חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עיצוב פנים - אסתטיקה של גופי חימום

מאת: ברברה ברזיןאדריכלות פנים19/07/20131068 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מאת: ברברה ברזין "Barbara Berzin" הסטודיו להכשרת מעצבי פנים.

אחד האתגרים בעיצוב הבית הוא ההתמודדות עם גופים ואביזרי חימום קבועים כגון :תנורי גז ,סולר ,תנורי ארובה ,קמינים למיניהם ,יחידות מזוג אויר וכו'.
גופי החימום הללו - מטבע הדברים ,ממוקמים במקומות אסטרטגיים ביותר, אולם יש לציין כי החלק האסתטי שלהם אינו בהכרח הצד החזק שלהם.
הפתרון מתחיל בהגדרה הראשונית של גוף החימום שבחרנו להכניס לביתנו .צריך לדעת ולהחליט האם אנו "מודים" בקיומו של גוף החימום הזה ולפיכך נשארים נאמנים לו ,מרשים לו להראות ,ואפילו מדגישים אותו כאלמנט עיצובי .הדרך פילוסופית השנייה אומרת :אנחנו צריכים לחמם את הבית ,עלינו למקם אביזר חימום מתאים אבל "הבה ונתחכמה לו" :בואו ונסתיר אותו ונעשה ממנו משהו אחר ,אסתטי יותר ואפילו ניתן לו תפקידים פונקציונאליים נוספים .שתי הגישות טובות ולכן ננסה להתמקד בדרכים לעשות זאת בצורה נכונה.

ראשית הדרך היא בתכנון מיקומם המדויק של גופי החימום עוד בשלב התכנון הכללי המוקדם. לא להיזכר ברגע האחרון כי הנה מתחשק לנו איזה קמין קטן בסלון . . .הסיכוי שהקמין הזה יראה כטלאי או כמשהו שהונח באקראי הוא סיכוי גדול מדי
צריך לזכור שקמין הוא אלמנט מברזל ,יש לו ארובה שחורה החוצה את חלל הבית עד הגג ,ונוכחותו חזקה ושתלטנית .לכן מומלץ להשאיר לו במה ותפאורה נכונה ,כדי שיוכל לככב כמו שחקן ראשי הגון - עם כל הדרמה הנחוצה לו.
מומלץ מבחינה פונקציונאלית לשים את הקמין באמצע הדרך בין המטבח לסלון .לא קרוב מדי לאזור הישיבה - כדי שלא יחרוך את אחד המסובין!
מבחינה אסתטית ,אפשר את הקיר שברקע לצבוע בצבע שונה משאר הקירות ,או לצפותו באבן מיוחדת ,חומר אחר וטקסטורה שונה ,כדי לתת לו את הרקע הנכון את הארובה מומלץ להשאיר חשופה.  ולהשאירה נאמנה למה שהיא באמת.

טיפ מספר 1:
אחד הדברים החשובים ביותר בעיצוב פנים הוא שעל כל אלמנט שאנו ממקמים בבית להראות כאלמנט שתוכנן להיות שם מלכתחילה וכי בתכנון הזה הושקעו הרבה מחשבה והגות .כל דבר שנראה מונח באקראי ובטעות או מחוסר ברירה ,הנו מנוגד לתפיסת עיצוב הפנים .
ישנם גופי חימום שרצוי להצניעם ולהסתירם (יחידת מיזוג אויר מפוצלת ) וישנם כאלו שאפשר להראותם במלוא תפארתם (קמין ,אח).

טיפ מספר 2:
מזגן עילי איננו יכולים לכסות ולכן יש להצניע אותו מבלי לפגוע ביכולת התפקודית שלו. ליחידה כזו אנחנו מתייחסים כמו לאלמנטים פונקציונאליים נוספים בבית ,אשר יש להם נוכחות חזקה ,כמו ארון קיר או מקרר .גם את אלו אנחנו "חייבים" ,אבל בואו נשים אותם מאחורי האוזניים . . . למה הכוונה?
ארון קיר יש למקם במקום שהוא בגבנו ,לאחר שצעדנו צעד אחד לתוך החדר. כך הוא "יאבד" מנוכחותו ,והחדר יראה מרווח יותר. התייחסות דומה יש לתת גם למקרר שבמטבח ובענייננו - גם ליחידת מיזוג האוויר העילית.

בתכנון מערכת מיני מרכזית, במידה ויש בבית אינטרסול, הבוידם המוכר, אפשר לנצל אותו למעבר תעלות המערכת. החיסרון הוא איבוד מקום אחסון, אבל מניסיוננו אנו יודעים שהאחסנה בבוידם מיועדת לחפצים שבמילא אין לנו צורך בהם אבל לא נעים לנו להודות בכך...
בתכנון מערכת מזוג אויר מיני מרכזית - יש לתת תשומת לב רבה למיקום ולגודל הגרילים, צריך להימנע ממיקום אקראי או ממתן דרור לכשרון היצירתי של המתקין. רצוי למקם אותם מעל פתח הדלת ,באופן סימטרי או במקום מתאים אחר, בו הגריל לא יבלוט מדי. בכל מקרה לא מעל רהיט או פריט מיוחד, כי הגריל הנ"ל אינו תמונה או קישוט.

תקרת גבס שהונמכה למטרת הכנסת תעלות מזוג האוויר, מקטינה את החדר אולם, יש בה גם יתרון. ניתן להשקיע בתוכה סוגים שונים של גופי תאורה, אשר איננו יכולים להשקיע בתקרת בטון רגילה. כאן ניתנת לנו ההזדמנות לעצב את תקרת המסדרון למשל ,בצורה בצבע ובעזרת תאורה ייחודית ולא שגרתית .אפשר ליצור אוירה מרגשת ,דרמטית או רומנטית בעזרת תאורה שנראית כנצנוצי כוכבים או על ידי אפקטים וצבעוניות קסומים אחרים.

ישנם גופי חימום שאותם נשמח לכסות ולהצניע מחמת היותם מגושמים וחסרי - חן. כאלו הם, לדוגמא, המאייד של יחידת מיזוג אויר מפוצלת הקבוע בקיר, קרוב לרצפה. האפשרות הטובה ביותר היא לבנות סביבו רהיט הממלא שני תפקידים: גם מסתיר את "יופיו" של האלמנט וגם יכול לשמש כפריט פונקציונלי כמו בר למשקאות ולכוסות או לתצוגה דקורטיבית של חפצי-חן ואמנות.
בתכנון רהיט כזה צריך לזכור להשאיר פתח לטיפול במנגנון (לפתיחה או לפרוק) וכמובן, להשאיר את פתח יציאת האוויר. את הפתח הזה אפשר לעצב כיד הדמיון הטובה, על ידי שימוש בסבכת עץ, "משרבייה", סורג מתכת דקורטיבי או אלמנט עיצובי מיוחד אחר.

אח לחימום, שייך לקבוצת האלמנטים שאנו רוצים להדגיש בבית ולתת להם את הכבוד הראוי. גם את מיקומו יש לתכנן מראש ולהשתמש בחומרים ,טקסטורות וצבעים השונים מאלו הנמצאים בסביבתו. יש לדאוג לצדו למקום אחסון גזרי עצים לשימוש מיידי (אחסון המלאי לחורף יהיה במחסן או בחצר) ולכלי השימוש בו. ראוי להתייחס אליו כאל אלמנט מודגש, לבנות אותו על בימה ולהאיר אותו בתאורה מיוחדת. כאן אפשר לצאת מן השגרה ולהשתמש בתאורה מפתיעה מהרצפה או מצידיו, כדי להוסיף לו דרמה ועניין.

ועכשיו - שיהיה לכם חורף חם ונעים!

מומלץ להתייעץ עם בוגר לימודי עיצוב פנים

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ברברה ברזין

מאת: ברברה ברזיןעיצוב פנים06/10/13729 צפיות
מה זה לימודי תואר לאדריכלות? למי זה מתאים? מה האפשרויות האחרות?

מאמרים נוספים בנושא אדריכלות פנים

מאת: moraleאדריכלות פנים30/08/181671 צפיות
מי שמעוניין לעצב את הבית שלו, לא יתקשה למצוא היום מגוון רחב של אתרים ומדריכים מצולמים אשר יכולים לעזור לו. זה נכון, בין אם מדובר בעיצוב בתים פרטיים או בעיצוב דירות מגורים וכל סוג אחר של מבנים. זה גם נכון כמובן בלי קשר לשאלה היכן ממוקם המבנה והוא רוצה לעצב אותו.

מאת: רוני הכהןאדריכלות פנים01/12/171941 צפיות
זה די ספציפי לתכנן עיצוב משרדים יוקרתי עבור העסק, ולכן כדאי מאוד לעבור על פני כל מה שרוצים להפיק מאותו עיצוב לפני שמתקדמים אל עבר הביצוע של העיצוב עצמו בפועל. על מה כבר יכול העיצוב להשפיע מלבד החזות עצמה? קראו את הדברים הבאים.

מאת: שרון צרפתיאדריכלות פנים14/09/172099 צפיות
אלו רעיונות לעיצוב חדרי ילדים יכולים להיות פשוטים לביצוע עוד היום? קראו את הדברים הבאים.

מאת: רוןאדריכלות פנים28/09/161924 צפיות
תקלות צנרת עלולות להיות דחופות, ולכן להזמנת אינסטלטור הקרוב לאזור המגורים יתרונות רבים. איך מאתרים ומזמינים אינסטלטור מומלץ במודיעין?

מאת: בני דואניאדריכלות פנים20/07/164604 צפיות
עיצוב הבית הפך בשנים האחרונות לתחום מעניין ומרתק בו עוסקים גם אנשים פרטיים אשר מעוניינים בעיצוב אישי ועצמאי של ביתם על פי אהבתם וחזונם העיצובי וגם כמובן של מעצבי פנים וחוץ אשר עוסקים בתחום ומאפשרים את שינויו המתמיד על פי מגמות משתנות מן הארץ ומהעולם כולו.

מאת: sharondan80אדריכלות פנים06/04/161829 צפיות
בין אם אתם רוצים לעצב בית, משרד, חנות, או כל חלל אחר ומעוניינים בעזרתה של מעצבת פנים בצפון, מאמר זה הוא בשבילכם!

מאת: אוהד ז.אדריכלות פנים17/12/151913 צפיות
כיום על ידי שימוש בטכנולוגיה מתקדמת אפשר להפעיל כל החשמל בבית במתג אחד בלבד, וזאת בהתאם לשעה ביום. לדוגמא אם אתם מחכים לאורחים בשעות אחה"צ וברצונכם להפעיל מזגן לא יהיה כל צורך לגשת למתג המזגן אלא ללחוץ על מתג ההפעלה היחיד בבית. מערכת smart home תבחר את הטמפרטורה לפי מזג האוויר בחוץ, ובאותה העת גם תכבה או תדליק אורות בבית בהתאם לצורך, באמצעות חיישנים שיש בה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica