חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הסכם ממון ודירת מגורים - פסיקת בית המשפט העליון

מאת: עמית ורדדיני משפחה18/01/20131132 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הסכם ממון – חובה לשם הגנה על דירת מגורים שמלפני הנישואין!

לאחרונה, קבע בית המשפט העליון (בדעת רוב), כי דירהבה התגוררו בני הזוג לאחר הנישואין, אותה רכש הבעל מכספי חסכונות פרטיים שלו, ללא הלוואת משכנתא, אשר שהיתה בבעלות בלעדית על-שמו עוד מלפני החתונה - תחולק באופן שווה בינו לבין אשתו עמה התחתן מספר שנים לאחר קניית הדירה, כאמור, וזאת במסגרת הליך גירושיהם.

במאמר זה מסביר עורך דין הסכם ממון עמית ורד את ההלכה הנוכחית הקיימת בישראל לגבי דירת מגורים בזיקה לחוק יחסי ממון.

בית המשפט העליון, בדעת הרוב של כבוד השופטים דנציגר ועמת, כנגד דעת מיעוט של כבוד השופט זילברטל, החליט לקבל את הערעור אותו הגישה האישה על פסק-דין של בית המשפט המחוזי במחוז המרכז, ובתוך כך הורה שחוק יחסי ממון בין בני זוג יחול על מערכת הנישואין באופן שבו הדירה תימכר ותמורתה תחולק מחצית לכל צד.

בית המשפט העליון ציין, כי בהיעדרו של הסכם ממון, מגורי הצדדים ונסיבות נוספות שהובאו בפניו, מצביעים על-כך שהיתה כוונת שיתוך לגבי הדירה, ולכן האישה זכאית לקבל מחצית מהדירה, למרות שהדירה נרכשה אך ורק ע"י הבעל מלפני הנישואין ואף היתה רשומה בטאבו על-שמו בלבד.

מדובר היה בתיק זה על בני זוג שהתחתנו בשנת 1990, כאשר במשך כל שנות הנישואין הם התגוררו בדירה בעיר חולון, אותה קנה הבעל עוד טרם החתונה.

בתביעתה טענה האישה, כי הדירה אמנם נרכשה ע"י הבעל רק זמן קצר יחסית לפני טכס הנישואים, כדי שתשמש למגורי המשפחה העתידית אותה הם רצו להקים, וכי במהלך הנישואין שלהם התגוררו בדירה עם ילדיהם המשותפים שנולדו, ביצעו בדירה שיפוצים, וכו', ולכן היא זכאית למחצית מהדירה, שכן הצדדים חיו בשיתוף מלא, ומכאן יש להחיל חזקה משפטית הקרויה הלכת השיתוף ספציפית של דירת מגורים.

מצד שני, הבעל טען בהגנתו, כי קנה את הדירה ארבע שנים לפני הנישואין, שנתיים תמימות עוד לפני המועד שבו שהכיר את אשתו, ולכן אין לה זכויות בדירה.

בית המשפט העליון קיבלת את ערעור האישה, בקובעו, כי על-פי פסיקת בית המשפט העליון יש להראות גם חיי נישואים ממושכים, אולם בנוסף יש להראות גם שיש נסיבות עובדתיות נוספות במטרה לבסס כוונת שיתוף ספציפית בנכס הרשום על-שמו של רק אחד מבני-זוג.

כבוד השופט דנציגר כינה את הראיה הנדרשת - "דבר מה נוסף". במקרה דנן, קבע כבוד השופט דנציגר, שהאישה הוכיחה לבסס את אותן נסיבות המצביעות על "דבר מה נוסף', ולכן במסגרת של גירושין מגיעים לה מחציתן של הזכויות בדירת המגורים.

על-פי פסיקתו זו של בית המשפט העליון, בישראל 2013, כל מי שעומד בפני חתונה ושיש לו דירת מגורים מלפני החתונה, טוב אם יעשה וידאג להסדיר את זכויותיו העתידיות באשר לדירת המגורים בדרך של עריכת הסכם ממון מקצועי אצל עורך-דין המומחה לתחום של הסכמי ממון.

 



תגיות המאמר: עורך דין הסכם ממון


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הכותב הוא בעלים של עמית ורד - משרד עורכי דין נוטריון וגישור בראשון לציון. נוסד בשנת 1998. המשרד עוסק בתחום אזרחי-מסחרי, התמחויות בגירושין ומעמד אישי, מקרקעין ונדל"ן, דיני חוזים, ייצוג בבתי משפט. המשרד מספק שירותים נוטריונים בראשון לציון והמרכז.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עמית ורד

מאת: עמית ורדנדל"ן ומקרקעין19/01/13877 צפיות
מכירת דירה אינה פעולה יומיומית, אלא מהווה עסקה גדולה עבור מרבית אנשים, המבוצעת אחת למספר שנים. מאחר ועסקינן בעסקה בסכום גבוה, יש להקפיד על התנהלות נכונה, על-מנת שהעסקה תעבור באופן חלק וללא מכשולים. בסקירה זו נביא בפניכם מספר טיפים חיוניים בנושא של מכירת הדירה, לקראת חתימת חוזה המכר.

מאת: עמית ורדנדל"ן ומקרקעין18/01/131647 צפיות
המאמר כולל הסבר על מדרגות מס הרכישה ומפרט עדכון המדרגות לשנת 2013.

מאת: עמית ורדנדל"ן ומקרקעין26/09/121063 צפיות
מכירת דירה הינה עסקה מורכבת. מדובר בנכס בעל שווי יקר מאוד, המהווה את הנכס העיקרי בדרך כלל עבור המשפחה. לכן, טרם מכירת דירה יש לנקוט באמצעי זהירות ולבצע את הדברים עם תכנון מוקדם ובאופן מקצועי. במאמר זה תוכלו לקרוא דגשים על עסקאות מכירת דירה וטיפים חיוניים, אשר ישפכו לכם בוודאי אור על הנושא הזה. בהצלחה ושיהיה בשעה טובה!

מאת: עמית ורדדיני משפחה01/06/121184 צפיות
הסכמי ממון בישראל הפכו בשנים האחרונות לדבר מקובל. לאור היקף גירושין גבוה במדינת ישראל, גיל הנישואין שעלה, יחסים זוגיים פרק ב', ועוד סיבות, כיום יותר ויותר אנשים מבינים את החשיבות הרבה שיש לחוזה הייחודי הקרוי הסכם ממון. במאמר זה נסקור שבע סוגיות מרכזיות, אשר חובה לדעת לגבי הסכמי ממון בישראל.

מאת: עמית ורדחוק ומשפט - כללי31/01/121097 צפיות
בישראל 2013 מקצוע עריכת הדין מוצף כאשר מדי שנה יותר ויותר עורכי דין מצטרפים ללשכת עורכי הדין בישראל. למרבה הצער, הצפת המקצוע גרמה לירידה ברמה המקצועית של עורכי דין, בהיות עורכי דין צעירים רבים משוועים לעבודה ומורידים מחירים. מצב זה הוא מאוד בעייתי. התחרות הגוברת מקשה על אדם בבחירת עורך הדין המתאים והמקצועי עבורו לטיפול בתיק או בסוגיה משפטיים. המאמר שלפניכם כולל טיפים שימושיים לבחירת עורך דין.

מאת: עמית ורדחוק ומשפט - כללי31/01/1211441 צפיות
תעריפי נוטריונים בישראל הם אחידים ונקבעים ע"י משרד המשפטים. כל הנוטריונים מחויבים לאותם תעריפי נוטריון, כלומר, לאף נוטריון אסור לגבות שכר שירותי נוטריון שונה, בין אם גבוה, ובין אם נמוך. התעריפים של נוטריון צמודים למדד המחירים ומתעדכנים אחת לשנה. בחודש ינואר 2012 התעדכנו התעריפים. הפוסט מביא מספר דוגמאות לתעריפי נוטריון נכון לשנת 2012 לאחר העדכון במחירי נוטריון.

מאת: עמית ורדחוק ומשפט - כללי31/01/121180 צפיות
נוטריון הינו מושג בו רוב האנשים נתקלו או יתקלו בשלב כלשהו בחייהם. רבים מכירים את המינוח, אך אינם יודעים בדיוק מיהו נוטריון ומהם תפקידיו. במאמר זה נסביר הנושאים האמורים לגבי נוטריון בישראל.

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211508 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211302 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201618 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182015 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181581 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181692 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171801 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica