חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תביעת הגירושין שהובילה להרעלה

לעיתים קרובות מדי אנו שומעים על סכסוכים בין בני זוג העומדים בפני גירושין, שעולים מדרגה וגולשים לאלימות. אולם המקרה שדווח בשבוע שעבר ב- NRG הוא מיוחד: המשטרה עצרה קשיש בן 75 מבאר שבע בחשד שניסה להכניס רעל לתוך כוס הקפה של אשתו, בת ה-72, איתה היה בהליכי גירושין. על פי החשד, הבעל התנגד להסכם עם האישה לפיו השניים יתחלקו ברכושם המשותף, ולכן ניסה להורגה.

כן, מסתבר שגם אחרי 50 שנות נישואין, זוג יכול להחליט שהוא מאס בחיים המשותפים ומעוניין להתגרש. על פי הידיעה של שמעון איפרגן, האישה היא זו שהחליטה להתגרש מבעלה והגישה תביעת גירושין וחלוקת רכוש לבית המשפט לענייני משפחה. בקשתה: לחלק את רכושם שווה בשווה - כלומר למכור את דירתם ולחלוק בכסף שצברו, כולל כספי הפנסיה של הבעל.

התביעה הזו הכעיסה את הבעל שהגיש תביעה לקבלת גט בבית הדין הרבני בעיר. לטענתו, הדירה רשומה על שמו מאחר והוא רכש אותו מכספו ולכן היא שייכת לו בלבד. למרות הסכסוך, הזוג המשיך לחיות יחד, עד שבאחד הימים הכינה לעצמה האישה כוס קפה ונכנסה לשירותים. אולם אז, על פי החשד, נכנס בעלה לחדרו, ונטל מבחנה שהכילה חומר רעיל, אותו הכניס לתוך כוס הקפה של אשתו. האשה שיצאה מהשירותים באותו הרגע, נדהמה לגלות את בעלה שופך את תכולת המבחנה לקפה. היא הצליחה לקחת את המבחנה מידיו, והזעיקה למקום את שוטרי תחנת באר שבע שעצרו את הבעל, שהורחק מביתו לשבועיים. לפניכם מספר נקודות שאפשר ללמוד מהמקרה:

מרוץ הסמכויות בין בית הדין הרבני לבית המשפט לענייני משפחה

למרות שהאישה היא זו שפנתה ראשונה לבית המשפט לענייני משפחה, המקרה לא מלמד כי הבעל היה צריך להקדים אותה, שהרי ממילא הן בית המשפט והן בית הדין כפופים לחוק יחסיי ממון או לחזקת השיתוף ( תלוי בשנה בה נישאו הצדדים ), פניה לבית הדין לא היתה מזכה את הבעל ביתרון בנישה הספציפית הזו של הרכוש על פניו, אלא אם כן ישנן נסיבות נוספות שלא צוינו בכתבה. לעיתים ישנה חשיבות מכרעת באשר לשאלה מי יקדים את מי ולאיזה ערכאה שיפוטית רצוי לפנות. האם לפנות לבית המשפט למשפחה או לבית הדין הרבני.

ההבדל בין הסכם גירושין לתביעת גירושין

אגב, הכותרת של הכתבה עלולה לייצר בילבול. לאין המדובר בנסיון לבטל הסכם גירושין, אלא בתביעת גירושין אשר הוגשה במקרה הזה. מה ההבדל? תביעת גירושין מוגשת בדרך כלל ע"י אחד הצדדים. תביעה כזו ניתן להגיש רק בבית הדין הרבני שכן הם הערכאה היחידה במדינת ישראל המוסמכת לדון בגירושין של זוג יהודים.

הסכם גירושין הוא הסכם המנוסח ע"י עו"ד מומחה בתחום דיני המשפחה בדרך כלל, או ע"י שני עו"ד, שכל אחד מייצג צד ואשר משקף את הסכמות הצדדים לעניין הגירושין ובדרך כלל גם מתייחס לנושאים נוספים הכרוכים בגירושין כגון הרכוש, משמורת הילדים והסדרי ראייתם, מזונות הילדים וכל דבר אחר הנובע מהקשר שבין אותם הצדדים.

כאשר מוגשת תביעת גירושין, למי מהצדדים שפסה"ד לא נראה צודק יוכל אותו צד לערער עליו לבית הדין הגדול. כאשר מדובר בהסכם גירושין אשר מצריך הסכמת שני הצדדים ואשר יש לאשרו בבית הדין או בבית המשפט במטרה ליתן לו תוקף של פס"ד הרי  שלא ניתן לערער עליו.

תביעות גירושין בין בני זוג מבוגרים

נתקלתי במקרים רבים שהגיעו לאלימות לאור ההליכים המשפטיים או לפנייהם. כמובן אז מוגשת בקשה לצו הרחקה או בקשה לצו להטרדה מאיימת. אגב, כאשר מדובר בשני מבוגרים העומדים בפניי הליך גירושין, אין ספק שאוכלוסייה זו פחות נוטה להתגרש. במהלך עבודתי נתקלתי גם במבוגרים שמתגרשים. במקרה הזה התייחסות בית המשפט הינה לגופו של עניין ולא לפי גיל.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עו"ד אביבית מוסקוביץ

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד אביבית מוסקוביץ

מאת: עו"ד אביבית מוסקוביץדיני משפחה26/01/101226 צפיות
במשך חודשים רבים התעופפו שמועות שטענו כי מצב הזוגיות בבית פיט-ג'ולי אינו כתמול שלשום. חלק מהשמועות התייחסו לנוכחותה של האקסית ג'ניפר אניסטון בחייו של פיט. כזכור, אניסטון ופיט התגרשו לאחר שהחל הרומן בינו ובין ג'ולי.

מאת: עו"ד אביבית מוסקוביץדיני ירושה21/01/101374 צפיות
ישנן צוואות בהן משאיר המנוח הוראות מדוייקות, שאינן נוגדות את החוק ובכל זאת עשויות לגרום אי נעימות, בלשון המעטה, ליורשים. ההרגשה היא שהמת מנסה לנהל את חיי היורשים גם מהקבר, ומסובך מאוד לבטל צוואה כזו לפי חוק הירושה.

מאת: עו"ד אביבית מוסקוביץדיני משפחה12/01/101235 צפיות
סביר להניח שהמילה "גירושין" מעלה בכם אסוציאציות שליליות של סכסוך, האשמות הדדיות, בתי משפט, מריבות על כסף וילדים עצובים. זה ממש לא חייב להיות כך

מאת: עו"ד אביבית מוסקוביץדיני משפחה06/01/101319 צפיות
עורכי דין לדיני אישות בארה"ב טוענים כי כמעט אחת מכל 5 בקשות לגירושים, השתמשו בפייסבוק כעדות לחוסר נאמנות

מאת: עו"ד אביבית מוסקוביץדיני משפחה04/01/101188 צפיות
מי שעבר גירושין, יודע שמדובר בהליך שיכול להיות ארוך, מייסר וכואב. פעם אחת מספיקה לחיים שלמים. אבל מה תגידו על מישהו שעבר את ההליך 11 פעמים ב- 20 שנה?

מאת: עו"ד אביבית מוסקוביץדיני ירושה24/12/091504 צפיות
כולנו שמענו על מקרים בהם אישה תובעת כספים מהידוע בציבור שלה, או על רווקות שחצו את גיל שלושים ותובעות פיצויים בגין הבטחת נישואין שהופרה. עכשיו עולה לכותרות מקרה נוסף, של אישה שתובעת את שני הדברים בזמן שהצד שכנגד כבר נמצא בקבר

מאת: עו"ד אביבית מוסקוביץדיני משפחה16/12/091170 צפיות
העידן המודרני וההתפתחויות הטכנולוגיות מחייבות את גם את המערכת המשפטית להיערך בהתאם ולהיות עם היד על הדופק. כידוע, משקלן של הראיות במשפטי גירושין (כמו במשפטים מתחומים אחרים) הוא רב ואלו יכולות להכריע בפסיקה זו או אחרת. לאחרונה פורסם כי יותר ויותר בתי משפט בעולם מקבלים מסרים דיגיטליים ואלקטרוניים כמו הודעות טקסט ודואר אלקטרוני כראיות לבגידה בתיקי גירושין.

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211499 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211293 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201608 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182006 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181573 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181674 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171791 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica