חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

צו ראשון- מבחנים פסיכוטכנים בצו ראשון

המבחנים הפסיכוטכניים מתבצעים ביום ההתייצבות לצו הראשון ונמשכים כ-120 דקות. בעזרת מבחנים אלו לומד הצבא אודות המועמד לשירות הביטחון. בין היתר נבדקים הכישורים האישיים של המועמד, תוך מתן דגש רב על היבטים כמו חשיבה טכנית, מתמטית וחשיבה מילולית. מבחנים אלו מתבצעים בעזרת מחשב, כאשר כל חלק בעל מסגרת זמן משלו. ישנו סטופר המופיע על גבי צג המחשב, ובמידה ונותר זמן ניתן לחזור אחורה ולתקן. אין אפשרות לקחת הפסקה ולצאת החוצה בזמן ביצוע המבחנים. ציוני המבחנים משוקללים באופן ממוחשב וכך מתקבל ציון הדפ"ר (דירוג פסיכוטכני ראשוני), או ציון הקב"א.

המטרה המרכזית של המבחנים הפסיכוטכנים היא לבדוק את יכולות המועמד ואת הכישורים המנטאליים והקוגניטיביים שלו יחסית למועמדים אחרים. כך בעצם ניתן לדרג את המועמד במקום הראוי לו מבחינת התנהגותו וכישוריו.

המבחנים הפסיכוטכנים בצו ראשון מתחלקים לארבעה מבחנים שונים, כאשר בסופם מתקבל ציון הנע בין 10-90 נקודות. הציונים קופצים בכפולות של 10.

ההצלחה במבחנים הפסיכוטכנים, ודרכה קבלת ציונים גבוהים, פותחת דלתות רבות למועמד, בכל הנוגע לתפקידים בכירים ומעניינים בצה"ל ובמערכת הביטחון הכללית של ישראל.

האם כדאי להתכונן למבחנים הפסיכוטכנים?

המון מתגייסים צעירים מגיעים ללא שום הכנה לשלב המבחנים הפסיכוטכניים ביום ההתייצבות לצו הראשון. זוהי טעות מרה, היות וציוני המבחנים הם בעלי השפעה גדולה מאוד בכל הקשור לגיוס העתידי של המועמד. יתרה מכך, מבחנים אלו באים לבחון ולבדוק יכולות אישיות, הגעה לא מוכנה למבחנים, תביא בסופו של דבר למידע שקרי,  היות ובעצם לא נעשה שום מאמץ להצלחה מצד המועמד. חשוב להגיע מוכנים ורגועים, אין צורך להילחץ. החומר מוכר ואינו קשה כל כך, כל מה שצריך זה ריכוז.

מבנה ותוכן המבחנים

המבחנים הפסיכוטכנים מתבצעים באמצעות מחשב, וכוללים בתוכם שלושה חלקים עיקריים.

החלק המילולי

חלק זה בא לבדוק את רמת העברית של המועמד. בין היתר נבדקות יכולות הבנת הנקרא, בדיקת אנלוגיות מילוליות שונות, הבנה של מילים שונות תוך התייחסות לאוצר מילים, יכולת היגיון והסקת מסקנות של המועמד.

החלק הכמותי

בחלק זה תיבדק רמת השליטה של המועמד בחשבון ומתמטיקה. החלק כולל שאלות שברים, אחוזים, בעיות וחישובים שונים.

החלק הצורני

חלק זה בודק את רמת יכולת הניתוח והסקת המסקנות של המועמד, באופן לא מילולי. לדוגמא - סדרת צורות גיאומטריות שונות, שעל המועמד לבחור את הצורה הבאה לדעתו באותה סדרה.

-          במקרים מסוימים ישנו חלק נוסף אשר מתייחס למילוי הוראות. חלק זה בודק את יכולת הזריזות והבנת הנקרא של המועמד, תוך התייחסות לפרטים.

מבחנים פסיכוטכנים בשפות זרות

את המבחנים הפסיכוטכנים ניתן לבצע בכמה שפות זרות שונות כמו -

עברית, אנגלית, רוסית, ספרדית, צרפתית וערבית.

לסיכום

חשוב מאוד להגיע מוכנים כמה שאפשר לשלב המבחנים הפסיכוטכנים צו ראשון. לציוני המבחנים השפעה מכרעת בקביעת הקב"א האישית של כל מועמד, ולאחר מכן בקביעת אופי וסוג השירות. המבחנים לא קשים במיוחד, אך מצריכים יכולת הסתגלות לזמן מוגבל.  הכנה טובה למבחנים וריכוז בביצוע, מבטיחים ציון קב"א גבוה המקנה שירות מעניין ומספק. בנוסף, יש לזכור שלשירות הצבאי הנקבע בין היתר בהסתמך על ציון הקב"א, פותח דלתות נוספות גם בשוק האזרחי. בקיצור, אין לזלזל בשלב זה, ולהתייחס ברצינות המירבית. שיהיה לכולם בהצלחה.

 



תגיות המאמר: צו ראשון, צו 1


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת בית הספר האמריקאי

מאת: בית הספר האמריקאילימודים אקדמאיים20/02/131180 צפיות
מטרת הצו הראשון היא לשם היכרות ראשונית עם המתגייס העתידי לצה"ל. הזימון מתבצע בעיקר בכדי לאסוף נתונים על המועמד. מכלול הנתונים הנאסף בעת הצו הראשון, מאפשר לצבא להחליט על סוג השירות, המיקום והתפקיד המיועדים למועמד. במהלך הצו הראשון עובר המועמד בדיקות שונות הבוחנות את החשיבה, כישורים קוגנטיביים, אופי והיכרות אישית ועוד.

מאת: בית הספר האמריקאילימודים אקדמאיים20/02/13964 צפיות
מבחן מור הוא מבחן אישיות המאתר מועמדים ללימודי רפואה בארץ. רק קורס הכנה לקראת מבחן מור של בית הספר האמריקאי יכין אתכם בהצלחה למבחן!

מאת: בית הספר האמריקאילימודים אקדמאיים20/02/132799 צפיות
מבחן מור הוא מבחן שנדרש מכל מי שרוצה ללמוד רפואה בארץ. בית הספר האמריאי עורך את קורס מור הטוב ביותר בארץ! 95% ממי שעבר קורס מור בבית הספר האמריקאי התקבל ללימודי רפואה!

מאת: בית הספר האמריקאיפסיכומטרי20/02/131408 צפיות
מבחן אמיר הוא מבחן המשקף את חלק האנגלית בפסיכומטרי. על מנת להגיע לרמת פטור באנגלית רצוי לעבור מבחן אמיר בנוסף לסיכומטרי.

מאת: בית הספר האמריקאילימודים בחו"ל20/02/131006 צפיות
מבחן TOEFL הוא מבחן סף אותו יש לעבור אם אתם רוצים ללמוד בחו"ל.

מאת: בית הספר האמריקאילימודים אקדמאיים30/12/12879 צפיות
מבחן מור הוא מבחן מיון אישיותי אליו ניגשים כל מי שרוצה ללמוד רפואה בישראל.

מאת: בית הספר האמריקאילימודים בחו"ל09/12/121272 צפיות
מטרת הבחינה הינה להעריך ולקבוע את רמת הידע והשליטה בשפה האנגלית לנבחנים שאנגלית אינה שפת אם בשבילם. שימוש נרחב במבחן TOEFL נעשה בעיקר באוניברסיטאות ומכללות ברחבי ארה"ב. רשויות ההגירה בארה"ב משתמשות גם הן במבחן TOEFL.

מאמרים נוספים בנושא לימודים אקדמאיים

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים24/06/182591 צפיות
הנדסאי בניין לימודי בוקר, הוא מסלול לימודים שיש במספר מכללות טכנולוגיות בארץ. הנדסאים לומדים במכללות טכנולוגיות, שנקראות גם בשם: בתי ספר להנדסאים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים03/06/182438 צפיות
בית ספר להנדסאים בשכונת נאות אפקה (בתל אביב), נוח להגעה עבור תושבי תל אביב. מומלץ ללמוד בבית ספר, שקבלתם עליו המלצות, מאנשים שאתם סומכים עליהם. לימודי הנדסאים, מתאימים עבור אנשים, שנמשכים לתחומים טכנולוגיים.

מאת: רועי כץלימודים אקדמאיים05/02/181890 צפיות
ברשת האינטרנט ניתן למצוא לא מעט עבודות אקדמיות בתשלום, אולם, חרף המחירים המפתים, לא מומלץ להשתמש ב'בנק' הזה היות שהוא לא מבטיח לכם בלעדיות על העבודה. ממש כפי שאתם קניתם לעצמכם עבודה כך גם שכנכם לספסל הלימודים עלול לרכוש את אותה העבודה בדיוק, מה שעלול להביא את שניכם לעמוד בפני צעדים משמעתיים במוסד האקדמי שבו אתם לומדים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים23/01/181707 צפיות
הנדסאי מכונות מעולה, יכול לעבוד בעבודה מספקת מאוד. הנדסאי המכונות, יכול להשתלב בתעשיית הטכנולוגיה המתקדמת, או בתעשייה המסורתית. לימודי הנדסאי מכונות, מתקיימים בבתי ספר להנדסאים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים20/12/171477 צפיות
הנדסאי מכונות בעל ניסיון, יכול לעבוד בתעשייה הישראלית. לימודי הנדסאים, מתאימים לבחורות ולבחורים, שנמשכים לתחומים טכנולוגיים.

מאת: אבי בכרלימודים אקדמאיים16/12/172267 צפיות
מאמר זה דן בסוגיית ההשכלה הגבוהה בקרב נשים בישראל כאשר ההתייחסות מנסה להקיף את כלל המגזרים בפסיפס המורכב של החברה בישראל אם כי עקב המורכבות החברתית הקשורה לסוגיה זו באשר לנשים משכילות מהמגזר הערבי בישראל בכללותו (נוצריות, מוסלמיות, בדואיות ובסייגים מסוימים גם דרוזיות) המיקוד במאמר יהיה בנשים משכילות בחברה הישראלית. כלומר, מצב ההשכלה או מקומה של ההשכלה בהוויה הישראלית בקרב הנשים בישראל. הדיון מתייחס לנשים בישראל מהמגזרים השונים.

מאת: אבי בכרלימודים אקדמאיים16/12/171936 צפיות
מאמר זה דן בסוגיית ההשכלה הגבוהה בקרב נשים בישראל כאשר ההתייחסות מנסה להקיף את כלל המגזרים בפסיפס המורכב של החברה בישראל אם כי עקב המורכבות החברתית הקשורה לסוגיה זו באשר לנשים משכילות מהמגזר הערבי בישראל בכללותו (נוצריות, מוסלמיות, בדואיות ובסייגים מסוימים גם דרוזיות) המיקוד במאמר יהיה בנשים משכילות בחברה הישראלית. כלומר, מצב ההשכלה או מקומה של ההשכלה בהוויה הישראלית בקרב הנשים בישראל. הדיון מתייחס לנשים בישראל מהמגזרים השונים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica