חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מבחן מור- כל המידע על מבחן מור

מבחן מיון והתאמה של מועמדים לקראת לימודי רפואה. מבחן מור כולל בתוכו כמה מבחנים שונים בעל פה ובכתב. מבחנים אלו נועדו לבדוק תכונות אופי שונות אצל המועמדים, את המוטיבציה שלהם ללמוד רפואה, יכולתם להתמודד עם בעיות שונות ואופן קבלת ההחלטות שלהם. המבחן  מתמקד בכישורים האישיים בהן ניחן כל מועמד, בתקשורת הבינאישית שהוא מקיים עם סביבתו, במידת המוטיבציה בה ניחן המועמד וביכולתו של כל אחד ואחד מהמועמדים להביע ולחוות דעות שונות על מגוון נושאים כלליים.

מבחן זה מיועד לכל המועמדים המיועדים להתחיל לימודי רפואה בפקולטות בטכניון, אוניברסיטת תל אביב, ולמועמדים ללימודי רפואת שיניים באוניברסיטה העברית בירושלים. קריירה והצלחה בעולם הרפואה תלוי באופן מאוד ברור בהצטיינות במבחן מור.

מטרת המבחן

מטרת המבחן היא לבחון ולבדוק משתנים נוספים הקיימים אצל המועמד, מלבד ציוני הבחינה הפסיכומטרית וציוני הבגרות שלו. כל זאת על מנת להגיע לרמת ההערכה טובה ואיכותית בנוגע לרמת ההתאמה של המועמד ללימודי הרפואה. המאפיינים הנוספים הנבדקים אצל המועמד, אינם באים לידי ביטוי בציוני המבחנים השונים, לכן דרושה בדיקה זו של המבחן.

מבחן מור ומרכז ההערכה - מבנה ותוכן

מבחן מור מורכב מסימולציות ודינאמיקות קבוצתיות בהן נבדק תפקודו של כל מועמד. בנוסף כל מועמד עובר במהלך מבחן מור סדרת ראיונות אישיים ושאלונים. המטרה המרכזית כאן היא להגיע לרמת היכרות מקסימאלית עם המועמד ללימודים.

מרכז ההערכה בנוי מכמה מבחנים הבאים לבחון את הכישורים השונים של המועמד.

  • שאלונים -

המועמד יצטרך לנתח ולהביע דעה לגבי בעיות מורכבות אשר יוצגו בפניו. כל זאת תוך מתן דגש לדרכי פעולה אפשריות בהתמודדות מול כל בעיה. כאן לא נבחנת תשובה נכונה או טעות, אלא היכולת של המועמד להבין ולפרש את מורכבות הבעיה, ולהציע דרך פעולה מנומקת לטיפול.  בחלק זה יקבל המועמד שלושה מצבים אותם יצטרך לנתח במשך זמן של כ-40 דקות.

  • שאלון אישי -

מטרת השאלון הינה לקבל מידע נוסף אודות המועמד. מידע על העבר שלו, ועל יכולות ההתמודדות שלו עם מצבים שונים בהם נתקל בחייו. גם כאן לא נבדקת תשובה נכונה או שגויה. שאלון זה מורכב מ 20 שאלות. משך זמן ביצוע חלק זה הוא כ-95 דקות בלבד.

  • ראיונות אישיים וסימולציות קבוצתיות -

-          ראיון אישי - כאן בעצם יכול המועמד לספר ולתת מידע אודות אירועים שונים מהעבר שלו, ומהן הציפיות שלו לגבי העתיד. משך זמן ראיון זה הוא כ-20 דקות.

-          תחנות סימולציה-  3 תחנות שימשכו כ 5-7 דקות אשר במהלכן תבחן התנהגותם של המועמדים בסיטואציות מסוימות .

-          תחנות תחקור-  2 תחנות שימשכו כ 9 דקות  במהלכן יציגו המועמדים את מערכת השיקולים שעמדה מאחורי התנהגותם בסיטואציה.

-          סימולציות קבוצתיות- 2 תחנות שימשכו במשך 30 דקות במהלכן ידרשו המועמדים לבצע משימה קבוצתית ותבחן יכולת שיתוף הפעולה והתקשורת שיפגינו המועמדים.7

כל התחנות במרכז ההערכה מאוישות במצלמות וידאו היקפיות הרואות את המתרחש. לפיכך, כל מועמד נדרש לחתום על טופס המאשר כי הוא מודע לקיום המצלמות ומסכים להיות מצולם. השימוש במצלמות נעשה לצורכי בקרה בלבד, ואינו חלק משקלול הציון הסופי.

בית הספר האמריקאי עורך קורסי הכנה ממוקדים לקראת מבחן מור. לקריאה נוספת היכנסו לקישור.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת בית הספר האמריקאי

מאת: בית הספר האמריקאילימודים אקדמאיים20/02/131820 צפיות
ביום צו ראשון תידרשו לעבור מבחנים פסיכוטכנים. מהם מבחנים פסיכוטכנים של צו ראשון? איך ללמוד למבחנים פסיכוטכנים בצו ראשון? כל המידע במאמר.

מאת: בית הספר האמריקאילימודים אקדמאיים20/02/131180 צפיות
מטרת הצו הראשון היא לשם היכרות ראשונית עם המתגייס העתידי לצה"ל. הזימון מתבצע בעיקר בכדי לאסוף נתונים על המועמד. מכלול הנתונים הנאסף בעת הצו הראשון, מאפשר לצבא להחליט על סוג השירות, המיקום והתפקיד המיועדים למועמד. במהלך הצו הראשון עובר המועמד בדיקות שונות הבוחנות את החשיבה, כישורים קוגנטיביים, אופי והיכרות אישית ועוד.

מאת: בית הספר האמריקאילימודים אקדמאיים20/02/13964 צפיות
מבחן מור הוא מבחן אישיות המאתר מועמדים ללימודי רפואה בארץ. רק קורס הכנה לקראת מבחן מור של בית הספר האמריקאי יכין אתכם בהצלחה למבחן!

מאת: בית הספר האמריקאילימודים אקדמאיים20/02/132796 צפיות
מבחן מור הוא מבחן שנדרש מכל מי שרוצה ללמוד רפואה בארץ. בית הספר האמריאי עורך את קורס מור הטוב ביותר בארץ! 95% ממי שעבר קורס מור בבית הספר האמריקאי התקבל ללימודי רפואה!

מאת: בית הספר האמריקאיפסיכומטרי20/02/131408 צפיות
מבחן אמיר הוא מבחן המשקף את חלק האנגלית בפסיכומטרי. על מנת להגיע לרמת פטור באנגלית רצוי לעבור מבחן אמיר בנוסף לסיכומטרי.

מאת: בית הספר האמריקאילימודים בחו"ל20/02/131006 צפיות
מבחן TOEFL הוא מבחן סף אותו יש לעבור אם אתם רוצים ללמוד בחו"ל.

מאת: בית הספר האמריקאילימודים בחו"ל09/12/121272 צפיות
מטרת הבחינה הינה להעריך ולקבוע את רמת הידע והשליטה בשפה האנגלית לנבחנים שאנגלית אינה שפת אם בשבילם. שימוש נרחב במבחן TOEFL נעשה בעיקר באוניברסיטאות ומכללות ברחבי ארה"ב. רשויות ההגירה בארה"ב משתמשות גם הן במבחן TOEFL.

מאמרים נוספים בנושא לימודים אקדמאיים

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים24/06/182591 צפיות
הנדסאי בניין לימודי בוקר, הוא מסלול לימודים שיש במספר מכללות טכנולוגיות בארץ. הנדסאים לומדים במכללות טכנולוגיות, שנקראות גם בשם: בתי ספר להנדסאים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים03/06/182438 צפיות
בית ספר להנדסאים בשכונת נאות אפקה (בתל אביב), נוח להגעה עבור תושבי תל אביב. מומלץ ללמוד בבית ספר, שקבלתם עליו המלצות, מאנשים שאתם סומכים עליהם. לימודי הנדסאים, מתאימים עבור אנשים, שנמשכים לתחומים טכנולוגיים.

מאת: רועי כץלימודים אקדמאיים05/02/181890 צפיות
ברשת האינטרנט ניתן למצוא לא מעט עבודות אקדמיות בתשלום, אולם, חרף המחירים המפתים, לא מומלץ להשתמש ב'בנק' הזה היות שהוא לא מבטיח לכם בלעדיות על העבודה. ממש כפי שאתם קניתם לעצמכם עבודה כך גם שכנכם לספסל הלימודים עלול לרכוש את אותה העבודה בדיוק, מה שעלול להביא את שניכם לעמוד בפני צעדים משמעתיים במוסד האקדמי שבו אתם לומדים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים23/01/181707 צפיות
הנדסאי מכונות מעולה, יכול לעבוד בעבודה מספקת מאוד. הנדסאי המכונות, יכול להשתלב בתעשיית הטכנולוגיה המתקדמת, או בתעשייה המסורתית. לימודי הנדסאי מכונות, מתקיימים בבתי ספר להנדסאים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים20/12/171477 צפיות
הנדסאי מכונות בעל ניסיון, יכול לעבוד בתעשייה הישראלית. לימודי הנדסאים, מתאימים לבחורות ולבחורים, שנמשכים לתחומים טכנולוגיים.

מאת: אבי בכרלימודים אקדמאיים16/12/172267 צפיות
מאמר זה דן בסוגיית ההשכלה הגבוהה בקרב נשים בישראל כאשר ההתייחסות מנסה להקיף את כלל המגזרים בפסיפס המורכב של החברה בישראל אם כי עקב המורכבות החברתית הקשורה לסוגיה זו באשר לנשים משכילות מהמגזר הערבי בישראל בכללותו (נוצריות, מוסלמיות, בדואיות ובסייגים מסוימים גם דרוזיות) המיקוד במאמר יהיה בנשים משכילות בחברה הישראלית. כלומר, מצב ההשכלה או מקומה של ההשכלה בהוויה הישראלית בקרב הנשים בישראל. הדיון מתייחס לנשים בישראל מהמגזרים השונים.

מאת: אבי בכרלימודים אקדמאיים16/12/171935 צפיות
מאמר זה דן בסוגיית ההשכלה הגבוהה בקרב נשים בישראל כאשר ההתייחסות מנסה להקיף את כלל המגזרים בפסיפס המורכב של החברה בישראל אם כי עקב המורכבות החברתית הקשורה לסוגיה זו באשר לנשים משכילות מהמגזר הערבי בישראל בכללותו (נוצריות, מוסלמיות, בדואיות ובסייגים מסוימים גם דרוזיות) המיקוד במאמר יהיה בנשים משכילות בחברה הישראלית. כלומר, מצב ההשכלה או מקומה של ההשכלה בהוויה הישראלית בקרב הנשים בישראל. הדיון מתייחס לנשים בישראל מהמגזרים השונים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica