים מורים מצרפת ללימוד מלאכת יד ונגרות, המורים לימדו בבית הספר אליאנס.... ירושלים העתיקה בבתים הישנים של ירושלים אפשר להבחין עד היום בגומחות (נישות) הקיימות בקירות העבים. נישות אלו שימשו להצבת משקוף ועליו ארבע דלתות.... רהיטים וחתונות בירושלים העתיקה במאות ה-18 וה-19 היה נהוג להזמין עבור זוג צעיר שהתחתן ארון שתי דלתות עם מראה גדולה מבחוץ...

מאת: איתן בניאןרהיטים29/10/091150 צפיות
כיצד מגדירים רהיטים עתיקים?

מאמרים נוספים בנושא ריהוט

מאת: tiloniריהוט 12/11/201582 צפיות
אז קנים בית חדש? מזל טוב! סוף סוף יש לכם האפשרות לרכוש את דירת החלומות שלכם ולא לגור בשכירות. סוף סוף תוכלו לעצב את הדירה בדיוק לטעמכם, לבחור את צבע הקירות, הריצוף או הפרקט, הוילונות ועוד. זה עכשיו זה שלכם!

מאת: רוני הכהןריהוט 16/09/201166 צפיות
מה מוביל את הצרכנים לרכישה של מיטה בשנת 2020? כן כל הפרטים.

מאת: אבי דוידיריהוט 16/02/201717 צפיות
עבודה נכונה עם צבע עץ לקבלת התוצאות הטובות ביותר.

מאת: ניב אבןריהוט 09/01/201804 צפיות
זה דבר אחד להניח סחורה ולרכוש ציוד עבור יצירה של חנות פעילה, וזה דבר שונה לחלוטין לעבור על פני כל מה שחנות צריכה על ידי עיצוב חכם.

מאת: דוד כהןריהוט 07/02/191611 צפיות
צימרים הם מקור פרנסתם של משפחות רבות בישראל. התחרות על הצימרים הולכים וגוברת מדי שנה ואנשים רבים מעדיפים להשכיר לילה בצימר מאשר במלון, בשל הקרבה לאטרקציות השונות, ההנאה מהאווירה הפסטורלית, הפרטיות וכמובן המחיר האטרקטיבי יותר. אחד המדדים החשובים ביותר המבדילים בין צימרים איכותיים לבין צימרים פחות אטרקטיביים הם הרהיטים ועיצוב הגינה במקום.

מאת: דוד כהןריהוט 30/01/191590 צפיות
איך לבחור חדר שינה ולמקם את המיטה ושאר הרהיטים באופן אופטימלי במרחב החדר ולבסוף להתאיםם לריהוט תאורה וצבעים

מאת: רוני הכהןריהוט 16/01/191593 צפיות
אם שואפים לשדרוג חכם של הדירה, צריכים לחשוב חכם ולהציב שטיח pvc במקום זה העשוי חוטי בד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica