חפש מאמרים:
שלום אורח
27.07.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קופירייטר במאה ה-21

מאת: גלעד ורשבסקיפרסום17/11/20091157 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ככל שענף הפרסום מתפתח, פונה לערוצי מדיה חדשים ומנסה לפרוץ את הגבולות המוגדרים שלו כל פעם מחדש, כך גם תחום הקריאייטיב ובראשו הקופירייטר חייב להיות מתוחכם, כשרוני ורב גוני מאי פעם.
אם הקופירייטר הקלאסי הוא בעיקר מישהו שיודע לכתוב טקסטים שיווקיים, לתת סלוגן או שם למוצר ולחשוב על תסריט לפרסומת טלויזיה או תמונה חזקה בעיתון אז היום כל זה כבר לא מספיק. חוקי המשחק בתחום הפרסום השתנו, הכניסה של הפרסום המקוון שהחל בבאנרים הפשוטים והתפתח לשימוש בכלים של המדיה החברתית ברשת הוא שינוי אחד כזה, שינוי נוסף הוא העובדה שכתוצאה מההצפה בפרסומות, קהל הלקוחות "שמע וראה כבר הכל" וסף הגירוי שלו לריגושים שיווקיים עולה בהתמדה. אם ניקח בחשבון שהקמפיין הפרסומי המודרני שונה במהותו מהקמפיין הפרסומי הקלאסי ונוטה לשלב מספר ערוצי מדיה שמתקשרים זה עם זה ולא רק מהווים התאמה של אותה פרסומת אז נמצא שהקופירייטר עומד מול מציאות שיווקית חדשה ומאתגרת.

מקופירייטר לרעיונאי
הפרסום בשנים האחרונות צריך להמציא את עצמו מחדש בקצב הולך וגובר והוא מציב בפני הקופירייטר אתגרים לא פשוטים. הקופירייטר היום דומה הרבה יותר בתפקידו דווקא לשמו העברי "רעיונאי", שכן עיקר תפקידו הוא לחשוב על רעיונות שיווקיים ופרסומיים כחלק מקריאייטיב לקמפיין כולל. רעיונות שישתמשו במדיה שפעמים רבות היא שחוקה באופן שעדיין לא נראה ושיצליחו להמציא ערוצי מדיה חדשים שיהיו רלוונטים למותג אותו מפרסמים.
דוגמא אחת כזו היא השימוש שנעשה בקמפיין הפרסומי של דפי זהב בישראל. הקופירייטרים של משרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי לקחו את המדיה הקלאסית של שילוט החוצות והפכו אותה, דרך השימוש החדשני, לקמפיין פרסום מושך ומעניין שמתפתח לעשרות שלטים שונים וייחודיים. פעם מדובר בשלט שתקועים בו מלא מחטים עם הכיתוב: "חפש רפואה סינית" ופעם אחרת השלט עצמו מונח לצד העמוד שלו עם הכיתוב: "חפש מנופים". כך, הפך קמפיין הפרסום לנושא שיחה תקשורתי ישראלי ועולמי ויצר שפת מותג חדשה ובולטת.
דוגמא נוספת לפתרון קופירייטינג יצירתי היא קמפיין שנעשה באירלנד להגברת המודעות נגד זריקת מסטיקים ברחוב. הקופירייטר בצוות הקריאייטיב של משרד הפרסום פובליסיס QMP בדבלין הביא רעיון חכם לפרסום גרילה והמציא ערוץ מדיה מאוד רלוונטי לנושא – המדרכות עצמן. במהלך הקמפיין הודבקו מאות נעליים בודדות לקטע מדרכה מרכזי עם מסר ברור: "מסטיק. עדיף לזרוק אותו בפח האשפה." הקמפיין הביא לסיקור תקשורתי נרחב במדינה ולחשיפה ברשתות חברתיות, שכן עוברים ושווים צילמו את הפרסום העלו לרשת ושלחו את התמונות לחברים.

אז אם מישהו עוד חשב שקופירייטר הוא מקצוע עם הגדרה ברורה ומוחלטת, הגיע השינוי בתחום הפרסום בשנים האחרונות והפך את הגדרת מסגרת העבודה של הקופירייטר ליצירתית לא פחות מהעבודה עצמה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

גלעד ורשבסקי - קריאייטיב שמשאיר סימן
איש פרסום, קריאייטיב וקופירייטר מתמחה בשיווק btl ובאזז

http://www.giladv.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גלעד ורשבסקי

מאת: גלעד ורשבסקיבריאות השן12/04/15826 צפיות
אין ספק שטיפול נאות בשיניים באופן קבוע משפיע על בריאות הפה והשיניים ושומר על שיניים בריאות ויפות, אך גם לאלו מאתנו שכבר עברו שיקום של הפה על ידי השתלת שיניים יש צורך בהמשך טיפול יומיומי בשיניים ושמירה מרבית על היגיינת הפה והלסת.

מאת: גלעד ורשבסקיבריאות השן22/03/15925 צפיות
היום מתברר שטיפול של השתלת שיניים ביום אחד לא רק מחזיר את יכולת התפקוד של הלסת למטופלים אלא בעל חשיבות גדולה של שמירה על בריאות עצמות הלסת.

מאת: גלעד ורשבסקיפרסום12/09/131234 צפיות
בחירה של משרד פרסום היא התמודדות קצת מתעתעת - אחרי הכל מדובר במשרדים שהמומחיות שלהם היא שיווק ופרסום, ויש להניח שהם עומלים קשה גם כדי לשווק את עצמם. בכל מקרה בחירה של משרדי פרסום צריכה להיות שקולה ולהיעשות לאחר בדיקה של מספר קריטריונים.

מאת: גלעד ורשבסקיפרסום מקוון05/08/132326 צפיות
האינטרנט כבר מזמן תופס חלק נכבד מחיינו. כבר זמן רב הוא אינו רק כלי בידורי או תקשורתי, אלא פשוט "מקום" שאנחנו נמצאים בו רוב הזמן. אפשר לשמוע מכל עבר ביטויים שמחזקים את התחושה הזאת- "אני באינטרנט", "כנס לגוגל", "לא נכנסתי לפייסבוק כבר יומיים" וכן הלאה. ברור לכל ילד שהדרך להיות "מחובר" היא דרך האינטרנט ולכן פרסום באינטרנט הוא אחד מכלי הפרסום החזקים ביותר.

מאת: גלעד ורשבסקיפרסום08/07/131331 צפיות
דלת זכוכית מפרידה בין מסדרון שומם לבין הכוורת השוקקת שהיא משרד פרסום. האנרגיות של משרד פרסום מורגשות בכל פינה- ממחלקת הלקוחות- שם דואגים לקשרי הלקוחות ולתיאום בין שאר המחלקות, דרך מחלקת הקריאייטיב- הלב הפועם של משרדי הפרסום- ממלכת היצירה והרעיונות ועד לשאר המחלקות- מחלקת האסטרטגיה- בה יוצרים את אופן הפירסום, מחלקת המיתוג, מחלקת ההפקה, מחלקת המדיה והסטודיו.

מאת: גלעד ורשבסקיפרסום30/04/131207 צפיות
בעלי עסקים רבים שבנו את עצמם ב-10 אצבעות וביססו את מעמדם בשוק גם ללא ליווי של משרד פרסום לא מבינים את הצורך בשירותי פרסום חיצוניים. הנה חמש נקודות למחשבה לבעל עסק מתלבט

מאת: גלעד ורשבסקיפרסום01/12/091169 צפיות
דיוור ישיר הוא כבר מזמן לא רק מכתב, הוא יכול בקלות להפוך לקמפיין שלם, עם קריאייטיב חזק ויעיל.

מאמרים נוספים בנושא פרסום

מאת: ישראל רף פרסום06/02/223072 צפיות
כל בעל עסק מכיר את החשיבות של תהליך ה"מיתוג" בקרב קהל הלקוחות הקיים, הלקוחות הפוטנציאליים והקולגות העסקיים השונים. יש שנותנים עטים, מחברות ויש שמעניקים מתנות מוצרי פרסום שאנשים באמת שומרים כמזכרת עציצים ממותגים נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף פרסום18/06/213858 צפיות
עציצים ממותגים מסר של פריחה אישית ועסקית מתנות לראש השנה, לשמח את העובדים והלקוחות לקדם את העסק לתוצאות מעולות לטווח קצר וארוך בהשקעה כספית קטנה יחסית. המסר שלכם לוגו העסק ואולי גם משפט קצר או מוטו המאפיין את העסק. עציצים ממותגים עם מסר של פריחה יבטיחו הצלחה מתנות שכף לקבל וקל לטפל ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף פרסום20/12/192499 צפיות
העובדים הם ללא ספק המנוע של העסק ולקראת החגים השונים מומלץ להעניק להם מתנות לטו בשבט בכדי להוקיר להם תודה ולהעניק להם מוטיבציה ושייכות למקום העבודה. המתנה הרלוונטית והמיוחדת ביותר שניתן להעניק מתנות לטו בשבט לעובדים היא עציצים ממותגים עם מסר אישי שלכם ממותג בעציץ למשרד או לביתם

מאת: אמורפרסום28/06/175915 צפיות
עולם הפרסום מתפתח ומתרחב, ערוצי פרסום חדשים מתווספים לארגז הכלים של חברות הקידום והשיווק, ופרסום דרך רשתות חברתיות הוא אחת האפשרויות האפקטיביות בסל השירותים שמספקות חברות מקצועיות בתחום. כל אחד יכול לפתוח דף עסקי בפייסבוק, אולם אין די בפתיחת דף בלבד, ועל מנת שתיהנה מיתרונות השיווק של פייסבוק, עליך לוודא שהדף העסקי שלך מנוהל כיאות.

מאת: רפי רזניקפרסום21/02/175382 צפיות
הדפסה על שלט שמשונית הוא מוצר שכיח מאוד. כיום ניתן להדפיס דיגיטלית על שמשונית בגדלים שונים וצבעים וכמובן באיכות מצויינת.

מאת: ישראל רף פרסום28/11/162467 צפיות
ממש עוד מעט יחול חג האילנות ובעלי עסקים שמעוניינים תמיד להיות במרכז העניינים של הלקוחות, העובדים והקולגות העסקיים מחפשים דרכים יצירתיות למתג את השירותים והמוצרים שלהם בחגי ומועדי ישראל. בכתבה הבאה נציג בפניכם את המתנה הפופולרית ביותר שניתן להעניק בחג ט"ו בשבט.

מאת: שלום כהןפרסום28/02/162018 צפיות
אחד המרכיבים הקבועים בשגרה של כל עובד, לא משנה באיזה תחום הוא עובד, הוא ארוחת הצהריים- להגעה לחדר האוכל ולאכילת ארוחת הצהריים, ישנה משמעות תזונתית גדולה, אך גם השפעה על חיי החברה של העובדים ואף על רווחתם הנפשית ושביעות רצונם ממקום העבודה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica