חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

5 מיתוסים נפוצים על גופי תאורה לבית ולמשרד

ימי השרב הלוהטים של השבועות האחרונים נתנו לנו טעימה קטנה ממה שמצפה לנו בחודשים הבאים. השרב הגדול הוא גם הסנונית הראשונה לבואו של חשבון החשמל הגדול (והבלתי נמנע, בעקבות השימוש המרובה במזגנים, בבית ובמשרד). איך בכל זאת אפשר לחסוך בחשמל באמצעות גופי תאורה חסכוניים, גם בימי הקיץ החמים? ניסינו לענות על שאלה זו באמצעות התמודדות עם 5 מיתוסים נפוצים.

כיבוי האור כאשר אינו בשימוש חוסך בחשמל

זה אולי נכון, אך רק בחלק מהמקרים: כאשר מדובר בנורת פלורסנט, הדלקה וכיבוי שווים מבחינת צריכת האנרגיה למספר שעות הפעלה. לכן, כאשר רוצים לכבות נורות פלורסנט כדאי לוודא שלא יהיה צורך בהדלקתן בשעות הקרובות. אפשרות נוספת היא פשוט לעבור לנורות לד שהדלקה וכיבוי שלהן אינו כרוך בצריכת חשמל גבוהה.

כיבוי והדלקה של גופי תאורה מקצרים את חייהן

נכון בעיקר כאשר מדובר בגופי תאורה מהדור הישן, קרי נורות ליבון או נורות פלורסנט. אורך חייהן של נורות LED, לעומת זאת, אינו מושפע כלל מכיבוי והדלקה שלהן. בנוסף, אורך החיים של נורות לד הוא הגבוה ביותר – עד 50,000 שעות עבודה, פי 5 מנורות הפלורסנט ופי 50 מנורות הליבון.

גופי תאורה הם שבירים ושבריריים

כולנו זוכרים את נורות הליבון של פעם, עם חוט הלהט במרכזן שכל טלטול הכי קטן היה יכול להביא לקריעתו. גם הזזתן של נורות פלורסנט המלאות בגז או בכספית אינה כדאית. שימוש בנורות לד בתור גופי תאורה לבית ולמשרד נמצאה כפתרון העמיד ביותר לזעזועים ואפילו למים – זאת בין היתר הודות להיעדר חלקים נעים ההופכים אותן לנורות עמידות במיוחד למפגעים השונים.

 נורה שרופה – עבר זמנה?

בעידן נורות הליבון הנורה הייתה "נשרפת" ללא התראה: פתאום, בבת אחת, היא הייתה מפסיקה לפעול. בעידן גופי תאורה מבוססי LED ופלורסנט אין הפתעות: עצמת התאורה הולכת ופוחתת – על מנת לאפשר לבעל הבית לקנות מבעוד מועד עוד גופי תאורה לבית.

הכי זול – הכי טוב

נניח שהייתם לבחור בין קניית סמארטפון שעולה 1,000 ₪ אך מחזיק מעמד שנה, לעומת סמארטפון שעולה 2,000 ₪ אך מחזיק 5 שנים – מה הייתם עושים? סביר להניח שהולכים על האפשרות השנייה, שתאפשר לכם ליהנות מהחזר השקעה הרבה יותר גבוה. כך גם כאשר מדובר בנורות LED לעומת החלופות הפלורסנטיות: גופי תאורה לד נחשבים אמנם ליקרים יותר, אך מחזיקים מעמד עד פי 5 יותר וצורכים כמחצית מכמות החשמל. ובמילים אחרות, מה שקונים בזול יכול להעלות בסופו של דבר ביוקר...

 



תגיות המאמר: גופי תאורה, נורות לד


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

לוקס - המרכז המקצועי לתאורת לדים.
הדור הבא של פתרונות התאורה ב-LED.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ארז הדר

מאת: ארז הדרבניין ואחזקה - כללי28/03/13780 צפיות
זה כבר מזמן לא סוד. ישראל הפכה להיות מדינה שעלות המחיה בה יקרה מאוד. עלות ליטר דלק שוברת שיאים מדי חודש, סל המזון מתחרה בדלק ועלות צריכת החשמל בישראל? טוב, זה כבר נושא בפני עצמו. אז מה עושים כדי לחסוך? במה מתחילים לקצץ? התשובה לשאלה היא זו שהפכה את השימוש בתאורת LED בבתי מגורים ובתעשייה לדבר הבא בעולם פתרונות התאורה. לשם המחשה, שימוש בגופי תאורה אלו חוסך כ- 80% מעלות צריכת חשמל, לעומת גופי התאורה הישנים מסוג הלוגן וליבון.

מאת: ארז הדרבניין ואחזקה - כללי03/03/13832 צפיות
מערכת הבחירות הסוערת כבר מאחורינו, אך תוצאותיה עדיין לפנינו עם גרעון של 39 מיליארד שקל בתקציב המדינה שצריך לכסות. איך מכסים? מעלים מחירים – מחירי המים והארנונה עלו, תעריפי החשמל צפויים להתייקר בחודשים הקרובים בלא פחות מ 10 אחוזים. לפחות בכל הקשור להתייקרות מחירי החשמל, יש לנו ציבור הבוחרים מה לעשות: לבחור בתאורת לד, שחוסכת עד 80% מצריכת החשמל!

מאמרים נוספים בנושא בניין ואחזקה - כללי

מאת: בנימין קלינגרבניין ואחזקה - כללי02/05/222787 צפיות
אז מה זה ארנונה ? ארנונה זה מס שמוטל מכוח חוק בכל שנה והוא מורכב לכאורה ממשוואה מאוד פשוטה: "שטח הנכס" כפול "תעריף לכל מ"ר" – המכפלה של שניהם יוצרת בעצם את החיוב השנתי. אבל למען האמת, זה לא כל כך פשוט, וכפי שנציג כאן, הנתונים של "שטח" ו"תעריף" מצריכים בדיקה דקדקנית ועשויים להתפרש במספר אופנים. וכל שינוי קטן במשוואה הזאת יכול להביא להפחתה של עשרות אחוזים בחיוב הארנונה!

מאת: אבי דוידיבניין ואחזקה - כללי30/01/223096 צפיות
מה חשוב לדעת בשביל להבין מה זה תבע בצורה פשוטה

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי23/08/211368 צפיות
כאשר אתם צריכים לבצע עבודות שונות בבית שלכם, לא תמיד פשוט להבין למי צריך להתקשר כדי שעבודות אלו יבוצעו. ישנם בעלי מקצוע מומחים מסוגים שונים כמו חשמלאי, אינסטלטור או קבלן שיפוצים. אבל מה קורה כאשר אתם רוצים לבצע תיקונים ומשימות תחזוקה ופשוט לא בורכתם בכישורים המתאימים?

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי28/07/211326 צפיות
מחפשים חברת ניהול ואחזקת בתים בצפון? רגע לפני שאתם בוחרים בחברה כזו או אחרת עליכם לתת את הדעת על הנושאים הבאים:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211584 צפיות
המגורים בעיר גדולה כמו חיפה אינה אומרת שעל הבניין שלכם להיראות אפרורי וקודר. להיפך, חיפה עטופה בכל כך הרבה טבע ירוק ומוריק, שזו חובה של ממש להקים גינה משותפת. גינה בבניין תסב הרבה הנאה לדיירים וילדיהם, הם יוכלו לבלות בחוץ, או על הגג, תלוי איפה תמוקם הגינה המשותפת, והבניין יראה פשוט נפלא, ייחודי ומלא באופי. אם שאלתם את עצמכם מה לעשות כדי להקים גינה, כל הפרטים לפניכם:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211559 צפיות
המציאות הטכנולוגית שקיימת כיום, שינתה את החיים שלנו מקצה לקצה בהמון היבטים. ואחד התחומים שהשתנה גם כן כתוצאה מכניסת הטכנולוגיה לחיינו הוא ניהול ועד הבית. טכנולוגיה מתקדמת אשר מותאמת לתחום של ניהול בתים, הפכה את תהליך הניהול למאוד פשוט וידידותי ובעזרת תכנה לניהול בניינים אפשר לנהל את ועד הבית בצורה חכמה, אפקטיבית ובעיקר, שקופה, שזהו פרמטר לא פחות חשוב.

מאת: רוני הכהןבניין ואחזקה - כללי18/05/211745 צפיות
זה קשור הרבה לבחירה של עיצוב פנים נכון, וקשור גם כן לבחירה של חברת ניקיון משרדים שיודעת מה נדרש ממנה על מנת לשמר את החלל הזה נקי מלכלוך ואבק.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica