חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חינה

זהו טקס, מעין מסורת אותה נהוג לערוך לפני החתונה. טקס זה נהוג בעמים שונים באפריקה, במזרח התיכון ובאסיה בעיקר בקרב עדות המזרח. מסורת זו מהווה למעשה מעבר בין חיי רווקות לנישואין, ואף נועדה לקרב בין משפחת החתן למשפחת הכלה. על פי המסורת היהודית משמעות השם חינה נגזרת משלוש מצוות בהן מצווה האישה: חלה, נידה והדלקת נר. ישנה טענה רווחת שמקור מילה זו בא מהמובן למצוא חן, כלומר שהכלה אמורה למצוא חן בעיני חתנה המיועד.

במסגרת טקס חינה, לובשים החתן והכלה וכן האורחים תלבושות מסורתיות ומפוארות. לרוב מדובר בתרבושים (כובעים מיוחדים) וכפתנים שאלו הן שמלות מוזהבות, והכל מופיע בעיטור וקישוט. במהלך הטקס עצמו, יושבים החתן והכלה על כסאות מוגבהים וכל האורחים שרים סביבם ורוקדים. כפות ידיהם של הזוג נמרחות בעיסה המופקת מצח החינה, הבאה לסמל פריון, מזל ושפע בחיי הזוג, מה גם שהעיסה נמרחת בצורה עגולה כסמל למטבע ורמז לשפע. גם האורחים זכאים להימרח בעיסה מיוחדת זו, ומבורכים לפריון והצלחה. לאחר מכן אם הכלה מביאה לחתן שלה מתנה (בדרך כלל שעון מהודר או תכשיט) ואילו אם החתן מביאה לכלתה צמידים מזהב. במשך הערב מחלקים סוכריות ומתוקים, נערכת סעודה לאורחים וכמובן שירה והרקדה.

בחינה יש מספר אלמנטים אשר להם משמעות סמלית כגון: נרות המסמלים אור בחיי הנישואים, עיסת חינה המסמלת פריון והמברכת לשפע, סוכריות כסימן לחיים מתוקים ועיטורי זהב רבים הרומזים על עושר חומרי. טקס זה לא נערך לחינם, וכל דבר שאפשר להצביע עליו הקשור לאותה מסורת טומן בחובו ברכה או סמל למשהו מסוים. אחד דברים המרכזיים הקשורים לחינה ושממנו אי אפשר להתעלם, זוהי הצבעוניות המרשימה. עיטורי הזהב והכסף, התפאורה השולטת בארגמן, זהב ולבן וכלי אווירה נוספים כדוגמת נרגילות, כלי נחושת אהילים ומנורות, בדים וכריות ישיבה, מוסיפים לאווירה האותנטית. ישנם מקומות בהם נהוג לערוך חינה המציעים כרכרות, אוהלים, פריונים, כסאות מפוארים לכלה ולחתן ועוד אמצעים המוסיפים לחגיגה נופך מרשים.

טקס חינה ניתן לערוך בכל מקום אפשרי שרוצים, החל מבתים פרטיים, דרך מסעדות וכלה באולמות אירועים. בשנים האחרונות צצו חברות להפקת חינה המספקות את כל הנחוץ לטקס: מקום לערוך בו את האירוע, צלם, קייטרינג, כלי אווירה, מוסיקה, אוהלים וכרכות ואפילו עגלת תלבושות מסורתיות. החברות הללו מספקות שירותים אף לבעלי המצווה שחוגגים מסורת זו.     

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מנהל את אתר קופירייטינג לאתרים הנותנים שרותי תוכן וכתיבה לאתרים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אדיר נאור מנהל אתרי ספא

מאת: אדיר נאור מנהל אתרי ספאספא30/01/101717 צפיות
בתקופה האחרונה נפתחו מספר מרכזי ספא טובים בשפלה, מה שמייחד את אזור השפלה זה שניתן להגיע לספא מבלי להיתקע בפקקים של המרכז, עלויות נמוכות להחזקת הספא לעומת מקומות בתל אביב. ומזג האוויר הנפלא

מוסיקה לאירועים אם כן היא דבר חשוב מאוד וגורם מכריע בהצלחתו של אירוע. ככל שהמוסיקה לאירוע תקלע לטעם של הקהל כך הערב יהיה יותר מוצלח.

מאת: אדיר נאור מנהל אתרי ספאתקליטנים26/11/091255 צפיות
מה מייחד את התקליטן לחתונה משאר התקליטנים. היום מובן שתקליטן טוב יכול לגרום לאירוע להיות מעולה ומצד שני לגרום לאירוע להיות יבש וחסר עניין

מאת: אדיר נאור מנהל אתרי ספאספא23/11/091132 צפיות
ספא בצפון לסוגיו מציע ריחוק מחיי היומיום וטבילה ביום או במספר ימי כיף בריאותיים מחד, ומאידך נגיש וזמין לכל.

מאת: אדיר נאור מנהל אתרי ספאאטרקציות23/11/091193 צפיות
כוחן של האטרקציות השונות לעורר את האדרנלין בגופנו, לגמוע מרחקים ולהכיר נופים מרשימים, ליהנות מן הקרבה הזוגית במקרים של אטרקציה זוגית, וחשוב מכל: לגרום לנו עניין ובידור רב על מנת שנחזור לבקר.

מאת: אדיר נאור מנהל אתרי ספאבריאות העין23/11/091243 צפיות
הסרת משקפיים בלייזר זהו הליך רפואי שלא כדאי להקל ראש בעדו, אלא להיצמד להוראות הרופא ולהקפיד על תנאים נאותים. הסרת המשקפיים תבטיח מראה צעיר ויפה, בנוסף לראיה חדה וממוקדת. ניתוח זה לוקח חלק משמעותי בניתוחים האסתטיים ומציע איכות חיים טובה יותר.

מאת: אדיר נאור מנהל אתרי ספאהסרת שיער23/11/091282 צפיות
הרצון בגוף חלק וקורן היה מאז ומתמיד משאן נפשן של הנשים, ולא מכבר "פשט" לכיוון הגברים. קיימות שלוש טכניקות עיקריות המסומנות כדילול שיער לצמיתות: הסרת שיער בלייזר, באינפרא אדום וטכניקה נוספת העונה לשם אפילציה.

מאמרים נוספים בנושא חינה

מאת: מיכלחינה10/04/132855 צפיות
כל הסיבות שבגללן בגדים לחינה מרוקאית הם פריט חובה לאירוע, מאיפה משיגים אותם, כמה כדאי להשכיר וכדומה.

מאת: קופירייטינג פלוסחינה21/02/132210 צפיות
המון המון מזל טוב!!! אתם בשעה טובה ומוצלחת מתחתנים! אין דבר יותר מרגש מאשר יום החתונה שלכם ובדיוק בשביל זה כדאי ומומלץ מאוד לחגוג ולהתפרק מעט לפני החתונה עם חגיגת חינה משגעת.

מאת: אושר דוקרקרחינה19/02/132217 צפיות
במאמר זה ארחיב על צמידים לחינה. אדבר על כיצד הם נהיו חלק מהפקת טקס חינה מסורתי בכלל העדות. אין ספק שהצמידים מוספים נופך מרשים כחלק מתכשיטים לחינה. לכן יש לשלבם ביתר דייקנות יחד עם הבגד המסורתי של החינה.

מאת: מיכלחינה13/01/138524 צפיות
הולך וקרב היום. פעימות הלב מוגברות. הדופק עולה. מתרגשים. לא כל יום מתחתנים, לא כל יום עורכים טקס חינה. זה הזמן להתקשר אל החברה לצורך השכרת ציוד לחינה

מאת: ורד טויןחינה26/12/128008 צפיות
כל מה שרציתם לדעת שירותי קייטרינג לחינה- כיצד לבחור את השירות המתאים ומה חשוב לקחת בחשבון בעת בחירת שירות קייטרינג מתאים לטקסי חינה? על כך, במאמר שלפניכם!!

מאת: מיכל זחינה02/12/128643 צפיות
את טקס החינה, אפשר לחגוג באולם עד 250 איש או בביתם של ההורים, בכל תלוי במוזמנים וגודל הבית. יש האוהבים לערוך את החינה במיטב המסורת במרוקו.

מאת: מיכל זחינה26/11/128959 צפיות
יש מה לאכול, רואים ומריחים ובעיקר- טועמים ונהנים משפע של עוגיות מרוקאיות לחינה שמסמלות את האיחולים, התקוות והתפילות לשפע שיהיה מנת חלקם של החתן והכלה עד עולם

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica