חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פרטי או קבוצתי - הכנה לפסיכומטרי

מאת: אסף יהלומיפסיכומטרי05/03/2013854 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הבחינה הפסיכומטרית, בצדק אוש שלא, מהווה תנאי קבלה למרבית המוסדות להשכלה גבוהה בארץ, בוודאי שלפקולטאות ולמסלולי הלימוד המבוקשים. מדובר בבחינה קשה, אשר ללא ספק לא רק בודקת את כושרו האינטלקטואלי של הנבחן, אלא גם (או אולי אפילו בעיקר) את יכולתו להתכונן ולעמוד בהצלחה במבחנים. אי לכך, חשיבותה של ההכנה הנאותה לבחינה הפסיכומטרית היא ללא ספק קריטית. בשוק הישראלי קיימות חברות מספר להכנה מקצועית לפסיכומטרי.

מכוני תרגול פסיכומטרי מציעים קשת נרחבת של קורסים, לכל מטרה ותקציב. החל מקורסים קבוצתיים בקבוצות גדולות בזמן חופשת הקיץ לתיכוניסטים (במחיר מוזל במיוחד), וכלה בקורסים פרטניים, המספקים יחס מדריך/תלמיד גבוהה וליווי אישי לאורך כל תקופת הלמידה. אין ספק כי תוכניות רבות מאלו המוצעות אכן משיגות את מטרתן, ומהוות בחירה כלכלית נבונה במקרים המתאימים.

ברצוני להביא לידיעת הציבור סגנון נוסף של הכנה לבחינה הפסיכומטרית, שזוכה לפירסומת מעטה יחסית. כוונתי להכנה הפרטית לפסיכומטרי. מדובר במורים פרטיים לכל דבר ועניין, אלא שהתמחותם אינה הכנה לבגרות או עזרה בקורסים אקדמיים, אלא הכנה לבחינה הפסיכומטרית. המורים הינם בדרך כלל בעלי ציון פסיכומטרי גבוהה במיוחד, וחלקם אף בעלי ניסיון הדרכתי עשיר במסגרת החברות שהזכרנו.

קיימים סיכונים רבים בהסתמכות על מורה פרטי בהכנה לפסיכומטרי. ראשית כל, אין כל ערובה לאיכות הוראתו, כיוון שזו לא מבוקרת על ידי הנהלה מסודרת. בעיה זו ניתן לפתור אם מתחילים בשיעורים מוקדם מספיק על מנת שיהיה סיפק בידי התלמיד להחליף מורה או את דרך הלמידה בכלל לפני בוא מועד המבחן.

המורה הפרטי לא מסתמך בדרך כלל על מערך הפיתוח ההדרכתי שקיים בידי החברות הגדולות: חברות גדולות משחזרות את הבחינה הפסיכומטרית כל מועד, ועל ידי כך יוצרות קבצי שאלות מעודכנות לפי סגנון הבחינה בפועל. עם זאת, כיוון שחוברות אלו זמינות לציבור (אם כי במחיר גבוהה יותר מאשר למשתתפי הקורסים), גם על מכשלה זו ניתן להתגבר. לבסוף, כל שיעור פרטי עולה בדרך כלל מעל ל100 שקלים, ואי לכך, שיעורים פרטיים רבים מידי עלולים להתברר כהוצאה כלכלית כבירה

מנגד, יתרונותיו של המורה הפרטי נעוצים בראש ובראשונה בהיותו פרטי, היינו מוכוון לחלוטין לצורכי התלמיד. המורה הפרטי יגלה גמישות רבה יותר לשינוי מועדי השיעורים והתאמתם לצרכיו של התלמיד, כמו גם להתאמת קצב הלימוד להתקדמותו הפרטנית. מורה פרטי יכול להקדיש זמן רב יותר לעבודה ספציפית ומכוונת מטרה על נושאים מסויימים שמהווים נקודת קושי ייחודית עבור התלמיד, ובעל סיכויים רבים יותר לזהות נקודות קושי כאלה מאשר מדריך של קבוצה גדולה.

לסיכום, אין בדברים הנ"ל בכדי להוות המלצה לבחירת דרך הלימוד המתאימה למועדי פסיכומטרי שונים, אך בהחלט כדאי לדעת שגם האופציה של מורים פרטיים קיימת.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אסף יהלומי

מאת: אסף יהלומישיער24/03/131131 צפיות
אי שם בשנות התשעים החל להיכנס לחיינו המושג, החלקת שיער. שנים ידענו ודיברנו על החלקה אבל זה לא קיבל את המינוח הזה, עד שפתאום מעצבי שיער מובילים יותר ומובילים פחות החלו לפרסם החלקות שיער מסוגים שונים שהם עושים, ומה אתם יודעים בנות ישראל רצו להחליק את שיערן. עד היום אגב מעצבים מחליקים שיער.

מאת: אסף יהלומיגינון24/03/13944 צפיות
כשהיינו צעירים, בני 15-16, נהגנו לעבוד בחופשות בגינון, זה נראה לנו עבודה פשוטה וקלה, גוזמים ענפים, מקצרים עשבים קצת חם , אבל בגדול זו עבודה טובה למי שאוהב לעבוד בשטח. כשגדלנו הבנו שגינון זו עבודה לאנשים רציניים, שמוכנים להשקיע קצת יותר מחודש חודשיים בתחום. אז התחלנו להעסיק גננים.

מאת: אסף יהלומיקורסים וסדנאות24/03/131470 צפיות
אם תמיד סיפרו לכם שיועצי השקעות זו עבודה משתלמת - הם צדקו. למרות שהשוק לא פשוט, ולמרות שהלקוחות לא תמיד מרוצים, העבודה כיועץ השקעות היא עבודה שמכניסה לא מעט כסף, בעלת תנאים מעולים וקביעות. חולמים להיות יועצי השקעות? החלום לא רחוק. היום כל אחד יכול לקחת קורס בנושא מבלי כל תואר אקדמי או ידע קודם בתחום.

מאת: אסף יהלומילימודי שפות24/03/131029 צפיות
תארו לעצמכם שאתם הולכים לראיון עבודה או לפגישה חשובה עם לקוח עסקי בינלאומי פוטנציאלי שיכול להניב לעסק שלכם עשרות ואולי מאות אלפי שקלים, ואולי - יותר. כל הראיון מתקיים באנגלית, ובמהלך השיחה אתם משתמשים במילה שנראית לכם תמימה למדיי

מאת: אסף יהלומירשלנות רפואית24/03/131156 צפיות
במהלך שני העשורים יש הכפלה של כמות התביעות כנגד רופאים ומוסדות רפואיים בגין רשלנות רפואית, זה לא שהרופאים הפכו פחות טובים או שהמוסדות הפכו מרושלים יותר, אלא זה העיקרון הצרכני והתודעתי. אחנונ למדנו יותר על הזכויות שלנו כמטופלים ואנחנו עומדים על הדרישות שלנו לקבל טיפול איכותי ונכון.

מאת: אסף יהלומיריהוט 24/03/131049 צפיות
בסקר שנערך בשנת 2004 על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה, 70% מהנשאלים ענו כי סובלים מחום במשך רוב חודשי השנה. קיימות שלוש דרכים להעברת חום: העברה- ממוצק למוצק (לא כל כך רלוונטי לגבינו כיוון שלרוב אנו מרכיבים נעליים, המבודדות אותנו טוב מהאדמה), הסעה- דרך מעבר גזים (רוב רובו של החום המעיק עלינו, והפיתרון היחיד לבעיה זו הוא מיזוג אוויר), וקרינה (חלק נכבד, כחמישית מהחום שאנו מקבלים מהסביבה).

מאת: אסף יהלומיניקיון06/03/131019 צפיות
נדמה שאחד המקצועות הכי מעניינים בתחום הניקיון הוא ניקוי חלונות בגובה. מי לא היה רוצה לרחף מדי יום בין שמיים לארץ, כמו ציפור, לעשות סנפלינג, ולהשקיף על העולם מגבוהה. טוב, יש מי שמפחד מזה אבל מי שלא יכול ליהנות מעבודה מאתגרת ומעניינת.

מאמרים נוספים בנושא פסיכומטרי

מאת: amirdadon90פסיכומטרי22/11/161629 צפיות
כל מי שמבקש לגשת לבחינה הפסיכומטרית משקיע לא מעט זמן, מאמץ, אנרגיות ובמקרים רבים גם כסף כדי להתכונן לקראתה.

מאת: amirdadon90פסיכומטרי13/09/161854 צפיות
מדי שנה ניגשים אלפי צעירים לבחינה הפסיכומטרית שמהווה שלב הכרחי בדרך למסלולי לימוד אקדמיים רבים (גם אם בימינו ישנם מסלולים אליהם ניתן להתקבל ללא פסיכומטרי).

מאת: חיים קסלרפסיכומטרי08/10/133089 צפיות
המבחן הפסיכומטרי הינו כלי המיון העיקרי עבור קבלה ללימודי תואר ראשון במוסדות אקדמיים בישראל, ולכן ציוני פסיכומטרי הינם בעלי משקל רב הקובע אם תוכלו להתקבל אל המגמה בה חפצתם. מכאן נובע שלציונים אלו תהיה השפעה מכרעת על עתידכם הלימודי והמקצועי.

מאת: חיים קסלרפסיכומטרי28/08/132241 צפיות
שלא כמו מבחן פסיכומטרי הבודק את ידיעות הנבחן במספר תחומים, מבחן אמיר הנערך במתכונת אמריקאית בודק את רמת הנבחן רק בשפה האנגלית. כלומר, מבחן זה נועד לצרכי מיון וסיווג של מועמדים ללימודים אקדמיים בהתאם לשליטתם בשפה.

מאת: חיים קסלרפסיכומטרי28/07/132278 צפיות
כל מי שעומד בפני בחינת הפסיכומטרי יודע כי המפתח להצלחה טמון בכמות ובאיכות הזמן שמשקיעים בהכנה. יחד עם זאת, על תרגול פסיכומטרי להתבצע באופן נכון ומדויק על מנת שלא לבזבז את הזמן ולהגיע לבחינה מוכנים ככל האפשר. לפניכם מספר עצות שיעזרו לכם במשימה זו.

מאת: חיים שמוליקפסיכומטרי13/07/132113 צפיות
רוצים לבנות קרירה מצליחה? הערכות אומרות שמחציתם של הישראלים רוכשים תואר אקדמי, ולכן אין זה פלא שכבר בשלבים הראשונים של הילדות יוצרת הסביבה ציפיות הנוגעות לתחומי העיסוק שלנו בעתיד.

מאת: פסיכומטריפסיכומטרי27/06/132571 צפיות
הרבה מאוד אנשים בחברה סובלים מהפרעות שונות שמוגדרות תחת הכותרת "ליקויי למידה". שמות רבים ושונים כמו ADD ו ADHD מעטרים מסמכים רבים במשרד החינוך, והקלות שונות ניתנות בתחומים רבים להמון סטודנטים בימינו. אם זכיתם להיות חלק מקבוצה זו של בעלי לקויות, הרי שמגיעים לכם גם פתרונות בהמשך הדרך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica