חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פיתוח המצאתי לרעיון

מאת: משה סלעפטנטים20/11/20091054 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק


בעלי רעיונות הוגים ברעיון שיכול לשמש כפיתרון בעיה או כמענה על צורך נדרש.
מכיוון שרבים מבעלי הרעיונות חסרי רקע המצאתי וידע נרחב ומתמיד בתחום הטכנולוגי הם נוטים לבחור בדרך המימוש הקרובה להבנתם. כך יוצא שהינם מצויידים בדרך מימוש שהינה חסרת ייחוד, מובנת מאליה לבעלי המקצוע באותו התחום וכזאת שהיא חסרת בסיס למוצר ייחודי בר פטנט. עם דרך המימוש שבחרו הם פונים לבעלי מקצוע המקובלים בתחום ההנדסה, עיצוב תעשייתי וכו' כדי לקבל הצעות מחיר ולהתחיל לממש את הרעיון. ההמשך ידוע, בעל הרעיון מוציא את זמנו וכספו כדי לגלות בסופה של הדרך שלרעיון שלו אין כל ייחוד וגם לא בקשת פטנט ראויה. גם תוכנית עסקית מפורטת ומצגות מעולות לא יחפו על דרך מימוש המוצר הרעועה שסיכוייה כחסרת ייחוד משמעותי ואמיתי להצליח, נמוכים.הנה דוגמא לכוונתי, בעל רעיון רצה ליצור פינג'אן המכיל טיימר לבישול ביצים קשות. הנ"ל ביקש הצעה לפיתוח טיימר אלקטרוני שיותקן בדפנות הפינג'אן, בטיימר יותקנו בו גם  לחצני הפעלה.ספק רב עם עצם הצמדת מנגנון טיימר ללא ייחוד לפינג'אן עצמו תעמוד במבחן בוחני הפטנטים ולא פחות ואף יותר אם פתרון זה יעמוד בפני השורה התחתונה של כל מוצר שהיא -הלקוחות העתידיים שלו.לאחר הסכמתו לעצור את תהליך בניית אב הטיפוס ולחשוב מחדש על דרכי פתרון נוספים הצעתי בידיו להכין עבורו דו"ח בחינה מפורט לבחינת הרעיון לכל היבטיו.נקודת המוצא, בטרם בחינת הרעיון על ידי, המשתמש בפינג'אן צריך יהיה לחכות לרתיחת המים ורק לאחר רתיחתם ללחוץ על כפתור שיפעיל קוצב זמן אלקטרוני (המצריך סוללה) שיתריע כשהביצים יהיו מבושלות.בעזרת הדו"ח, בחנתי עוד דרכי מימוש, לכל השלכותיהם - רכיבים, מחיר מיועד, שילוב המוצר במציאות, זמינות נוחה להרגלי הלקוח וייחודיות ההמצאה. הפתרון שנבחר לבסוף לאחר בחינה מפוקחת הוא: רעיון  מנגנון אלקטרוני המזהה אוטומטית את רתיחת המים ומפעיל בעצמו את קוצב הזמן.ההבדלים בדרכי המימוש ברורים:
לפני בחינה המצאתית לרעיון -לחצני הפעלה שהמשתמש צריך להפעיל כשהמים רותחים - גורמים לחוסר נוחות, ואפילו סיכונו של הלקוח. סוללות לקוצב הזמן האלקטרוני - עם הבעייתיות הידועה של עצלנות החלפת סוללות כשאלה נגמרות. פתח להחלפת סוללות - המהווה בעייה בהגנה עליו מפני קורוזיה.
לאחריה -מנגנון אוטומטי לחלוטין לזיהוי רתיחת המים המבוסס על זיהוי הרעידות הזעירות הנוצרות בכלי ונגרמות מבועות המים בעת רתיחתן. המנגנון מאפשר את פטירת הסוללות במתקן, הפרשי החום בין דופן הכלי לאוויר סביב מספקים את המתח החשמלי הדרוש להפעלת המנגנון האלקטרוני. ומכיוון שלא נדרשת החלפת סוללות או התקנת לחצני הפעלה המתקן האלקטרוני אטום לחלוטין.אחת המשמעויות החשובות בפתרון ההמצאתי שנבחר היא, שהפינג'אן אינו מצריך כלל תחזוקה והפעלתו אוטומטית לגמרי.לאחר שפותחה דרך המימוש הייחודית נראה כי הפתרון הייחודי המסויים הזה יכול אף לשמש  כטיימר לבישול בסירים.(דוגמת פסטה) עם התקדמות התהליך,  הוחלט לוותר על הצמדת הטיימר לפינג'אן ולהציע את המוצר כקליפס חיצוני הנצמד לדפנות כלי בישול, החלטה זו גם איפשרה למכור את זכויות הייצור ליצרני כלי בישול ואלה יוכלו להטמיע את המנגנון בכליהם.לסיכום, דרך מימוש המצאתית הינה מורכבת וארוכה יותר מדרכי המימוש המובנים מאליהם, אך יתרונה ברור ונראה לעין בבואם להתממש נכון לתוך המציאות.

בעלי רעיונות מוזמנים לבחון את המצאתם בדרך חדשנית והמצאתית שאני מציע.בברכה משה moshesela.wordpress.com

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

משה סלע

רעיונאי, חוקר ומפתח טכנולוגיות. בונה דגמי אבי טיפוס לממציאים, בעלי רעיונות וחברות סטארט אפ.

moshesela.wordpress.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת משה סלע

מאת: משה סלעקנין רוחני24/11/091183 צפיות
המצאה מוצלחת, כזו שתיכנס למחזור החיים והכלכלה, היא ברוב המקרים המצאה שפותרת בעיה מהותית ובדרך חדשה ומפתיעה. אך ראשית, איך מוצאים בעיה מהותית שאכן זקוקה לפתרון? אחת הסיבות שקשה לנו לאתר בעיות היא נקודת הזמן בה אנו מתבוננים, ההווה. כל מוצר, מכשיר, כלי עזר או חפץ שנמצא בביתנו או בחנות הקרובה הוא למעשה פתרון לבעיה, בעיה שמישהו זיהה בעבר והפתרון שמצא, מונח אל מול עיננו, בהווה.

מאמרים נוספים בנושא פטנטים

מאת: Daniel.Bפטנטים26/03/171486 צפיות
רישום פטנטים מבוצע אצל רשם פטנטים של מדינה מסוימת. ניתן לרשום המצאה חדשנית כפטנט אבל קבלת פטנט על אפליקציה מסובכת יותר מקבלת אישורים על המצאות אחרות. בארה"ב מקובל יותר לאשר פטנטים על אפליקציות, אך לא כן באירופה. רישום פטנט בישראל הוא בדומה לנהוג באירופה אם כי בשנים האחרונות מאושרים באופן יחסי יותר פטנטים על אפליקציות.

מאת: Daniel.Bפטנטים26/03/171674 צפיות
פטנט הוא זכות שניתנת לממציא לבלעדיות על המצאתו. זוהי זכות מוגבלת בזמן שמתקבלת לאחר הגשת בקשה לרישום הפטנט ושמוגבלת גם למדינה שבה הוגשה הבקשה, אם כי ישנן אמנות בין-לאומיות המקלות על רישום הפטנט גם במדינות החברות באמנה.

מאת: רוני הכהןפטנטים01/08/161835 צפיות
איך עוברים על פני הדברים ההכרחיים על מנת שזה יהיה עורך מקצועי לפי כל אמות המידה הסטנדרטיות במדינת ישראל?

מאת: ראובן ברמןפטנטים28/08/152389 צפיות
אם זו ההיכרות הראשונה שלך עם תחום הפטנטים, אלה עשר הנקודות שכדאי לדעת.

מאת: ראובן ברמןפטנטים16/07/151735 צפיות
המאמר מתאר את הפרקים של בקשת פטנט, כפי שהתגבש בעולם במשך השנים

מאת: ראובן ברמןפטנטים14/07/151844 צפיות
עורך הפטנטים ראובן ברמן מחברת אדיסון עורכי פטנטים מדבר על האפשרויות העומדות בפני המוסדות הפיננסיים למנוע מגורם בלתי מורשה לחגוג על חשבון הלקוחות שלהם

מאת: רוני הכהןפטנטים19/11/142191 צפיות
פטנט חדש לבית הוא הזדמנות לשפר את איכות החיים, אם יש לכם רעיון טוב זה הזמן לקדם את התהליך, פיתוח פטנטים הוא תחום בו כל אחד יכול להצליח בעזרת ליווי מקצועי תומך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica