חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

למה צריך הדרכות הורים?

מאת: שירה טמשפחה וזוגיות - כללי01/08/20131929 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

למה צריך הדרכות הורים?

הורות זה דבר טבעי, מאז ומעולם הולידו בני האדם צאצאים ולא נדרשו ללימוד מיוחד על מנת למלא את התפקיד נאמנה. מצד שני הדרכות הורים הפכו לנפוצים מאוד ומבוקשים על ידי הורים רבים בכל רחבי הארץ. אז מדוע בעצם ללכת אל הדרכה כזו? הנה כמה סיבות טובות:

מציאות מודרנית תובענית

סביר להניח שלפני עשרות שנים לא היו זקוקים אימהות ואבות להדרכות מיוחדות, וגם אם היו זקוקים לה הם לא העלו על דעתם אפשרות כזו. אולם, במציאות הדינאמית והתובענית של המאה העשרים ואחת, הדרכות הורים הן מצרך נדרש. האתגרים שמולם עומדים הורים כיום הם רבים ומגוונים, ובשורה התחתונה אפשר להגיד שלא פשוט לגדל היום ילדים . כיום הורים נדרשים לעמוד במבחנים מאתגרים שלאו דווקא היו פעם, כמו קריירה מפוארת שגוזלת זמן משפחתי יקר ערך, אפשרות של גירושין, עקירה לארץ חדשה, דחיה חברתית או ליקויי למידה של אחד הילדים ועוד. האתגרים האלה מעניקים סיבה מצוינת ללכת ולקבל כלים מעשיים שיעזרו בהתמודדות איתם.

לנצל את המידע העשיר

סיבה נוספת ללכת אל הדרכות הורים היא שכיום בניגוד לימי העבר ישנם בעלי מקצוע איכותיים ובעלי ניסיון, שיכולים לספק פתרונות ולעזור. הידע הרב והמחקרים המגוונים שנאספו בתחום זה במהלך השנים יכולים להעניק יתרונות רבים להורים, וכדאי פשוט לנצל זאת. כך למשל אם יש חיכוכים רבים בבית, אין סיבה לסבול ואף רצוי להגיע אל הדרכה לפני שהמצב ילך וידרדר. לא תמיד מדובר במשהו מסובך וקשה, לעיתים די בשינוי פשוט ובהדרכה קצרה וממוקדת על מנת לתקן את המצב.

כי אין ברירה

במקרים רבים לא מדובר בסיבה שבגללה כדאי ללכת, אלא בצורך של ממש. כשמים מגיעים עד נפש או כשכל מה שאתם עושים אינו מספיק, הדרכות הורים יכולות להציל את המצב ולקדם תיקון ושיפור. הדרכות הורים עוזרות לעצב באופן כללי את היחסים בין ההורים לילדים אך גם לפתור בעיה ספציפית ביחסים, וכן עוזרות להורים להתמודד עם קשיים עתידיים שצפויים להם בהמשך. המטרה היא לקבל כלים ולצאת עם ידע מעשי באחד התפקידים המאתגרים והחשובים ביותר של חיינו.

 



תגיות המאמר: הדרכות הורים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שירה

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שירה ט

מאת: שירה טבריאות הנפש01/08/132065 צפיות
לא אחת קיים בלבול בקרב האוכלוסייה בין עולם הפסיכולוגיה לתחום הפסיכיאטריה, וזאת ככל הנראה משום ששני המקצועות נוגעים לנבכי הנפש. אולם, למען האמת מדובר בשני מקצועות שונים לחלוטין, שלכל אחד מהם מסלול לימודים משלו והכשרה מקצועית אחרת. אז מהם בדיוק ההבדלים בין השניים ואיך יודעים למי לפנות כשיש בעיה הדורשת טיפול?

מאת: שירה טבריאות הנפש01/08/132010 צפיות
פסיכולוג הוא מטפל בעל הכשרה מקצועית, ויש בידיו את הניסיון והכלים לעזור בבעיות נפשיות שונות ומגוונות. הפסיכולוגים משתמשים בגישות טיפוליות שונות, אך המשותף לכולם היא המטרה לעזור לפתור בעיה של המטופל או למנוע אותה מראש. בבואכם לבחור אישיות טיפולית מקצועית רצוי לפנות אל פסיכולוג מומלץ שנבחר בקפידה. הנה כמה סיבות טובות לכך:

מאת: שירה טבריאות הנפש01/08/131993 צפיות
לא פשוט למצוא פסיכולוג מתאים, בעיקר אם זו הפעם הראשונה שאתם מחפשים איש מקצוע בתחום זה. קיימים מבחר פסיכולוגים מומלצים, אבל איך בעצם יודעים שהם מתאימים לכם ואיך בוחרים? כדי לעזור ערכנו עבורכם מספר המלצות בדרך אל הטיפול, הכוללים דברים שכדאי לעשות או לחלופין שעדיף להימנע מהם.

מאת: שירה טבריאות הנפש01/08/131959 צפיות
כאשר ילד צריך טיפול פסיכולוגי, הדבר עלול להרתיע ולהבהיל את ההורים, במיוחד אם עד כה מעולם לא היו זקוקים לשירות של פסיכולוג ואינם נתקלו בילדים שזקוקים לטיפול כזה בסביבתם הקרובה. אולם, טיפול פסיכולוגי בילדים הוא שכיח ונפוץ, ויכול לסייע רבות לילד, כך שכלל אין צורך להירתע ורצוי שלא לדחות את הפנייה. ניתן לטפל בילדים כבר בגיל הרך, וכן לטפל בילדים גדולים יותר בגילאי בית ספר וילדים בשלב גיל ההתבגרות, כאשר סוג הטיפול מותאם כמובן ספציפית לגיל ולמקרה.

מאת: שירה טבריאות הנפש01/08/131988 צפיות
נפש האדם היא סבוכה ומורכבת, וכאשר קיימת בעיה כלשהי, ניתן לפנות אל פסיכולוג, מטפל מקצועי שבידיו ארגז כלים להתמודדות עם מגוון קשיים נפשיים. במקרים רבים טיפול פסיכולוגי נוחל הצלחה, גם אם לעיתים לוקח זמן ארוך עד שהן המטופל והן הסביבה מרגישים בשינוי חיובי. אולם, גם לטיפולים אצל הפסיכולוג אין מאה אחוזי סיכויי הצלחה, כאשר לאי הצלחה יכולות להיות סיבות רבות.

מאת: שירה טמשפחה וזוגיות - כללי01/08/132064 צפיות
טיפול משפחתי הוא טיפול פסיכולוגי שנועד לפתור בעיות שונות ומגוונות בתוך הגרעין המשפחתי. הנחת היסוד של טיפול כזה היא שהיחיד או הפרט הוא לא אטום בודד, אלא חלק ממערכת גדולה יותר, ושבכוחה של אותה מערכת משפחתית להשפיע על הפרטים המרכיבים אותה. הטיפול שם דגש הן על הפרט והן על מערכות היחסים בין הפרטים בתוך המשפחה, ולפיכך כולם יחד שותפים לתהליך. הדגש יכול להיות על מערכת היחסים שבין ההורים, על מערכת היחסים שבין ההורים לילדים, על מערכת היחסים בין הילדים, או שילוב של מערכות היחסים השונות.

מאת: שירה טבריאות הנפש01/08/131077 צפיות
אם אתם מחפשים פסיכולוג על מנת לעבור טיפול כזה או אחר, כמו טיפול זוגי או משפחתי, סביר להניח שתגלו מהר מאוד שהאפשרויות העומדות בפניכם הן כמעט בלתי מוגבלות. כמובן שלמבחר הפסיכולוגים, השיטות ודרכי הטיפול הרבות יש יתרון גדול, אולם המגוון הזה עלול גם לבלבל מאוד, במיוחד את מי שאינו מבין הרבה בתחום זה. שירות התאמת פסיכולוגים נועד לענות על כך ולעזור לכם ולכל מטופל למצוא את המטפל המתאים לו ביותר.

מאמרים נוספים בנושא משפחה וזוגיות - כללי

מאת: ערןמשפחה וזוגיות - כללי10/02/215146 צפיות
כאשר אדם הולך לעולמו נותר בזכרוננו כל מה שהיה עבורנו. בין אם מדובר בבן משפחה ובין אם מדובר בחבר קרוב, זהו זמן כאוב. בימים האלה שהמשפחה מתכנסת ומתכוננת להלוויה ולשבעה, ישנה רק עוד משימה אחת אחרונה. לכבד את זכרו של אותו אדם באמצעות מודעות בעיתון שיאפשרו למכרים הרחוקים יותר לקבל מידע חשוב על המקום שבו תהיה השבעה.

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי17/10/204663 צפיות
ייעוץ זוגי והקלקולים בהורות אחד ממוקדי המריבות העיקריים המופיעים במהלך ייעוץ זוגי זו ההתנהלות של בני הזוג מול ילדיהם. נראה שכל אחד מביא את הדעות והאמונות שלו, יחד עם השריטות והמגבלות שלו.

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי14/07/201168 צפיות
בני זוג לעיתים מביאים עימם תחושת חסך שחוו במהלך ילדותם והתבגרותם. הרצון למלא חסך שהיה, לפצות על מחסור שנחווה, הינו פעולה המשולה למי שמוזג מים בחבית ללא תחתית

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי13/04/201460 צפיות
כיצד מרגיש זוג בהגיעו ליועץ זוגי? קבלו הצצה לזווית קצת אחרת

מאת: דוד כהןמשפחה וזוגיות - כללי15/03/201422 צפיות
אחת הדילמות שעומדות בפנינו, כשאנחנו רוצים לערוך פיקניק עם חברים ובני משפחה או כשאנחנו רוצים לארח אירוע בבית או בכל מקום אחר, זה עם מה נארח אותם? באילו כלים ואמצעים נשתמש? בסד אריזות הביאו לכם כמה נקודות מחשבה

מאת: נטלי הרוש משפחה וזוגיות - כללי27/07/173098 צפיות
החופש הגדול בעיצומו, הילדים מתחילים קצת להתבגר ולקראת השנה החדשה אנחנו ההורים מנסים לקדם אותם מכל מיני בחינות...אם לימודיות או לקיחת אחריות, איך להתנהג חברתית ועוד. הנה לכם כמה אפשרויות שישפרו לילדים שלכם את חופשת הקיץ ובמקביל יכינו אותם מכל מיני בחינות לשנה החדשה.

מאת: רוןמשפחה וזוגיות - כללי04/05/173403 צפיות
מאמר על חברת ניקיון

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica