חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מה הסיכויים בהתמודדות משפטית מול בנק? מתי כדאי לתבוע בנק ומתי לא? קצת על קבלת חוות דעת משפטית - תביעות בנקים

מאת: דוד ניכטבנקאות18/01/20139681 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תביעות בנק
לעיתים קרובות למדי אנשים חשים שנעשה להם עוול כלשהו מצד הבנק שבו מנוהל חשבונם. אנשים רבים חושבים לפעמים לתבוע את הבנק בשל מקרים כאלה ואחרים. אולם רוב האנשים חוששים לגשת לסוג כזה של תביעה. ומדוע? מכיוון שהבנק הוא גוף גדול וחזק, עם גב כלכלי ויכולות רבות. פעמים רבות, כאשר חותמים על מסמכים בנקאיים שונים, אנשים מגלים כי הם אינם מבינים חלק גדול מן המופיע בטפסים, וחשים את עצמם מאוימים בפני גוף גדול ובעל סמכויות רבות כל כך.
המחויבויות של הבנקים
דעה זו מוטעית ברובה. אמנם בנק הינו גוף חזק, אולם מכיוון שהבנק הוא גם גוף ציבורי, מוטלות עליו חובות שונות. כך, למשל, החוק מחייב את הבנקים לפעול לטובת הלקוח בכל מקרה שבו יש ניגוד אינטרסים בין טובת הלקוח לטובת הבנק. חובה זו היא גם כאשר העדפה של טובת הלקוח פוגעת בטובת הבנק! לבנק יש גם חובות נוספים, כמו חובת השקיפות, אשר מחייבת את הבנק להודיע ללקוח ולתת לו מידע מפורט על כל פעולה בנקאית אשר נעשית עם כספו.

חוות דעת משפטית תביעות בנקים
פעמים רבות לקוח אינו יודע אם הוא יכול להגיש תביעה נגד הבנק. במקרים אלה נחוצה חוות דעת משפטית - תביעות בנקים. כל עורך דין אשר עוסק בתחום יכול לתת חוות דעת משפטית - תביעות בנקים, ולייעץ ללקוח האם הוא יכול, והאם כדאי לו, להגיש תביעה נגד הבנק.  בכל מקרה של התלבטות לגבי הגשת תביעה, חוות דעת משפטית תביעות בנקים יכולה לסייע באופן משמעותי. פעמים רבות חוות הדעת אכן תראה שאפשר לתבוע את הבנק. ברוב התביעות נגד בנקים הלקוחות זוכים, ולא כפי שחושבים רוב האנשים, וזאת בגלל המחויבויות הגדולות שיש לבנקים הציבוריים לציבור לקוחותיהם.

מתי אי אפשר לתבוע בנק
עם זאת, ישנן פעמים לא מועטות בהן אין אשרות לתבוע את הבנק, ואף אם נגרמה ללקוח עוגמת נפש ממקרה כלשהו, הרי שהבנק לא חרג מהמותר לו על פי חוק. דוגמא נפוצה מאד לכך היא סירוב של הבנק להעניק הלוואה ללקוח – כל עוד הסירוב נעשה מטעמים כלכליים בלבד.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דוד ניכט

מאת: דוד ניכטבנקאות20/07/139925 צפיות
לבנק יש כוח עצום, בבחינת "ברצותו ממית וברצותו מחיה" לקוח, במובן הכלכלי של העניין. המחוקק ובית המשפט נדרשו לא אחת לעצמה זו של הבנק, ולהשפעתו על ההתנהלות הפיננסית של לקוחות. בשל כך הגדירו חובות מוגברות של בנק, הבאות למנוע החלטות שרירותיות ולאפשר לאזרחים "מרחב מחייה" כלכלי סביר. המאמר מציג, אם כן, מעט ממה שמותר ומה אסור לבנק בהתייחס לקביעת אשראי בנקאי ללקוח, ולשינוי של אשראי זה.

מאת: דוד ניכטנדל"ן ומקרקעין19/07/13947 צפיות
מימוש משכנתא הוא הליך מכירת נכס אשר משועבד לבנק כבטוחה להחזר הלוואה (הלוואת משכנתא). המאמר מסביר על הליך המימוש כאשר הלווה אינו יכול לעמוד בהחזרים, מעט על המגבלות החלות על הבנק בהקשר זה, ועל זכויות הלווה.

מאמרים נוספים בנושא בנקאות

מאת: דניאל מלמדבנקאות17/05/201249 צפיות
כאשר אדם מגיע למצב שבו הוא כבר לא יכול לעמוד בהוצאות החודשיות שלו והוא מתמוטט כלכלית – הוא צריך להכריז על חדלות פירעון ולפתוח צו פשיטת רגל בבית המשפט. להמשך קריאה כנסו לפוסט >>

מאת: רוי ורלבנקאות23/10/171445 צפיות
Does thinking about your credit report give you awake? The sound advice above will help you fix your credit and be proud that you are financially responsible again.

מאת: רוי ורלבנקאות16/10/171540 צפיות
Now is the best time to start taking charge of your personal financial issues. Use the tips and techniques from this article to learn some sound personal finance tips. You do not need to take classes or years of training to start seeing big savings by improving your financial management skills. Every single knowledge you learn will help.

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןבנקאות01/06/171829 צפיות
הבנקים מחוייבים בחובת גילוי מוגברת כלפי לקוחותיהם, מהי חובת הגילוי של הבנק כלפי הערבים של לקוחותיהם ?

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןבנקאות01/06/171537 צפיות
האם בנק יכול לסרב לתת שירות ללקוחות מסויימים ? מהם התנאים לחוקיות סירוב הבנק לתת שירות ללקוח

מאת: איילתבנקאות20/01/162033 צפיות
טיפים - איך לא להיכנס למינוס מאת עו"ד רוני ברוש: על רקע מציאות כלכלית לא פשוטה ולעיתים אפילו סבוכה מאוד קל להתפתות לקחת עוד הלוואה או להיכנס למינוס בבנק. למעשה, יותר מידי הלוואות או משיכת יתר

מאת: ירון כהןבנקאות30/07/1510878 צפיות
יש לא מעט מוסדות ומשרדים שמבקשים אישורים נוטריונים עבור מסמכים שונים שמגיעים בשפות זרות. מסמכים כגון מסמכי לידה, תצהירים, דרכונים, תעודות, תעודות פטירה, תעודות נישואין או גירושין, מסמכי בעלות על רכוש והרשימה עוד ארוכה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica