חפש מאמרים:
שלום אורח
15.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גיוס אשראי – מה בין תכנון אשראי להצלחה עסקית?

מאת: אילן גדריךייעוץ עסקי10/02/2013663 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

נתונים המתפרסמים בשנים האחרונות מלמדים כי 70% מהעסקים החדשים, אינם שורדים את השנה הראשונה ונאלצים לסגור את שעריהם. במרבית המקרים הסיבה לכך היא תכנון לוקה בחסר – במיוחד כאשר מדובר באחת הפעולות החשובות לקיום העסק: גיוס אשראי. מדוע זה קורה?

חלק ניכר מהעסקים שמתחילים את פעילותם עושים זאת בלא הון עצמו מספיק, תוך הסתמכות מופרזת על קבלת אשראי בנקאי. אילו סוגים של מקורות אשראי עומדים לרשותכם, ולא פחות חשוב: כיצד תוכלו להימנע ממחנק אשראי ברגע הכי פחות מתאים מבחינתכם?

גיוס אשראי – מהם המקורות העומדים לרשותכם?

מוסדות בנקאיים וגופים חוץ בנקאיים הם מקורות האשראי העיקריים. לכל אחד מהם דרישות משלו באשר לערבויות שהעסק יצטרך להעמיד לטובת ההלוואה. מעבר לכך, יש שוני בין הגופים השונים באשר לאורך הנשימה שהם יעניקו לעסק – קרי אשראי לזמן ארוך או לזמן קצר:

אשראי לזמן קצר – אשראי שמטרתו בעיקר לגשר על הפער שנוצר בין הגבייה מלקוחות לתשלומים השונים. ניתן לקבל אשראי לזמן קצר מהבנק עצמו, בצורת פתיחת קו אשראי ("מינוס" בשפת היום יום). מקור נוסף לאשראי מסוג זה יכול להיות הספקים עצמם, שידחו את מועדי התשלום שלהם וישוו אותו למועדי הגבייה.

אשראי לזמן ארוך – מדובר למעשה בהלוואות. לעיתים קרובות נוטים הבנקים להעניק אשראי לזמן ארוך על סמך ערבות אישית של בעל העסק, כאשר הם מזהים פוטנציאל עסקי בהתבסס על הנתונים המוצגים במסגרת תכנית עסקית. גם מדינת ישראל מעניקה הלוואות לזמן ארוך של עד 5 שנים באמצעות קרנות מיוחדות, בערבות מדינה.

ההשפעה של התכנית העסקית על גיוס אשראי

תכנית עסקית מפורטת יכולה לסייע לכם פעמיים: פעם אחת לאמוד את גיוס האשראי הדרוש לצורך הפעילות העסקית השוטפת. פעם שנייה כדי לרכוש את אמונו של הבנק, שרואה מול העיניים עסק המתנהל בצורה רצינית ומחושבת, עם כל הנתונים הדרושים מול העיניים. התנהלות שכזו תגדיל את הסיכוי שלכם לגייס אשראי מהבנק שיממן את פעילותו של העסק.

גיוס אשראי בנקאי – האם כדאי לפנות לבנקים נוספים?

ברוב המקרים ההמלצה היא לא לשים את כל הביצים בסל אחד. משמע לפנות לבנקים אחרים ולא להסתמך רק על חסדיו של הבנק בו מנוהל החשבון העסקי. פיזור מקורות האשראי נחוץ על מנת שלא להיתקל במצב של תלות מוחלטת בבנק יחיד, שעלולה להתגלות כבעייתית ביותר בזמנים הכי בלתי צפויים.

למי פונים? ליועץ מקצועי שמכיר על בורים את מקורות האשראי האפשריים. באמצעות ייעוץ עסקי תוכלו למצוא את המימון הדרוש שיאפשר לעסק לפעול ולגדול.  

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אילן גדריך - ליווי וייעוץ פיננסי להצלחה עיסקית: תכנון עסקי, ייעוץ עסקי, בניית תכנית עסקית וגיוס אשראי מהבנקים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אילן גדריך

מאת: אילן גדריךייעוץ עסקי09/04/13809 צפיות
ממש לאחרונה הסתיים ביקורו של נשיא ארצות הברית בישראל, שבו קרוב לוודאי דנו ראשי המדינות בתכניות שונות שאמורות להביא לשיפור המצב הביטחוני והכלכלי. מסתבר שגם כאשר מנהלים מדינה וגם כאשר פותחים עסק – השגת מטרות אסטרטגיות עוברת דרך תכנית המפרטת לפרטי פרטים איך להגיע ליעד הנכסף. ומה קורה בעסק שלך? האם יש ברשותך אשראי מספיק למימון הפעילות השוטפת? ואיך מונעים מנותני האשראי לסגור את הברז – ברגעים הכי פחות צפויים?

מאמרים נוספים בנושא ייעוץ עסקי

מאת: ישראל רף ייעוץ עסקי22/11/222281 צפיות
טו בשבט מתקרב ובא ! עציצים ממותגים למתנות חברים יקרים אשמח מאוד לעזרתכם להגשים לי חלום להשריש בתודעה של האנשים בכל התחומים את הרעיון לתת בטו בשבט חג האילנות מתנות עציצים ממותגים או מארזים בשילוב עציץ ממותג שלהם קשר הדוק לחג כמתנות לעובדים, ללקוחות וחברים גם בכנסים ואירועים עסקיים. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי25/08/221495 צפיות
הכנסת אישרה לאחרונה שינויים בחוק המכר (דירות), בקריאה שנייה ושלישית. השינויים עתידים להשפיע רבות על יחסי מוכר-קונה, בכל הנוגע לעסקאות מכר של דירות קבלן ואלה נכנסו לתוקף החל מה-7 ביולי (ורק ביחס להסכמים שייחתמו לאחר מועד זה).

מאת: ישראל רף ייעוץ עסקי02/01/22906 צפיות
עוד מעט יחול חג האילנות. בעלי עסקים תנו ללקוחות, לעובדים ולקולגות העסקיים מתנה פופולרית ביותר שניתן להעניק בחג ט"ו בשבט. עציצים ממותגים ומארזי שי בשילוב עציץ ממותג מזכרת לשנים רבות נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי03/08/211222 צפיות
חריגות בניה והדרך להכשרתם- בנימין קלינגר יועץ מונציפאלי בכיר מרבית מחריגות בנייה הינן, למעשה, תוספות ושינויים לבניינים הנעשים ללא קבלת היתר בנייה מהרשות המקומית חלקם עם שינויים בקונסטרוקציה והגדלה מעבר לרווי הבניין ולפעמים גם מקווי המגרש ,או שימוש בניגוד להיתר שניתן לנכס. במקרים רבים חריגות הבנייה נעשות בידיעה, לעיתים תוך כדי בנייה או בזמן שנראה שהגיע להתאים את הנכס לדרישות הבעלים

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי22/04/21957 צפיות
עיכוב וביטול צו הריסה מנהלי חשוב לדעת כי צו הריסה מנהלי שהוצא למבנה מסוים איננו בגדר חוק פסוק. במקרים אלו יש לפעול במהירות רבה, ובתוך שלושה ימים לכל היותר, להגיש בקשת עיכוב צו הריסה מנהלי אשר יכולה להביא בסופו של יום גם לביטולו.

מאת: מיכה קורייעוץ עסקי15/02/211039 צפיות
כולם מכירים את האמרה "ידע הוא כח" וכל בעל עסק ניצב בפני שאלה מה נכון יותר לעשות למכור ידע או לחלק אותו בחינם.

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי30/12/201520 צפיות
לאחרונה, במספר מקרים, בתיקים פליליים הנוגעים לעבירות בניה, בתי המשפט (בית המשפט לעניינים מקומיים ובית המשפט המחוזי) קבעו סטנדרט מחמיר ביותר לקבלת ההגנה היחידה שהיתה לאדריכלים ולמהנדסים. בשורה של פסקי דין, נקבע על ידי בתי המשפט, שהאדריכל והמהנדס הינם "אחד מסוכניו החשובים של החוק לתכנון ובנייה" שאם הם יודעים על עבירת בנייה הם צריכים לדווח על כך לפיקוח העירוני וכי גם פיקוח עליון צריך להתבצע באופן הרבה יותר צמוד מאשר היה מקובל. בתי המשפט קבעו שביקור באתר הבנייה על בסיס "קריאה" או על בסיס של פעם ב –

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica