חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שיא הרגש: לתפוס את השטפונות בדרום

מאת: עופר וג'יפטיולים בארץ10/01/2013940 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שטפונות בדרום הם אחת מתופעות הטבע המרגשות והעוצמתיות ביותר שאנו יכולים לחזות בהם בארץ. המדבר החום, שלפתע נמלא מים רבים ששוטפים בשצף קצף את המשטחים הריקים העצומים.. שטפונות בדרום יוצרים מראות עוצרי נשימה, שאנו זוכים לראות רק פעמים ספורות בשנה בחורף הישראלי. כדי לתפוס שטפונות בדרום עלינו לעקוב בקפידה אחר התחזית - וברגע שמדווחים לנו כי הגיעה העת, לנסוע במהרה אל הנגב והרי יהודה. לרוב שטפונות בדרום מתרחשים בעת סערות ברחבי הארץ, כשגשמים שוטפים את ישראל לאורכה ולרוחבה ללא הפסק.

הצלחתם להגיע בזמן? כדי לצפות היטב בחזיון שטפונות בדרום יש למצוא מקום שמשקיף אל ערוץ הנחל מגבוה וממרחק בטוח. חשוב מאוד שלא להתפתות ולהתקרב אל המים, כדי לצלם או כדי לחוש את המחזה טוב יותר - הדבר עלול לעלות בחייכם. יש להקפיד על כללי זהירות ברורים, וכך ההנאה תהיה מובטחת - וגם נוכל לחזור הביתה בשלום עם כל החוויות.

יש מגוון דרכים לחוות שטפונות בדרום - טיולים רגליים למשפחות, מסלולים למיטבי לכת, טיולי אופניים וכמובן טיולי ג'יפים. טיולי ג'יפים הם הדרך המרגשת ביותר לחוות את התופעה המרהיבה - האדרנלין שבנסיעה המסעירה במדבר בחודשי החורף לצד המחזות המטריפים שתזכו לראות, הופכת את החוויה הכיפית של טיול ג'יפים למדהימה פי כמה. טיולי ג'יפים במהלך שטפונות בדרום מתאימים לכולם - למשפחות, זוגות, בודדים וכמובן גם עבור ג'יפאים אמיתיים בעומק ליבם.

אם תהיתם אי פעם כיצד נוצרו כל הקניונים והגבעות במדבריות ישראל - מקורם באותם שטפונות, שלהם זרימה חזקה לאין שיעור. כששטפונות חזקים אלו מתקיימים מדי שנה, הם מצליחים ליצור את הקניונים העמוקים והמפלים. בין היתר ניתן להבין שבעוצמה כזו, עדיף שלא להתקרב יתר על המידה ולצפות במחזה המופלא רק ממרחק בטוח.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עופר וג'יפ טיולים היא חברה פרטית המתמחה בארגון טיולי ג'יפים מודרכים וטיולי ג'יפים בנהיגה עצמית בארץ ובחו"ל, הפקת ימי כיף וימי גיבוש מגוונים בשטח - לחברות, ארגונים, קבוצות וועדי עובדים וכן לאוהבי האתגר והטבע. החברה הוקמה בשנת 1999 ע"י עופר ורד, בן כפר יחזקאל, מורה דרך מוסמך, נווט, ואיש שטח מזה שנים רבות ובוגר גדוד 202 בחטיבת הצנחנים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עופר וג'יפ

מאת: עופר וג'יפטיולים בחו"ל06/02/131545 צפיות
אי אפשר להגיד שבישראל אין שלג - יש לנו את החרמון וגם לעיתים הרי ירושלים נצבעים בלבן.. אך אי אפשר גם להגיד שיש לנו מספיק שלג. אם אנחנו רוצים לחוות את החורף כמו שצריך, עלינו לנסוע לחו"ל - אך אם אנחנו לא רוצים עוד סתם טיול שבו בעיקר נסגר במוזיאונים בגלל הקור, עלינו לבחור בטיול אקסטרים. טיול אקסטרים בחו"ל בעונת החורף המושלגת הוא מסע מרהיב של מאות קילומטרים אל תוך המרחבים הלבנים, היערות המושלגים והאגמים הקפואים. זוהי חוויה חורפית אמיתית - שבישראל אנחנו רחוקים מלזכות לכזו.

מאת: עופר וג'יפטיולים בחו"ל06/02/131430 צפיות
חופשה בחו"ל היא זמן שאמור להיות נטול דאגות וטרדות למיניהם. הזמן שעומד לרשותנו קצר והמלאכה מרובה - וחבל שיתבזבז על סידורים וסיבוכים שנובעים מהרצון לשמור על הטיול שלנו כשר. בדיוק לשם כך נועדו טיולים לשומרי מסורת - חופשות מאורגנות בחו"ל שפוטרות אתכם ואתכן מכל הבירורים המקדימים והסידורים במקום עצמו - פשוט תוכלו להגיע ולהנות, לחוות את הארץ אליה הגעתם באופן מלא ומיטבי ולא להטריד את עצמכם לרגע.

מאת: עופר וג'יפטיולים בחו"ל06/02/131250 צפיות
רוכבי סוסים מיומנים וגם מתחילים יופתעו לדהור במרחבים פתוחים שבהם טרם נסלל כל כביש, דרך כפרים עתיקים עם בתים ציוריים ואותנטיים במיוחד. באמצעות הסוסים ניתן לחצות מרחבים כשהמאמץ פוחת באופן ניכר מאשר בטיול רגלי, כך שבמהלך טיול סוסים בחו"ל ניתן לחוות הרבה יותר מאשר בטיול רגיל. כמו כן, בניגוד לטיולים שבהם פשוט נוסעים ממקום למקום - שעות "מתות" למדי, באותם טיולי סוסים בחו"ל כל מעבר מכפר לכפר צופן בחובו רגעים קסומים. טיולי סוסים בחו"ל מתאימים לכל מי שרק חפץ בכך - החל ממשפחות, דרך זוגות אוהבים, חברים...

מאת: עופר וג'יפטיולים בחו"ל06/02/13704 צפיות
רוכבי סוסים מיומנים וגם מתחילים יופתעו לדהור במרחבים פתוחים שבהם טרם נסלל כל כביש, דרך כפרים עתיקים עם בתים ציוריים ואותנטיים במיוחד. באמצעות הסוסים ניתן לחצות מרחבים כשהמאמץ פוחת באופן ניכר מאשר בטיול רגלי, כך שבמהלך טיול סוסים בחו"ל ניתן לחוות הרבה יותר מאשר בטיול רגיל. כמו כן, בניגוד לטיולים שבהם פשוט נוסעים ממקום למקום - שעות "מתות" למדי, באותם טיולי סוסים בחו"ל כל מעבר מכפר לכפר צופן בחובו רגעים קסומים. טיולי סוסים בחו"ל מתאימים לכל מי שרק חפץ בכך - החל ממשפחות, דרך זוגות אוהבים, חברים ..

מאת: עופר וג'יפטיולים בחו"ל06/02/131201 צפיות
אחת הדרכים האותנטיות ביותר להתחבר לטבע בו אנחנו מטיילים היא - איך לא - באמצעות הרגליים. טרקים רגליים בחו"ל מאפשרים לנו להכיר את העולם מזווית אחרת, תוך מפגש ישיר עם הנופים המדהימים, עם הסביבה הייחודית ועם האנשים המרתקים. רוב המסלולים של טרקים רגליים בחו"ל עוברים במקומות בהם לא נגעה יד אדם, הרחק מהכבישים הסואנים והמכוניות הדוהרות. רק באמצעות הרגליים נוכל להגיע למקומות קסומים ושכוחי אל, ולהנות מהשלווה האמיתית של הטבע.

מאת: עופר וג'יפטיולים בחו"ל06/02/13762 צפיות
אחת הדרכים האותנטיות ביותר להתחבר לטבע בו אנחנו מטיילים היא - איך לא - באמצעות הרגליים. טרקים רגליים בחו"ל מאפשרים לנו להכיר את העולם מזווית אחרת, תוך מפגש ישיר עם הנופים המדהימים, עם הסביבה הייחודית ועם האנשים המרתקים. רוב המסלולים של טרקים רגליים בחו"ל עוברים במקומות בהם לא נגעה יד אדם, הרחק מהכבישים הסואנים והמכוניות הדוהרות. רק באמצעות הרגליים נוכל להגיע למקומות קסומים ושכוחי אל, ולהנות מהשלווה האמיתית של הטבע.

מאת: עופר וג'יפטיולים בארץ10/01/131033 צפיות
אין דבר שיותר מתאים ממדורה עבור שעת העצירה בטיול חורפי בשטח. לא די במדורה לבדה - כשאנחנו יושבים סביב מול הלהבות הרוקדות ונחים מהחוויות המטריפות שעברנו בדרך, אין כמו מאכל טעים וחמים לשדרוג החוויה - אך רבים חוששים מבישול על גבי מדורה, ומסתפקים בחטיפים או סנדויצ'ים שהביאו מהבית. אין כל סיבה הגיונית לכך - גם לחובבנים יוצאים תבשילי מדורה טעימים ועשירים במיוחד, ומדובר בבישול שיותר פשוט מעבודה במטבח. שכחו ממרשמלו או תפוחי אדמה - תבשילי מדורה מעתה הם עולם קולינרי חדש עבורכם.

מאמרים נוספים בנושא טיולים בארץ

מאת: שלום כהןטיולים בארץ05/02/192502 צפיות
אזור הגולן מלא בקיבוצים נפלאים, נופים טבעיים, וכן אתרים היסטוריים שניתן לטייל ביניהם במשך השנה. בין היישובים הקהילתיים בגולן ניתן לטייל בנופים של נחל הירמוך, אזור הכנרת, נהר הירדן, גבול סוריה, ואזורים רבים אחרים הכוללים שלל סוגי נופים המושלמים לטיולים. עבור אלו שרוצים לטייל באזור הזה, אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא עם טיולי ג'יפים בגולן המאפשרים לכם לעבור שלל הרפתקאות בין נופי ישראל.

מאת: שלום כהןטיולים בארץ04/12/182456 צפיות
מחפשים אטרקציה מסוג אחר עם המשפחה, לחברים או לעצמכם - אך מוצאים את עצמכם מתלבטים במה כבר אפשר לחדש הפעם? הרשו לנו לסבר את אזניכם עם אפשרות חדשה שאולי לא חשבתם עליה, או לכל הפחות לא ברצינות - והקדישו כמה דקות כדי לחשוב על כך באופן אמיתי לגבי עצמכם, ולהבין לבד מדוע כל כך הרבה אנשים ונשים בארץ ובעולם מתאהבים בכך, וחוזרים על כך שוב ושוב. כן, גם אתם תופתעו לגלות עד כמה טיולי ג'יפים יכולים לדבר אליכם, ולא משנה אם אלה טיולי ג'יפים בצפון, בדרום במרכז או בכלל בחו"ל.

מאת: שלום כהןטיולים בארץ18/09/181817 צפיות
העובדים שלכם צמאים לזמן איכות אחד עם השני? ברור לכם שהם זקוקים לגיבוש כדי להכיר אחד את השני קצת יותר לעומק? אם כך, אין ספק שאפשר להבין מדוע אתם, בתור בעלי העסק, תוהים מה תוכלו לעשות בנידון. יש אינספור אפשרויות בכל מה שקשור לגיבוש העובדים ואם כבר ניסיתם הכול, מדוע שלא תיקחו אותם היום לחוויה כמו טיולי ג'יפים בגלבוע? טיולי ג'יפים בגלבוע מוציאים אותנו מהמרחב הרגיל שלנו, מפגישים אותנו עם נופים נהדרים ונותנים לנו את ההזדמנות לעשות משהו אחר. לכן כדאי גם לכם לחשוב על האפשרות הזאת כי אין ספק שהעובדים שלכ

מאת: שלום כהןטיולים בארץ13/07/181401 צפיות
כיום ניתן למצוא דילים לאילת אשר יציעו לכם לישון במלונות חמישה כוכבים או אוהלים מפוארים, מלונות רגילים או אכסניות מיוחדות. בסופו של דבר כל אחד מכם יוכל להיות בטוח כי הדרך שלו לחופשה חד פעמית בעיר המיוחדת תהיה קצרה מאי פעם וזאת אם באמת ירצה בכך. רק תצטרכו לוודא כי אתם בוחנים בהקדם האפשרי את האופציות השונות שקיימות וזאת כל עוד מדובר על דילים לאילת וזאת אם תרצו ליהנות כפי שלא היה מזה זמן רב.

מאת: טל בן דודטיולים בארץ16/04/181443 צפיות
למצוא מקום שאפשר לשכור אופניים לקבוצות, ולרכוב על רקע נופים קדומים, מוריקים, בשילוב שחיה בבריכה טבעית אינו עניין של מה בכך. אם תוסיפו ארוחה ומדריך מעולה שייתן הסבר ככה על הדרך, זו אחת החוויות החזקות שלכם בקיץ הקרוב.

מאת: tiloniטיולים בארץ01/02/181528 צפיות
קיץ ישראלי הוא עונה חמה מכל בחינה שהיא. הורים וילדים מטפסים על קירות במאמץ נואש, בציפורניים כסוסות, במאמץ למצוא עוד אטרקציה, עוד בילוי, עוד מופע ובעיקר – מה לעשות עם ילדים ובלעדיהם.

מאת: רוני הכהןטיולים בארץ10/12/171443 צפיות
הבחירה בחופשה אשר מתרחשת בקיץ היא גם הרבה יותר חכמה מלפחות שלושה היבטים שונים, בייחוד כאשר רוצים לצאת אל עיר הנופש האהובה על הישראלים, הלוא היא אילת, וגם כאשר רוצים לצאת אל הפלגה באילת בתקופה שהיא אינה הקיץ.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica