חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

נופים ואומנות

מאת: shmolikאומנות - כללי26/07/20131017 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
אמנות היא מגוון רחב של פעילויות אנושיות והמוצרים של פעילויות אלה. מאמר זה מתמקד בעיקר באמנות החזותית, הכוללת יצירה של תמונות או אובייקטים בשדות כוללים ציור, פיסול, הדפסים, צילום, תקשורת החזותית והאחרות. אדריכלות היא לעתים קרובות כלל כאחת מהאמנויות החזותיות, אך כמו באמנות הדקורטיבית., זה כרוך ביצירת אובייקטים שבו השיקולים המעשיים של שימוש חיוניים, ובאופן שהם בדרך כלל לא לציור, למשל מוסיקה,תיאטרון, סרט, ריקוד, ושאר אמנויות במה, כמו גם בספרות, ואמצעי תקשורת אחר, כגון תקשורת האינטראקטיביתנכללים בהגדרה רחבה יותר של אמנות או האמנות. עד המאה ה -17, האמנות התייחסה לכל מיומנות או בקיאות והייתה לא מובחן מן המלאכות או מדעים, אבל בשימוש מודרני באמנות, שבו שיקולים אסתטיים הן עליונים, נבדלת ממיומנויות שנרכשו באופן כללי, והדקורטיבית או האמנות השימושית.

 

הגדרות רבות של אמנות הוצעו על ידי פילוסופים ואחרים שאפיינו אמנות במונחים של מימזיס, ביטוי, תקשורת של רגש, או ערכים אחרים. במהלך התקופה הרומנטית, האמנות באה להיראות כ" סגל מיוחד של המוח האנושי להיות מסווג עם דת ומדע ".  למרות שהגדרתה של האמנות שנויה במחלוקת והשתנתה במשך זמן, תיאורים כלליים מזכירים רעיון של עשייה האנושית ואת הבריאה במיומנות דמיון או טכנית.                                                                   טבעה של אמנות, ומושגים הקשורים כגון יצירתיות ופרשנות, נחקרים בענף של פילוסופיה המכונה אסתטיקה.

 

הגדרה

אנציקלופדית בריטניקה המקוונת מגדיר את האמנות כ" שימוש במיומנות ודמיון ביצירת אובייקטים אסתטיים, סביבות או חוויות שיכולות להיות משותפות עם אחרים ". לפי הגדרה זו של המילה, יצירות אמנות היו קיימים במשך תקופה ארוכה כמעט כמו מין אנושי: מראשית אמנות מראש הסטוריות לאמנות עכשווית, אך כמה תאוריות להגביל את הרעיון לחברות מערביות מודרניות המובן הראשון והרחב של אמנות הוא אחד שנשאר קרוב למשמעות הלטינית המבוגרת, שבערך מתרגמת את "כישורים" או "מלאכה". הנה כמה דוגמאות שבו משמעות זו מוכיחה רחבה מאוד כוללות חפץ, מלאכותיות, מלאכותית, רפואיות אמנויות, וצבאיות אמנויות. עם זאת, יש שימושים רבים אחרים בשפה מדובר של המילה, עם כל יחסה לחלק האטימולוגיה.

בפילוסופיה של ימי ביניים, יוחנן כריסוסטומוס קבע כי "שמה של האמנות צריך להיות מיושם רק לאלה שתורמים וללייצר דרוש ועמודי תווך של חיים." תומס אקווינס, בעת הטיפול בקישוט של נשים, נותן אתית הצדקה למה: " במקרה של אמנות תופנה לייצור של מוצרים שאנשים לא יכולים להשתמש ללא חטא, מסקנה הוא כי חטא הפועלים בעושים דברים כאלה, כמאפשרת אחרים ישירות לרגל חטא; למשל, אם גבר היה לעשות אלילים או כל דבר הנוגע לעבודת אלילים. אבל במקרה של אמנות את המוצרים שלה יכול להיות מועסק על ידי אדם או לטוב או לרע שימוש, כגון חרבות, חצים, וכמו, פרקטיקה של אמנות כזו אינו חטא. אלה לבד צריכים להיקרא אמנות ". אקווינס קבע כי אמנות היא שום דבר אחר מאשר" מהסיבות הנכונות ועל עבודות מסוימות שיש לבצע ", ושזה ראוי לשבח, ולא לרצון שבעזרתו אומןעושה עבודה, "אבל לאיכות עבודה. האמנות, ולכן, במובן צר, הוא הרגל מבצעי". אריסטו ואקווינס להבדיל אותה מהרגל בנושא של הזהירות.

נופים באומנות:

ה- נופים הם חלק גדול מן האומנות, האומן משתמש בנופים בכדי ליצור הרגשה טובה ולהבליט את ציורו.

ההתייחסות הרווחת בימינו למושג נופים חדשה יחסית. הרבה קודם ששימש אובייקט לייצוג חזותי-אמנותי או לידע תכנוני, עמד הנוף במשמעות של "ארץ", כהווייתה המקורית, כלומר קטע של קרקע שלה‏ זהות מובחנת מבחינת האדם שחלק אותה, מקום של חיים עבורו ועבור שותפיו.

קרדיט ל-LLR הורדות ול- וויקיפדיה - אמנות.

 

 

 



תגיות המאמר: אמנות, נופים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת shmolik

מאת: shmolikטלפונים סלולריים23/10/163154 צפיות
הטכנולוגיה מתפתחת במהירות ופעם בכמה זמן אנו טועמים מיצירותיה המופלאות. אחת מהן הינה הסמארטפון - יצירתו הייתה נקודת מפנה בעולם הטכנולוגי ובמהירות התפתח ותפס חלק ניכר בחיינו. אך מה מניע את הסמארטפון? מה הופך אותו לכל כך מיוחד מלבד ממערכת ההפעלה המופלאה שלו השונה מכל פלאפון רגיל?

מאת: shmolikאימון לאיכות חיים27/04/162771 צפיות
המאמר ילמד כיצד לנצל את הזמן לטובה ולשפר את ההישגים בצורה הטובה ביותר בהתחשב בזמן.

מאת: shmolikאימון לאיכות חיים27/04/162628 צפיות
המאמר ילמד כיצד לנצל את הזמן לטובה ולשפר את ההישגים בצורה הטובה ביותר בהתחשב בזמן.

מאת: shmolikקולנוע19/04/152880 צפיות
המידע שאנחנו מכניסים למוחינו הוא מה שבונה אותנו ומשנה את הדרך שבה אנו מסתכלים על דברים. הנה סרטים מומלצים מעוררי השראה, סרטי קומדיה ששינו לרבים את דרך ההסתכלות על החיים בעוד גרמו להם ליפול מהכיסא מרוב צחוק.

מאת: shmolikספרות22/03/151621 צפיות
אספנו כאן אוסף מדהים של משפטי אהבה מרגשים , שיכולים להעביר לכל אחד את היום בשמחה , ובכיף. מי שרוצה יכול לשתף את משפטי האהבה ברשתות החברתיות.

מאת: shmolikבידור ופנאי - כללי04/03/151310 צפיות
פירוש חלומות - המאמר הבא מסביר על פירוש חלומות ונותן הסבר לתופעות נפוצות וסימנים נפוצים שקורים בדרך כלל בחלומות שלנו.

מאת: shmolikאימון אישי11/02/151419 צפיות
איך לשפר את הביטחון העצמי? המאמר הבא דן בשיטות לשיפור הביטחון העצמי , שיפור היכולת האישית , שיפור ביטחון עצמי ליד בנות וכו'.

מאמרים נוספים בנושא אומנות - כללי

מאת: אופיראומנות - כללי28/02/223265 צפיות
תכשיט עתיק הם עולם ומלואו. אלו תכשיטים המושכים את תשומת הלב ומצריכים גם עולם הערכת תכשיטים מיוחדת בעלת חשיבות עבור תכשיטים הנשמרים בצורה שלמה. למשל, תכשיטים מתחילת המאה ה19, וגם לפני. הערכת תכשיטים הוא מקצוע שחשוב להכיר אותו היטב. כשמדובר על תכשיטים עתיקים, חשוב לדעת שצריך ללמוד את הנושא מהבסיס, על מנת לבצע הערכה ראויה ומדויקת. חלק מההערכה המובן חייבת להתבסס על המידע מבעלי התכשיטים. הקשר המשפחתי מאד חשוב כאן, וכל פיסת מידע מסייעת.

מאת: אופיראומנות - כללי18/01/223548 צפיות
אין הערכת אומנות הדומה אחת לשניה אך כל הערכת אומנות מתקיימת באותה הדרך ובאופן של התאמה אישית לסוג הפריט. פסל לדוגמא עובר תהליך אחר וזאת גם הסיבה שהאימות נעשה בהתאם לסוג הפריט.

מאת: danisapirאומנות - כללי07/01/223291 צפיות
דעו לכם כי חוגים למבוגרים בחיפה יכולים להעשיר את שעות הפנאי של המבוגרים ולהפוך אותם לכאלה שיהיו אנשים שמחים יותר. לאור זאת יהיה כדאי לכל אחד מכם לחפש אחר חוגים שיוכלו להתאים בדיוק לו ולהסב לו הנאה רבה. זה בוודאי יהיה מאוד חכם מצדכם ולא תרצו להתפשר בעניין הזה וזאת כאשר חושבים על הנושא הזה ומביאים בחשבון את כל ההיבטים השונים שיהיו קשורים לכך. אז אל תשכחו זאת.

מאת: דוד כהןאומנות - כללי23/09/205148 צפיות
דווקא בתקופה הנוכחית כשכולנו בבתים, מבלים ויוצאים פחות, זה הזמן לשדרג את ניראות הבית. ככה בוחרים היום תמונות לחדרי הבית.

מאת: Danaאומנות - כללי01/07/205190 צפיות
החזרה לשגרה לאחר תקופת ההסגר פתחה בפנינו דלתות חדשות בחיים. בין אם פתחנו עסק חדש לאחר תקופת הקורונה, או פתחנו מחדש את העסק, או התחלנו עבודה חדשה ופשוט רוצים להתחדש בציור קיר. זאת הייתה תקופה קשה לכולנו, בין אם כלכלית, נפשית, או גם וגם.

מאת: מסגרתאומנות - כללי01/01/206126 צפיות
הדפסה על קנבס בחיפה – הדפסה של תמונות מטיולים כאשר אנחנו מטיילים בעולם אנחנו מצלמים הרבה תמונות. תמונות אלו לא שוות הרבה אלא אם נפתח אותן ונדפיס אותן כך שנתלה אותן בבית שלנו. הדפסה על קנבס בחיפה יכולה לאפשר לנו להדפיס את התמונות הכי יפות מהטיולים שלנו

מאת: שלום כהןאומנות - כללי27/09/192331 צפיות
סרטי תדמית אנו פוגשים במסגרות כמו מערכות בחירות ובחירת ראשי איגודים ולשכות ציבוריות, אך בתחום המכירות יש לתחום הזה משמעות ענפה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica