חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לימודי הרפטולוגיה

לימודי הרפטולוגיה

הרפטולוגיה ((Herpetology, ענף בתחום הזואולוגיה, שעוסק בחקר ולמידת בעלי חיים אקטותרמיים (בעלי חיים בעלי דם קר אשר מתחממים ממקור חיצוני), בעלי ארבע רגליים.

הגדרה זו ממדרת את חקר הדו-חיים דוגמת דגים מהמחקר בתחום הרפטולוגיה, אולם שיתוף הפעולה והקרבה בין שני התחומים הללו, האיכטיולוגיה וההרפטולוגיה, גדול.

לימודי הרפטולוגיה מתאימים לאנשים אשר מגלים עניין בבעלי חיים זוחלים, אנשים אשר כבר מגיל צעיר מגדלים בביתם זוחלים או דו-חיים, מרותקים מאופיים, יופיים, כוחם ודרך החיים שלהם. אנשים אלו מתייחסים לעצמם לא פעם כאל "הרפרים" או "הרפרס".

מקור השם הרפטולוגיה

מקור השם הרפטולוגיה נגזר מהביטוי הישן herpetile, ביטוי שיש לו שורשים בשיטת המיון הראשונית של ליניאוס, משכיל בן המאה השמונה עשרה, שסיווג את הזוחלים ואת הדו-חיים תחת אותה מטריה. כיום מבחינה טקסונומית (שיטת חלוקה היררכית המתייחסת לתכונות החיצוניות של האורגניזמים החיים) אין למונח זה רלוונטיות, אולם הוא השתקע ונטמע בשיח הציבורי. למעשה, ממונח זה אף גזרו באקדמיה של ימנו מונחים חדשים יותר דוגמת "הרפטו-תרבות" מונח המתייחס לטיפול מעשי והרבעה של בעלי חיים זוחלים ודו חיים.

מטרות למידת הרפטולוגיה

אולי זה ישמע מוזר אבל לזוחלים ולדו חיים בעולמנו משקל רב בשמירה על האיזון הסביבתי ועל האקולוגיה של כדור הארץ. בנוסף יש להם תפקידים חשובים בכל הקשור ליצירת תרופות ובריאות האדם.

בשל כך רבים מהאנשים אשר למדו הרפטולוגיה מתמקדים באחת משתי מטרות - הראשונה, חקר האקולוגיה העולמית. המחקרים בתחום זה נעשים תוך הסתמכות על השינויים הנצפים בבעלי החיים הזוחלים והדו-חיים אשר רגישים מאד לשינויים השונים באקלים ובסביבה, ויכולים להוות אינדיקטורים להתרחשויות משמעותיות שיש לתת עליהן את הדעת.

השנייה, מחקר, בשיתוף מכוני בריאות וחברות תרופות, על הארס שמפיקים הזוחלים והדו חיים. רק על מנת לסבר את האוזן, ישנו ארס נחשים אשר מפיקים ממנו תרופה הנוגדת קרישה בדם ומסייעת לטיפול הראשוני בנפגעי התקפי לב ושבץ.

לימודי הרפטולוגיה באקדמיה

כיום, נדיר למצוא אנשים אשר לומדים באופן ספציפי ובלעדי את תחום הרפטולוגיה. מרבית התארים המתקדמים, לאחר לימודי תואר ראשון בביולוגיה או לימודי זואולוגיה, מתמקדים בתחומים כלליים יותר כאבולוציה, ביולוגיה מולקולרית, אקולוגיה, זואולוגיה וטקסונומיה ובמסגרתם חוקרים הסטודנטים והדוקטורנטים אודות עולם הזוחלים והדו-חיים כאשר עולות שאלות רלוונטיות הנוגעות להם.

מי שיבחר ללמוד ולהתמקד בעיקר בתחום ההרפטולוגיה יוכל להתמקד ולהתמקצע במגוון מחקרי שדה, בשיטות הרבייה לצורך מדעי, מחקרי או צרכני, עבודה בטיפול בבעלי חיים אלו כחלק מצוות זואולוגי, למידה על הרקע והתפתחות חיות אלו לצורך עבודה במוזיאון או הוראה, ועוד.

תחום הרפטולוגיה אינו תחום גדול והוא בעיקרו מדעי-מחקרי. אין בארץ מסלולי לימוד אקדמיים רבים בתחום ולכן התחרות גם על כרטיסי הכניסה לתוכניות הלימוד וגם על עבודות מחקר ועבודות בשוק הפרטי והציבורי גדולה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

פורטל קורס הינו אתר לימודים מקיף מסוגו בישראל המאגד מגוון קורסים, לימודי תעודה, הכשרות, לימודי הנדסאים ועוד. האתר מאפשר לגולשים לקרוא על כל קורס וליצור קשר עם מוסדות הלימוד ללא התחייבות.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת צוות פורטל קורס

מאת: צוות פורטל קורסלימודי תעודה ומקצוע31/05/13988 צפיות
כיום כמעט ולא ניתן למצוא אדם שאין ברשותו מצלמה כזו או אחרת, אם במסגרת הפאלפון או הסמארטפון ואם כמצלמה דיגיטאלית קטנה או כזו מקצועית. השימוש במצלמה הפך לחלק יומיומי בחיים והעובדה שמפתחי הגדג'טים, האפליקציות והסמרטפונים משקיעים זמן רב בפיתוח ושכלול יכולת הצילום והעיצוב של התמונה מעידה על הצורך האדיר של האזרח הקטן בתיעוד אסתטי של חייו.

מאת: צוות פורטל קורסקורסים וסדנאות31/05/131538 צפיות
רוב האוכלוסיה המעוניינת ביין פשוט הולכת לסופר או לחנות המשקאות הקרובה וקונה בקבוק יין. רבים אפילו לא מבינים ומבחינים בהבדל שבין יין מרלו לבין שרדונה. מי שמבחין בהבדלים ומעיד על עצמו כ"מבין ביין" יכול על ידי טעימה בלבד לחרוץ את גורלו של היין ולקבוע את סוגו, זן הענבים ממנו הוכן, מידת העפיצות, גילו של היין וכדומה. אותם אנשים אינם מסתפקים ביין מהסופר ולא פעם מעוניינים להתחיל ולגדל יין בעצמם.

מאת: צוות פורטל קורסרפואה משלימה31/05/131310 צפיות
בניגוד לשנים עברו היום כאשר מרגישים לא טוב, ישנם מיחושים שונים בגוף או כאב זה כבר ממש לא ברור שהפנייה המידית היא לרופא המשפחה או לרופא מומחה. לפני שני עשורים פחות או יותר, נכנס לעולם המערבי תחום הרפואה המשלימה והחל אט אט לחלחל לתודעה הציבורית כתחלופה הולמת לרפואה המערבית המוכרת.

מאת: צוות פורטל קורסלימודים אקדמאיים05/08/111289 צפיות
ההתעניינות בתחום הכלכלה אינה מפתיעה. תחום זה נוגע לכל אחד ואחד בארץ ובעולם ובעל השפעה ישירה על איכות חיינו. יחד עם העובדה כי המידע היום נגיש יותר וניתן לשלוט ולעקוב אחר התנהלותם של בנקים ומניות מהמחשב הביתי בכל שעה ביום ומכל מקום בעולם, זה רק מתבקש כי תחום הכלכלה יהפוך לתחום בו שולטים אנשים רבים.

מאת: צוות פורטל קורסאימון אישי - כללי21/06/111446 צפיות
העובדה שנוספו לחיינו עשרות מטלות יומיות לא שינתה את העובדה שיש ביממה רק 24 שעות, מהן חלק מיועדות לשינה, וכך, אנשים רבים שאינם עומדים בלחץ הזמן מגיעים למצב בו הם מדלגים על מטלות חיוניות יותר ופחות ולמעשה מאבדים קצת שליטה על עולמם.

מאת: צוות פורטל קורסחדר כושר24/05/111435 צפיות
חוג עיצוב הגוף הוא אחד מתוך סדרה של חוגי ספורט ופעילויות שונות אשר מטרתם לסייע בהשגת גזרה יפה. החוג נעשה בדרך כלל בקבוצה בה מודרכות הנשים על ידי מדריכה מנוסה כיצד להאריך את השרירים, לחזק את הבטן, לשמור על יציבה נכונה ובגדול, לחטב את גופן. כמובן ששיעור אחד אינו מספיק ויש להגיע אל החוג באופן קבוע ורציף על מנת שניתן יהיה לראות תוצאות.

מאת: צוות פורטל קורסקורסים וסדנאות21/04/111657 צפיות
כתיבה יוצרת היא למעשה כתיבה חופשית אשר משחררת את הכותב ומאפשרת לו לתת דרור למחשבותיו. כבר מימי קדם עסק האדם בכתיבת סיפורים, זיכרונות, משלים ואגדות וקישר בניהם לבין חייו, חלומותיו ושאיפותיו. הכתיבה מאפשרת לאדם לפרוק על הנייר את כל מחשבותיו ובו זמנית לחשוף את עצמו לעיני כל הקוראים ולהישאר חי לנצח.

מאמרים נוספים בנושא לימודים אקדמאיים

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים24/06/182592 צפיות
הנדסאי בניין לימודי בוקר, הוא מסלול לימודים שיש במספר מכללות טכנולוגיות בארץ. הנדסאים לומדים במכללות טכנולוגיות, שנקראות גם בשם: בתי ספר להנדסאים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים03/06/182438 צפיות
בית ספר להנדסאים בשכונת נאות אפקה (בתל אביב), נוח להגעה עבור תושבי תל אביב. מומלץ ללמוד בבית ספר, שקבלתם עליו המלצות, מאנשים שאתם סומכים עליהם. לימודי הנדסאים, מתאימים עבור אנשים, שנמשכים לתחומים טכנולוגיים.

מאת: רועי כץלימודים אקדמאיים05/02/181890 צפיות
ברשת האינטרנט ניתן למצוא לא מעט עבודות אקדמיות בתשלום, אולם, חרף המחירים המפתים, לא מומלץ להשתמש ב'בנק' הזה היות שהוא לא מבטיח לכם בלעדיות על העבודה. ממש כפי שאתם קניתם לעצמכם עבודה כך גם שכנכם לספסל הלימודים עלול לרכוש את אותה העבודה בדיוק, מה שעלול להביא את שניכם לעמוד בפני צעדים משמעתיים במוסד האקדמי שבו אתם לומדים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים23/01/181709 צפיות
הנדסאי מכונות מעולה, יכול לעבוד בעבודה מספקת מאוד. הנדסאי המכונות, יכול להשתלב בתעשיית הטכנולוגיה המתקדמת, או בתעשייה המסורתית. לימודי הנדסאי מכונות, מתקיימים בבתי ספר להנדסאים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים20/12/171478 צפיות
הנדסאי מכונות בעל ניסיון, יכול לעבוד בתעשייה הישראלית. לימודי הנדסאים, מתאימים לבחורות ולבחורים, שנמשכים לתחומים טכנולוגיים.

מאת: אבי בכרלימודים אקדמאיים16/12/172268 צפיות
מאמר זה דן בסוגיית ההשכלה הגבוהה בקרב נשים בישראל כאשר ההתייחסות מנסה להקיף את כלל המגזרים בפסיפס המורכב של החברה בישראל אם כי עקב המורכבות החברתית הקשורה לסוגיה זו באשר לנשים משכילות מהמגזר הערבי בישראל בכללותו (נוצריות, מוסלמיות, בדואיות ובסייגים מסוימים גם דרוזיות) המיקוד במאמר יהיה בנשים משכילות בחברה הישראלית. כלומר, מצב ההשכלה או מקומה של ההשכלה בהוויה הישראלית בקרב הנשים בישראל. הדיון מתייחס לנשים בישראל מהמגזרים השונים.

מאת: אבי בכרלימודים אקדמאיים16/12/171937 צפיות
מאמר זה דן בסוגיית ההשכלה הגבוהה בקרב נשים בישראל כאשר ההתייחסות מנסה להקיף את כלל המגזרים בפסיפס המורכב של החברה בישראל אם כי עקב המורכבות החברתית הקשורה לסוגיה זו באשר לנשים משכילות מהמגזר הערבי בישראל בכללותו (נוצריות, מוסלמיות, בדואיות ובסייגים מסוימים גם דרוזיות) המיקוד במאמר יהיה בנשים משכילות בחברה הישראלית. כלומר, מצב ההשכלה או מקומה של ההשכלה בהוויה הישראלית בקרב הנשים בישראל. הדיון מתייחס לנשים בישראל מהמגזרים השונים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica