חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מכללה או אוניברסיטה?

מאת: ליטל כץמוסדות לימוד28/04/20131179 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ובכן, זו היא שאלה הנתונה לויכוח בשנים האחרונות, אך ניתן לומר שהויכוח מבוסס בעיקר על אינטרסים ולא על שיפוט נקי ואובייקטיבי של הדברים. באופן עקרוני אפשר לומר בוודאות שכל אדם המעוניין לרכוש השכלה גבוהה, מקומו באוניברסיטה. האוניברסיטה הוא מוסד השכלה אקדמאי המעניק לסטודנט ידע רב סביב תחום מסויים שבו הוא בוחר. האוניברסיטה מחזיקה בסגל המרצים הטוב והמשובח ביותר בעולם ההשכלה הגבוהה, והיא מעבירה את הלימודים במסגרת שעות מתאימה שאינה מושפעת משיקולים כלכליים. בנוסף, האוניברסיטה יודעת להציע לסטודנט את כל השירותים התומכים כמו ספריה, מתרגלים, סביבת לימודים מטופחת ומפותחת, מעבדות וכדומה. בסופו של דבר האוניברסיטה היא זאת שמנפיקה תעודות תואר אקדמי המתקבלות בברכה אצל כל מעסיק במשק. זה נכון, גם מכללות שונות מציעות תואר אקדמי, וחלקן אפילו מעבירות את הלימודים ברמה דומה לרמה האוניברסיטאית, אך עדיין יהיה קשה מאוד למכללה להשתוות ליכולות של אוניברסיטה. יחד עם זאת, בשנים האחרונות החלו להפתח מכללות טובות ומתקדמות בישראל המציעות תארים אקדמאיים ברמה גבוהה.

האוניברסיטה הוא המוסד האקדמי הטיפוסי

ישנן מכללות המציעות תכנית לימודים דומה מאוד ולעיתים זהה לתכנית הלימודים האוניברסיטאית, בעיקר במסלולים ספציפיים בעלי ביקוש גבוה. כך למשל, תואר בתעשיה וניהול של מכללה המקביל לתואר במנהל עסקים של אוניברסיטה, הוא תואר שבו משקיעות המכללות משאבים רבים על מנת להשתוות ליכולות האוניברסיטאיות. אך האוניברסיטה זוכה לעדיפות שלה לא רק בזכות הדברים המוזכרים לעיל, אלא בעיקר בגלל היכולת הבלעדית שלה לספק לימודי תארים מתקדמים כמו תואר שני, תואר דוקטור וכן לקיים פעילות מחקר מובילה. בסופו של דבר, כאשר בוגר תואר ראשון של אוניברסיטה או מכללה רוצה להתמקצע בתחומו ולהתפתח באמצעות הוצאת תואר שני, הוא יגיע לאוניברסיטה, שם הוא יוכל לפתח את הידע שלו ברמה הרבה יותר רצינית מאשר התואר הראשון המבוסס רובו ככולו על מבואות למקצוע. שיטה זו אינה נעלמת גם מעיני המעסיקים בשוק המעדיפים במרבית המקרים את בוגרי האוניברסיטאות. השאלה היא האם אתם יכולים להתקבל לאוניברסיטה בתחום שמעניין אתכם, שאם לא כן, מכללה יכולה להיות תחליף לא רע עבורכם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ליטל כץ

מאת: ליטל כץעיצוב גרפי22/03/152484 צפיות
קורסי תעודה בעיצוב גרפי נמשך לרוב מספר חודשים, כאשר תוכנית הלימודים הספציפית נתונה לשיקול דעתו הבלעדי של מוסד הלימודים שעומד מאחוריה. יחד עם זאת, ניתן להזכיר מספר נושאים מרכזיים העומדים בבסיס העיצוב הגרפי, ואשר נכללים כמעט תמיד כחלק אינטגרלי מתוכניות הלימודים בו. קורס עיצוב גרפי ברמה מקצועית חייב להכיל את התכנים הבאים :

מאת: ליטל כץלימודי תעודה ומקצוע24/12/141190 צפיות
כיוון הביקוש בתחום גדול, מוסדות רבים עורכיםמיונים קפדניים לפני שהם מחלטים על מועמד כזה או אחר. אנשים שמרגישם שזהו הכיוון שלהם, אך הם חסרי ניסיון, יכולים להתעודד כיוון שכיום קיימות מכינות בדיוק עבור מטרה זו, עבור לקבל עזרה לעבור את מבחני הקבלה ולהשתלב במסלול לימודי עיצוב גרפי.

מאת: ליטל כץלימודי תעודה ומקצוע20/11/141172 צפיות
ממש כמו כל קורס אחר, גם קורס לינוקס מביא עמו אפשרויות קידום ותעסוקה. בוגרי הקורס משתלבים בעבודות בתחום המחשבים וההייטק.

מאת: ליטל כץלימודי תעודה ומקצוע29/10/141086 צפיות
כבר זמן רב שמחשבים הפכו להיות חלק טבעי מחיינו, הם נמצאים בסביבה הטבעית שלנו ומשמשים אותנו יום יום- בבית, בעבודה וכמעט בכל מקום אשר נהיה בו יהיה לפחות מחשב אחד שיעשה בו שימוש. המחשבים מאפשרים לנו לעשות כמעט הכל- לקבל מידע חדש, להעביר את הזמן בגלישה, לבצע רכישות און- ליין ועוד.

מאת: ליטל כץלימודי תעודה ומקצוע04/09/141079 צפיות
בשונה מהנהוג בעבר, שעסקים היו מנהלים את עצמם בצורה ידנית וצוברים ערמת ניירת על השולחן, כיום כל עסק ולו הקטן ביותר מחזיק ברשותו מחשב המחובר לרשת וכך בעצם מנהל את עצמו בצורה יעילה, מהירה וחכמה.

מאת: ליטל כץלימודי תעודה ומקצוע20/08/141078 צפיות
תנופת הפיתוח של עולם הסלולר עוררה ביקוש רב למפתחי אפליקציות בעלי הכשרות שונות. קורס פיתוח אפליקציות הוא ללא כל ספק אחד הקורסים המבוקשים והמעניינים ביותר בענף.

מאת: ליטל כץלימודי תעודה ומקצוע20/08/141115 צפיות
תנופת הפיתוח של עולם הסלולר עוררה ביקוש רב למפתחי אפליקציות בעלי הכשרות שונות. קורס פיתוח אפליקציות הוא ללא כל ספק אחד הקורסים המבוקשים והמעניינים ביותר בענף.

מאמרים נוספים בנושא מוסדות לימוד

מאת: ליאורמוסדות לימוד13/09/182495 צפיות
הנדסאי מכונות עם ניסיון, מסוגל להשתלב היטב, בשוק העבודה הישראלי. הנדסאים לומדים בבתי ספר להנדסאים, שמפוזרים ברחבי הארץ.

מאת: ליאורמוסדות לימוד19/08/182687 צפיות
הנדסאי בניין במרכז, יכול לעבוד בתחום ההנדסה האזרחית. במרכז הארץ, מתקיימים כל העת, פרויקטים של בנייה ותשתיות. הנדסאי הבניין, לומד במכללה טכנולוגית. ישנן מכללות טכנולוגיות ללימודי הנדסאים, בכל מיני ערים ברחבי מדינת ישראל.

מאת: ליאורמוסדות לימוד23/07/182723 צפיות
הנדסאי תעשייה וניהול, משתלב בתעשייה הישראלית. הוא לומד, במכללה טכנולוגית ללימודי הנדסאים. מומלץ ללמוד במכללה טכנולוגית, ללימודי הנדסאים, אשר קבלתם עליה המלצות.

מאת: ליאורמוסדות לימוד01/04/182105 צפיות
בית ספר להנדסאים עם יחס אישי, הוא מקום שכדאי ללמוד בו. בבתי הספר להנדסאים, מוכשרים הנדסאי העתיד של ישראל. ההנדסאים תורמים לרמה הטכנולוגית הגבוהה, של ישראל.

מאת: ליאורמוסדות לימוד04/03/181763 צפיות
הנדסאים חרוצים, משתלבים בתפקידים שונים, בתעשייה המסורתית, ותעשיית הטכנולוגיה המתקדמת. ההנדסאים לומדים, במכללות טכנולוגיות (בתי ספר להנדסאים).

מאת: ירון כהןמוסדות לימוד15/02/181735 צפיות
אם גם אתם מרגישים שהשעות בבית הספר לא מעניקות מספיק ידע לילדים שלכם, אתם לא לבד. העומס הגדול בכיתות בהחלט משפיע ולא כל תלמיד מקבל את היחס הראוי לו על מנת שיוכל באמת ללמוד כמו שצריך, לשם כך קיימת תכנית לימודים נוספת.

מאת: דוד דרומרמוסדות לימוד07/03/173034 צפיות
לבני נוער (בנים) גילאי 14-16 תושבי נתניה, חדרה, אור עקיבא, פרדס חנה, כרכור, קדימה והמושבים של המועצה האזורית עמק חפר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica