חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך כותבים קורות חיים מושלמים?

אחד החששות הגדולים של אנשים ששולחים קורות חיים למשרות ולעבודות הוא הכשלון והדחייה. כלומר, שיראו את קורות החיים ויסננו אותם. ואכן זה מה שקורה ברוב המשרות. רוב האנשים לא מקבלים מענה או מקבלים מענה שלילי. ובכל זאת, ישנם גם אנשים שמקבלים תשובה חיובית ומזומנים לראיון. איך הם עושים זאת? הם התאימו את קורות החיים שלהם לעבודה אליה הם שולחים את קורות החיים. לדבר זה קוראים עריכת קורות חיים – כלומר לא שולחים את כל קיצור תולדות האנושות בצורה זהה לכל המשרות. שולחים קורות חיים ממוקדים, ערוכים, בעבור המשרה בדיוק. איך תגרמו לאנשים להזמין אתכם לראיון ולא לגרוס את הקורות חיים? הנה כמה רעיונות...

עריכת קורות חיים בצורה מושלמת

ראשית חכמה, אתם צריכים להקפיד על מבנה מסודר – אבל גם קצת לשבור אותו. הכוונה היא כזו: קורות החיים צריכים להיות בנויים בצורה הגיונית, מסורתית כמעט. המידע שצריך להופיע, מלמעלה למטה הוא זה: שם, תאריך לידה, ארץ לידה / עלייה, מצב משפחתי. השכלה, ניסיון תעסוקתי (שנים ותפקידים), המלצות ותכונות אישיות. מומלץ מאד להוסיף תמונה שלכם, מחמיאה כמובן – כי זה יכול לסייע לכם למצוא חן בעיני בוס / בוסית עתידיים.


אתם צריכים לדאוג שקורות החיים שלכם יבליטו את מה שאתם כן יודעים לעשות ולא את מה שלא. כלומר, הבליטו את התכונות החיובית שלכם, ע"ב מה שאתם יודעים שמחפשים במשרה. לדוגמה, אם למדתם חינוך ואתם מחפשים משרה בתור יועץ הורות – זה סופר רלוונטי; אתם צריכים להדגיש את זה. כנ"ל אם יש לכם ניסיון בפסיכולוגיה, תואר במשהו שקשור לחינוך או פסיכולוגיה וכל עבודה שיש בה רגישות לבני אדם ובמיוחד ילדים, לדוגמה. אפתטיה, זו המילה שצריכה להופיע הרבה פעמים בקורות החיים שלכם. זו הכוונה, אגב, בביטוי קורות חיים ערוכים. אתם מדגישים את מה שיש לכם שרלוונטי בדיוק למשרה. בעבור זה אתם צריכים קודם להבין מה יש לכם, אח"כ מה מחפשים בדיוק – ואח"כ לסנן את מה שיש לכם בהתאם למשרה. שבירת הפורמט המדוברת היא ב-2 דברים: (א) הצורה. חשוב שקורות החיים לא יעלו על דף אחד, אבל פורמט מעוצב ומעניין שלא נראה כמו "קורות חיים סטנדרטיים" יכול בהחלט לסייע. מצד שני, בלי עיצוב מציק. (ב) הכניסו מכתב מקדים, שאינו מקובל בישראל, לקורות החיים. זה אומר ששם אתם יכולים להסביר את עצמכם בצורה טובה ולבלוט. רוב האנשים לא כותבים; אם תצרפו אותו כבר יש לכם יתרון.

חשוב שקורות החיים יתאימו לתפקיד

כאמור, לאחר שהבנתם את כל הכתוב לעיל ויישמתם, עליכם לסנן את התכונות שלכם ולהכניס אותן למכתב המקדים כך שיתאימו בדיוק למה שהבוס רוצה לשמוע? מחפש מנהל משרד מעולה? הנה אתם בדיוק מתאימים כי אתם אחראים, ראש גדול, אסרטיביים ומסודרים. כך זה נכון לגבי כל משרה שהיא. זה נכון גם בהצגת הניסיון שלכם וכולי: אתם לא צריכים לשקר, פשוט לעשות עריכת קורות חיים כך שזה יבליט את מה שיש לכם ולא את מה שאין לכם. אחרי הכל, אתם צריכים לבלוט על פני אנשים אחרים. במאמר מוסגר נגיד, שישנן חברות מיוחדות ואנשי מקצוע שיודעים בדיוק איך לערוך את קורות החיים שלכם. הם מצויים גם בחברות ההשמה החיצוניות וגם באתרי האינטרנט הממוקדים למציאת עבודה. כך שתמורת סכום סמלי אפשר לשפץ את קורות החיים שלכם בצורה אידיאלית – או שאם אתם עובדים מול חברת השמה למקצועות ספציפיים, הם יוכלו לעשות לכם זאת בדרך כלל במסגרת השירות עצמו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רוני מיכאל

מאת: רוני מיכאלתיירות ונופש - כללי21/05/157018 צפיות
אי אפשר להזכיר את צרפת מבלי לחשוב על מגדל אייפל והלובר המפורסמים. אך לצרפת יש כל כך הרבה להציע למבקרים בה. אטרקציות תיירותיות ופארק שעשועים, היסטוריה, מבנים ונופים עוצרי נשימה.

מאת: רוני מיכאלתיירות ונופש - כללי21/05/152120 צפיות
אי אפשר להזכיר את צרפת מבלי לחשוב על מגדל אייפל והלובר המפורסמים. אך לצרפת יש כל כך הרבה להציע למבקרים בה. אטרקציות תיירותיות ופארק שעשועים, היסטוריה, מבנים ונופים עוצרי נשימה.

מאת: רוני מיכאלבריאות השן08/04/156050 צפיות
על פניו, רופא שיניים הוא לא מהמקצועות הנחשקים ביותר בישראל. אמנם מדובר במקצוע של רופא לכל דבר, אך משום מה ישנה מחשבה בקרב לא מעט אנשים שתפקיד רופא השיניים משמעותי פחות מתפקידם של שאר הרופאים, שכן אין הוא קובע דבר אודות חיים ומוות של כל לקוח.

מאת: רוני מיכאלאטרקציות23/03/153450 צפיות
פעמים רבות אנו רוצים לצאת מהשגרה מבלי לשבור את קופת החיסכון. ובכן נסיעה לחו"ל היא חוויה בפני עצמה, אבל כדי להעביר שבת מהנה עם החברים והמשפחה לא צריך יותר מדי. לא סתם אומרים שארץ ישראל היא "ארץ זבת חלב ודבש" יש בה מדבר מצד אחד, יערות וטבע מתפרץ בקצה השני וים מדהים לכל אורכה.

מאת: רוני מיכאלקניות 29/12/142699 צפיות
כל עסק חייב שיהיו לו לקוחות. לאחר שהעסק השיג את הלקוחות שלו, חשוב לא רק להעניק להם את מבוקשם אלא גם לשמור עליהם כך שאלו יחזרו לבצע רכישות נוספות.

מאת: רוני מיכאלאדריכלות פנים28/12/141925 צפיות
מעולם לא הייתה חשיבות לארונות כמו שיש בשנים האחרונות. האדם המודרני אוהב לצבור עוד ועוד בגדים, מותגים, חליפות, נעליים ולכל זה צריך שיהיה מספיק מקום.

מאת: רוני מיכאלאירועים וחתונות – כללי22/12/141778 צפיות
גן אירועים לחתונה הוא המקום המושלם לחגוג בו את האירוע המיוחד ביותר של החיים שלכם. החתונה היא רגע מאושר אשר אוסף אליו לא רק את הזוג המאושר אלא גם את קרובי המשפחה והחברים, כך שכולם רוצים ליהנות יחדיו במקום מיוחד ואין מקום טוב יותר מאשר גן אירועים לחתונה כדי לחגוג בו.

מאמרים נוספים בנושא עבודה וקריירה - כללי

מאת: רועי כץעבודה וקריירה - כללי15/03/222914 צפיות
מחפשים רשתות צל? הגעתם למקום הנכון בירושלמי תוכלו למצוא מגוון רחב של רשתות צל, בכל הסוגים באיכות הכי טובה בשוק במחירים נוחים ואטרקטיביים שיתאימו לכל כיס תוכלו למצוא רשת צל דו שכבתית, רשת צל חד שכבתית, רשת צל לגינה, רשתות צל למרפסת רשת צל יכולה לסייע לכם בכל עונות השנה, תוכלו להתחמק מהשמש החזקה ומהגשם ניתן להזמין מהמידות הקיימות באתר או בהתאמה אישית בהתאם לרצונותיכם התעניינתם? כנסו אלינו לאתר >>> https://www.yerushalmy-son.co.il/product-category/%D7%94%D7%A6%D7%9C%D7%9C%D7%94/

מאת: רועי כץעבודה וקריירה - כללי15/03/222786 צפיות
מחפשים רשתות צל? הגעתם למקום הנכון בירושלמי תוכלו למצוא מגוון רחב של רשתות צל, בכל הסוגים באיכות הכי טובה בשוק במחירים נוחים ואטרקטיביים שיתאימו לכל כיס תוכלו למצוא רשת צל דו שכבתית, רשת צל חד שכבתית, רשת צל לגינה, רשתות צל למרפסת רשת צל יכולה לסייע לכם בכל עונות השנה, תוכלו להתחמק מהשמש החזקה ומהגשם ניתן להזמין מהמידות הקיימות באתר או בהתאמה אישית בהתאם לרצונותיכם התעניינתם? כנסו אלינו לאתר >>> https://www.yerushalmy-son.co.il/product-category/%D7%94%D7%A6%D7%9C%D7%9C%D7%94/

מאת: רוני הכהןעבודה וקריירה - כללי22/08/187362 צפיות
יש תנאים מעולים גם כשחושבים על עבודה פשוטה כמו עבודה בעגלות במרכזים מסחריים.

מאת: שלום כהןעבודה וקריירה - כללי16/07/187521 צפיות
רוצים למצוא עבודה עם תנאים טובים יותר מהממוצע? אם אתם בדיוק נמצאים בתקופה של אחרי צבא, וחשוב לכם לוודא שאתם בוחרים לעבוד במקום שיוכל להעניק לכם את התנאים הטובים ביותר שתוכלו למצוא, אז בחירת עבודה מועדפת זה ללא ספק משהו שיהיה כדאי לכם לשקול.

מאת: שלום כהןעבודה וקריירה - כללי16/07/187466 צפיות
מחפשים אחר עבודה מועדפת ודואגים בכל הנוגע לשלל האופציות השונות שעומדות מולכם ובמה יהיה כדאי לבחור? דעו לכם כי מציאתה של עבודה מועדפת זהו ללא ספק דבר שיכול להיות מאוד פשוט. רק תצטרכו לוודא כי אתם מקדישים לנושא את מלוא תשומת הלב שלכם וזאת על מנת להבטיח שתוכלו למצוא בסופו של יום עבודה אשר באמת תגיע עם ערך מוסף ותוכל לתרום לכם מבחינה כספית ואישית.

מאת: רוני הכהןעבודה וקריירה - כללי30/01/188009 צפיות
תמיד תהיה דרישה לציוד שנמצא על העובד וכולל במקרים ניכרים לבישת סינר בתור חלק בלתי נפרד מבגדי העבודה.

מאת: שלום כהןעבודה וקריירה - כללי03/08/179601 צפיות
ההחלטה לקנות נכס שיהיה רק שלכם זו החלטה לא פשוטה אך רבים בוחרים בה בשנים האחרונות והאמת היא שיש בכך היגיון רב.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica