חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מכירת דירה - דגשים וטיפים חיוניים!

מאת: עמית ורדנדל"ן ומקרקעין26/09/20121058 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מכירת דירה – טיפים חשובים

כללי

מכירת דירה מהווה עסקה משמעותית עבור מרבית האוכלוסייה, בהיותה למכירת נכס בעל שווי כספי ניכר, לרוב הנכס העיקרי של המשפחה. לכן, במסגרת ביצוע עסקת מכירה של דירה יש לנקוט במשנה זהירות ולבצע בדיקות משפטיות חיוניות, כמו גם לקבל ייעוץ צמוד מאת עורך דין מקרקעין מומחה.

במאמר זה אנו מגישים לכם מספר טיפים חשובים, אשר עשויים לשפוך לכם אור על כל הנושא של מכירת דירה, אולם יש להדגיש, כי אין האמור מהווה ייעוץ משפטי ו/או בא במקומו, ולכן טרם נקיטת כל פעולה מומלץ לפנות ולקבל ייעוץ משפטי מאת עורך דין מקרקעין המומחה ומנוסה בתחום. המאמר נכתב ע"י עורך דין מקרקעין בראשון לציון עמית ורד.

נסח טאבו של הדירה

במידה והדירה רשומה בטאבו יש להנפיק נסח עדכני ולעיין בו, כדי לוודא שהמצב הרישומי של הדירה הינו תקין, וכי חו"ח אין הפתעות, כמו למשל עיקול שלא ידעתם על קיומו בשל חוב ישן לצד שלישי, קנס, וכדומה.

ניתן להוציא נסח טאבו בקלות ובמהירות באמצעות אתר האינטרנט הממשלתי, בתשלום של 10 ₪ בלבד. יש להקליד את מספרי הגוש וחלקה ותת-החלקה של הדירה, לתת פרטי כרטיס אשראי ותקבלו מיידית נסח טאבו עדכני לצפיה, אותו רצוי להדפיס ולשמור.

בדיקת חבויות היטל השבחה

כאשר עסקינן בעסקה של מכירת דירה רגילה בבנין משותף, לרוב לא תהיה חבות בהיטל השבחה. זהו תשלום לרשות המקומית בגין תוספת של זכויות בניה ו/או תוכנית המאשרת הקלה בבנייה. כמו כן, יש לוודא שאין בדירה חריגות בניה ללא היתר כדין, דבר שיפריע להמצאת אישור עירייה בהמשך הדרך, לצורך רישום הזכויות על-שם הקונה.

הבדיקות הנדרשות תוכלו לבצע במחלקת ההנדסה של העירייה. ברשויות מקומיות קטנות יש לבצע בדיקה נפרדת הן במחלקת ההנדסה ברשות המקומית והן באגף הרלבנטי של הועדה לתכנון ולבניה האזורית באותו מחוז מגורים.

במידה ויש חיובים – ניתן לדעת זאת מראש ולהיערך בהתאם, לרבות במקרה בו תרצו לערער על החיוב ולנסות לבטלו ולהפחיתו, או לטפל בבעיה של חריגת בניה בנכס. חשוב מאוד שתדאגו לדברים הללו טרם חתימת החוזה, כבר בשלב מקדמי, שכן לעתים הטיפול מול הרשויות יארך זמן רב מאוד והינו מסורבל ומתיש, עם הרבה בירוקרטיה. במקרים מסוימים, יש להיוועץ עם עורך דין, אדריכל, מודד, שמאי מקרקעין, או בעלי מקצועי אחרים, בהתאם לבעיה.

לא לחתום על זיכרון דברים!

זיכרון דברים הוא מסמך מחייב ממש כמו חוזה. חשוב שתדעו זאת. אין לזלזל בזיכרון דברים ולצאת מנקודת הנחה שתוכלו להתחרט ולחזור בכם מהעסקה.

יודגש, כי הקונה רשאי לרשום הערת אזהרה מכוחו של זיכרון דברים, דבר שימנע מכם למכור את הדירה לגורם אחר. פתרון אפשרי לבעיה זו הינו הכנסת סעיף בזיכרון הדברים לפיו הקונה לא יהא רשאי לרשום הערת אזהרה, אלא בכפוף לחתימת חוזה מכירת דירה מסודר אצל עורך דין ולאחר תשלום מקדמה בפועל באמצעות שיק בנקאי.

זיכרון דברים מביא לתחילת ספירת הימים לצורך הדיווח לרשויות המס (במקרה של מכירת הדירה – מס השבח).

זיכרון דברים נחתם מבלי לכלול את כל הפרטים החשובים של העסקה, ולכן מהווה פתח לבעיות מול הקונה שלכם. כמו כן, עלולות לצוץ הפתעות וריבים מול הקונה, בהיותו של זיכרון הדברים קצר ולא כולל לכל הסוגיות שיש לתת עליהן את הדעת במסגרת עסקת מכירת דירה.

לאור האמור לעיל, מומלץ בחום שלא לחתום על זיכרון דברים. יש לפנות לעורך דין מקרקעין מומחה ולקבל ייעוץ משפטי מסודר ובהמשך לחתום על חוזה מכר אותו הוא יכין ויאשר.

מס שבח

לפי חוק מיסוי מקרקעין על כל מוכר של זכות במקרקעין ובכלל זאת דירת מגורים לשלם מס שבח, אלא אם קיים לזכותו פטור ממס שבח. הפטור הידוע והשכיח ביותר המוכר לרבים הוא מכירת דירת מגורים אחת לארבע שנים. יש פטורים נוספים, עליהם לא נוכל להרחיב כאן.

חשוב לבצע בדיקה ותכנון של מיסוי מקרקעין מוקדם ומקצועי, כדי למנוע בעיות בהמשך וחיוב במס שבח אותו לא לקחתם בחשבון. יתכן והעסקה לא תהיה משתלמת עבורכם (חיוב מס שבח יכול להגיע למאות אלפי שקלים). כמו כן, יתכן ועורך דין מקרקעין ייעץ לכם להמתין עם המכירה, עד שיבשילו התנאים לפיהם תוכלו לקבל פטור ממס שבח לפי החוק.

חוזה מקצועי וייעוץ משפטי

מקובל שעורך דין מקרקעין מטעם המוכר עורך ומנסח את חוזה מכירת הדירה. לא כל יום מוכרים דירה, ולכן מומלץ להשאיר את העבודה למומחים. אסור לחסוך, אלא יש לחפש ולמצוא עורך דין הבקיא ומנוסה מאוד בתחום, אשר יסייע ויטפל לכם בעסקה כעורך דין נפרד מטעמכם (אל תקחו את עורך הדין של הצד השני) מתחילתה ועד להשלמתה באופן המוצלח.

למידע נוסף וטיפים משפטיים בתחום של מקרקעין: כנסו לאתר - http://www.amitvered.co.il/

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הכותב הוא בעלים של עמית ורד - משרד עורכי דין נוטריון וגישור בראשון לציון. נוסד בשנת 1998. המשרד עוסק בתחום אזרחי-מסחרי, התמחויות בגירושין ומעמד אישי, מקרקעין ונדל"ן, דיני חוזים, ייצוג בבתי משפט. המשרד מספק שירותים נוטריונים בראשון לציון והמרכז.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עמית ורד

מאת: עמית ורדנדל"ן ומקרקעין19/01/13873 צפיות
מכירת דירה אינה פעולה יומיומית, אלא מהווה עסקה גדולה עבור מרבית אנשים, המבוצעת אחת למספר שנים. מאחר ועסקינן בעסקה בסכום גבוה, יש להקפיד על התנהלות נכונה, על-מנת שהעסקה תעבור באופן חלק וללא מכשולים. בסקירה זו נביא בפניכם מספר טיפים חיוניים בנושא של מכירת הדירה, לקראת חתימת חוזה המכר.

מאת: עמית ורדנדל"ן ומקרקעין18/01/131643 צפיות
המאמר כולל הסבר על מדרגות מס הרכישה ומפרט עדכון המדרגות לשנת 2013.

מאת: עמית ורדדיני משפחה18/01/131128 צפיות
לפי הפסיקה של בית המשפט העליון, ככל שאחד מבני זוג קנה דירת מגורים לפני הנישואין (גם ללא משכנתא) ורשם אותה על-שמו, אולם לאחר החתונה התגורר בה עם הצד השני במשך שנים ארוכות, עם ילדים וכו', בעלותו בדירה בסכנה... והצד השני יוכל לתבוע מחצית מהדירה, אלא אם כן ערכו הצדדים הסכם ממון.

מאת: עמית ורדדיני משפחה01/06/121181 צפיות
הסכמי ממון בישראל הפכו בשנים האחרונות לדבר מקובל. לאור היקף גירושין גבוה במדינת ישראל, גיל הנישואין שעלה, יחסים זוגיים פרק ב', ועוד סיבות, כיום יותר ויותר אנשים מבינים את החשיבות הרבה שיש לחוזה הייחודי הקרוי הסכם ממון. במאמר זה נסקור שבע סוגיות מרכזיות, אשר חובה לדעת לגבי הסכמי ממון בישראל.

מאת: עמית ורדחוק ומשפט - כללי31/01/121093 צפיות
בישראל 2013 מקצוע עריכת הדין מוצף כאשר מדי שנה יותר ויותר עורכי דין מצטרפים ללשכת עורכי הדין בישראל. למרבה הצער, הצפת המקצוע גרמה לירידה ברמה המקצועית של עורכי דין, בהיות עורכי דין צעירים רבים משוועים לעבודה ומורידים מחירים. מצב זה הוא מאוד בעייתי. התחרות הגוברת מקשה על אדם בבחירת עורך הדין המתאים והמקצועי עבורו לטיפול בתיק או בסוגיה משפטיים. המאמר שלפניכם כולל טיפים שימושיים לבחירת עורך דין.

מאת: עמית ורדחוק ומשפט - כללי31/01/1211401 צפיות
תעריפי נוטריונים בישראל הם אחידים ונקבעים ע"י משרד המשפטים. כל הנוטריונים מחויבים לאותם תעריפי נוטריון, כלומר, לאף נוטריון אסור לגבות שכר שירותי נוטריון שונה, בין אם גבוה, ובין אם נמוך. התעריפים של נוטריון צמודים למדד המחירים ומתעדכנים אחת לשנה. בחודש ינואר 2012 התעדכנו התעריפים. הפוסט מביא מספר דוגמאות לתעריפי נוטריון נכון לשנת 2012 לאחר העדכון במחירי נוטריון.

מאת: עמית ורדחוק ומשפט - כללי31/01/121178 צפיות
נוטריון הינו מושג בו רוב האנשים נתקלו או יתקלו בשלב כלשהו בחייהם. רבים מכירים את המינוח, אך אינם יודעים בדיוק מיהו נוטריון ומהם תפקידיו. במאמר זה נסביר הנושאים האמורים לגבי נוטריון בישראל.

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן ומקרקעין

מאת: רוני הכהןנדל"ן ומקרקעין26/10/211695 צפיות
טרם ההקמה יש לדעת כי הקמה של מבנה חייבת להיות בהתאמה מלאה לחוקים.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין24/12/201320 צפיות
בונים לכם מגדל חדש ליד הבית? גיליתם שתוכנית חדשה עתידה לשנות לכם את החיים? מגרש החניה שהתרגלתם לחנות בו עומד להיעלם לטובת בניין חדש? תמיד תוכלו להגיש התנגדות לתוכנית. שכן רוצה להוסיף שטח בניה, מבקש שימוש חורג ? מאמר זה יסביר לכם איך אפשר להתנגד לתוכנית, מה צריך לעשות ולמי צריך לפנות.

מאת: רונית אלפסינדל"ן ומקרקעין22/11/201511 צפיות
רכישת דירה יד שניה או דירה מקבלן? ומה בודקים לפני שרוכשים דירה מקבלן? והאם צריך עו"ד דין מקרקעין או שאפשר שעו"ד של הקבלן ייצג אתכם? כל זא ועוד במאמר שלפניכם.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין01/11/201308 צפיות
קיבלת כתב אישום בדואר רשום בשל בנייה ללא היתר, חריגה מהיתר או תוכנית, שימוש חורג, פיצול דירות. אתם שואלים את עצמכם מה עליכם לעשות. במדריך זה נסביר לכם מה צפוי, שלב אחרי שלב.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין29/09/201593 צפיות
מתכננים לבנות בריכת שחייה ביתית? חשו לדעת למה אתם נכנסים! בשנים האחרונות הופכות הבריכות הפרטיות לפופולריות מאוד בכל רחבי הארץ ואינן עוד נחלתן הבלעדית של בעלי הממון בלבד, לא מעט הודות לטכנולוגיות המתקדמות שקיימות כיום, המוזילות משמעותית את עלויות הבניה וההתקנה. נושא הצורך וההליך בהיתר בניה מורכב וחשוב שיהיה מלווה על ידי המומחה הנכון

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין08/09/201002 צפיות
עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין11/08/20959 צפיות
קיבלת צו הריסה? לא סוף פסוק! בת המשפט נתן לאחרונה כמה החלטות שיתכן ויכולים לסייע לך!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica