חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בין רפואה משלימה לבין רפואה מערבית

בין רפואה משלימה לבין רפואה מערבית

בניגוד לשנים עברו היום כאשר מרגישים לא טוב, ישנם מיחושים שונים בגוף או כאב זה כבר ממש לא ברור שהפנייה המיידית היא לרופא המשפחה או לרופא מומחה. לפני שני עשורים פחות או יותר, נכנס לעולם המערבי תחום הרפואה המשלימה והחל אט אט לחלחל לתודעה הציבורית כתחלופה הולמת לרפואה המערבית המוכרת.

חלחול הרפואה המשלימה לעולם המערבי

הכניסה של הרפואה המשלימה או הרפואה האלטרנטיבית לעולם המערבי החלה במקביל להתעניינות גוברת של האוכלוסיה בארצות המזרח הרחוק, בעת תקופת שיא של נסיעות תיירות וביקורים בארצות אלו. בתקופה זו מתחילים הטיולים המסורתיים אחרי צבא למזרח וצעירים רבים נוסעים לחפש את עצמם באזורי הודו, סין, יפן, ויאטנם, לאוס ומדינות נוספות באזור.

החיפוש אחר זהות עצמית ותחושת איזון פנימי של חלק מהמבקרים באזור מוצא את מבוקשו בתורות המזרח, שמהותן סיוע ליכולת הריפוי הטבעית של הגוף למצוא איזון בין גוף ונפש. חלק ניכר מהצעירים, המבקרים והמטיילים באזורים אלו החלו להקשיב ולהתנסות בטיפולים מסורתיים ושיטות הריפוי המקובלות בקרב המקומיים וחוו את ההתכווננות של המטופלים לגופם תוך התייחסות ייחודית לאדם.

אנשים שניתן היה לסווג אותם כקיצון לא הסתפקו בהתנסות זו במסגרת הטיול וקבעו מקומם קבע במזרח על מנת להעמיק וללמוד את השיטות השונות שלעיניים מערביות נראות מרתקות ומוזרות כאחד. אנשים אלו הפכו עם הזמן למביאי הבשורה והם היו הראשונים אשר הביאו לידיעת העולם המערבי את המידע אודות אותן שיטות אלטרנטיביות המשמשות מאות בשנים לריפוי באותו עולם רחוק ומסתורי.

התעניינות מחקרית והכרה מערבית

הטכניקות הראשונות שיובאו למערב היו רפלקסולוגיה, שיאצו, הומאופתיה, שימוש בפרחי באך, ודיקור סיני. המשותף לשיטות כולן הוא שההצלחה שלהן מבוססת על דיווח המטופל בלבד, כאשר במרכיבי השיטה אין בחינה ביולוגית מדידה לשינוי שנעשה בפועל בגופו. עובדה זו יצרה שתי מגמות הפוכות - האחת של דחייה וסקפטיות לגבי אמיתות הטיפול בשיטות אלו, על ידי אנשי מחקר ורפואה מערבית אשר לא יכלו לראות ולמדוד את שמתרחש בזמן הטיפול. השניה, נהירה של ציבור אשר חיפש אחר פיתרון אחר, שונה ומפתה לריפוי שעד כה לא הצליח להשיג באמצעות הרפואה המערבית.

עם הזמן החלו ליישם מחקרים מדעיים אשר בחנו את השיטות השונות ואת הראציונאל שעומד מאוחריהן. נמצא שמיפוי הגוף, לפי הכתבים השונים, מדוייק ביותר ובניסויים ניכר שינוי בתגובות הגוף לדיקור בנקודות השונות, תחושת זרמים ואנרגיה, שינוי בקצב זרימת הדם, מליחות העור ועוד. עדיין לא ברור מה בדיוק בטכניקות הללו עושה את השינוי אך הוא בהחלט ניכר במספר מדדים וכמובן בדיווחי המטופלים.

מחקרים אלו לצד התעניינות מתמדת של האוכלוסיה וייבוא של שיטות נופות מהמזרח הביאה הן לפתיחת לימודי רפואה משלימה באופן מבוקר והן לשילוב של השיטות בקרב קופות החולים ומוסדות בריאות רשמיים נוספים.

כמו כן, גם בדת נמצאו צידוקים למהות הרפואה המשלימה, בדברי הרמב"ם, גדול הרופאים היהודים, שאמר כי "אף חולה אינו דומה במחלתו למשנהו...". אימרה זו מתאימה לתפיסת העולם של הרפואה המשלימה הרואה לנגד עיניה לא רק את המחלה או הבעיה הגופנית אלא את נפשו וגופו של החולה יחדיו.

בחירה בין טיפול רפואה משלימה לבין טיפול מערבי

ברגע שטיפולי הרפואה המשלימה קבלו לגיטימציה מהסמכויות המוכרות בתחום הבריאות הן הפכו לתחלופה לגיטימית לטיפולים מערביים וניתנה לציבור יכולת בחירה בין השניים.

כיום זכותו של כל מטופל לבחור מה הוא הטיפול המועדף עליו ולקבלו תוך סבסוד של הקופה, כפי שהיה מקבל כל טיפול אחר. הפונה לוקח על עצמו את הטיפול בגוף ואת הדרך לריפוי, אם באמצעות רפואה מערבית מוכרת ומדידה ואם באמצעות שיטות טיפול בנות מאות שנים העושות שימוש באנרגית גוף, פרחי באך, תמציות שונות ולחיצות על הגוף.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

פורטל קורס הינו אתר לימודים מקיף מסוגו בישראל המאגד מגוון קורסים, לימודי תעודה, הכשרות, לימודי הנדסאים ועוד. האתר מאפשר לגולשים לקרוא על כל קורס וליצור קשר עם מוסדות הלימוד ללא התחייבות.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת צוות פורטל קורס

מאת: צוות פורטל קורסלימודים אקדמאיים31/05/131326 צפיות
לימודי הרפטולוגיה מתאימים לאנשים אשר מגלים עניין בבעלי חיים זוחלים, אנשים אשר כבר מגיל צעיר מגדלים בביתם זוחלים או דו-חיים, מרותקים מאופיים, יופיים, כוחם ודרך החיים שלהם. אנשים אלו מתייחסים לעצמם לא פעם כאל "הרפרים" או "הרפרס".

מאת: צוות פורטל קורסלימודי תעודה ומקצוע31/05/13990 צפיות
כיום כמעט ולא ניתן למצוא אדם שאין ברשותו מצלמה כזו או אחרת, אם במסגרת הפאלפון או הסמארטפון ואם כמצלמה דיגיטאלית קטנה או כזו מקצועית. השימוש במצלמה הפך לחלק יומיומי בחיים והעובדה שמפתחי הגדג'טים, האפליקציות והסמרטפונים משקיעים זמן רב בפיתוח ושכלול יכולת הצילום והעיצוב של התמונה מעידה על הצורך האדיר של האזרח הקטן בתיעוד אסתטי של חייו.

מאת: צוות פורטל קורסקורסים וסדנאות31/05/131538 צפיות
רוב האוכלוסיה המעוניינת ביין פשוט הולכת לסופר או לחנות המשקאות הקרובה וקונה בקבוק יין. רבים אפילו לא מבינים ומבחינים בהבדל שבין יין מרלו לבין שרדונה. מי שמבחין בהבדלים ומעיד על עצמו כ"מבין ביין" יכול על ידי טעימה בלבד לחרוץ את גורלו של היין ולקבוע את סוגו, זן הענבים ממנו הוכן, מידת העפיצות, גילו של היין וכדומה. אותם אנשים אינם מסתפקים ביין מהסופר ולא פעם מעוניינים להתחיל ולגדל יין בעצמם.

מאת: צוות פורטל קורסלימודים אקדמאיים05/08/111290 צפיות
ההתעניינות בתחום הכלכלה אינה מפתיעה. תחום זה נוגע לכל אחד ואחד בארץ ובעולם ובעל השפעה ישירה על איכות חיינו. יחד עם העובדה כי המידע היום נגיש יותר וניתן לשלוט ולעקוב אחר התנהלותם של בנקים ומניות מהמחשב הביתי בכל שעה ביום ומכל מקום בעולם, זה רק מתבקש כי תחום הכלכלה יהפוך לתחום בו שולטים אנשים רבים.

מאת: צוות פורטל קורסאימון אישי - כללי21/06/111449 צפיות
העובדה שנוספו לחיינו עשרות מטלות יומיות לא שינתה את העובדה שיש ביממה רק 24 שעות, מהן חלק מיועדות לשינה, וכך, אנשים רבים שאינם עומדים בלחץ הזמן מגיעים למצב בו הם מדלגים על מטלות חיוניות יותר ופחות ולמעשה מאבדים קצת שליטה על עולמם.

מאת: צוות פורטל קורסחדר כושר24/05/111437 צפיות
חוג עיצוב הגוף הוא אחד מתוך סדרה של חוגי ספורט ופעילויות שונות אשר מטרתם לסייע בהשגת גזרה יפה. החוג נעשה בדרך כלל בקבוצה בה מודרכות הנשים על ידי מדריכה מנוסה כיצד להאריך את השרירים, לחזק את הבטן, לשמור על יציבה נכונה ובגדול, לחטב את גופן. כמובן ששיעור אחד אינו מספיק ויש להגיע אל החוג באופן קבוע ורציף על מנת שניתן יהיה לראות תוצאות.

מאת: צוות פורטל קורסקורסים וסדנאות21/04/111658 צפיות
כתיבה יוצרת היא למעשה כתיבה חופשית אשר משחררת את הכותב ומאפשרת לו לתת דרור למחשבותיו. כבר מימי קדם עסק האדם בכתיבת סיפורים, זיכרונות, משלים ואגדות וקישר בניהם לבין חייו, חלומותיו ושאיפותיו. הכתיבה מאפשרת לאדם לפרוק על הנייר את כל מחשבותיו ובו זמנית לחשוף את עצמו לעיני כל הקוראים ולהישאר חי לנצח.

מאמרים נוספים בנושא רפואה משלימה

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה01/06/213883 צפיות
עיסוי אבנים חמות נחשב לאחד העיסויים הפופולאריים והמשובחים ביותר רק המחשבה על אבנים חמות על הגוף עושה חשק אדיר לקבל עיסוי מפנק ומשחרר דרך נפלאה לשחרר את השרירים התפוסים,לפרוק את המתח,לשפר את זרימת הדם,הרחבת טווח התנועה של השרירים ואם קיבלתם עיסוי שובר מתנה כמתנת יום הולדת אז בכלל ההנאה כפולה.


מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה11/12/201535 צפיות
פרחי יסמין הנקטפים משחררים שמן אתרי במשך מספר ימים לאחר שנקטפו ולכן משאירים אותם על בדים הספוגים בשמן זית עד לספיגת ל הבושם.לאחר מכן מרחיקים את שמן הזית בעזרת כוהל בצורה שמותיר רק את ניחוח היסמין .

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה29/08/201449 צפיות
טיפול בדלקת פרקים אם המטופל מגיע בתחילת הופעת הכאבים ייתכן ריפוי מלא אבל אם יגיע בשלבים מאוחרים כאשר הוא סובל תקפה ארוכה לא בטוח שאפשר לבטל את כל הנזק שנגרם. ישנה חשיבות גדולה להגעה בתחילת הדלקת או לא

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה30/07/201341 צפיות
עיסוי רפואי מתמקד בבעיות כרוניות,בעיות אורטפדיות,כאבים הפוגעים בתפקוד השוטף והינו עיסוי שיקומי לאיברי הגוף. עיסוי רפואי אינו עיסוי עדין,להיפך הוא הנכון הוא עיסוי אינטיסיבי,עמוק וחודרני שמטרתו שיפור בתפקוד בעיות שחלקם נובעות מהזנחה.

מאת: nirרפואה משלימה23/08/191629 צפיות
בעקבות ההמלצה שלא לתת תרופות נגד צינון לילדים מתחת לגיל שש, מה בכל זאת ניתן לעשות להקל על התופעה השכיחה

מאת: נטלי הרוש רפואה משלימה29/11/181635 צפיות
הבחירה הטובה ביותר של האדם תתבטא בתוצאותיה של אותה הבחירה. אם הבחירה הייתה נכונה תוכלו לדעת זאת רק כאשר תראו תוצאות. הטיפולים הבריאותיים השונים שמציעה הרפואה הקונבנציונלית בעלי המון צדדים. על מנת להשיב את הגוף לאיזון, לחזקו, להאיץ טיפול והחלמה מומלץ לשלב טיפול משלים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica